A u mnie taki oto przypadek wystąpił.
Wymieniłem opony. Kazałem nabić 2,4. Na drugi dzień na jednym kole wyświetlacz pokazuje 2,0. Sprawdziłem manometrem i to się potwierdziło. Przypomniałem sobie, że już kiedyś miałem sytuację w której w jednym kole ubyło trochę. Ale nie zeszło do końca. I tak samo tutaj. Z 2,4 spadło do 2.0 i tak trzymało.
Ktoś wcześniej pisał że też miał podobny problem. Myślę że działa to tak. Robi się niewielka nieszczelność, która przy odpowiednio dużym ciśnieniu puszcza a jak ciśnienie spadnie poniżej wartości krytycznej dla takiej nieszczelności to jeszcze trzyma.
Pojechałem do gumiarza. Sprawdził. Diagnoza - zaworek puszcza.
Można samemu taki test przeprowadzić. Wodą z mydłem, płynem do naczyń wstrząsnąć i popryskać w okolicy zaworu. U mnie widać było małe bańki.
Już myślałem, że jak zawór z czujnikiem to mnie to będzie kosztować. A tu miła niespodzianka. Zaworek występuje jako część zamienna.
Koszt wymiany zbliżony do załatania i wyważenia opony (40zł) więc jest ok.
W sumie to chyba nie warto samemu kupować części. Ich części to i pełna odpowiedzialność zakładającego.
Dla gumiarza nie była to też żadna nowość więc operacja przebiegła szybko i sprawnie. Oczyścił powierzchnię i założył nowy zawór.
W necie taki zaworek kosztuje 4-5 zł/szt.
Jakby kto potrzebował poniżej numery.
Tak wygląda czujnik ciśnienia w mojej astrze
- IMG20210607162759.jpg (193.96 KiB) Przejrzano 8609 razy
tu są jego numery
- IMG20210607162822.jpg (312.98 KiB) Przejrzano 8609 razy
tutaj zdemontowany zawór (widać było na nim miejsca utlenienia felgi alu i stąd nieszczelność)
- IMG20210607185347.jpg (275.27 KiB) Przejrzano 8609 razy
- IMG20210607185539.jpg (111.05 KiB) Przejrzano 8609 razy
numery seryjne zamiennika zaworu
- IMG20210607185622.jpg (182.73 KiB) Przejrzano 8609 razy
Według mechanika - przy doborze ten kształt części zaworu jest najważniejszy i musi być taki jak na rysunku.
- Zrzut ekranu (2527).png (12.13 KiB) Przejrzano 8609 razy