Strona 1 z 10

Problem ze sprzęgłem.

: 22 maja 2016, 22:05
autor: marvin82
Witam,
jeżdżę od niedawna Astra 5 1.4 125KM. Auto jest super jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mam problem ze sprzęgłem. Co prawda do tej pory jeździłem dieslem i przez długi czas myślałem, że to moja wina jednak chyba nie. Bardzo ciężko jest płynnie ruszyć czy zmienić bieg, głównie te niższe, żeby nie szarpać. Dynamiczne ruszanie i zmiana pierwszych 3 przełożeń zawsze kończy się szarpaniem. Auto ma przejechane ok 2 tys km przeze mnie i nadal nie mogę się nauczyć, coraz bardziej myślę że jest coś ze sprzęgłem. Dodatkowo mam wrażenie, że przy mocnym wciśnięciu gazu np na dwójce nierówno przyśpiesza, delikatne falowanie. Może ktoś kto ma ten sam silnik powie mi czy ma takie same spostrzeżenia? Zastanawia się czy nie zgłosić tego na gwarancję.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 24 maja 2016, 22:18
autor: wacpan
Tez czasami czuje, ze nierowno przespiesza, to chyba turbodziura. Szarpania u mnie nie ma

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 29 maja 2016, 14:07
autor: JG45
U mnie również Szczególnie jak wrzucę 2kę muszę dość delikatnie puszczać sprzęgło aby nie szarpnąć.Podczas jazdy na drugim biegu przyspiesza mimo że nie wciskam gazu.Aby więc jechać wolno np.po nierównej polnej drodze wygodniej jest na pierwszym biegu..W innych autach używałem go tylko do ruszania a teraz trzeba było się przestawić.Nie wiem czy to tak ma być..

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 30 maja 2016, 23:04
autor: marvin82
Mam coraz większe wątpliwości czy tak powinno być. Mam wrażenie, że coraz mocniej szarpie...
Muszę dać się komuś przejechać, może to tylko moje urojenia :)

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 10 cze 2016, 18:56
autor: aster
Witam, chciałbym się przyłączyć do tematu.
Również posiadam astrę 1.4 125km od lutego i mam takie same doświadczenia. Zmieniając bieg z 1 na 2 to jakaś tragedia, rzadko się zdarza żeby nie szarpnęło, myślałem, że przestałem potrafić jeździć. Jedynie bardzo delikatna jazda pomaga, ale chyba nie o to chodzi. Wydaje mi się, że to wina sprzęgła, że tak wysoko bierze.
Druga sprawa nierówne przyspieszanie, czasem jakby go coś muliło/stopowało, przeraża mnie to biorąc pod uwagę, że nowy to samochód (a podejście do klienta w polskim serwisie opla to jakiś żart). W tym przypadku winiłbym turbinę.
Jeżeli wiecie już coś jak rozwiązać te problemy to byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 11 cze 2016, 11:35
autor: marvin82
Mojej dziewczynie już robi się niedobrze od tego szarpania i nierównomiernego przyśpieszania...
Ciekawe czy to problem tych kilku egzemplarzy czy tak musi być. Najgorzej jest właśnie między 1 i 2.
Spróbuje skontaktować się w tej sprawie z serwisem, ciekawe co powiedzą. Pewnie, że tak musi być.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 11 cze 2016, 11:48
autor: Sly
Możecie to nagrać i wrzucić na YouTube ?

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 11 cze 2016, 22:01
autor: marvin82
Ciężko to będzie nagrać, to bardziej czuć niż widać..

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 11 cze 2016, 23:01
autor: Sly
Patrzyliście ja jakichś obcojęzycznych forach czy ktoś ma podobne problemy ? Macie wersje HB, czy ST ? Jakie dokładnie macie wersje? Może uda się znaleźć jakiś wspólny czynnik Waszych aut :) Ciekawe o na to serwis...

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 15 cze 2016, 13:57
autor: aster
No więc mogę się podzielić swoimi wnioskami z ostatnich wycieczek. Co do nierównego przyśpieszania - wyjeździłem paliwo 98 i zatankowałem 95. Przegoniłem mocno auto po drogach, dałem popalić turbinie, znowu pusty bak i tankowanie pb95. Zero problemów z nierównym przyspieszaniem czy szarpaniem. Instrukcja zaleca benzynę 95 i dopuszcza 98, ja jednak niczego innego niż 95 nigdy więcej nie wleję, nikt mnie już nie namówi na "lepsze", koniec kropka.
Co do zmiany biegów z 1 na 2 to delikatnie wolniejsza zmiana i jest nawet ok, ale idealnie chyba nie będzie. Trzeba się nauczyć tego sprzęgła.
To tyle ode mnie, może ktoś coś jeszcze dorzuci. Pozdrawiam

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 15 cze 2016, 16:10
autor: corsa12i
aster pisze:No więc mogę się podzielić swoimi wnioskami z ostatnich wycieczek. Co do nierównego przyśpieszania - wyjeździłem paliwo 98 i zatankowałem 95. Przegoniłem mocno auto po drogach, dałem popalić turbinie, znowu pusty bak i tankowanie pb95. Zero problemów z nierównym przyspieszaniem czy szarpaniem. Instrukcja zaleca benzynę 95 i dopuszcza 98, ja jednak niczego innego niż 95 nigdy więcej nie wleję, nikt mnie już nie namówi na "lepsze", koniec kropka.
Co do zmiany biegów z 1 na 2 to delikatnie wolniejsza zmiana i jest nawet ok, ale idealnie chyba nie będzie. Trzeba się nauczyć tego sprzęgła.
To tyle ode mnie, może ktoś coś jeszcze dorzuci. Pozdrawiam

Prawda jest taka że 95 to w 100% wystarczające paliwo ale... no właśnie ale jest takie że niestety w Polsce to 95 to nie jest 95 dlatego sporo osób tankuje 98 lub nawet jakieś verwy czy vpower-y po to by było zbliżone do tych oryginalnych 95, jako ciekawostkę mogę napisać że np w Norwegii bardzo ciężko znaleźć inne paliwo niż 95 (myślę oczywiście o benzynie) tylko na niektórych stacjach jest 98 i to u nich jest traktowane jak te "nasze powery" np na statoil-u ich rodzimej marce ale po rozmomach z norwegami nie spotkałem się z wieloma którzy lali by coś innego niż 95 tylko fakt że to jest naprawdę 95

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 15 cze 2016, 18:04
autor: aster
Corsa12i właśnie dzięki takim opiniom jak twoja tankowałem 98 i jakoś mojej Astrze to nie służyło. Tankuję tylko w jednej bardzo znanej sieci stacji. Jak pisałem wyżej, już nic mnie nie przekona do innego paliwa. Leję 95 i się cieszę z jazdy. Wreszcie. Bo już myślałem że coś z autem nie tak. Teraz wiem, że instrukcja głupot nie podaje, i wiem, że zawsze znajdą się tacy, co od producenta (czegokolwiek) wiedzą lepiej.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 15 cze 2016, 19:52
autor: corsa12i
nie zrozum mnie źle ja nie mówię że żle robisz jak trafisz na stację gdzie paliwo nie jest "chrzczone" to jak najbardziej jest ok tak jak pisze cały rok jeżdżąc za granicą tankuję 95 i jest okej jeżdżę Vectrą C i żadnych problemów natomiast wiem na własnej skórze bo w Polsce w sąsiedniej wiosce jest stacja i to nie jakaś lokalna a LOTOS i już sporo osób było żee tak łagodnie powiem " niezadowolonych" nawet 2 lub 3 sprawy oparły się o sąd bo właśnie jakość paliwa była bardzo kiepska ale nie chcę wrzucać wszystkich do jednego worka po prostu ja bardzo mało jeżdżę więc nie oszczędzam na paliwie a przynajmniej mam czyste sumienie (jakby to cokolwiek pomogło :) ) że tankowałem najlepsze paliwo a nie skąpiłem. druga sprawa że w Polsce mam Mitsubishi carismę na silniku gdi jak ktoś miał do czynienia to powinien wiedzieć że jest to silnik bardzo czuły na jakość paliwa gdy go kupiłem oczywiście używany to przepustnica miała tyle osadu że masakra obroty falowały cały czas gasnął na jałowym biegu itp doczytałem właśnie że to od paliwa i od 6 lat tankowałem tylko Verwę i profilaktycznie raz w roku odkręcam przepustnicę ale nie ma tam za wiele do czyszczenia. to tyle z moich doświadczeń ale wiadomo że to moja subiektywna opinia a w astrze może rzeczywiście będzie inaczej zobaczymy

