peater pisze:Witam, w jaki sposób mogę zdemontować silniczek klapki nawiewu, jest tam bardzo mało miejsca i bezpośrednio nie da się podejść żadnym kluczem, macie jakiś sposób na demontaż tego elementu?
Jest przykręcony dwoma śrubkami. Podchodzi klucz płaski 5,5 ale też po wykręceniu pierwszej zobaczyłem że wchodzi torx T15. Ze względu na brak miejsca na manewry długo to trwało ale udało mi się wykręcić.
Nie zamykał mi się obieg zamknięty i postanowiłem sprawdzić silniczek, nie znalazłem w nim usterki elektrycznej a po ponownym podłączeniu zaczął działać, potem za jakiś czas nie działał, potem działał, nie działał i tak dalej , nie wiedziałem co to za usterka, kupiłem używany (bo nowy 250zł mi powiedzieli w salonie a nie byłem pewien czy to silniczek jest przyczyną) ale to samo więc pomyślałem że może ma taką samą usterkę i wpadłem na pomysł że zamienię go z innym silniczkiem od innej klapy bo są takie same i też zachowanie było podobne więc już domyśliłem się że to pewnie nie wina silniczka tylko sterowania. W międzyczasie zauważyłem że jak jest nawiew tylko na szybę to przełączanie obiegu zamkniętego nie działa choć światełko na przycisku sugeruje ze działa (W astrze H jak przy obiegu zamkniętym ustawię nawiew na szybę to światełko gaśnie). Ale te wszystkie doświadczenia pokazały mi że jest jeszcze coś co ma wpływ na działanie obiegu zamkniętego i nie wiedziałem co. Pomyślałem sobie że nie ma innej rady .... trzeba przeczytać w instrukcji samochodu jak działa układ wentylacji
. Dowiedziałem się o czujniku wilgoci a w ustawieniach auta znalazłem opcję "Automatycznie odparowanie szyb" którą miałem włączoną. Jak ta opcja jest włączona wygląda na to że samochód sobie otwiera obieg zamknięty jak uważa za słuszne żeby odparować szyby a użytkownik może sobie przyciskać przełącznik na którym świeci się lampka sugerując że obieg zamknięty jest włączony i myśli że jest włączony. Choć bywa że klapka będzie reagować na przycisk jeśli warunki panujące w aucie (prawdopodobnie wilgotność) pozwolą na zamknięcie obiegu. Jeśli tą opcję wyłączyłem wtedy silniczek klapki obiegu zamkniętego reagował na przycisk obiegu zamkniętego niezależnie od warunków. Wniosek z tego taki żeby jednak patrzeć najpierw po instrukcjach zanim się coś rozkręci