Miron pisze:czy komputer rozróżnia, która żarówka jest przepalona? Lewa-prawa, czy tylko żarówka świateł tylnych?
Nie ma rozróżnienia na lewą i prawą stronę. Jest komunikat "Awaria światła STOP"
Miron pisze:Jakie przewody dochodzą do wtyczki/gniazda lampy? Same grube, czy jest jeden cienki?
W wersji LED cztery. Wszystkie mają przekrój 1mm. W lampach LED (obu) dwa skrajne (masy) są zmostkowane wewnątrz lampy.
Do tej pory w oplu był jeden schemat oznaczania kabli :
- brązowy - masa
- czarny - plus po stacyjce
- czerwony - plus stały
Jeżeli dalej się tego trzymają to na lampę LED wchodzi 12 V po stacyjce (na pin od od modułu lampy pozycyjnej), a reszta to już już niewiadoma.
Dlaczego dwa skrajne przewody mają różne kolory skoro są zmostkowane w lampie ??
- WP_20161121_07_40_36_Rich.jpg (145.8 KiB) Przejrzano 1585 razy
W wersji bez LED złącze w lampie ma tylko trzy piny. Brak jednej masy i mostka między pinami. Zerknę ile kabli jest we wiązce zasilającej lampę.
Miron pisze:Przed chwilą kupiłem service manual, mają w nim być schematy.
Gdzie znalazłeś? Podaj linka.
Miron pisze:Znalazłem coś takiego
http://pmmonline.co.uk/technical/rear-l ... all-astra/post jest z tego roku, więc prawdopodobnie dotyczy aktualnego modelu. Patrząc na kabelkologię, dochodzi tam tylko zasilanie. Nie widać żadnych przewodów sygnałowych. Wynikałoby z tego, że kontrola robiona jest gdzieś wcześniej. Czy ktoś z ST mógłby to potwierdzić?
To na fotkach to jest Astra J nie K : Make light work of the Tourer – Rear light replacement guide for the Vauxhall
Astra J Sports Tourer
Do tej pory ople miały miały dwa typy rozwiązań w zależności od wersji (bieda lub wypas).
W bieda wersji wszystko ubslugiwala skrzynka pod maską (UEC). W bogatszych wersjach jest dodatkowa skrzynka sterująca w tylnym nadkolu (REC). Od astry J doszedł moduł BMI.
Nie wiem czy przejął on tylko funkcję komfortu (zamki, domykanie okien itp.) czy obsługuje też oświetlenie tyłu. Wcześniej robił to wszystko właśnie REC.