Slavek pisze:Opony poddawane są testom zgodnie ze szczegółową specyfikacją sporządzoną przez europejskie instytucje. Wyniki muszą być niezawodne i obiektywne. Oczywiście można nie wierzyć w nic...
Tak niezawodne i obiektywne jak pomiar zanieczyszczeń? (dieselgate), zresztą wystarczy spojrzeć na wymagania:
Temperatura: od 2° do 20 °C dla opon zimowych, od 5° do 35 °C w przypadku opon letnich.
Ilość wody na drodze: wysokość wody mieści się pomiędzy 0,5 i 1,5 mm
gdybym był producentem dobrałbym te parametry tak, żeby mój produkt wypadł jak najlepiej, wszystko lege artis. I nie manipuluj sugerując że w nic nie wierzę, bardziej wierzę testom czasopism i niezależnych instytucji.
I jeszcze warto zwrócić uwagę, że kiedy wrpowadzono unijne pomiary spalania zostaliśmy uraczeni systemami start-stop, cieszysz się, że masz ten system? Producent to producent zaprojektował system, który pozwolił mu jak najlepiej wypaść w takim teście, nie mam pretensji ale nie warto też być naiwnym.
Opony zamówiłem na logistykaopon, szły 2 tygodnie o co się wkurzałem ale data produkcji 3717 (dziś jest 4217), teraz są chyba jeszcze tańsze.