Satelity GPS w Navi 900 Intellink

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o Car Audio, Elektronice wszelkiej maści i CB w Astrze 5
Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Satelity GPS w Navi 900 Intellink

Postautor: wojo » 03 mar 2018, 19:03

Prośba do posiadaczy 900... zerknijcie ile u was satelit łapie nawigacja :) jest to dostepne po wejsciu w deweloper menu

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Chorwat » 03 mar 2018, 19:52

wojo pisze:dostepne po wejsciu w deweloper menu

Jak w to wejść?
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Budus » 03 mar 2018, 19:53

Jak się tam wchodzi? To zerkne

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: wojo » 03 mar 2018, 19:56

Wciskamy POWER + MENU + HOME jednocześnie

Potem wchodzimy w NAVI nastepnie w SIGNAL a na koniec GGNSS

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: odl » 03 mar 2018, 21:00

wojo pisze:Prośba do posiadaczy 900... zerknijcie ile u was satelit łapie nawigacja :) jest to dostepne po wejsciu w deweloper menu
Ale to jest zależne od tego gdzie stoi auto (zabudowa, ukształtowanie terenu no i współrzędne geograficzne), zachmurzenia i czasu (satelity są wrzucane na listę ignorowanych jak mają jakiś problem). Czemu ma służyć to porównanie?

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: wojo » 03 mar 2018, 21:38

Oczywiście auto musi być pod "chmurką"

Chce sprawdzić czy antena łapie wiecej niż 12 satelit (moduł GPS obsługuje do 32 w tym GLONASS i GALILEO)

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Gral48 » 03 mar 2018, 22:39

wojo pisze:Oczywiście auto musi być pod "chmurką"

Chce sprawdzić czy antena łapie wiecej niż 12 satelit (moduł GPS obsługuje do 32 w tym GLONASS i GALILEO)

Nie ma takiej możliwości aby odbiornik GPS "widział" wszystkie 32 satelity. system bazuje na satelitach geostacjonarnych.
Np. ja w Rumi będę "widział" już inne satelity niż ktoś np. w Rzeszowie.
Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: wojo » 03 mar 2018, 23:30

Gral48 pisze:Nie ma takiej możliwości aby odbiornik GPS "widział" wszystkie 32 satelity. system bazuje na satelitach geostacjonarnych.

Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.

Bzdury kolego wypisujesz :)

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: odl » 04 mar 2018, 00:16

Gral48 pisze:
wojo pisze:Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.


Nie do końca o to chodzi.. ;) odbiorniki gps mogą trzymać sygnał z ograniczonej ilości satelit jednocześnie. Podstawowe odbiorniki mają 12 "kanałów". I tak 4 najsilniejsze sygnały są używane do wyznaczenia pozycji, kolejne kilka trzymane jest jako "backup" jakby któryś z tych 4 zniknął z pola widzenia (budynek, drzewa..) a pozostałe "kanały" używane są do wyszukiwania nowych satelit, w których zasięg wjeżdżamy. Tak w skrócie ;)

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: odl » 04 mar 2018, 18:43

wojo pisze:Chce sprawdzić czy antena łapie wiecej niż 12 satelit (moduł GPS obsługuje do 32 w tym GLONASS i GALILEO)


U mnie navi najwyraźniej obsługuje tylko GPS (tylko ten system jest wymieniony w menu serwisowym). Wynik 9/9/9 (przez moment było 10), podczas gdy na telefonie z gps+glonass łapało 15 z 20 dostępnych.

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Gral48 » 04 mar 2018, 18:53

wojo pisze:
Gral48 pisze:Nie ma takiej możliwości aby odbiornik GPS "widział" wszystkie 32 satelity. system bazuje na satelitach geostacjonarnych.

Do namiarów 2d wystarczają 3, do 3d to 4. Nam w samochodach 3d nie jest wymagane.

