Strona 1 z 2

Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 12 cze 2019, 17:56
autor: Kubah44
Witam. Jak w temacie. Czy orientuję się ktoś, czy jest potrzebna użycia komputera do cofnięcia tłoczków w zaciskach z elektrycznym ręcznym? Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu. I czy w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów, płyn hamulcowy wymienia się w jakiś inny sposób niż w skrzyni manualnej?

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 16 cze 2019, 13:50
autor: Kubah44
W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś w swoim astrixie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 18 cze 2019, 19:00
autor: Segor
Jak napiszesz jak wyjść z tego trybu to może i ktoś spróbuje

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 24 cze 2019, 10:43
autor: rmonk
Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych. Najlepiej jak ktoś ma odpowiedni zasób gotówki, to zakupić oryginalne. Zuważcie, że nawet jak kupujecie nowe auto salonowe, to klocki hamulcowe są bardzo dobre pod względem żywotności.
Jeżeli chodzi o koszta, to takie klocki hamulcowe są naturalnie trochę droższe.
Ile konkretnie? To można sprawdzić np tutaj pod linkiem: https://motoszef.pl/partscatalogue/opel,1-00084.aspx

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 24 cze 2019, 10:58
autor: Kubah44
rmonk pisze:Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych.
Na klockach nie oszczędzam, kupuje najlepsze na rynku ;-) Pytanie dotyczyło wymiany. A jeśli uważasz, że w Aso zrobią ci to jak należy to ok. Ja byłem ostatnio cały czas przy tym robili mi przegląd i powiem Ci, że przegląd w Aso, to śmiech na sali, ale pieczątka w książce jest .

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 26 cze 2019, 16:08
autor: STANISLAW
60 000 km - nowe opony , nowe klocki przód i tył - ale tył się szybciej zużył niż przód .....

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 27 cze 2019, 07:31
autor: Dideq
W dotychczasowych autach używałem klocki i tarcze Ate. Ciekawe jak wypadają w porównaniu do tych fabrycznych.

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 18 sie 2019, 16:58
autor: marez
Kubah44 pisze:
rmonk pisze:Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych.
Na klockach nie oszczędzam, kupuje najlepsze na rynku ;-) Pytanie dotyczyło wymiany. A jeśli uważasz, że w Aso zrobią ci to jak należy to ok. Ja byłem ostatnio cały czas przy tym robili mi przegląd i powiem Ci, że przegląd w Aso, to śmiech na sali, ale pieczątka w książce jest .

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Nie chcę uogólniać, ale w ASO bardzo często pracują słabi mechanicy, którzy nie potrafią i nie próbują sami nic naprawiać tylko wymieniają. Są odmóżdżeni przez wewnętrzne przepisy danej marki. Oczywiście to moje zdanie i z pewnością jest wielu dobrych mechaników pracujących w ASO ale tak jak napisałem na początku - nie chcę uogólniać.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 03 lis 2019, 00:01
autor: mt87
Cześć,

Jakiej marki są fabryczne tarcze (przód / tył) oraz klocki?