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 15 cze 2016, 23:43
autor: Sly
kropka i przecinek to bardzo przydatne znaki :P

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 16 cze 2016, 09:17
autor: corsa12i
Sly pisze:kropka i przecinek to bardzo przydatne znaki :P


Dziękuję za upomnienie ☺️ postaram się poprawić

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 21 cze 2016, 23:26
autor: nook17
Całkiem możliwe, że paliwo też ma jakieś znaczenie bo chociażby w samej instrukcji jest napisane do wszystkich silników benzynowych poza 1,6 BiTurbo 200KM, że zalecanym paliwem jest 95 a paliwo 98 i 91 jest dopuszczalne. Ja w końcu odebrałem swoje autko i mam przejechane pierwsze ponad 200km :). Przez czytanie tego tematu od początku jeszcze przed odbiorem miałem obawy co to tego przełączania biegów i pod tym kontem wykonałem wiele prób i testów. WYNIKI: Faktycznie sprzęgło w tym autku bierze naprawdę wysoko a przynajmniej w porównaniu do moich poprzednich aut. Więc zostaje kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła, ale odkryłem jeszcze coś co powoduje te szarpnięcia przy dynamicznej zmianie biegów z 1 na 2 a mianowicie autko leniwie schodzi z obrotów i właśnie to wg mnie jest główna przyczyna szarpnięć. Więc koledzy to nie winne jest autko tylko wasze złe przyzwyczajenia. Ja już się nauczyłem i nic mi nie szarpie i pełnymi garściami czerpie przyjemność z wachlowania biegami i upajania się kosmicznymi :) przyspieszeniami mojej szarej "granite" rakiety piątej generacji :). Powodzenia w testach i radze słuchać co autko do was "mówi".

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 22 cze 2016, 09:42
autor: kuba
nook17 pisze:Całkiem możliwe, że paliwo też ma jakieś znaczenie bo chociażby w samej instrukcji jest napisane do wszystkich silników benzynowych poza 1,6 BiTurbo 200KM, że zalecanym paliwem jest 95 a paliwo 98 i 91 jest dopuszczalne. Ja w końcu odebrałem swoje autko i mam przejechane pierwsze ponad 200km :). Przez czytanie tego tematu od początku jeszcze przed odbiorem miałem obawy co to tego przełączania biegów i pod tym kontem wykonałem wiele prób i testów. WYNIKI: Faktycznie sprzęgło w tym autku bierze naprawdę wysoko a przynajmniej w porównaniu do moich poprzednich aut. Więc zostaje kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła, ale odkryłem jeszcze coś co powoduje te szarpnięcia przy dynamicznej zmianie biegów z 1 na 2 a mianowicie autko leniwie schodzi z obrotów i właśnie to wg mnie jest główna przyczyna szarpnięć. Więc koledzy to nie winne jest autko tylko wasze złe przyzwyczajenia. Ja już się nauczyłem i nic mi nie szarpie i pełnymi garściami czerpie przyjemność z wachlowania biegami i upajania się kosmicznymi :) przyspieszeniami mojej szarej "granite" rakiety piątej generacji :). Powodzenia w testach i radze słuchać co autko do was "mówi".



nook17, jak już masz swoją "rakietę" :D to obfotografuj ją ładnie i wrzuć fotki w "Pokaż swoja Astrę" pochwal się ;)

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 22 cze 2016, 19:54
autor: nook17
Zrobione. Można oglądać... :)

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 26 cze 2016, 18:26
autor: marvin82
Kolego nook17 zapraszam na jazdę próbną moją Astrą, może czegoś się od Ciebie nauczę :) Po przejechaniu ok 6 tys sytuacja ta sama co na początku... Jak tylko znajdę chwilę to jadę do serwisu. Problem nie jest tylko przy puszczaniu sprzęgła, nawet po całkowitym zasprzęgleniu auto szarpie...

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 26 cze 2016, 19:07
autor: nook17
To może faktycznie masz jakąś usterkę. Napisz co stwierdził serwis.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 26 cze 2016, 20:57
autor: Sly
Według mnie to nie jest normalne... Jak auto może szarpać. Żabkę to się miało na pierwszych jazdach na prawo jazdy, ale kurcze nie non stop podczas jazdy... Widać, że ma taki defekt kilka osób ale nie wszyscy, więc może jakaś kiepska partia poszła jakiegoś elementu np. sprzęgła ....

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 16 lip 2016, 14:13
autor: AdM
U mnie jest to samo, ale problem rozwiązuje wyłączenie ESP:-). System reaguje moim zdaniem za wcześnie i za mocno ingeruje w samochód, co objawia się szarpaniem (odcina paliwo - włącza paliwo), zupełnie bez sensu. Jak wyłączam ESP i jeździ się super płynnie.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 17 lip 2016, 22:14
autor: kamaz
czytam i nie potwierdzam szarpania w swoim aucie (1000km). Może szarpie przy włączonym trybie sport w wersji dynamic gdzie minimalne dodanie gazu powoduje dużą reakcję w przyroście momentu obrotowego a to może powodować szarpanie przy jeszcze nie wprawionej nodze zarówno przy ruszaniu jaki i gdy sprzęgło jest załączone

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 19 lip 2016, 14:55
autor: JG45
:mrgreen: Po 6 tysiącach już przywykłem.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 21 lip 2016, 12:48
autor: kuba
Tak zastanawiam się czy te szarpnięcia nie mają związku ze "sławną" skrzynia M32, którą jest w tych silnikach montowana czytałem swego czasu o problemach w AJ 14NET z tą samą skrzynią i właściciele skarżyli się na takie samo zachowanie samochodu + potem pojawiały się problemy jak zgrzyty, hałasy w skrzyni, być może należałoby się przyjrzeć temu problemowi z tej strony. Chociaż obym się mylił

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 22 lip 2016, 09:36
autor: kubik
Potwierdzam szarpanie na niższych biegach. Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem to delikatne operowanie sprzęgłem. Natomiast jak trzeba ruszyć dynamicznie to będzie szarpało, nie ma rady :)
W trybie sport nie ma większej różnicy, a nawet powiedziałbym, że jest trochę lepiej. Generalnie tryb sport jest fajniejszy ;)

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 22 lip 2016, 11:47
autor: kuba
A zaobserwowałeś jak ze spalaniem w trybie Sport ? Jest twoim zdaniem realnie odczuwalna różnica w dynamice?

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 22 lip 2016, 15:59
autor: kubik
Nie potrafię ocenić wpływu na spalanie, jak na razie tryb sport załączam tylko w razie potrzeby wyprzedzania. Ale postaram się to przetestować w najbliższym czasie na jakimś dłuższym odcinku.

Różnica w dynamice jest moim zdaniem bardzo odczuwalna. Auto przy niższych obrotach reaguje leniwie ale w pewnym momencie zaskakuje i jest fun:) Ale najbardziej różnicę widać po wyłączeniu tego trybu - auto sprawia wrażenie przymulonego.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 28 lip 2016, 17:45
autor: ememel
Na jeździe próbnej jechałem najpierw 1.0 a potem 1.4. Ten pierwszy miał sprzęgło jakby wymyślone dla drobnej kobiety, w drugim trzeba było już zdecydowanej siły żeby w ogóle wcisnąć pedał sprzęgła.

Re: Problem ze sprzęgłem.

: 11 sie 2016, 16:59
autor: Segor
Jeździłem dynamic hb z trybem sport na jeździe testowej i elite st. Różnicy nie było żadnej, bo jej nie ma. W trybie dynamic może jedynie bardziej szarpać, bo silnik lepiej reaguje na nacisk pedału gazu. Tryb sport nie dodaje ani mocy, ani momentu. Co więcej wraz z żoną mieliśmy wrażenie, że Elite st zbiera się lepiej.