Wymiana klocków
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 cze 2017, 13:04
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 1.4 T 125KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Gliwice
- Województwo: śląskie
Wymiana klocków
Zbliża sie ten czas kiedy trzeba to zrobic.Przymierzam sie do wymiany klocków i tarcz,co proponujecie,tak zeby zachować kompromis miedzy jakoscią a ceną.
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Wymiana klocków
Również ATE, Zimmermann. Jednak niewykluczone, że w ASO też będzie przystępna cena - sprawdź. Nie wiem tylko, co oni tam wkładają.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Wymiana klocków
nie znam się na tarczach klockach. mógłby ktoś podlinkować komplet tarcze przód wraz z klockami? ST 1.4 125km
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Wymiana klocków
właśnie takie patrzyłem. tylko zauważyłem, że są 2 rozmiary: 276mm i 300mm. większe = lepsze? czy takie wejdą bez problemu? koła 16" stalowe
znalazłem też takie:
http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarc ... 63079.html
są 300 lub 276. nawiercone. czy jest sens? czy to odniesie odwrotny skutek niedogrzania tarczy?
najwazniejsza dla mnie kwestia 300 czy 276 i czy załóżmy że tył będę miał stary 276 (zakładam, że tyle mam) czy mogę przód dać 300?
skąd wiemy, że tarcze, klocki sa juz skończone? u mnie widać przód mocniej zużyty od tyłu. będzie akustyczny sygnał jakiś?
znalazłem też takie:
http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarc ... 63079.html
są 300 lub 276. nawiercone. czy jest sens? czy to odniesie odwrotny skutek niedogrzania tarczy?
najwazniejsza dla mnie kwestia 300 czy 276 i czy załóżmy że tył będę miał stary 276 (zakładam, że tyle mam) czy mogę przód dać 300?
skąd wiemy, że tarcze, klocki sa juz skończone? u mnie widać przód mocniej zużyty od tyłu. będzie akustyczny sygnał jakiś?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2018, 10:31 przez grandmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Wymiana klocków
z tego co gdzieś było pisane 1.6 benzyna ma zakładane większe tarcze od pozostałych
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Wymiana klocków
Czytaj jaka tarcza, do jakiego silnika, będzie najprościej...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 22:27
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 150 (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 18 times
Re: RE: Re: Wymiana klocków
grandmaster pisze:skąd wiemy, że tarcze, klocki sa juz skończone? u mnie widać przód mocniej zużyty od tyłu. będzie akustyczny sygnał jakiś?
Dla klocków niezbędne minimum to 1,5mm okładziny, ale dla wielu kierowców to już i tak za mało, bo porządne hamowanie na autostradzie może być groźne dla tak zużytych klocków. Przy tak zużytych klockami może odkleić się okładzina i nie mamy skutecznego hamowania. Po drugie, Opel ma chyba blaszki, które przy kończącym się klocku piszczą.
Natomiast tarcze trzeba zmierzyć. I np. dla tarczy tylnej (zakładam teoretycznie, bo nie znam grubości tarczy w Oplu) jeśli tarcza ma grubość 8 mm, to producent zazwyczaj wskazuje że może jej zniknąć 1 mm, czyli przy grubości 7 mm należy je wymienić. Inna sprawą jest wielkość rantu, skrzywienie, bicie i ogólne zużycie (bruzdy na tarczy) ale to już należy ocenić organoleptycznie dla przednich tarcz wartość zużycia jest większa, ale to należy sprawdzić w opisie tarcz.
Dodam tylko że o ile dopuszcza się zastosowanie nowego kompletu klocków do starej tarczy, jeśli ta jest w dobrym stanie i ma odpowiednią grubość, o tyle do nowej tarczy zawsze montuje się nowe klocki.
Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Wymiana klocków
w sumie to nie wiem czy już na gwałt muszę wymieniać. czuć już rant na tarczy. samochód hamuje, nie słychać pisku
koszt wymiany w aso tarcze 816zł; klocki 387zł; robocizna 128zł = 1331 zł całość.
wymiana na TRW za całość 473zł + robocizna czyli razem =600zł
zapomniałem zapytać tylko czy przód 300 czy 276 i czy ma znaczenie jak inny rozmiar przód czy tył. nie mogę tego nigdzie znaleźć.
koszt wymiany w aso tarcze 816zł; klocki 387zł; robocizna 128zł = 1331 zł całość.
wymiana na TRW za całość 473zł + robocizna czyli razem =600zł
zapomniałem zapytać tylko czy przód 300 czy 276 i czy ma znaczenie jak inny rozmiar przód czy tył. nie mogę tego nigdzie znaleźć.