Stukło 86k i mam do wymiany pełen komplet, a nie jestem szalony, żeby przepłacać x5 w ASO za te części ;) Z tych oryginalnych byłem bardzo zadowolony i chętnie zamontowałbym sobie ponownie ten sam komplet.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 03 lis 2019, 08:08
autor: Elfiasty
Strzelam, że TRW.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 14 mar 2020, 15:48
autor: Pistolpete
Przed chwilą wymieniłem tylne klocki.Robota banalnie prosta.
Na wyłączonym zapłonie "pompujemy"pedał hamulca aż stanie sie twardy.
Nastepnie właczamy zapłon,naciskamy pedał hamulca oraz przycisk ręcznego i trzymamy do momentu pojawienia(migania) kontrolki na desce.Wciąż naciskając na pedał zwalniamy przycisk i naciskamy go ponownie do momentu aż kontrolka zgaśnie.
Zwalniamy pedał i przycisk(kontrolka zacznie znowu migać),powinno byc slychać dźwięk zwalnianego ręcznego (silnik słychać dość długo) i już.Wymieniamy klocki WCISKAJĄC tłoczki i składamy wszystko do kupy i...
...wsiadamy do auta.Pompujemy pedał aż tłoczki docisną klocki do tarczy.
Następnie włączamy zapłon,naciskamy pedał hamulca oraz podciągamy i trzymamy przycisk ręcznego aż kontrolka na desce zgaśnie.
Tyle.
===WAŻNE===
Tłoczki WCISKAMY nie wkręcamy.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 24 mar 2020, 21:03
autor: wiesiek3d
Moje tarcze i klocki z przodu po 30 tkm wyglądają gorzej niż w Jettcie po 60 tkm i tak układanka cenowa w różnicy zakupu się dopełnia.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 25 mar 2020, 09:28
autor: Edi2
Dużo ludzi narzeka że opel ma słabe tarcze ,klocki i nie wiem jak to się ma . Posiadam już trzeci model i tak szybko to się nie kończy bynajmniej u mnie. W AJ zrobinne miałem 60tys tarcze bdb- i klocki jeszcze do jazdy bez ok. dalszego przebiegu oględziny Aso . Nie jeżdżę jak emeryt ale ADHD też nie mam. Aktualnie ,następne auto przebieg 23tyś. i klocki w super stanie, może się chwalę ale technika jazdy ma znaczenie, u ojca w Renualt po 30tys miał koniec klocków.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 25 mar 2020, 15:56
autor: wiesiek3d
Jeżdżę raczej dynamicznie jak poprzednikiem tak i AK.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 25 mar 2020, 18:14
autor: Edi2
Masz odp.który lepszy. Wprawdzie kupiłem znów opla (trzeci z kolei)ale raczej narazie ostatni trzeba znów czegoś innego spróbować choć teraz wszędzie będzie podobnie . Ople nie są złe ale w każdym modelu małe opierdliwe niedorubki. Dopiero rok także zobaczymy AJ sprawdziła się ale tylko trzy lata była umnie.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 27 maja 2020, 07:03
autor: Krzysiec
Panowie... Podrzuccie konkretne linki do zestawu na przód: tarcze + klocki, w które warto zainwestować. Myślę, czy nie lepiej kupić samemu i wymienic poza ASO. Jak myślicie? Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie ;) Nie znam sie na tym kompletnie... I w ostateczonsci po prostu pojade do ASO i zlece. Ale moze mozna cos lepszego wsadzic i MOŻE ciut taniej niz w ASO ? ;)

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 27 maja 2020, 11:01
autor: mat
Jedna z ASO w Łodzi wyceniła sobie wymianę klocków na "takie, jakie używa się na 1szy montaż" na jakieś 1100 PLN.
Wiecie, czym różnią się one od tzw. "posprzedażnych"?
Poza tym, czy po wymianie macie wrażenie, że pedał hamulca łapie zupełnie inaczej (żeby nie powiedzieć, że nie łapie) i auto gorzej hamuje?
Czy może to być kwestia "ułożenia się" klocków, czy coś nie zostało dopilnowane?

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 27 maja 2020, 13:55
autor: komisarzryba
tydzien temu mialem wymienione tylne klocki w bsp w lodzi. wg informacji udzielonej przez serwis, zostaly zalozone klocki takie same jak w fabryce, koszt 523,49 zl razem z robocizna. pedal hamulca lapie wczesniej, hamuje tak samo.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 27 maja 2020, 16:19
autor: HArtur1
Krzysiec pisze:Panowie... Podrzuccie konkretne linki do zestawu na przód: tarcze + klocki, w które warto zainwestować.

Miesiąc temu założyłem taki zestaw TRW:
https://motostacja.com/p/TRW-2--DF6820- ... UgEALw_wcB

Z TRW byłem zadowolony w Astrze IV i teraz też.
Wymiana w najzwyklejszym Norauto za 150 pln.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 27 maja 2020, 19:55
autor: kamilnh
komisarzryba pisze:tydzien temu mialem wymienione tylne klocki w bsp w lodzi. wg informacji udzielonej przez serwis, zostaly zalozone klocki takie same jak w fabryce, koszt 523,49 zl razem z robocizna. pedal hamulca lapie wczesniej, hamuje tak samo.


Same klocki na tył 523pln? To ja za tarcze i klocki przód i tył z wymianą dałem 1400 :D

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 27 maja 2020, 20:11
autor: komisarzryba
ciesze sie ;)

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 28 maja 2020, 07:26
autor: Krzysiec
mat pisze:Jedna z ASO w Łodzi wyceniła sobie wymianę klocków na "takie, jakie używa się na 1szy montaż" na jakieś 1100 PLN.
Wiecie, czym różnią się one od tzw. "posprzedażnych"?
Poza tym, czy po wymianie macie wrażenie, że pedał hamulca łapie zupełnie inaczej (żeby nie powiedzieć, że nie łapie) i auto gorzej hamuje?
Czy może to być kwestia "ułożenia się" klocków, czy coś nie zostało dopilnowane?


Wymieniałem klocki na tyle w ASO przy okazji przeglądu... Uprzedzono mnie, że klocki chwile musza sie ulozyć i będą zupełnie inaczej hamowaly jakis czas. Tak tez było ;) Zupełnie inne odczucie hamowania :)

U mnie wymiane tarcz i klockow na przodzie wycenili sobie grubo cos w ok.1500-1700zł!! Wiec mysle ze na wlasna reke zrobie to taniej. A skoro to i tak nie podlega gwarancji to co za roznica (mam jeszcze gwarancje Flex)

HArtur1 pisze:
Krzysiec pisze:Panowie... Podrzuccie konkretne linki do zestawu na przód: tarcze + klocki, w które warto zainwestować.

Miesiąc temu założyłem taki zestaw TRW:
https://motostacja.com/p/TRW-2--DF6820- ... UgEALw_wcB

Z TRW byłem zadowolony w Astrze IV i teraz też.
Wymiana w najzwyklejszym Norauto za 150 pln.


Dziwne, po wyborze w oknfiguratorze Astry K 150KM wyskakuje kounikat ze czesc nie pasuje do wybranego pojazdu.

Added in 23 minutes 58 seconds:
A o takim zestawie co myslicie? https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 8609184620

Jeszcze takie tarcze ktoś mi polecił: http://www.mikoda.pl/produkty,szukaj?br ... type=50346

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 28 maja 2020, 15:58
autor: HArtur1
Krzysiec pisze:Dziwne, po wyborze w oknfiguratorze Astry K 150KM wyskakuje kounikat ze czesc nie pasuje do wybranego pojazdu.


W 150 KM masz tarcze średnicy 276 mm?
Byłem przekonany, że są 300 mm, dlatego pewnie ten komunikat.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 28 maja 2020, 16:07
autor: kobe24la
A o takim zestawie co myslicie? https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 8609184620


Zimmermany polecam, mikoda robi średnie tarcze.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 29 maja 2020, 06:44
autor: Krzysiec
Rozeznałem temat jeszcze wsrod swoich "stacjonarnych" znajomych i o Mikodzie mieli zgoła odmienne zdanie ...

HArtur1 pisze:
Krzysiec pisze:Dziwne, po wyborze w oknfiguratorze Astry K 150KM wyskakuje kounikat ze czesc nie pasuje do wybranego pojazdu.


W 150 KM masz tarcze średnicy 276 mm?
Byłem przekonany, że są 300 mm, dlatego pewnie ten komunikat.


Na stronie doopla tez sa 276 ... https://doopla.pl/pl/p/Tarcza-hamulcowa ... ra-K/15611

Co lepsze... 276 na tej stronie tez generuja taki komunikat ;) https://motostacja.com/p/TRW-2--DF6819-GDB2138/



Przyznam szczerze ze juz sie pogubiłem :/ nie mam już pojęcia ktore konkretnie pasują do mojego modelu...
Więć moze inaczej: ASTRA K 150KM HATCHBACK - Jakie są parametry tarcz i klocków aby pasowały?

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 29 maja 2020, 08:18
autor: Mati
276mm będą dobre. Jeśli nie jesteś pewny to ściągnij koło i zmierz średnicę :)

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 29 maja 2020, 08:29
autor: Krzysiec
Tego chciałbym uniknąć :D (Nie mam mozliwosci zrobienia tego pod blokiem zbytnio)

dostałem odpowiedz ze sklepu ATM Mikoda ze po moim VIN wynika ze fabrycznie auto miało 15'' i tarcze 276mm (inna bajka ze ja konfigurowałem na 17calach. Ale raczej innych tarcz mi nie włożyli skoro VIN tak mowi?

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 29 maja 2020, 09:04
autor: Mati
Zawsze możesz podjechać do kogoś kto ma punkt wymiany opon albo serwis samochodowy i zapytać czy ściągną ci koło i sprawdzą jaka jaka jest tarcza. Ale na 99,9% masz 276mm.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 29 maja 2020, 11:04
autor: Krzysiec
doopla potwierdziło, ze te: https://doopla.pl/pl/p/Tarcza-hamulcowa ... ra-K/15611 są odpowiednie pod mój VIN. Więc 276mm.

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

: 29 maja 2020, 11:38
autor: kobe24la
300mm tarcze były montowane w silnikach 1.6 Turbo i chyba mocniejszych wersjach z silnikami diesla. Chyba, że później OPEL znowu coś na mieszał.
Ja o Mikodach mam nienajlepsze zdanie. Tarcze bardzo miękkie z tendencją do krzywienia. W tym samym aucie wrzuciłem później komplet Zimmermana i była bajka. Zupełnie inny hamulec, do tego minimalne pylenie klocków.