Strona 1 z 1

System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 07 lip 2017, 15:40
autor: Segor
Stwierdziłem, że otworzę osobny temat dla potomnych, których może też by zaciekawił wspomniany system.
W Volvo kojarzę zasadę działania tego systemu tak, że jak nagle wciskam pedał, to on sam dociska się na maksa. Czasami mocniejsze przyhamowanie kończyło się porzadnym szarpnięciem.
U siebie nie zauważam takich objawów, więc jak działa ten system? Tak samo, tylko ma wyższy próg reakcji (trzeba jeszcze gwałtowniej zahamować)?
Z instrukcji czytam:
System ten uaktywnia się w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca do oporu, powodując doprowadzenie do hamulców poszczególnych kół maksymalnego ciśnienia.
Zadziałanie systemu Brake Assist można rozpoznać po pulsowaniu pedału hamulca i większym oporze pedału hamulca podczas jego wciskania. Przez cały czas trwania hamowania należy utrzymywać stały nacisk na pedał hamulca. Po zwolnieniu pedału przywracane jest normalne ciśnienie w układzie hamulcowym.
Czy zatem to jest system, który wykrywa ostre hamowanie i stara się aby faktycznie było z maksymalną siłą hamowania, czy tylko zwiększa ciśnienie w układzie, aby zwiększyć nasze szanse na maksymalne hamowanie??

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 07 lip 2017, 17:41
autor: komisarzryba
wiem tylko tyle, ze jak mi ostatnio baba weszla na przejście, bez spojrzenia na jezdnie czy cos jedzie, to abs zadzialal i się zatrzymałem przed ;)

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 07 lip 2017, 18:17
autor: dziadzia82
To jest opis zwykłego ABS

Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 07 lip 2017, 22:44
autor: Segor
Opis ABS jest podrozdział wcześniej... I jest on zdecydowanie o czymś innym, czyli o ABSie :)

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 08 lip 2017, 18:39
autor: dziadzia82
Segor pisze:Opis ABS jest podrozdział wcześniej... I jest on zdecydowanie o czymś innym, czyli o ABSie :)


Kolega miał na mysli EBA - Emergency Brake Assist a opis sugeruje działanie normalnego ABS

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 08 lip 2017, 20:12
autor: Segor
ABS nie powoduje doprowadzenia do hamulców maksymalnego ciśnienia. To że posiłkowali się efektem ABS do opisania sposobu rozpoznania działania nie jest tu istotne. I nie wiem jak to się nazywa w innych markach. U nas jest tak jak napisałem.

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 09 lip 2017, 11:04
autor: dziadzia82
Segor pisze:ABS nie powoduje doprowadzenia do hamulców maksymalnego ciśnienia. To że posiłkowali się efektem ABS do opisania sposobu rozpoznania działania nie jest tu istotne. I nie wiem jak to się nazywa w innych markach. U nas jest tak jak napisałem.


Oczywiście masz pełna racje :
Elektrozawory pompy ABS powodują pulsacje ciśnienia w układzie hamulcowym które są sterowane czujnikiem obrotu piasty.
Watek ma zły temat bo System Brake Assist to odwrócona nawa ABS.

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 09 lip 2017, 19:54
autor: Segor
ABS to anti-lock brake system... A temat jest zgodny z nazwą systemu opisanego w instrukcji po rozdziale opisującym ABS.

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

: 09 lip 2017, 20:15
autor: Budus
ze strony dixi

BA lub BAS (ang. Brake Assist System) - system wspomagania nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych. System ten działa we współpracy z ABSem. System wykrywa sytuacje gdy kierowca chce szybko zahamować. Wtedy system BAS zwiększa maksymalnie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby uzyskać jak największą siłę hamowania. W niektórych pojazdach, w czasie działania systemu BAS włączają się również światła awaryjne ostrzegające o nagłym hamowaniu.


zgapili to z wikipedii ;) ale w instrukcji do J jest to podobnie opisane.

System ten uaktywnia się w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca do oporu, powodując doprowadzenie do hamulców poszczególnych kół maksymalnego ciśnienia (koła są wyhamowywane z maksymalną siłą). Przez cały czas trwania hamowania należy utrzymywać stały nacisk na pedał hamulca. Po zwolnieniu pedału przywracane jest normalne ciśnienie w układzie hamulcowym.