Strona 21 z 46

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 12:47
autor: pitusmetallica
Fuks pisze:
Crisdean pisze:Można by z tyłu umieścić kamerę/radar który wykrywa uderzenie od tyłu (ktoś jedzie za szybko i uderzy w nas).
Auto mogłoby samo przyśpieszyć gdyby przed nim nic nie było, włączyć klakson aby obudzić kierowcę za nami, etc.

Takie coś ju jest i ma to Tesla :)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 15:08
autor: Fuks
Mówisz o tym, http://joemonster.org/filmy/80505?
Czy ostrzega też o zagrożeniu z tyłu?

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 15:16
autor: Segor
Żeby tylko ostrzegać. Unika kolizji poprzez przyspieszenie i zmianę pasa!
https://forums.tesla.com/forum/forums/r ... ed-my-life
Do tego kompilacja różnych zachowań w których autopilot uniknął kolizji:
https://www.youtube.com/watch?v=STIZxABjjdw

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 15:52
autor: Fuks
Zostaje tylko poczekać parę latek i będzie to w kompaktach :).
O ile człowiek może zauważyć (niekoniecznie już zareagować) większość zagrożeń z przodu to z tyłu już bez szans na reakcję.

Ciekawe jak spadnie liczba śmiertelnych wypadków, szczególnie z pieszymi :).

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 16:09
autor: pitusmetallica
Fuks pisze:Mówisz o tym, http://joemonster.org/filmy/80505?
Czy ostrzega też o zagrożeniu z tyłu?

Mówię o sytuacji, która jest w filmiku Segora w 1.32min :)
https://youtu.be/STIZxABjjdw?t=1m32s

Re: RE: Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 20:45
autor: odl
Segor pisze:Dokładnie. Według mnie spokojnie mogą wymusić, aby to działało tak jak i tak miało działać...


Ten wymuszony unijnie ma łączyć bezpośrednio ze 112 przekazując lokalizację itp., czyli bez onstarowych udogodnień w stylu powiadamiania rodziny czy wzywania lawety.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 21:28
autor: Miron
odl pisze:Ten wymuszony unijnie ma łączyć bezpośrednio ze 112 przekazując lokalizację itp., czyli bez onstarowych udogodnień w stylu powiadamiania rodziny czy wzywania lawety.

to i tak dużo, jak leżysz nieprzytomny.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 22:39
autor: Segor
Mi wystarczy w zupełności. Potrafię sam zadzwonić na numer z instrukcji obsługi :)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 16 mar 2018, 22:42
autor: Miron
Segor pisze:Mi wystarczy w zupełności. Potrafię sam zadzwonić na numer z instrukcji obsługi :)

nie kumam, na jaki numer?
Jak np. wylecisz z drogi po poślizgu i leżysz nieprzytomny owinięty wokół drzewa, to chyba dobrze, jak ktoś wezwie 112?

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 17 mar 2018, 00:17
autor: Segor
No na numer assistance. Napisałem, że mi w zupełności wystarczy, że zadzwoni na 112, nie potrzebuję konsultanta.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 17 mar 2018, 08:47
autor: Miron
Segor pisze:No na numer assistance. Napisałem, że mi w zupełności wystarczy, że zadzwoni na 112, nie potrzebuję konsultanta.

a, rozumiem.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 21 mar 2018, 16:15
autor: KrzysztofGud
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, że po wymianie opon na zimowe przez ASO, zaczął się pojawiać komunikat w systemie jak w załączniku? System czyta ciśnienie poprawnie, mimo to wciąż od wielu dni pojawia się to ostrzeżenie - zarówno na głównej stronie OnStar, jak i w samej diagnostyce. Próbowałem zgłaszać przez niebieski przycisk, ale bez powodzenia.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 21 mar 2018, 16:35
autor: Budus
a nie będzie to to że jest o 0,4 większe niż masz zalecane ?

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 21 mar 2018, 17:34
autor: Segor
Ustaw nośność na ECO.
Albo upuść powietrza.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 22 mar 2018, 09:33
autor: KrzysztofGud
Segor pisze:Ustaw nośność na ECO.
Albo upuść powietrza.


Nic to nie zmienia. Po ustawieniu na ECO, informacje pokazywane są tak jak wcześniej z jedyną różnicą, że teraz zalecane zgadza się z rzeczywistym. Nie wykryto żadnych problemów, a ostrzeżenie nadal jest :-).

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 22 mar 2018, 10:43
autor: Vex
jeśli dziś nie wykryto problemów, to ostrzeżenie zniknie jutro

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 13:12
autor: komisarzryba
od kwietnia sos obowiązkowy:
http://www.auto-swiat.pl/porady/ecall-p ... dku/4p2sjn

"Wprowadzanie tego rozwiązania do samochodów marki Opel, będzie odbywało się zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa. Marka Opel już od 2015 roku oferuje we wszystkich samochodach osobowych system OnStar, którego liczne usługi z zakresu komfortu i bezpieczeństwa obejmują m.in. automatyczne reagowanie na zderzenie oraz połączenie alarmowe 24 godziny na dobę."

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 13:20
autor: Krzysiec
Ale zapewne skoro prawo nie działa wstecz... My zeby miec SOS dalej bedziemy musieli placic ;)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 13:29
autor: KEJ
Krzysiec pisze:Ale zapewne skoro prawo nie działa wstecz... My zeby miec SOS dalej bedziemy musieli placic ;)


Być może tylko do 1 kwietnia. Dla tych, którym abonament wygasa po 1 kwietna SOS powinien być darmowy i aktywny a pozostałe usługi zapewne dalej płatne.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 13:31
autor: Krzysiec
Wydaje mi sie, że znaczenie ma nie abonament OnStar, a data produkcji samochodu (rok, miesiąc)... Skoro wtedy byl zgodny z homolgacją, opel będzie miał gdzies (wiadome gdzie) dawanie komus SOS skoro moze go za to kasowac ;) Owszem te wyprodukowane po 1 kwietnia będą musiały - jak głosi powyzszy przepis - miec za friko ;)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 13:42
autor: KEJ
Możesz mieć racje

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 14:13
autor: rzadki
Podobnie miałem w Renault ze światłami dziennymi, gdy wszedł obowiązek to w moim aucie w ASO aktywacja (instalacja już była) kosztowała 200zł, a dla aut z 2010r. ta sama usługa za 0zł, decydowała data produkcji auta.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 16:14
autor: colins
Weźcie pod uwagę to, że nasz Onstar jest rozbudowany i można sobie na przykład pogaworzyć miło i niezobowiązująco z panią z infolinii, a może nawet spróbować się z nią umówić. :D
Natomiast ten system obowiązkowy od 1 kwietnia, to będzie tylko i wyłącznie przycisk SOS, który będzie łączył co najwyżej z numerem 112, a tam jak wiemy raczej z nikim się nie umówimy. Chyba, że z Milicją. :P
Tak więc dla mnie Onstar nadal górą, być może nawet wart przedłużenia abonamentu (nad tym jeszcze się zastanawiam).

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 16:29
autor: Budus
rzadki pisze:Podobnie miałem w Renault ze światłami dziennymi, gdy wszedł obowiązek to w moim aucie w ASO aktywacja (instalacja już była) kosztowała 200zł, a dla aut z 2010r. ta sama usługa za 0zł, decydowała data produkcji auta.

wiem, że to nie temat ale pierwsze słyszę o obowiązku posiadania świateł dziennych. skoro to było Twoje widzimisię to nie dziwię się, że płaciłeś.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 17:44
autor: roon7
Krzysiec pisze:Wydaje mi sie, że znaczenie ma nie abonament OnStar, a data produkcji samochodu (rok, miesiąc)...


Ten przepis dotyczy TYLKO nowo homologowanych samochodów.
Więc e-call obowiązkowo pojawi się w Astrze to po liftingu.

Re: RE: Re: OnStar - wszystko o systemie

: 27 mar 2018, 18:52
autor: rzadki
Budus pisze:wiem, że to nie temat ale pierwsze słyszę o obowiązku posiadania świateł dziennych. skoro to było Twoje widzimisię to nie dziwię się, że płaciłeś.


Przepraszam że za Wikipedią, ale tu najszybciej znalazłem:
"Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej. Oznacza to, że obowiązek ten nie dotyczy wszystkich nowych samochodów, ale wyłącznie nowych modeli, które uzyskają homologację po tej dacie. Pozostałe produkowane dotąd modele samochodów nie muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej"

Chodziło mi o fakt, że przed pewna datą światła można było aktywować za opłatą(dość wysoką, ja zrobiłem to znacznie taniej), a po tej dacie można było podjechać na darmową aktywację. Akurat w Renault Megane wchodziła PH2 i te auta miały już aktywowane światła dzienne lub mogły zrobić to za darmo. Podobnie może być z OnStar, że dopiero auta właśnie po liftingu będą to miały w opcji, a dla nas zostanie albo abonament albo nic.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 28 mar 2018, 14:37
autor: maccarish
roon7 pisze:
Krzysiec pisze:Wydaje mi sie, że znaczenie ma nie abonament OnStar, a data produkcji samochodu (rok, miesiąc)...


Ten przepis dotyczy TYLKO nowo homologowanych samochodów.
Więc e-call obowiązkowo pojawi się w Astrze to po liftingu.


Niestety to prawda. E-call muszą posiadać samochody, których homologacja nastąpi po 1 kwietnia. Zatem nie wierzę, że Opel uruchomi e-call w obecnie sprzedawanych samochodach.
Są to dodatkowe koszty dla firmy, których Opel nie musi ponosić bo nie ma takiego obowiązku.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 28 mar 2018, 15:42
autor: Vex
czemu dodatkowe koszty? karta SIM nie musi być aktywna w żadnej sieci by móc z niej dzwonić na 112. Więc jak Twój OnStar wygaśnie wystarczy by przycisk SOS przestawić na nr. 112

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 28 mar 2018, 18:14
autor: komisarzryba
tym bardziej, ze mimo braku wykupionego abonamentu, nadal mogę sprawdzić przebieg, ilość paliwa w baku i ciśnienie w oponach ;)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 28 mar 2018, 23:55
autor: maccarish
Mysle ze gdyby to bylo takie proste i oczywiste to po wygasnieciu abonamentu on star pewnie by tak przycisk sos dzialal. Ale jak wiemy nie dziala sos bez abonamentu.

Nadal twierdze ze e-call nie bedzie dzialal w obecnych samochodach bo Opel nie ma w tym zadnego interesu.