Strona 1 z 7

Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 paź 2016, 20:44
autor: Budus
ma ktoś jakieś potwierdzone informacje co konkretnie się dzieje po włączeniu trybu SPORT ?
to, że auto żwawiej się zachowuje to fakt, to że szybciej reaguje na wciśnięcie pedały gazu to też. ale co konkretnie.

wczoraj jadąc ok. 180km/h i przy wyłączeniu trybu SPORT tak jakby Astrze odechciało się jechać - nie szła do przodu już tak chętnie :)

PS.
jeżeli nie w tym temacie to prośba o przeniesienie
PS.2
ktoś wie czy przez techa da się ustawić aby domyślnie ustawienia trybu SPORT było jako włączone ?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 paź 2016, 21:19
autor: noso
Zmienia 2 rzeczy - wspomaganie bardziej progresywne i wieksza czulosc pedału gazu

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 28 paź 2016, 21:29
autor: Segor
Instrukcja obsługi:
Tryb sportowy dostosowuje ustawienia niektórych systemów pojazdu do bardziej sportowego stylu jazdy.
● Silnik szybciej reaguje na ruchy pedału przyspieszenia.
● Układ kierowniczy reaguje bardziej bezpośrednio,zapewniając lepszy kontakt z nawierzchnią.
● Praca automatycznej skrzyni biegów jest dostosowywana do bardziej dynamicznej jazdy.
● Tryby sterowania adaptacyjnego układu automatycznej kontroli prędkości są dostosowane do bardziej sportowych ustawień.


Budus, zmierz przyspieszenie 80-120 kmph z trybem i bez. Tylko pedał gazu w podłodze i bardzo szybko wciśnięty. Zrób po 3 próby dla każdego trybu. Mogę się założyć, że różnica będzie w granicy błędu pomiarowego.
To "wrażenie" też miałeś z pedałem w podłodze? Bo jeżeli nie miałeś go w podłodze to nie ma się co dziwić, że auto jechało gorzej. Ponieważ w trybie sport ma lepiej reagować, to poziom 100% przepustnicy pewnie sporo wcześniej się osiąga (przy mniej wciśniętym gazie).

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 10:43
autor: ememel
W sprawie jak w temacie kiedyś napisałem do Opla i nie chcieli nic powiedzieć. Odpowiedź była bardzo wymagająca.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 11:36
autor: Budus
Segor pisze:Budus, zmierz przyspieszenie 80-120 kmph z trybem i bez. Tylko pedał gazu w podłodze i bardzo szybko wciśnięty. Zrób po 3 próby dla każdego trybu. Mogę się założyć, że różnica będzie w granicy błędu pomiarowego.

nie ma w Torque takiego zakresu albo ja nie widzę :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 11:49
autor: Segor
Budus pisze:nie ma w Torque takiego zakresu albo ja nie widzę :)
Ostatni na liście czasów, na moim screenie go widać w prawym górnym rogu. Może nie masz jakąś bardzo starą wersję? Ja mam 1.8.140b (w sklepie Play można sprawdzić po kliknięciu na "Read more").
Zresztą chodziło mi o to, żebyś zmierzył dowolne przyspieszenie - wyjdzie takie samo. Gdyby tak nie było, to w specyfikacji Opel musiałby napisać, że auta z trybem Sport mają inny moment obrotowy.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 13:31
autor: Budus
coś z programem jest nie tak - na 10 prób (5 z i 5 bez) czas w historii tylko dla pierwszego pomiaru... dla całej reszty czas to %1s

czas zmierzony to 5,46 s - bez sport
późniejsze jak patrzyłem na wyświetlacz wahały się w przedziale 5,4 - 4,3

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 20:08
autor: Segor
Mało to dokładne, ale z tych czasów co zrobiłeś, to nie widać, żeby było szybciej?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 21:55
autor: Budus
sekundy raczej w czasie jazdy się nie zauważy :)

PS.
tak testowałem dzisiaj jeszcze w KRK, że panowie w niebieskich mundurach mnie zatrzymali :) - ale nie przyjąłem mandatu i będziemy latać po sądach

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 22:10
autor: Segor
No bo testować to trzeba na S lub A, a nie w mieście :P A coś konkretniej odnośnie mandatu? Masz szanse wygrać w sądzie?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 29 paź 2016, 22:18
autor: Budus
Ultralyte bez wskazania, że zmierzono mi konkretnie auto - kilka aut przede mną i kilka za mną. nagranie z kamerki też jest żeby nie było.

