Strona 1 z 7
Interfejs diagnostyczny
: 24 paź 2016, 13:11
autor: Segor
Chciałem zapytać, czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z interfejsami diagnostycznymi. Mam ze starego auta ELM 327 OBD2 po BT + program TorquePro i ciekawe jestem czy coś na nim zobaczę i czy nie ma problemów z podpięciem tego do auta. Czytałem na forum angielskim, że jak coś jest podpięte do komputera, to nie działa OnStar, ale podobno jak się wypnie to znów wszystko jest ok. No i pytanie na ile taki tani interfejs z allegro może napsuć coś w aucie? Zakładam, że złącze diagnostyczne powinno być zabezpieczone przez ewentualnymi awariami interfejsu (zwarcie itp.), ale różnie to bywa. Ktoś słyszał o jakiś nieprzyjemnych sytuacjach związanych z podpinaniem się do komputera?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 24 paź 2016, 14:40
autor: Budus
sprawdzę to dzisiaj.
też mam jakiś interfejs po BT z allegro plus TorquePro na telefonie. a że interfejs w aucie to po pracy to sprawdzę
w J kilka razy kasowałem błędy i odczytywałem i nic się nie działo
Re: Interfejs diagnostyczny
: 24 paź 2016, 16:27
autor: Budus
Segor pisze:Chciałem zapytać, czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z interfejsami diagnostycznymi. Mam ze starego auta ELM 327 OBD2 po BT + program TorquePro i ciekawe jestem czy coś na nim zobaczę i czy nie ma problemów z podpięciem tego do auta. Czytałem na forum angielskim, że jak coś jest podpięte do komputera, to nie działa OnStar, ale podobno jak się wypnie to znów wszystko jest ok. No i pytanie na ile taki tani interfejs z allegro może napsuć coś w aucie? Zakładam, że złącze diagnostyczne powinno być zabezpieczone przez ewentualnymi awariami interfejsu (zwarcie itp.), ale różnie to bywa. Ktoś słyszał o jakiś nieprzyjemnych sytuacjach związanych z podpinaniem się do komputera?
mam ten sam.
telefon sparowany z Astrą i interfejsem.
OnStar zarzucił mi trasę i przeprowadzona została diagnostyka.
AA działa bez problemu.
fakt, że stałem w garażu więc nie sprawdzałem za dużo co da się odczytać - na pewno położenie pedału gazu, obroty, jakieś tam wskaźniki jeszcze się ruszały
odczyt błędów ECU też możliwy
Re: Interfejs diagnostyczny
: 24 paź 2016, 19:44
autor: Segor
No to wrzuć w wolnej chwili swój czas 60-80mph! Tylko przed pomiarem upewnij się, że prędkość na pomiarze jest z komputera, a nie z GPSu (jeżeli korzysta z GPS to pomiar jest bardzo mało dokładny). Ja sobie zrobiłem takie display'e:
Ja później postaram się wrzucić swoje z silnika 150 KM, chociaż wolałbym nie piłować go zaraz po odebraniu
Re: Interfejs diagnostyczny
: 24 paź 2016, 19:49
autor: Budus
pobawię się i wrzucę
gdyby nie to, że właśnie skończyłem piwko to screen były już dzisiaj
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 08:46
autor: Segor
Tylko koniecznie wyczaj czy pomiar jest na podstawie komputera. Wskazówki jak się upewnić:
- prędkość GPS jest zawsze z opóźnieniem pokazywana, a zatem i pomiar jest zakończony z opóźnieniem
- pomiar jest z dokładnością do 1 sekundy
Na podstawie GPS to miałem czasy 5-10 s, więc kompletnie niemiarodajne... Możliwe, że trzeba tam w ustawieniach będzie pogrzebać. Widziałem screeny, gdzie ktoś miał czas z dokładnością do dziesiątych czy setnych części sekundy, więc da się, tylko nie wiem jeszcze jak
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 16:27
autor: Budus
Segor pisze:No to wrzuć w wolnej chwili swój czas 60-80mph!
takie dane mi wyszły w ruchu ulicznym, na powrocie z pracy - prędkość na pewno z komputera bo gps był wyłączony - później sprawdzę jak reaguje przy włączonym gps
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 20:17
autor: Segor
No to jeżeli na wyłączonym GPS liczy czas to wiadomo, że jest ok. Teraz tylko postaraj się pomierzyć te czasy, żeby wyszły jak najlepsze. W sumie najważniejsze tu będzie dobór biegu i obrotów, tak, żeby turbina już pracowała, a z kolei nie tracić czasu na ewentualną zmianę biegów. Chyba najlepiej się wpasuje pomiar 80-120kph, bo to pewnie tak na 4 biegu wyjdzie całość. Ewentualnie 40-60mph (64-96 kph) na 3 biegu.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 20:28
autor: Budus
będą suche drogi, będę testował
to było dzisiaj i jedno podejście i w normalnym ruchu o godz. 16
PS.
są gdzieś w necie czasy innych ?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 20:42
autor: Segor
Nie znalazłem jak szukałem przed zakupem, ale to nie znaczy, że nie można zacząć trendu
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 21:17
autor: Budus
a najlepsze czasy są gdzieś zapisywane czy jedynie są zapisane do wyłączenia programu ?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 22:10
autor: Segor
Przytrzymaj na display'u, niektóre mają opcję history. Niestety 40-60mph nie ma, ale 80-120 kph już tak.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 25 paź 2016, 22:21
autor: Budus
Wszystkie, poza 40-60 mają;)
I w historii są dwa miejsca po przecinku.
4,89 i 5,27 wyszło dokładnie
Re: Interfejs diagnostyczny
: 15 gru 2016, 22:08
autor: marwisn
Witajcie.
Jestem właśnie po pierwszych testach interfejsu VX Diag zakupionego na Ali Express w cenie 300 pln.
Interfejs korzysta z programu używanego w ASO tzw. GDS'a.
Odczytałem błędy, podejrzałem live data z auta, pobawiłem się kilkoma funkcjami testowymi oświetlenia. Na więcej póki co nie miałem czasu i odwagi
.
Wybacz. Temat istnieje. Przenoszę - daro
Re: Interfejs diagnostyczny
: 15 gru 2016, 22:59
autor: marwisn
Re: Interfejs diagnostyczny
: 15 gru 2016, 23:01
autor: daro
Wyskakuje "Ten film video jest niedostępny"
Edit: marwisn wpisując ręcznie wszystko działa. Widziałem to na zaprzyjaźnionym forum
Re: Interfejs diagnostyczny
: 16 gru 2016, 04:47
autor: marwisn
Wpisz w lupce YT VX Diag in astra K.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 16 lut 2017, 17:13
autor: marwisn
Na AKP jest do kupienia VX Diag. Cena jak od chińczyka (420 pln). Na Allegro od 1000 pln w górę.
Od siebie dodam, że robi pełen skan modułów w aucie.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 16 lut 2017, 17:52
autor: kruszyn
opcom nie współpracuje z astrą k?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 16 lut 2017, 17:56
autor: marwisn
Współpracuje. Ale oryginalny.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 16 lut 2017, 19:02
autor: remiem
Można tam coś zmienić czego nie można zmienić z poziomu ustawień czy to tylko diagnostyka?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 18 lut 2017, 06:33
autor: marwisn
Jeszcze nie doszedłem jak tym coś przeprogramować.
Na forum Insygni chłopaki niby programują.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 19 lut 2017, 15:21
autor: kuba
Panowie, nie kaleczmy nazw.... Insigni a nie InsYgni.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 19 lut 2017, 15:34
autor: noso
Kupilem na ali vxdiag za 2 tyg pelne testy
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Re: Interfejs diagnostyczny
: 19 lut 2017, 18:47
autor: marwisn
noso pisze:Kupilem na ali vxdiag za 2 tyg pelne testy
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
To czekam na Twoją opinię.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 21 lut 2017, 13:39
autor: remar
A ktoś bawił się czymś takim Vgate iCar2 Bluetooth + polski program SDPROG. kosztuje to 149zł. Zanim kupię chciałbym wiedzieć czy warto.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 21 lut 2017, 14:14
autor: Segor
To chyba jest zwykły interfejs OBD2. Takie coś to za 30 zł można kupić + 15 zł apka na telefon (choć są i darmowe). Jedyne co tym zrobisz, to sprawdzisz błędy (i to nie wszystkie) i ewentualnie je skasujesz. Taka zabawka, możesz sobie dodatkowe zegary zrobić na komórce itp.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 26 lut 2017, 12:46
autor: Klor
Mam iCar2 ale bez tej aplikacji. Można sprawdzić błędy, skasować je oraz dodać zegary np. ciśnienie doładowania itp.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 02 mar 2017, 13:59
autor: noso
Przyslo wlasnie od przyjaciela z Ali (szlo rowno tydzien!!!) Od jutra testy:):)
Re: Interfejs diagnostyczny
: 02 mar 2017, 14:02
autor: Mati
noso pisze:Przyslo wlasnie od przyjaciela z Ali (szlo rowno tydzien!!!) Od jutra testy:):)
To kiedy pierwsze testy?:)