Bzdury kolego wypisujesz :)


Nie znasz systemu, więc nie pisz o "bzdurach"
Jak kolega "odl" napisał, odbiornik GPS ma TYLKO 12 kanałów, więc ile może widzieć satelit??? WSZYSTKICH satelit GPS jest 31 :o
Co do 2d/3d nie miałem na mysli ile odbiera, które używa system( o najlepszym sygnale itp. ) chodzi mi tylko o to, że jak na razie navi w samochodach "nie jest przestrzenna", nie masz mozliwości jak jesteś na kilkupoziomowym rondzie, że pokaże Ci, np. jesteś na drugim poziomie. I dla okreslenia takiej pozycji wystarczają tylko 3 sygnały ( lotnictwo to minimum 4 ). Im więcej, tym trókąt błędu jest mniejszy. Bardziej dokładny jest system D-GPS. Zreszta system GPS w niedalekiej przyszłości zakończy swój żywot ( USA już nie wprowadza nowych satelit ) więc dlatego mamy rozbudowywany nowy system GALILEO ( Europa ) czy GLONAS ( Rosja-zasięg także powyżej 70stopni N/S ). I dlatego już mamy w samochodzie te odbiorniki :D
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 19:00 przez Gral48, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: dziadzia82 » 04 mar 2018, 18:59

Gral48 pisze:Nie znasz systemu, więc nie pisz o "bzdurach"
Jak kolega "odl" napisał, odbiornik GPS ma TYLKO 12 kanałów, więc ile może widzieć satelit??? WSZYSTKICH satelit GPS jest 31 :o
Co do 2d/3d nie miałem na mysli ile odbiera, które używa system( o najlepszym sygnale itp. ) chodzi mi tylko o to, że jak na razie navi w samochodach "nie jest przestrzenna", nie masz mozliwości jak jesteś na kilkupoziomowym rondzie, że pokaże Ci, np. jesteś na drugim poziomie. I dla okreslenia takiej pozycji wystarczają tylko 3 sygnały ( lotnictwo to minimum 4 ). Im więcej, tym trókąt błędu jest mniejszy. Bardziej dokładny jest system D-GPS. Zreszta system GPS w niedalekiej przyszłości zakończy swój żywot ( USA już nie wprowadza nowych satelit ) więc dlatego mamy rozbudowywany nowy system GALILEO ( Europa ) czy GLONAS ( Rosja ). I dlatego już mamy w samochodzie te odbiorniki :D

2D-3D jest to rodzaj grafiki wyświetlanej przez monitor
nie ma nic wspólnego z lokalizacją pojazdu
Obrazek

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Gral48 » 04 mar 2018, 19:02

dziadzia82 pisze:2D-3D jest to rodzaj grafiki wyświetlanej przez monitor
nie ma nic wspólnego z lokalizacją pojazdu

co oznacza także zobrazowanie na mapie - zobacz "płaską" 2d, oraz np. budynki w 3d
3D w nawigacji określa dodatkowo jak jesteś wysoko npm.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: dziadzia82 » 04 mar 2018, 19:22

Kolego byłem w wojsku i juz w latach 90 zwykły lokalizator GPS pokazywał wysokosć npm.
Zresztą jak każdą nawigacja cywilna z większa czy mniejsza dokładnością
2D-3D jest to rodzaj grafiki ( zresztą tryb 3D tylko w dużych aglomeracjach coś tam pokazuje)
Proszę nie piszecie bzdur
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: odl » 04 mar 2018, 19:57

dziadzia82 pisze:
2D-3D jest to rodzaj grafiki ( zresztą tryb 3D tylko w dużych aglomeracjach coś tam pokazuje)
Proszę nie piszecie bzdur


Jest coś takiego jak 2d fix i 3d fix dla gps. Nawet w astrze masz to uwzględnione i właśnie tak nazwane w menu serwisowym.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Segor » 04 mar 2018, 20:05