pewnie rzucił im się czerwony w oczy i chcieli go z bliska zobaczyć :) pożyjemy, zobaczymy

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 05 lis 2016, 19:43
autor: Sly
Dziś pierwszy raz miałem możliwość użycia tego trybu. Powiem szczerze: WOW :D auto zrobiło się mega zrywne i bardzo szybko nabierało prędkości i reagowało na pedał gazu :) Fajna sprawa :D
PS: ciekawe ile będzie paliło w tym trybie przy mojej nodze ;)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 05 lis 2016, 22:41
autor: Budus
ja już mam w nawyku - wchodzę, wyłączą s/s i włączam SPORT - może gdzieś dorwę kogoś z komputerem i będzie się dało to tak zaprogramować.
póki co w mieście wg komputera średnia oscyluje w granicach 7,5 (spadła z ponad 8:)) - przejechane mam 4,5k km

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 06 lis 2016, 20:37
autor: George
Tylko sport, w trybie zwyklym sprzedal bym to auto w cholere... saab 1.9 120km z 175tys mil przebiegu mial wiecej wigoru. Za to tryb sport jest miodzio :D jest moc, jest odpowiedz natychmiastowa :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 06 lis 2016, 20:43
autor: aster
Przydał by się test: 2 takie same Astry, 1 bez sport, 2 ze sport. Wtedy wszystko byłoby jasne 100%.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 06 lis 2016, 22:44
autor: Segor
Wszystko jest jasne... Panowie, każdy tuner powie Wam, że przy robieniu chipu zmienia się reakcję pedału gazu. Daje to wrażenie zrywnego auta, jednak nie dodaje to mocy :) Ponownie przytoczę ostateczny argument: specyfikacja nie podaje innego momentu obrotowego/mocy dla trybu sport.
Jak ktoś mimo wszystko chce to sprawdzać, to zapraszam na Śląsk ze specyfikacją zbliżoną do mojej :P

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 06 lis 2016, 22:47
autor: Krzysiec
Dobrze ze dokupilem do swojej Elitki czarna podsufitke a co za tym poszlo - tryb sport ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 07 lis 2016, 01:16
autor: George
Dobra panowie bede na hamowni bardzo dobrej ale to jakos w styczniu/lutym przed podroza do polski :) beda pare testow
1. Seria bez sport
2. Seria z sport
3. Dbilas dolot bez sport
4. Dbilas z sportem

Mam jeszcze tunera ktoremu ufam i on chce pod moj silnik zrobic cos ala boxa/chip
Wiec moze z tym i bez tego plus dbilas :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 07 lis 2016, 08:02
autor: aster
Segor pisze:Wszystko jest jasne... Panowie, każdy tuner powie Wam, że przy robieniu chipu zmienia się reakcję pedału gazu. Daje to wrażenie zrywnego auta, jednak nie dodaje to mocy :)...

Tak... Opel i jego przełomowy "przycisk sport" doprowadzi w najbliższych miesiącach do zamknięcia większości warsztatów tunerskich, bo okazało się, że chiptuning to jedynie zmiana reakcji pedału gazu bez podnoszenia mocy i momentu.
Segor, humor masz nieprzeciętny :)

George czekam na opis wrażeń po instalacji Dbilas, również mam zamiar założyć.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 07 lis 2016, 09:10
autor: Segor
Aster nie wymyślaj głupot znowu... Naprawdę jesteś takim purystą językowym, że bez tego słowa "też" nie zrozumiałeś, że miałem na myśli, że przy robieniu chipu "oprócz tego, dodatkowo, przy okazji, jak również, też"... zmienia się reakcję pedału gazu?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 07 lis 2016, 09:37
autor: George
Na razie szukam troche tanszego dbillasa ... jednak 400 euro troche boli szczegolnie w relacji £/€ :D

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 08 lis 2016, 08:11
autor: Budus
odl pisze:póki co opieram się tylko na instrukcji.. ale jest w niej napisane, że ustawienie trybu sport można zapisać w kluczyku ;) tylko trzeba włączyć zapisywanie ustawień do kluczyka w opcjach.
(strona 25)


ktoś wie jak to zaprogramować ?
indywidualne ustawienia kierowcy włączone ale co dalej trzeba zrobić ?

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 16 gru 2016, 08:53
autor: Segor
George pisze:Dobra panowie bede na hamowni bardzo dobrej ale to jakos w styczniu/lutym przed podroza do polski :) beda pare testow
1. Seria bez sport
2. Seria z sport

Do pełni szczęścia trzeba by jeszcze zhamować auto bez przycisku. Dopiero wtedy kwestię subiektywnych wrażeń/placebo będzie można zamknąć :)

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 16 gru 2016, 10:23
autor: remiem
To nic nie zmienia w kontekście mocy...

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 16 gru 2016, 12:42
autor: Segor
Mocy maksymalnej nie, ale przebieg wykresu może się różnić. I może wyszłoby, że przycisk sport służy tylko do pogorszenia możliwości silnika przy jego wyłączeniu :) Bo jeżeli przebieg wykresu auta bez przycisku i z nim (+załączonym trybem sport) byłyby identyczne, to o tym właśnie by to świadczyło.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 16 gru 2016, 12:44
autor: remiem
Wykres nie może i nie będzie się różnił, a poza tym kompletnie nie rozumiem co napisałeś. ;D

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 20 gru 2016, 17:01
autor: nepo
Przebieg mocy i momentu nie będzie się różnił. Nie będzie i nawet nie może. Opel podaje że momentu maksymalny ma płaski przebieg w dość szerokim zakresie obrotów a zaraz później moc maksymalna ma również wartość maksymalną rozciągniętą (płaski przebieg) w zakresie obrotów - co tu może przycisk sport poprawić? Nic. Pedał gazu to potencjometr - przycisk sport inaczej "przelicza" spadek napięcia na potencjometrze na procentowe otwarcie przepustnicy. Hamowni do tego nie trzeba.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 14 sty 2017, 01:00
autor: kuba
Odgrzewam kotleta... zauważyłem taką prawidłowość po włączeniu trybu "Sport" trzeba kilka sekund poczekać żeby poczuć różnicę, to samo przy wyłączeniu, dopiero po kilku sekundach jest odczuwalnie słabiej, też tak macie ? Ja się totalnie nie znam na tjjjuningu, ale wydaje mi się że gdyby to było tylko elektroniczne placebo to zmiana była by natychmiastowa i w czasie rzeczywistym wraz z włączeniem/wyłączeniem trybu zmieniałaby się reakcja, tym samym odczucia, a tutaj jest kilkusekundowe opóźnienie. Wciskam sport ---> pedał w podłogę i jest bez zmian, czekam kilka sekund i przy kolejnym depnięciu już czuć sporą różnicę. Wyłączam przycisk ---> pedał w podłogę, a auto dalej ciągnie jak na sporcie, po kilku sekundach wraca do trybu normalnego. Rozmawiałem ze szwagrem, ma Q7 z "prawdziwym" trybem sport, ze zmianą nastawu wtrysków, usztywnieniem zawieszenia itp. Powiada, że tam dokładnie tak się to zachowuje, jest kilkusekundowe opóźnienie, by elementy mechaniczne zareagowały na sygnał komputera. Nie będę wyrokował, bo nie posiadam dostatecznej wiedzy w temacie, ale moim zdaniem tryb "Sport" nie jest tylko elektronicznym mydleniem oczu. Opinia moja, żony i kilku osób które przejechały się moim autem jest taka, że różnica pomiędzy trybem cywilnym, a trybem "Sport" jest taka, jak by autko dostało po kliknięciu przycisku kilkadziesiąt KM i NM więcej i turbodziura jest znacznie mniejsza, praktycznie marginalna.

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 14 sty 2017, 01:53
autor: Budus
U mnie od razu czuć włączanie/wyłącznie, no może jakiś ułamek sekundy

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

: 14 sty 2017, 08:49
autor: Krzysiec
Ja zauwazylem ze jezeli w trakcie jazdy zmieniamy tryb to rzeczywiscie jest lekkie opoznienie chyba ze zmienimy bieg... Jezeli chcemy poczuc sport na tym samym biegu to chwile 2-3 sekundy trzeba poczekac za to jak zmienimy tylko bieg to sport od razu czuc (sprawdz kuba czy masz podobnie) Tak jakby komp pamietal ustawienia na danym biegu i zanim jadac na tym samym zmieni to chwile trwa , za to na nowym od razu "nowe ustawienia"