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: Wymiana klocków
Grandmaster masz tarcze 276mm, mowa o przodzie. 300 jest na pewno w 1.6T. Co do klocków ja kupiłem textar za 175pln. Moim zdaniem b.dobre klocki w jeszcze lepszej cenie. 200 pln taniej niż serwis. Choć te oryginalne od Opla też są dobrego producenta(Galfer). Jeśli chcesz mogę na PW dać namiary na miejsce gdzie kupuję.
Średnicę tarczy masz na zacisku, pierwsze zdjęcie na tej aukcji.
https://allegro.pl/opel-astra-k-v-zacis ... l#imglayer
128 pln za wymianę za obie strony czy za jedną? Pytam bo często serwisy tak właśnie robią.
Co do intercarsu to chyba najdroższa z możliwych opcji jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną.
Średnicę tarczy masz na zacisku, pierwsze zdjęcie na tej aukcji.
https://allegro.pl/opel-astra-k-v-zacis ... l#imglayer
128 pln za wymianę za obie strony czy za jedną? Pytam bo często serwisy tak właśnie robią.
Co do intercarsu to chyba najdroższa z możliwych opcji jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną.
- Elfiasty
- Posty: 1001
- Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 AT6 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko-Mazurskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 33 times
Re: Wymiana klocków
Z cena się zgadzam podałem jako przykład bo łatwo wyszukać. A odnośnie zakupu to polecam ten nowy przynajmniej u mnie sklep proofi auto i trzeba pytać o rabat, który chyba dają każdemu i ceny są naprawdę ok.
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Wymiana klocków
ProfiAuto, MotoProfil i nie wiem jakie jeszcze tam nazwy mieli. Kilkanaście lat na rynku;)
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Wymiana klocków
grandmaster pisze:właśnie takie patrzyłem. tylko zauważyłem, że są 2 rozmiary: 276mm i 300mm. większe = lepsze? czy takie wejdą bez problemu? koła 16" stalowe
znalazłem też takie:
http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarc ... 63079.html
są 300 lub 276. nawiercone. czy jest sens? czy to odniesie odwrotny skutek niedogrzania tarczy?
najwazniejsza dla mnie kwestia 300 czy 276 i czy załóżmy że tył będę miał stary 276 (zakładam, że tyle mam) czy mogę przód dać 300?
skąd wiemy, że tarcze, klocki sa juz skończone? u mnie widać przód mocniej zużyty od tyłu. będzie akustyczny sygnał jakiś?
Ja chcesz załozyc tarcze 300mm do zacisku przystosowanego do 276mm ???. ( nie masz takiej możliwości na seryjnym setup-ie )
Będzie piszczało jest tylko prymitywny wskaznik akustyczny blaszka klocka o tarczę
Nawiercone się nie sprawdza w cywilnym samochodzie
W rowki wchodzi brud powoduje przyspieszone zużycie klocka oraz piski. (osłabia tez strukturę tarczy )
Kup coś z TRW lub Brembo do tego klocki Ferodo lub ATE.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2017, 16:35
- Posiadane auto: pel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 t
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: bergisch gladbach
- Województwo: Niemcy
Re: Wymiana klocków
Tarcza 300 mm podejdzie ale potrzebujesz jażmo od wersji 1.6t lub od astry J na tarczę 300 mm. Sam zastanawiam się nad zmianą na większe tarcze. Ale mi bardziej chodzi o wygląd, przy feldze 17 cali tarczy 280 mm prawie nie widać:(
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Wymiana klocków
artur936 pisze:Tarcza 300 mm podejdzie ale potrzebujesz jażmo od wersji 1.6t lub od astry J na tarczę 300 mm. Sam zastanawiam się nad zmianą na większe tarcze. Ale mi bardziej chodzi o wygląd, przy feldze 17 cali tarczy 280 mm prawie nie widać:(
Same jarzmo zacisku nic tobie nie da.