@dziadzia, @wojo weźcie trochę zastanówcie się nad doborem słów...
Z Wiki:
Aby określić pozycję w trójwymiarowej przestrzeni i czas systemu konieczny jest jednoczesny odbiór z przynajmniej czterech satelitów. Odbiornik oblicza trzy pseudoodległości do satelitów oraz odchyłki czasu (różnicy między tanim i niedostatecznie dokładnym wzorcem kwarcowym zainstalowanym na odbiorniku i precyzyjnym zegarem atomowym na satelicie). Satelita transmituje w depeszy nawigacyjnej m.in. czas, almanach (stan konstelacji satelitów) oraz efemerydy (parametry lotu satelity). Dzięki tym danym odbiornik GPS jest w stanie obliczyć dokładne współrzędne satelity, w momencie nadania sygnału, co z kolei, przy wykorzystaniu pseudoodległości umożliwia obliczenie własnej pozycji. W przypadku możliwości odbioru tylko z trzech satelitów niektóre odbiorniki mogą pracować w trybie 2D z ustawioną przez użytkownika wysokością elipsoidalną.

Tak - używa się nazewnictwa 2D i 3D do określania położenia GPS. Nazywanie prostych rzeczy bzdurami nie stawia Was w dobrym świetle.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: dziadzia82 » 04 mar 2018, 20:54

Segor pisze:@dziadzia, @wojo weźcie trochę zastanówcie się nad doborem słów...
Z Wiki:
Aby określić pozycję w trójwymiarowej przestrzeni i czas systemu konieczny jest jednoczesny odbiór z przynajmniej czterech satelitów. Odbiornik oblicza trzy pseudoodległości do satelitów oraz odchyłki czasu (różnicy między tanim i niedostatecznie dokładnym wzorcem kwarcowym zainstalowanym na odbiorniku i precyzyjnym zegarem atomowym na satelicie). Satelita transmituje w depeszy nawigacyjnej m.in. czas, almanach (stan konstelacji satelitów) oraz efemerydy (parametry lotu satelity). Dzięki tym danym odbiornik GPS jest w stanie obliczyć dokładne współrzędne satelity, w momencie nadania sygnału, co z kolei, przy wykorzystaniu pseudoodległości umożliwia obliczenie własnej pozycji. W przypadku możliwości odbioru tylko z trzech satelitów niektóre odbiorniki mogą pracować w trybie 2D z ustawioną przez użytkownika wysokością elipsoidalną.

Tak - używa się nazewnictwa 2D i 3D do określania położenia GPS. Nazywanie prostych rzeczy bzdurami nie stawia Was w dobrym świetle.
 Większość odbiorników oblicza pozycję poziomą po zdobyciu trzech satelitów. Aby to zrobić, muszą oni domniemywać na swojej wysokości. Zwykle używana jest ostatnia obliczona wysokość. Jeżeli wysokość przyjęta przez odbiornik jest błędna, wpływa to na dokładność pozycji poziomej. Na przykład, jeśli odbiornik przybrał średni poziom morza i był na wysokości 10 000 stóp, może wystąpić błąd poziomy przekraczający milę. Z drugiej strony, jeśli przyjęta wartość jest bardzo dokładna, błąd poziomy może być mniejszy niż w przypadku śledzenia czterech satelitów.

 

Spróbuję przedstawić uproszczony opis procedury obliczania pozycji GPS, aby pomóc czytelnikowi zrozumieć, dlaczego powyższe stwierdzenie jest prawdziwe. Jeśli odbiornik śledzi cztery satelity, jest w stanie wykonać jednocześnie pomiary pseudoodległości. Każdy pseudo-zakres może być uważany za równy zakresowi do satelity plus przesunięcie w zegarze odbiornika, skalowane do jednostek odległości. Ponieważ odbiornik może obliczyć położenie satelity na podstawie komunikatu nawigacyjnego, istnieją cztery niewiadome w równaniach pseudoodległości: trzy składniki   pozycji odbiornika i przesunięcie w zegarze odbiornika. Aby określić jego położenie, musi rozwiązać cztery równania dla czterech niewiadomych.  Odbiornik wykorzystuje odpowiednie algorytmy do wykonania tej arytmetyki [Uwaga dla bardziej matematycznie nachylonych. Zauważyłeś, że równania są nieliniowe, co czyni zadanie nietrywialnym. Jeśli dostępne jest przybliżone oszacowanie pozycji, zazwyczaj stosuje się rozszerzenie szeregów Taylora o szacowaną pozycję. Częściowe pochodne pseudoodległości w pozycji odbiornika są równe liniowej linii wektora wzroku od satelity do odbiornika.]

 

Jeżeli odbiornik "zna" jeden z trzech komponentów pozycji, wówczas pomiary z tylko trzech satelitów są wymagane do rozwiązania dla pozostałych dwóch komponentów i przesunięcia zegara odbiornika (3 równania i 3 niewiadome). Jeśli, na przykład, wysokość jest znana doskonale, jest to równoznaczne ze śledzeniem satelity bezpośrednio nad (lub pod) użytkownikiem i posiadającym doskonały pomiar pseudo-zakresowy. Ponieważ prawdziwy czwarty satelita nigdy nie zapewni doskonałego pseudo-zakresu, rozwiązanie trzech satelitów będzie lepsze niż rozwiązanie czterosatelitarne (zakładając podobną jakość geometryczną, tj. PDOP). Jeśli z drugiej strony zakładana wysokość jest błędna, wówczas dwie strony równań będą równe tylko wtedy, gdy błąd kompensacji zostanie dodany do komponentów pozycji poziomej i przesunięcia zegara.

 

W jaki sposób odbiornik oblicza swoją pozycję, jeśli śledzone są więcej niż cztery satelity? Cóż, bez wchodzenia w matematykę będzie to trochę trudne do wyjaśnienia, ale spróbuję. Ten opis będzie koncepcyjny, a więc nie należy go brać dosłownie. Jak opisano powyżej, przy czterech satelitach (i dobrej geometrii) można obliczyć pozycję (i koniecznie przesunięcie zegara). Jeśli dostępny jest pomiar z piątego satelity, odbiornik może obliczyć, jaki powinien być pomiar (spodziewany pseudo zakres to zasięg plus przesunięcie zegara, w oparciu o cztery rozwiązania satelitarne). Różnica między rzeczywistym pseudoodległym a oczekiwanym pseudoodległością wskazuje, czy piąty satelita "zgadza się" z rozwiązaniem czterech satelitów. To jest, jeśli różnica wynosi zero, rozwiązanie pięciu satelitów jest takie samo jak rozwiązanie czterosatelitarne. Jeśli jest różna od zera, to wartość służy do ustawienia czterech pozycji satelity (i przesunięcia zegara), aby wytworzyć pięć pozycji satelity. Jak dokonuje się korekta? Matematyczne techniki liniowej algebry są używane do tworzenia najmniej kwadratowych rozwiązań. Konceptualnie pomyśl o tym w ten sposób. Zgadujesz rozwiązanie pozycji (i zegara), a następnie użyjesz go do obliczenia pięciu oczekiwanych wartości pseudoodległości, jak opisano powyżej. Następnie wyrównaj każdą z różnic pseudoodległości (oczekiwane minus rzeczywisty pseudo-zakres) i podsumuj je. Jest to miarą jakości rozwiązania pięciu satelitów. Próbujesz różnych rozwiązań pozycji, obliczając miarę jakości dla każdego. Ten, który ma najmniejszą miarę jakości, jest twoim najmniejszym kwadratem na pięć pozycji satelitarnych. Podobna technika jest używana do obliczania najmniejszych kwadratów dla więcej niż pięciu satelitów.

* Ed Weston jest analitykiem GPS i pracował nad GPS dla DOD od 1975 roku

Jak coś Segor to

2DGPS fix
2DDGPS fix
3DGPS fix
3DDGPS fix
I nie jest to prosta rzecz.

Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki



Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 21:05 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Radziu
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 158 times
Been thanked: 19 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Radziu » 04 mar 2018, 21:00

Nie wiem jak to jest w Astrze, ale mam taki starodawny GPS (garmin) kupiony w latach 90, pokazuje współrzędne i wysokość npm, do wskazania tego wszystkiego wystarczą mu 3 widoczne satelity.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Navi 900 Intellink

Postautor: dziadzia82 » 04 mar 2018, 21:07

Radziu pisze:Nie wiem jak to jest w Astrze, ale mam taki starodawny GPS (garmin) kupiony w latach 90, pokazuje współrzędne i wysokość npm, do wskazania tego wszystkiego wystarczą mu 3 widoczne satelity.


Tak było i jest :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: Segor » 04 mar 2018, 23:00

dziadzia82 pisze:Jak coś Segor to

2DGPS fix
2DDGPS fix
3DGPS fix
3DDGPS fix
I nie jest to prosta rzecz.

Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki
Cieszę się, że wkleiłeś tłumaczenie artykułu, który potwierdza moje słowa. Będę jeszcze wdzięczny za wytłumaczenie tych skrótów, których nawet google nie zna. Ja jeszcze mogę potwierdzić to co chłopaki piszą takim słownikiem: https://www.u-blox.com/sites/default/fi ... ionary.pdf
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: odl » 04 mar 2018, 23:18

dziadzia82 pisze:
Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki


Ja czytałem jeszcze o samochodach 2D, 3D, 4D a nawet 5D...
W kontekście tego wątku wszystkim od początku chodziło o 2D/3D fixa w GPS, tylko Ty z jakąś grafiką wyskoczyłeś ;)

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: RE: Re: Navi 900 Intellink

Postautor: dziadzia82 » 05 mar 2018, 15:24

Segor pisze:
dziadzia82 pisze:Jak coś Segor to

2DGPS fix
2DDGPS fix
3DGPS fix
3DDGPS fix
I nie jest to prosta rzecz.

Zwykłe 2D oraz 3D jest to rodzaj wyświetlanej grafiki
Cieszę się, że wkleiłeś tłumaczenie artykułu, który potwierdza moje słowa. Będę jeszcze wdzięczny za wytłumaczenie tych skrótów, których nawet google nie zna. Ja jeszcze mogę potwierdzić to co chłopaki piszą takim słownikiem: https://www.u-blox.com/sites/default/fi ... ionary.pdf


Wkleiłem tak samo jak Ty.
Co do skrótów
System różnicowego globalnego pozycjonowania ( DGPS ) to udoskonalenie systemu pozycjonowania globalnego, który zapewnia lepszą dokładność lokalizacji, od 15-metrowej nominalnej dokładności GPS do około 10 cm w przypadku najlepszych implementacji.
DGPS wykorzystuje sieć stałych naziemnych stacji referencyjnych do nadawania różnicy między pozycjami wskazanymi przez satelitarne systemy GPS a znanymi ustalonymi pozycjami. Stacje te emitują różnicę między zmierzonymi pseudoodległościami satelitów a rzeczywistymi (wewnętrznie obliczonymi) pseudoodległościami, a stacje odbiorcze mogą korygować swoje pseudoodległości o tę samą wartość. Cyfrowy sygnał korygujący jest zazwyczaj transmitowany lokalnie przez naziemne nadajniki o mniejszym zasięgu.
Termin odnosi się do ogólnej techniki augmentacji. United States Coast Guard (USCG) i Canadian Coast Guard (CCG) Każde uruchomienie takich systemów w USA i Kanadzie na Longwave częstotliwościach radiowych między 285 kHz i 325 kHz w pobliżu głównych dróg wodnych i portów. System DGPS USCG został nazwany NDGPS (Ogólnopolski DGPS) i jest obecnie zarządzany wspólnie przez Straż Przybrzeżną i Federalną Administrację Drogową Departamentu Transportu USA. Składa się z witryn nadawczych zlokalizowanych w portach śródlądowych i przybrzeżnych Stanów Zjednoczonych, w tym na Alasce, Hawajach i Portoryko.
Podobny system, który przesyła poprawki z orbitujących satelitów zamiast naziemnych, nazywa się DGPS (WADGPS) [ lub satelitarny system wspomagający .

grafika 2D - wszystkie obiekty są płaskie

grafika 3D - obiekty są umieszczone w przestrzeni trójwymiarowej i celem programu komputerowego jest przede wszystkim przedstawienie trójwymiarowego świata na dwuwymiarowym obrazie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Satelity GPS w Navi 900 Intellink

Postautor: Segor » 05 mar 2018, 22:38

To d to jest skrót od dimension - przestrzeń. I zakończmy już ten temat :)
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości