System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?
: 07 lip 2017, 15:40
Stwierdziłem, że otworzę osobny temat dla potomnych, których może też by zaciekawił wspomniany system.
W Volvo kojarzę zasadę działania tego systemu tak, że jak nagle wciskam pedał, to on sam dociska się na maksa. Czasami mocniejsze przyhamowanie kończyło się porzadnym szarpnięciem.
U siebie nie zauważam takich objawów, więc jak działa ten system? Tak samo, tylko ma wyższy próg reakcji (trzeba jeszcze gwałtowniej zahamować)?
Z instrukcji czytam:
W Volvo kojarzę zasadę działania tego systemu tak, że jak nagle wciskam pedał, to on sam dociska się na maksa. Czasami mocniejsze przyhamowanie kończyło się porzadnym szarpnięciem.
U siebie nie zauważam takich objawów, więc jak działa ten system? Tak samo, tylko ma wyższy próg reakcji (trzeba jeszcze gwałtowniej zahamować)?
Z instrukcji czytam:
Czy zatem to jest system, który wykrywa ostre hamowanie i stara się aby faktycznie było z maksymalną siłą hamowania, czy tylko zwiększa ciśnienie w układzie, aby zwiększyć nasze szanse na maksymalne hamowanie??System ten uaktywnia się w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca do oporu, powodując doprowadzenie do hamulców poszczególnych kół maksymalnego ciśnienia.
Zadziałanie systemu Brake Assist można rozpoznać po pulsowaniu pedału hamulca i większym oporze pedału hamulca podczas jego wciskania. Przez cały czas trwania hamowania należy utrzymywać stały nacisk na pedał hamulca. Po zwolnieniu pedału przywracane jest normalne ciśnienie w układzie hamulcowym.