Większa średnica tarczy większy zacisk oraz zmienia sie promień od środka piasty.
prawdopodobnie będziesz potrzebował adapterów mocowania do większego zacisku nie wiem jak jest to rozwiązanie w Ak
276mm
Tytuł Kod części Producent
Zacisk hamulca 11.9601-2604.2 ATE
Zacisk hamulca 13012136266 sbs
Zacisk hamulca 13301190 OPEL
Zacisk hamulca 13301190 VAUXHALL
Zacisk hamulca 13301190 CHEVROLET
Zacisk hamulca 2136266 NK
Zacisk hamulca 3218220 DRI
Zacisk hamulca 344541 BUDWEG CALIPER
Zacisk hamulca 344541 KAWE
Zacisk hamulca 5 42 086 OPEL
Zacisk hamulca 83-2128 ELSTOCK
Zacisk hamulca BHS1366E TRW
Zacisk hamulca CA3068R Brake ENGINEERING
Zacisk hamulca DC84541 DELCO REMY
Zacisk hamulca F 10 013 BREMBO
Zacisk hamulca J3220915 HERTH+BUSS JAKOPARTS
Zacisk hamulca 1274106 SNRA
Tłoczek, zacisk hamulca 542043 OPEL
Tłoczek, zacisk hamulca 58122-44010 HYUNDAI
300mm
Tytuł Kod części Producent
Zacisk hamulca 542113 OPEL
Zacisk hamulca 11.9601-2601.2 ATE
Zacisk hamulca 13301226 CHEVROLET
Zacisk hamulca 344542 BUDWEG CALIPER
Zacisk hamulca 404542 SPIDAN
Zacisk hamulca CA3086 Brake ENGINEERING
Zacisk hamulca DC84542 REMY
Zacisk hamulca 13012136267 sbs
Zacisk hamulca 13301226 OPEL
Zacisk hamulca 13301226 VAUXHALL
Zacisk hamulca 2136267 NK
Zacisk hamulca 3101220 DRI
Zacisk hamulca 344542 KAWE
Zacisk hamulca 82-2021 ELSTOCK
Zacisk hamulca DC84542 DELCO REMY
Zacisk hamulca F 10 014 BREMBO
Zacisk hamulca J3210916 HERTH+BUSS JAKOPARTS
Zacisk hamulca 3101220000 DRI
Zacisk hamulca 386114 CARDONE
Zacisk hamulca 82-2021-000 ELSTOCK
Zacisk hamulca 1274107 SNRA
Ostatnio zmieniony 11 lip 2018, 10:59 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2017, 16:35
- Posiadane auto: pel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 t
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: bergisch gladbach
- Województwo: Niemcy
Re: Wymiana klocków
Kiedyś w golfie zmieniałem rozmiar tarcz z 250 na 280 mm. Tam wystarczyło zmienić jarzmo, zacisk został. Tu myślę że jest podobnie
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Wymiana klocków
Z mojej historii serwisowej:
40.000km - wymiana klocków tył
85.000km - wymiana klocków przód
Tarcze nadal fabryczne.
40.000km - wymiana klocków tył
85.000km - wymiana klocków przód
Tarcze nadal fabryczne.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Wymiana klocków
ja sobie odpuściłem na razie. tak jak porównałem z samochodami na mieście to u mnie nie jest źle. przeraża mnie trochę cena takiej usługi w aso. 1300zł......... W "normalnym" zakładzie cena podzielona przez 2.
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Wymiana klocków
Za co te 1300zł? Ja za klocki przód i robociznę płaciłem ok. 350zł.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Wymiana klocków
tak jak wyżej. tarcze klocki robocizna i nie wiem co jeszcze, że taką ceną z kosmosu mówią.
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Wymiana klocków
Przynieść im gotowe elementy, niech montują tylko i płacisz za roboczogodzinę, zawsze taniej...
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Wymiana klocków
Na tył są montowane gorsze klocki?? Przecież tylne powinny się się zużywać mniej więcej 3 razy wolniej...Chorwat pisze:40.000km - wymiana klocków tył
85.000km - wymiana klocków przód
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Wymiana klocków
Segor pisze:Na tył są montowane gorsze klocki?? Przecież tylne powinny się się zużywać mniej więcej 3 razy wolniej...Chorwat pisze:40.000km - wymiana klocków tył
85.000km - wymiana klocków przód
Kolega @Chorwat albo poprzednik może z zaciągniętym ręcznym jeździł
- Elfiasty
- Posty: 1001
- Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 AT6 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko-Mazurskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 33 times
Re: Wymiana klocków
Pamiętam, że w insigni a też tył szybciej trzeba było wymieniać niż przód. A przecież tył mniejsza siła hamuje przód to chyba 70%.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości