rmonk pisze:Rozumiem, przez to, że małe dziury są właściwie nieodczuwalne. Opona jest na tyle duża, że spokojnie sobie z nimi radzi. No i względy wizualne. Auta na 16 wyglądają też bardzo fajnie.
Wybacz, ale z większością rzeczy nie mogę się zgodzić
Opona 205 wpada do większości polskich dziur
A wygląd R16 pozostawia bardzo dużo do życzenia. Zdecydowanie R17 lepiej wyglądają, szczególnie, że AK stoi dość wysoko. Mimo wszystko też polecam R16 na zimę, szczególnie ze względu na wyższy profil = lepsza ochrona felgi na dziurach i większy komfort. W zimie i tak się nie szaleje na zakrętach.
rmonk pisze:A na zmrożonej czy mokrej nawierzchn, to każda opona mniej więcej podobnie będzie się sprawowała.
No tu to już zaszalałeś
Pomiędzy oponom A a C (etykiety EU) jest
10 metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym! W tym teście
https://www.auto-swiat.pl/sites/www.aut ... t_opon.pdf można np. zobaczyć, że pomiędzy Dębicom a Continentalem jest nawet
18 metrów różnicy... Na różnych rzeczach można oszczędzić (wyposażenie, bajery, dodatki) ale na oponach nie powinno się nigdy. Nawet możesz nie wiedzieć, że ratują Ci życie, bo masz wrażenie, że auto trzyma się na zakręcie, a całkiem możliwe, że na słabszej oponie byś tego samego zakrętu już nie pokonał.