latające klocki hamulcowe i zwichrowana tarcza
: 06 cze 2018, 16:05
Witam
Po moich ostatnich przygodach z serwisem opla i wmawianie ,że usterka samochodu leży w mojej wyobraźni postanowiłem na własna rękę zdiagnozować auto.
Zrobiłem pełna diagnozę pod kontem zawieszenia ,układu hamulcowego i jezdnego.
Z diagnozy wyszło ,że tarcze przednie hamulcowe są zwichrowane i luźno lata klocek hamulcowy z prawej strony samochodu.
Dokładnie z tej strony z której słychać odgłosy chrobotania przy skręcie w lewo.
Diagnosta stwierdził ,że zwichrowanie tarczy jak i ruszający się klocek hamulcowy napewno nie powstało na skutek przegrzania hamulców tylko jest to wada fabryczna.
Dodam ,że z zewnątrz prawa szczęka hamulcowa wygląda tak samo jak lewa ( tzn. są wszystkie sprężynki i blaszki)
Jedynie przez rozebranie szczęki można zdiagnozować usterkę ruszającego się klocka hamulcowego, niestety samochód jest na gwarancji.
Czy ów usterki w drugim roku eksploatacji nadal podlegają naprawie gwarancyjnej?
Po moich ostatnich przygodach z serwisem opla i wmawianie ,że usterka samochodu leży w mojej wyobraźni postanowiłem na własna rękę zdiagnozować auto.
Zrobiłem pełna diagnozę pod kontem zawieszenia ,układu hamulcowego i jezdnego.
Z diagnozy wyszło ,że tarcze przednie hamulcowe są zwichrowane i luźno lata klocek hamulcowy z prawej strony samochodu.
Dokładnie z tej strony z której słychać odgłosy chrobotania przy skręcie w lewo.
Diagnosta stwierdził ,że zwichrowanie tarczy jak i ruszający się klocek hamulcowy napewno nie powstało na skutek przegrzania hamulców tylko jest to wada fabryczna.
Dodam ,że z zewnątrz prawa szczęka hamulcowa wygląda tak samo jak lewa ( tzn. są wszystkie sprężynki i blaszki)
Jedynie przez rozebranie szczęki można zdiagnozować usterkę ruszającego się klocka hamulcowego, niestety samochód jest na gwarancji.
Czy ów usterki w drugim roku eksploatacji nadal podlegają naprawie gwarancyjnej?