Adax, coś chyba mylisz pojęcia, bo osuszacz, to jest jedynie puszka wpięta w układ klimatyzacji, która owszem, ma za zadanie wyłapywanie wilgoci, ale nie z kabiny, tylko z wnętrza układu klimatyzacji (czyli z krążącego w układzie czynnika). Osuszacza tego nie można fizycznie włączyć ani wyłączyć z kabiny, to po prostu taki filtr po stronie mechanicznej klimy, nie mający żadnego wpływu na osuszanie powietrza w kabinie. Ogólnie bezobsługowy, a podlega wymianie przy każdym rozszczelnieniu klimatyzacji (bo błyskawicznie łapie wilgoć z otoczenia). Natomiast jeśli chodzi o pracę klimatyzacji jako całości, to układy takie mają zabezpieczenia przed zaszronieniem parownika i w związku z tym przy niskich temperaturach otoczenia (zazwyczaj w temperaturach poniżej 4-5 stopni Celsjusza) sprężarka klimatyzacji po prostu nie ruszy, bo groziłoby to uszkodzeniem klimatyzacji. O ile dobrze, pamiętam, to jest nawet o tym napisane gdzieś w instrukcji. A jeśli szanowny Stanisław twierdzi inaczej, to... niech doczyta.
Pocieszę Cię Adaxio, że nie jesteś odosobniony w temacie parowania w aucie, bo ja też mam z tym problem w Astrze. W takich warunkach jak opisałeś, pozostaje mieć włączony przycisk AC na stałe. Jego włączenie nie jest wprawdzie równoznaczne z uruchomieniem klimy (ze względu na opisane wyżej zabezpieczenie termiczne), ale jest szansa, że w wyniku wzrostu temperatury pod maską klima jednak ruszy. A wiadomo, że gdy ruszy, to w przyspieszonym tempie osuszy nam szyby. A jeśli nie ruszy? No cóż, trzeba wówczas radzić sobie na różne sposoby. Na pewno należy starać się, by w pojeździe było sucho - niektórzy praktykują nawet rozkładanie gazet pod wycieraczki czy wkładanie dedykowanych pochłaniaczy wilgoci gdzieś pod siedzenia, a słyszałem nawet o takich, którzy rozsypują ryż, który rzekomo ma pochłaniać wilgoć z otoczenia.
Ja takich rzeczy nie robię, ale nie pozwalam na zaleganie wody na wycieraczkach. Dobrze też jest przed odstawieniem auta na noc (jeśli garażuje pod chmurką) przewietrzyć je porządnie, bo pozostawienie nagrzanego wnętrza jest gwarancją wzmożonego parowania szyb.