Strona 4 z 4

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 17 sie 2020, 21:50
autor: Diups
rafal767 pisze:
Kupiłem już do siebie zestaw -30 Eibach i teraz zastanawiam się czy montować, czy zbierać na gwint :)


Z mojego doświadczenia średnio się udała operacja założenia Pro Kitów do seryjnych amorów. Miałem zrobione jakieś 45 tys. km w chwili montażu. Normalny amor nie lubi być ściśnięty krótszą sprężyną, niszczy się szybko. U mnie wylały się kompletnie oba przednie, jeden z tydzień po wymianie drugi 2-3 tyg. później. Dlatego też dokupiłem 4x skrócone B8 (do sportowego zawieszenia, dokładnie te same które są w zestawie Bilstein B12 Pro Kit).
Co do seryjnego amora to oryginał GM, który siedzi w Astrze to na 99% Bilstein B4 tylko z bitym znaczkiem GM (kosztuje ok 200zł, ten w ASO pewnie ponad 500zł). Przy B8 wygląda jak zabawka, tłoczek w środku jest średnicy baterii AA a może i nie, B8 to przy nim grubas, tłoczek taka dobra bateria R10. Różnica na oko kolosalna, nawet mechanik mój który fanem przeróbek nie jest docenił solidność tego amora. A i na nim zdarza się "dobić" zawieszeniem i tak jak pisałem już kilka dni temu trzeba uważać na drogę jak cię fantazja poniesie :)


Masz temat swojego auta? Chętnie zerkne.
Co do B8 jak cenowo? Są krótsze? Dzięki temu na eibachach siadło niżej?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 17 sie 2020, 23:46
autor: rafal767
Masz temat swojego auta? Chętnie zerkne.
Co do B8 jak cenowo? Są krótsze? Dzięki temu na eibachach siadło niżej?


Tematu auta nie mam, ale w zeszłym roku zrobiłem fotki przed i po czyli jeszcze z seryjnymi amortyzatorami. Tak się złożyło, ze to był kwiecień i przy okazji zmieniałem koła z zimy na lato, ale widać mniej więcej ile się obniżyło.
przód:
Obrazek
Obrazek

tył:
Obrazek
Obrazek

Na B8 jest ciut niżej, jutro zrobię zdjęcia.
A jakie sprężyny dokładnie kupiłeś tzn. który nr zestawu Pro Kit bo są chyba cztery? A widzę że masz kombi i do tego diesla. Ja kupiłem zestaw do wszystkich benzyn (hatchback) czyli ten o najmniejszej nośności: E10-65-031-01-22 (max nacisk na oś przód do 960kg, tył do 920kg). Według mnie to będzie miało duży wpływ na to ile auto "siądzie".
Na mój gust powinieneś mieć ten "najcięższy" E10-65-031-04-22 (1020kg/1020kg) do Tourera w dieslu.

Co do cen to mocno spadły, rok temu płaciłem ok 3 tys. zł za komplet amorów, teraz widzę że można je teoretycznie kupić za 2,2 tys., np. tutaj: https://www.iparts.pl/auto-czesci/amort ... 00121.html

B8 Offroad (dla pojazdów z zawieszeniem sportowym, dla pojazdów bez elektronicznej kontroli amort. uderzeń) to numery Bilsteina: 35-261582 (przód lewy), 35-261599 (przód prawy) i 24-267076 (tył).
Te tańsze to B6 Performance (dla pojazdów z zawieszeniem standardowym, dla pojazdów bez elektronicznej kontroli amort. uderzeń).
Jakie są dokładnie różnice w wymiarach nie wiem i nie dam sobie ręki uciąć że B8 jest rzeczywiści krótszy od B6 czy seryjnego B4 bo ich nie przykładałem, ale raczej tak. B8 jest niezbędny gdy chcesz założyć jeszcze krótszą sprężynę np. z serii Eibach Sportline.

UPDATE - na B8 aktualnie wygląda tak, jeszcze z 1cm niżej niż na seryjnym amort.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 sie 2020, 14:11
autor: kobe24la
Faktycznie dość mocno usiadło.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 sie 2020, 15:50
autor: PaGo
O kuźwa...
Na krawężniki to w dwie osoby trzeba wjeżdżać?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 sie 2020, 17:56
autor: Diups
Obniżenie spoko :) docelowo na gwincie planuję zejść sporo niżej.
Jak wrażenia z jazdy na tych b8?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 sie 2020, 20:12
autor: rafal767
Na krawężniki to w dwie osoby trzeba wjeżdżać?

Jak wrażenia z jazdy na tych b8?


dodałem opis na poprzedniej podstronie, no nie jest to rozwiązanie dla wszystkich i na pewne rzeczy trzeba już uważać:
https://astra5klub.pl/zawieszenie-uklad-hamulcowy-f13/eibach-pro-kit-30-dystanse-15mm-t3264-s60.html#p139895

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 01 paź 2020, 12:46
autor: remiem
Diups pisze:@Remiem mam pytanko.
Jak z dobijaniem amorów przy tym zawieszeniu?
Kolega lata na H&R -40 i mówi, że zdarza mu się, że amortyzator się "zamyka" do odboju.

Kupiłem już do siebie zestaw -30 Eibach i teraz zastanawiam się czy montować, czy zbierać na gwint :)

Ze dwa razy na konkretnej dziurze dobiło, ale czy na normalnej mniej sztywnej by nie dobiło? Nie mam przekonania :)
Jeżdżę już parę miesięcy i jest to diabeł na zakrętach :D

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 01 paź 2020, 12:54
autor: PaGo
Przewieziesz mnie?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 01 paź 2020, 12:57
autor: remiem
Wpadaj do krk. Nie widzę problemu. ;D

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 26 sty 2021, 18:57
autor: kacperw
Panowie mam takie pytanie czy montując dystanse Eibacha 15mm skracaliście fabryczne szpilki?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 27 sty 2021, 12:01
autor: remiem
kacperw pisze:Panowie mam takie pytanie czy montując dystanse Eibacha 15mm skracaliście fabryczne szpilki?

Tak

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 27 sty 2021, 19:59
autor: ulfur
A czym skracaliście, bo kolega mówi ze jest to na zasadzie plug&play i nic wiecej (chodzi o Eibach).

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 11 lut 2021, 17:02
autor: tomaszmi72
Mam astrę 1.6 Turbo 200KM i do tej astry są według katalogu 2 rodzaje sprężyn na przód.
Mogę założyć te mniejszą masę i na większą.
do 960 kg/przednią oś F11-65-031-01-FA 13.25mm śr. drutu i
do 1020 kg/na przednią oś F11-65-031-02-FA 15.50mm śr. drutu
Zastanawiam się które założyć.

Możecie mi napisać jakie macie masy własne pojazdu w dowodzie (G) i maks kg/na oś. i przy jakim silniku

Maks kg na oś jest na naklejce na słupku od strony kierowcy.
Ja mam:
1.6Turbo200KM/(G)1275kg/ maks 980kg/przednia oś

A może ktoś wkładał do 1.6 Turbo 200KM, jeżeli tak to jakie są odczucia. Zwłaszcza chodzi mi o ewentualnie dobijanie przodu odbojami.
pozdrawiam
Tomek

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 13 lut 2021, 17:01
autor: kacperw
Cześć, ja mam astrę 1.6 turbo D16SHT i kupiłem sprężyny te mocniejsze (F11-65-031-02) tak doradzili mi w sklepie. U mnie nacisk na os wynosi przód 970kg tył 920kg.
Jeżeli chodzi o odczucia z jazdy to na seryjnych amortyzatorach i felgach 17" nie ma jakiegoś strasznego betonu, ładnie wybiera nierówności i nic mi nie dobija, a często jeżdżę w 2 osoby i załadowanym bagażnikiem.
Pozdrawiam

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 15 lut 2021, 19:35
autor: rumpelstilskin
do 1.6 200 są sprężyny mocniejsze

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 paź 2022, 14:59
autor: Shivver
Pytanie.

Mam Astra Hatchback 1.4 150KM benzyna, ale sprężyny posiadam Eibach E10-65-031-02-22 czyli te do:

Model: Astra (B-K).
Design: 1. 6 Turbo, 1. 6 CDTI, 1. 6 Biturbo CDTI.
Max. Axle load front: 1020 kg.
Max. Axle load HA: 910 kg.

Lower VA approx. : 30 mm.
Lower rear axle approx. : 30 mm

Myślicie, że będzie ok?
Czy lepiej te sprzedać i kupić E10-65-031-01-22 do:
Model: Opel Astra (B-K) Opel Astra (B-K) 1.4 Turbo
Front axle load: 960 kg rear axle load: 920 kg
Front lower: 30 mm lower back lower: 30 mm

Dzięki,

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 paź 2022, 15:17
autor: PaGo
Pewnie będzie twardziej.
Są.progresywne?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 paź 2022, 15:21
autor: Shivver
Nie mam pojecia czy progresywne, zastanawiam się czy będzie spora różnica między nimi.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 18 paź 2022, 15:56
autor: PaGo
Nie sądzę,żeby oddoopnie dało się wyczuć.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 19 paź 2022, 20:42
autor: kobe24la
Po coś Eibach robi dwa modele sprężyn. Tak samo jest zapewne w seryjnym zawieszeniu, do wersji z cięższymi silnikami są twardsze sprężyny, do lżejszych mniej. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie, ale bynajmniej tak miałem w poprzednim samochodzie.

Edit:
Patrzę teraz na stronę Eibach i paradoksalnie do silnika 1.4 Turbo są dedykowane sprężyny o nośności na przednią oś zarówno 960kg jak i 1020kg. Identyczna sytuacja jest w przypadku mojej wersji silnikowej. Trochę to dziwne :/ Ale jeśli tak podają, to sprężyny, które posiadasz będą pasować do twojego auta, tylko będziesz miał sztywniej z przodu.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 19 paź 2022, 23:06
autor: Shivver
kobe24la pisze:Po coś Eibach robi dwa modele sprężyn. Tak samo jest zapewne w seryjnym zawieszeniu, do wersji z cięższymi silnikami są twardsze sprężyny, do lżejszych mniej. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie, ale bynajmniej tak miałem w poprzednim samochodzie.

Edit:
Patrzę teraz na stronę Eibach i paradoksalnie do silnika 1.4 Turbo są dedykowane sprężyny o nośności na przednią oś zarówno 960kg jak i 1020kg. Identyczna sytuacja jest w przypadku mojej wersji silnikowej. Trochę to dziwne :/ Ale jeśli tak podają, to sprężyny, które posiadasz będą pasować do twojego auta, tylko będziesz miał sztywniej z przodu.


Dzięki, cenne info bardzo twardo po tych Eibachach się robi czy znośnie? Coś jeszcze trzeba wymieniać żeby te sprężyny wsadzić?

Udało mi się dostać te sprężyny za 100 PLN dlatego kupiłem ;)

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 19 paź 2022, 23:25
autor: kobe24la
Miałem ProKit-y w poprzednim samochodzie i jeździlo mi się bardzo dobrze. Troszkę większa sztywność, ale i zdecydowanie lepsze prowadzenie.
Oprócz sprężyn nie musisz nic dodatkowo zmieniać. Eibach przewiduje ProKit do fabrycznych amortyzatorów.
Na wiosnę też planuje wsadzić taki zestaw do swojej Astry, ale zastanawiam się nad całym zestawem wraz ze sportowymi amortyzatorami Bilstein B12.