Strona 2 z 4

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 27 mar 2020, 12:47
autor: kubbak
daro pisze:Czy jest sens wrzucać taki zestaw na felgach 17"?

Taki sam jak na 18.
17 z 225/45 18 z 225/40 maja jednakową średnice (3mm różnicy).

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 28 mar 2020, 23:23
autor: PaGo
U mnie kółko wygląda tak jak poniższym foto .
Jestem zaskoczony,że tak pieje u remiem.
Właściwie pialo,bo teraz jest bajerancko.
Przy okazji porównanie wyglądu (wypełnienia nadkola )przy oryginalnych 16 i 18 (18 są remiego).

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 29 mar 2020, 01:18
autor: teemo
Tanim kosztem mod daje mega efekt...

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 29 mar 2020, 01:37
autor: Inferno
PaGo pisze:Przy okazji porównanie wyglądu (wypełnienia nadkola )przy oryginalnych 16 i 18 (18 są remiego).

Przykładowy Kalkulator kół:
https://www.tyresizecalculator.com/
Porównaj sam.

Wyliczenia na piechotę, jak nie wierzysz w kalkulator.

205/55 R16
Profil opony: 205*0,55 = 112,75 mm
Średnica felgi: 16" = 406,4 mm
Średnica koła: 112,75 * 2 + 406,4 = 631,9 mm

225/40 R18
Profil opony: 225*0,40 = 90 mm
Średnica felgi: 18" = 457,2 mm
Średnica koła: 90 * 2 + 457,2 = 637,2 mm

Różnica: 5,3 mm

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 29 mar 2020, 09:02
autor: PaGo
O tym było już pisane już 2 razy:po co trzeci?

Spróbuję łopatologicznie:
U mnie nad kołem szpara podobnej szerokości jak po bokach,
u remiem wysoko na górze ,wąsko po bokach.
Taka ciekawostka w 2 sztukach tego samego modelu.
Akurat to są fabryczne 16 i 18,więc od razu widać ile dla wyglądu auta daje niski profil opony.
Powyżej masz powtórzone foty ,na których widać jakie jest teraz wypełnienie nadkola i
jak bardzo obniżenie zawiechy poprawiło wygląd .
Skumałeś?
Ps.
Po porównaniu wyglądu 16 i 18 doszedłem do wniosku, jednak dla 16 nie ma sensu takie obniżenie,bo nie będzie efektu wow.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 29 mar 2020, 13:44
autor: PLE
PaGo pisze:O tym było już pisane już 2 razy:po co trzeci?

Spróbuję łopatologicznie:
U mnie nad kołem szpara podobnej szerokości jak po bokach,
u remiem wysoko na górze ,wąsko po bokach.
Taka ciekawostka w 2 sztukach tego samego modelu.
Akurat to są fabryczne 16 i 18,więc od razu widać ile dla wyglądu auta daje niski profil opony.
Powyżej masz powtórzone foty ,na których widać jakie jest teraz wypełnienie nadkola i
jak bardzo obniżenie zawiechy poprawiło wygląd .
Skumałeś?
Ps.
Po porównaniu wyglądu 16 i 18 doszedłem do wniosku, jednak dla 16 nie ma sensu takie obniżenie,bo nie będzie efektu wow.

Przecież 16.17.18. Ma takie samo wypełnienie a te 2.6mm nie jesteś wstanie zauważyć. To jest złudzenie z tą 16 bo jest zrobione pod innym kątem i dlatego taka przerwa wyszła niby większą.
Takie jest moje zdanie.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 29 mar 2020, 14:01
autor: PaGo
Czy ja napisałem coś o średnicy kół?
Czy raczej o różnicy wysokości fabrycznego zawieszenia w 2 prawie identycznych autach?
I wpływie tej różnicy oraz wysokości profilu opon
na wygląd auta?
Popatrz na kapselek -u remiem wypada na linii progu ,u mnie nie widać tego na tym foto ,ta linia jest poniżej kapselka.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 29 mar 2020, 21:32
autor: remiem
Oj tam. Prezentuje się bardzo zacnie! :)))

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 29 mar 2020, 22:17
autor: PaGo
Chyba nikt nie zaprzeczy.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 30 mar 2020, 00:28
autor: Inferno
PaGo pisze:U mnie nad kołem szpara podobnej szerokości jak po bokach,
u remiem wysoko na górze ,wąsko po bokach.
Taka ciekawostka w 2 sztukach tego samego modelu.

1. Zdjęcia jednego auta robione na gruncie, trawie, więc na nierównym terenie. Może koło trafiło na lekkie obniżenie/podwyższenie i się zawieszenie ugięło mniej/bardziej? Może plac/droga/teren pochylony?
2. Może to wrażenie, gra światła i cienia?
3. Ludzie potrafią po 30 kg zbędnych gratów wozić w bagażniku - większe ugięcie zawieszenia.
4. Różnice w wyposażeniu, a więc i w masie - większe ugięcie zawieszenia.
5. Wszystko powyższe skumulowane.

Zmierz suwmiarką, podaj wielkość, może inni też sprawdzą.

Jeszcze dodam: drążek Watta może mieć wpływ.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 30 mar 2020, 01:12
autor: PaGo
Coś jeszcze wymyślisz?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 01 cze 2020, 23:16
autor: Cain
...

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 01 cze 2020, 23:38
autor: Inferno
Cain pisze:I nie, Astra na 19" nie jedzie szybciej niż na 16". A ta na 16" nie przyspiesza szybciej niż ta na 19". Jedyną w zasadzie pomijalną różnicę może stanowić masa takiego kompletnego koła ze względu na, przypuszczam, większą masę nieresorowaną kompletu 19".

Koło na 16" będzie sporo lżejsze niż na 19". Generalnie opona jest lżejsza niż felga. Im więcej felgi i mniej opony, tym koło cięższe. O ile wiem, kiedyś chyba było odwrotnie. Kiedyś to znaczy ze 20 - 30 lat temu. Niech mnie ktoś skoryguje, czy to prawda.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 01 cze 2020, 23:59
autor: Cain
...

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 02 cze 2020, 00:11
autor: Inferno
Cain pisze:Owszem, dlatego napisałem o masie, ale głównie chodziło mi o to, że obwód/średnica takich kół nie będą miały wpływu na prędkość, bo będą niemalże identyczne.
I tak właśnie przypuszczam, że 19" są "trochę" cięższe. A niby to te "lekkie stopy".

Są w Sieci porównania mas kół aluminiowych o tych samach rozmiarach, różniących się tylko profilem. Koła o niskim profilu są cięższe i to sporo. Wpływa to na pogorszenie osiągów.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 02 cze 2020, 01:11
autor: PaGo
"B14XE stoi u mnie wyżej niż B14XFT - dlaczego, chyba nie muszę tłumaczyć."
Nie musisz ,ale chyba możesz?

Który to już raz zostało udowodnione,że 18 są trochę większe od 16?

Jeśli średnica jednych kół jest większa,a obroty obu kół obu średnic są takie same, to chyba jednak prędkość nie będzie taka sama?

Coś wspomniałeś o matematyce?

Pięknie rozwija się offtop.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 02 cze 2020, 21:59
autor: Inferno
PaGo pisze:"B14XE stoi u mnie wyżej niż B14XFT - dlaczego, chyba nie muszę tłumaczyć."
Nie musisz ,ale chyba możesz?

No właśnie, przyłączam się do pytania. Ten na 18" powinien stać wyżej od tego na 16" o około 2,5 mm, bo ma koła o średnicy większej o około 5 mm (czyli promień większy o 2,5 mm). Oczywiście mowa o kołach nowych lub tak sam zużytych i na tym samym ciśnieniu. Różnica 2,5 mm jest w praktyce bez znaczenia.
Poza tym wolnossący 1.4 100 KM ma 18" koła, a 1.4 Turbo 150 KM ma 16" koła?

PaGo pisze:Który to już raz zostało udowodnione,że 18 są trochę większe od 16?

Jeśli średnica jednych kół jest większa,a obroty obu kół obu średnic są takie same, to chyba jednak prędkość nie będzie taka sama?

Koła 18" mają obwód 2001,82 mm
Koła 16" mają obwód 1985,17 mm

Koła 18" mają o 0,84% większy obwód niż 16". Jak będą obok siebie jechały dwie identyczne astry, obie będą miały na liczniku 100 km/h, jedna na 16", druga na 18", to ta na 18" będzie jechała o 0,84 km/h szybciej.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 02 cze 2020, 23:26
autor: PaGo
To było pytanie retoryczne.
Proponuję przenieść wywody o wielkości kół .

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 02 cze 2020, 23:39
autor: Desiderata
Inferno pisze: 3. Ludzie potrafią po 30 kg zbędnych gratów wozić w bagażniku - większe ugięcie zawieszenia.


Ludź z kilkoma setkami :lol:

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 03 cze 2020, 09:59
autor: PaGo
Wysokoprocentowymi?
Pięknie wypełnione nadkole.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 03 cze 2020, 18:41
autor: Cain
...

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 03 cze 2020, 19:38
autor: PaGo
Jesteś ciut nieuprzejmy.
Dla przypomnienia :
Od początku mówię,że jest trochę większa (czy ktoś to widzi to sprawa indywidualna ,mając odpowiedni punkt odniesienia można dużo zobaczyć, w grę może też wchodzić sposób działania ludzkiego mózgu)
,a kilka osób udowadnia, że...nie jest trochę większa,
przytaczając wyliczenia,z których wynika , że jest trochę większa.
Później dołączasz Ty, kolejny raz powtarzając,że jest taka sama ale jest trochę wieksza,przy okazji chwaląc się swoją znajomością matematyki.
Później Twoje twierdzenie o braku różnicy prędkości ...
Matematyka mówi coś innego.
(a to nauka ścisła) .
Co innego jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość tej różnicy...
Jeśli chodzi o wypełnienie nadkola:
Popatrz na foty remiego przed i po przeróbce: co sądzisz o wypełnieniu nadkola?
Na foto mojego bolidu i foto bolidu desiderata/y :jak tu z tym wypełnieniem ?
Nakierowałem Cię trochę?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 03 cze 2020, 20:22
autor: daro
Bardzo ładnie wszystko opisujecie i szczegółowo. Zastanawia mnie tylko dlaczego w tym temacie, który dotyczy Eibach Pro-kit i dystans 15mm?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 03 cze 2020, 23:41
autor: Inferno
Cain pisze:Nie ma możliwości, żeby jeden model bazujący na tej samej homologacji fabrycznie mógł jeździć na kołach które są mniejsze o więcej niż 2% i większe niż 1,5% od rozmiaru bazowego.

Który rozmiar jest bazowy w Astrze?

Cain pisze:Nie, obie mają koła 16". B14XE stoi nieco wyżej (nie zahaczam o krawężnik na parkingu, a w B14XFT zahaczam dość poważnie) ponieważ jednostka napędowa bez turbiny jest lżejsza.

Mają takie samo wyposażenie?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 14 cze 2020, 15:50
autor: PaGo
Jeszcze pytanie:czy wszystkie wersje silnikowe mają takie samo zawieszenie?
A wracając do fury remiego:
Masz już te yokohamy?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 16 cze 2020, 10:56
autor: rumpelstilskin
1. które kupiłeś? E10-65-031-02-22 czy E10-65-031-01-22?
2. jak Opel się zapatruje na gwarancję na zawieszenie przy wymianie sprężyn?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 16 cze 2020, 14:04
autor: kobe24la
Jeśli chodzi o gwarancję, to niestety tracisz. Tak mi powiedzieli w ASO Tarnowskie Góry. Pomimo tego, że sprężyny mają homologację i nawet jeśli montowało by ASO. Też mnie ciekawił ten temat, bo mam jeszcze 3 lata Flex Care. Z drugiej strony co by w zawieszeniu na gwarancji nie poszło to i tak powiedzą, że to część eksploatacyjny nie podlegająca warunkom gwarancji :(

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 16 cze 2020, 22:20
autor: Inferno
Obawiam się, iż po Waszych modyfikacjach, możecie stracić gwarancję na cały samochód, bo "zespoły samochodu nie są przystosowanych do tak twardego zawieszenia" itp.

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 16 cze 2020, 22:26
autor: rumpelstilskin
Jaki wpływ maja sprężyny na prace radia lub turbosprężarki?

Re: Eibach Pro-kit (-30) + dystanse 15mm

: 16 cze 2020, 22:34
autor: Inferno
rumpelstilskin pisze:Jaki wpływ maja sprężyny na prace radia lub turbosprężarki?

Nie wiem. Napisałem, co może klient usłyszeć w ASO. Dlatego dałem to w cudzysłowie.