Strona 6 z 7

Re: Interfejs diagnostyczny

: 05 paź 2023, 15:23
autor: PaGo
komisarzryba pisze:chyba wysokie ;)

ok,dlaczego mas, aż 6,0 przy średniej 125...
Liczyłeś z dystrybutora?
Offtop...

Added in 2 minutes 24 seconds:
richat pisze:Też się już bawię dodawaniem kilku nowych dla mnie ekranów jak np. całkowity czas pracy silnika liczony w tysiącach godzin (choć wcześniej miałem już upgrade licznika by digital).

Oooooo...też bym chciał..
Dawaj relacje co jeszcze udało się dołożyć.
Poszukaj przyspieszeń.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 05 paź 2023, 16:14
autor: rafalwr
pisze:
PaGo pisze:Można sporo dołożyć,ale dlaczego masz tak niskie spalanie?

chyba wysokie ;)

No właśnie jak widzę spalania na poziomie 3,7 - 4,3 l/100 km to aż mi wstyd ale tego nie da się zrobić. To co widać to jest szczyt moich możliwości na S-ce. Nie da się zejść niżej, chyba, że z górki na wyłączonym silniku. :(

Added in 5 minutes 34 seconds:
PaGo pisze:Liczyłeś z dystrybutora?
Offtop...
.
[/quote]
Z dystrybutora jest tak samo.

Added in 6 minutes 30 seconds:
richat pisze:
DKN pisze:Potwierdzam że można. Tyle że mi krzyknęło 199 zł, a nie 159, jak pisał Tomeq. Może wyślę dzisiaj jakiś formularz kontaktowy żeby zobaczyć jakie funkcje są u mnie dostępne. Póki co mam tylko info o możliwości rozszerzenia.

U mnie zawołało 100zł. Też się już bawię dodawaniem kilku nowych dla mnie ekranów jak np. całkowity czas pracy silnika liczony w tysiącach godzin (choć wcześniej miałem już upgrade licznika by digital).

No to czekam na informacje o realnych możliwościach. Wcześniej kupiłem maxiAP 2000 bo też ktoś zachwalał ale powiem, że szkoda kasy. Wiele można sprawdzić ale już nie wiele zmienić.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 05 paź 2023, 16:35
autor: PaGo
Wstyd...ciekawe ..
Prawie tak,jak to 6,0 przy takiej średniej .
I brak przekłamania komputera.
Ja mam prawie zawsze spalanie 6,5l z dystrybutora,przy średniej niżej o 30kmh.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 05 paź 2023, 16:58
autor: rafalwr
@PaGo normalnie przy dojazdach do pracy po mieście to ja mam 8,5-9,0. A średnia prędkość nie przekracza 20 km/h. Średnia spalania z całego przebiegu to 7,7 l/100km. Tym wynikiem ze zdjęcia chciałem się zbliżyć do najlepszych ;)

Added in 2 minutes 8 seconds:
Ale nie odbiegajmy już od tematu. Cierpliwie czekam co mogę jeszcze zobaczyć na wyswietlaczu swojego autka :D

Re: Interfejs diagnostyczny

: 05 paź 2023, 19:16
autor: DKN
W moim przypadku dotyczy to rozszerzenia z UDC do UDC+ cokolwiek to znaczy... zaczekam na odpowiedź na moje zgłoszenie z pytaniem jakie dodatkowe funkcje mogę zyskać.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 05 paź 2023, 20:34
autor: rafalwr
Daj znać jak odpowiedzą co możesz dołożyć bo kusi ten interfejs.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 paź 2023, 19:04
autor: richat
Włączyłem co się dało (oprócz menu osiągów bo jak rozumiem dla mojego wyświetlacza albo jest ekran ECO albo OSIĄGI, ja wolę ECO).

Tak to wyglądało przed ingerencją:
https://www.youtube.com/watch?v=GZYKYQxlECM

A tak po grzebaniu aplikacją OPL Monitor:
https://www.youtube.com/watch?v=RVQQCp_M0Qk

Takie opcje pojawiły mi się w aplikacji do zmieniania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co ciekawe udało się włączyć taki komunikat:
Obrazek
ale wiązki z czujnikiem nie będe dorabiał.

Jeden z ekranów pokazuje temperaturę zewnętrzną (nieaktywną) - za którymś włączeniem silnika opcja się uaktywniła i temperatura się pokazała.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 paź 2023, 19:41
autor: DKN
Widzę że przed zabawą OPL Monitor był tam już Digital, więc chyba miałeś wcześniej coś dodane w porównaniu do tego co dała fabryka. Ja mam tylko 2 zakładki: z symbolem drogi i samochodu. Brak listka. Ciekawe od czego to zależy? Wersja wyposażenia? Czy mają taki burdel na magazynie że pakują to co akurat jest pod ręką.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 07 paź 2023, 22:23
autor: Astroid
richat pisze: Jeden z ekranów pokazuje temperaturę zewnętrzną (nieaktywną) - za którymś włączeniem silnika opcja się uaktywniła i temperatura się pokazała.

Właśnie mnie to bardzo zainteresowało, na głównym ekranie jest(miałem) i byłem zaskoczony że włączyłeś opcję bez wskazania wartości. Ale jak już wyświetla to OK. Ja zmieniłem monitor R4 na jednostkę android 9" i przez canbox temp. zew. uaktualnia mi raz na kilka dni, więc dobrze że można ustawić na zegarach.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 08 paź 2023, 10:28
autor: PaGo
@DKN:
Trzecia zakładka była w autach z SS.
@richat:
Masz AT i hak?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 09 paź 2023, 12:53
autor: richat
Nie mam haka ani automatu. Nie mam też diesla aby dolewać adblue (a chyba jest opcja pokazująca stan tej substancji).

Re: Interfejs diagnostyczny

: 09 paź 2023, 15:00
autor: PaGo
Pytam,bo wyświetlacz pokazuje te opcje.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 10 paź 2023, 17:51
autor: DKN
@rafalwr - minęło kilka dni i odpowiedzi brak... więc doszedłem do wniosku że wystarczy mi to co mam na wyświetlaczu. Przy okazji @richat chyba dość dokładnie pokazał możliwości modyfikacji za pomocą OPL Monitor.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 10 paź 2023, 18:15
autor: rafalwr
Ja mam cały czas wyświetlacz w wersji fabrycznej, między tym co prezentuje @richat jest przepaść w stosunku do tego co u mnie. Chyba się skuszę :D .

Re: Interfejs diagnostyczny

: 10 paź 2023, 18:26
autor: DKN
Ja też mam taki jak wyjechał z fabryki, ale patrząc na to jakie mam problemy z wyciągnięciem danych o ciśnieniu oleju to nie inwestuje 199zł w taką zabawę, bo raczej nie ma możliwości zwrotu, a kontakt ze sprzedającym średni i nie piszę tego na podstawie jednego zapytania.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 15 paź 2023, 12:31
autor: Martin
Kupiłem swój MC+, u chińczyka za polowe ceny co u nas. oryginał. U mnie OPL wskazuje cenę 100 za rozszerzenie liczników., Car scaner zas wykrył stare błędy - z czym one sa związane ? (OPL ani Tarque ich nie wykrył)

Kod: Zaznacz cały

EPS / TDMEPS / TDM
DTCs: 3
----------------------------
U0140 [0xC140]
Data bus, body control module (BCM) - no communication
Lost Communication With Body Control Module Performance - Signal Invalid; Lost Communication With Body Control Module Invalid Data; Lost Communication With Body Control Module Message Counter Incorrect; Lost Communication With Body Control Module Bus Signal Checksum Error; Data bus, body control module (BCM) - no communication; Data bus, body control module (BCM) - no communication
General Electrical Failures [0x00]
Status: DTC supported by calibration, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, Test not passed since current power up
----------------------------
U0121 [0xC121]
Data bus, anti-lock brake system (ABS) control module - no communication
Lost Communication With Electronic Brake Control Module Low Voltage; Lost Communication With Electronic Brake Control Module Invalid Data; Lost Communication With Electronic Brake Control Module Message Counter Incorrect; Lost Communication With Electronic Brake Control Module Bus Signal Checksum Error
General Electrical Failures [0x00]
Status: DTC supported by calibration, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, Test not passed since current power up
----------------------------
C0800 [0x4800]
Device power #1 (low current #1) circuit malfunction; Device Power 1 Circuit Voltage Below Threshold; Device Power 1 Circuit Voltage Above Threshold; Device Power 1 Circuit High Resistance; Control Module Power Circuit High Input
Additional General Electrical Failures: below minimum threshold [0x12]
Status: DTC supported by calibration, Test
?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 15 paź 2023, 15:41
autor: rafalwr
To ciekawe, że chiński interfejs kupiony od chińczyka pozwala na zakup dodatkowych funkcji za 100 zł ale ten sam kupiony w Polsce już żąda dwa razy tyle.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 15 paź 2023, 16:17
autor: Martin
Bo to zależy od licznika jaki masz w aucie, funkcje specjalne są przypisywane po dekodowaniu Vin-a przez OPL. Pisałem tez do producenta OPL, odpisał mi tez ze 100 zł za 3 letni dostęp.
Ja mam licznik monochromatyczny z 2 zakładkami.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 15 paź 2023, 17:01
autor: rafalwr
To miałoby sens, ja mam trzy zakładki. Od razu mi lepiej, że nie przepłaciłem. Choć z drugiej strony, dodatkowe parametry na wyswietlaczu to: temperatura zewnętrzna i temperatura płynu chłodniczego. Pozostałe dane są powtórzeniem tego co już na wyswietlaczu jest. Liczyłem, że po zapłaceniu uzyskam ciśnienie oleju, ale nie. Czy za te dwa parametry i trochę powtórzonych, rozbitych na kilka zakładek danych warto zapłacić dwie stówy ? Hmmm, nie odpowiem bo nie chcę robić antyreklamy.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 15 paź 2023, 17:09
autor: richat
A robliście OPL Monitorem full scan auta? Ten, który zajmuje ok. godziny aby wykryć wszystkie aktywne PIDy w samochodzie?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 15 paź 2023, 17:21
autor: Martin
Nie zauważyłem takie opcji w OPL, gdzie ona jest ?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 15 paź 2023, 17:22
autor: rafalwr
Robiłem. Godzina i 10 minut. Po skanowaniu dwie możliwości. Zamknij albo wyślij skan w celu udoskonalenia programu. Może i właściciel aplikacji będzie miał z tego jakiś pożytek, ja póki co nie.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 07:32
autor: DKN
@Martin, ja tez mam licznik monochromatyczny z 2 zakladkami i mi wyskoczyla cena 199. Wiec haczyk bedzie w innym miejscu.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 07:35
autor: Martin
O... to ciekawe, ja mam wersje Enjoy z pakietem bisnes plus a Ty ?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 07:58
autor: DKN
Ja mam wersje na 120 lat Opla z pakietami Komfort i Sicht, cokolwiek to znaczy

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 08:33
autor: Martin
Czyli możesz mieć jakiś dodatek , który przy dekodowaniu VIN wrzuca cię na wyższą opcje dla liczników.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 09:30
autor: rafalwr
To jest chyba ślepa uliczka, nie ma co drążyć. Ja mam też wersję na 120 lat, z pakietem business plus, pakietem dobrej widoczności, S&S i trzema zakładkami. Za dużo zmiennych. Zastanawia mnie tylko to, dlaczego jedni (mam na myśli silniki benzynowe) mają wskazania ciśnienia oleju a inni nie oraz skąd wzięła się w aplikacji temperatura oleju skoro podobno w samochodzie nie ma czujnika.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 11:43
autor: PaGo
Chyba Sachi wcześniej napisał,że temp.prawdopodobnie jest wyliczana.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 11:47
autor: DKN
Zgadza sie. Podejrzewam ze w oparciu o temperature plynu chlodzacego, bo maja ze soba posredni kontakt poprzez chlodniczke oleju.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 16 paź 2023, 11:54
autor: rafalwr
A taką odpowiedź otrzymałem od OPL Monitor na temat ciśnienia oleju:

„ Dzień dobry,
Nie wszystkie liczniki umożliwiają wyświetlenie tego parametru.
Według wstępnych informacji, silnik 1.4 nie jest wyposażony w czujnik do pełnego pomiaru ciśnienia oleju, ale jeszcze to zweryfikujemy.”