System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: Segor » 07 lip 2017, 15:40

Stwierdziłem, że otworzę osobny temat dla potomnych, których może też by zaciekawił wspomniany system.
W Volvo kojarzę zasadę działania tego systemu tak, że jak nagle wciskam pedał, to on sam dociska się na maksa. Czasami mocniejsze przyhamowanie kończyło się porzadnym szarpnięciem.
U siebie nie zauważam takich objawów, więc jak działa ten system? Tak samo, tylko ma wyższy próg reakcji (trzeba jeszcze gwałtowniej zahamować)?
Z instrukcji czytam:
System ten uaktywnia się w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca do oporu, powodując doprowadzenie do hamulców poszczególnych kół maksymalnego ciśnienia.
Zadziałanie systemu Brake Assist można rozpoznać po pulsowaniu pedału hamulca i większym oporze pedału hamulca podczas jego wciskania. Przez cały czas trwania hamowania należy utrzymywać stały nacisk na pedał hamulca. Po zwolnieniu pedału przywracane jest normalne ciśnienie w układzie hamulcowym.
Czy zatem to jest system, który wykrywa ostre hamowanie i stara się aby faktycznie było z maksymalną siłą hamowania, czy tylko zwiększa ciśnienie w układzie, aby zwiększyć nasze szanse na maksymalne hamowanie??
Ostatnio zmieniony 07 lip 2017, 15:40 przez Segor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5902
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: komisarzryba » 07 lip 2017, 17:41

wiem tylko tyle, ze jak mi ostatnio baba weszla na przejście, bez spojrzenia na jezdnie czy cos jedzie, to abs zadzialal i się zatrzymałem przed ;)
béton brut

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: dziadzia82 » 07 lip 2017, 18:17

To jest opis zwykłego ABS

Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: Segor » 07 lip 2017, 22:44

Opis ABS jest podrozdział wcześniej... I jest on zdecydowanie o czymś innym, czyli o ABSie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: dziadzia82 » 08 lip 2017, 18:39

Segor pisze:Opis ABS jest podrozdział wcześniej... I jest on zdecydowanie o czymś innym, czyli o ABSie :)


Kolega miał na mysli EBA - Emergency Brake Assist a opis sugeruje działanie normalnego ABS
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: Segor » 08 lip 2017, 20:12

ABS nie powoduje doprowadzenia do hamulców maksymalnego ciśnienia. To że posiłkowali się efektem ABS do opisania sposobu rozpoznania działania nie jest tu istotne. I nie wiem jak to się nazywa w innych markach. U nas jest tak jak napisałem.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: dziadzia82 » 09 lip 2017, 11:04

Segor pisze:ABS nie powoduje doprowadzenia do hamulców maksymalnego ciśnienia. To że posiłkowali się efektem ABS do opisania sposobu rozpoznania działania nie jest tu istotne. I nie wiem jak to się nazywa w innych markach. U nas jest tak jak napisałem.


Oczywiście masz pełna racje :
Elektrozawory pompy ABS powodują pulsacje ciśnienia w układzie hamulcowym które są sterowane czujnikiem obrotu piasty.
Watek ma zły temat bo System Brake Assist to odwrócona nawa ABS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: Segor » 09 lip 2017, 19:54

ABS to anti-lock brake system... A temat jest zgodny z nazwą systemu opisanego w instrukcji po rozdziale opisującym ABS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: System Brake Assist - jaki w ogóle to ma sens?

Postautor: Budus » 09 lip 2017, 20:15

ze strony dixi

BA lub BAS (ang. Brake Assist System) - system wspomagania nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych. System ten działa we współpracy z ABSem. System wykrywa sytuacje gdy kierowca chce szybko zahamować. Wtedy system BAS zwiększa maksymalnie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby uzyskać jak największą siłę hamowania. W niektórych pojazdach, w czasie działania systemu BAS włączają się również światła awaryjne ostrzegające o nagłym hamowaniu.


zgapili to z wikipedii ;) ale w instrukcji do J jest to podobnie opisane.

System ten uaktywnia się w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca do oporu, powodując doprowadzenie do hamulców poszczególnych kół maksymalnego ciśnienia (koła są wyhamowywane z maksymalną siłą). Przez cały czas trwania hamowania należy utrzymywać stały nacisk na pedał hamulca. Po zwolnieniu pedału przywracane jest normalne ciśnienie w układzie hamulcowym.
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości