Strona 3 z 4

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 14 lis 2019, 08:22
autor: komisarzryba
wlacza się przy 55 km/h, wylacza przy 35 km/h

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 14 lis 2019, 09:45
autor: STANISLAW
Budus pisze:przy takiej na pewno się nie załączy.
załącza się przy 60 albo 50 a gaśnie jakieś 10 mniej od wartości przy której się włączy :)

Rozumiem, że mam inny soft albo zwarcie......
Ale u mnie działa przy takiej i jest ok.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 14 lis 2019, 10:06
autor: Budus
STANISLAW pisze:
Budus pisze:przy takiej na pewno się nie załączy.
załącza się przy 60 albo 50 a gaśnie jakieś 10 mniej od wartości przy której się włączy :)

Rozumiem, że mam inny soft albo zwarcie......
Ale u mnie działa przy takiej i jest ok.

czy ja napisałem, że przy takiej nie działa ?

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 14 lis 2019, 21:51
autor: Inferno
komisarzryba pisze:wlacza się przy 55 km/h, wylacza przy 35 km/h

U mnie przy licznikowych 60 i przy 40.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 26 gru 2019, 22:18
autor: Segor
Jechałem dziś BMW z automatycznymi długimi. Jeżeli IL działają tak samo do beznadziejnie, to kij w oko każdemu kto używa takich systemów... Średni czas gaszenia od momentu oślepienia kierowcy to 0,5s? Absurd! To chyba wyjątkowo upośledzeni kierowcy są lepsi w gaszeniu długich niż te systemy, bo zazwyczaj zgaszą przed oślepieniem, bo widzą snop świateł z naprzeciwka...

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 27 gru 2019, 00:37
autor: Chorwat
Mam tylko porównanie sprawności działania (szybkości wyłączenia) automatycznych długich pomiędzy Asią K z IL a Isią A z AFL.
Asia zdecydowanie szybciej je wyłącza, bardzo rzadko kogoś oślepiam (chyba, że kierowcę TIRa za wzniesieniem, zanim jego lampy się wyłonią), AFL z Isi (znaczy ich system aut. długich) jest IMO beznadziejnie wolny, dlatego w ogóle nie korzystam.
Pomijam już to, że IL ma segmenty, a AFL nie.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 27 gru 2019, 01:47
autor: Inferno
Segor pisze:Jechałem dziś BMW z automatycznymi długimi.

Jaki model i jakie światła (matrycowe, zwykłe)? Też akurat jechałem BMW 5 G30 ze zwykłymi światłami, ale po mieście i nie miałem okazji przetestować automatycznych drogowych.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 27 gru 2019, 07:28
autor: Segor
440i. LEDy, ale nie matrycowe. W aucie za ponad 300k taki system powinien działać dużo lepiej...

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 27 gru 2019, 16:17
autor: Inferno
Segor pisze:440i. LEDy, ale nie matrycowe. W aucie za ponad 300k taki system powinien działać dużo lepiej...

No cóż, bogato wyposażone BMW wyjdzie setki tysięcy złotych, a wiele rzeczy w nim będzie działało jak w klasie standard, bo jest to nierzadko ta sama technika, choć ten fakt jest dobrze ukryty przed klientem. O autach klasy premium dyskutowaliśmy w innym wątku. Mam o nich swoje zdanie. :lol:

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 27 gru 2019, 18:41
autor: Fuks
Inferno pisze:
Segor pisze:bogato wyposażone BMW wyjdzie setki tysięcy złotych, a wiele rzeczy w nim będzie działało jak w klasie standard, bo jest to nierzadko ta sama technika, choć ten fakt jest dobrze ukryty przed klientem.


Coraz gorzej ukryty :).

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 04 sty 2020, 13:31
autor: komisarzryba
nie widać tak dobrze jak na zywo, ale jakiś pogląd jest ;)
https://www.youtube.com/watch?v=HJ2rVRuiS2Y

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 04 sty 2020, 21:45
autor: Segor
Na tym filmiku wygląda jakby on gasił te lewe segmenty dopiero jak samochód z przeciwka mija ten samochód przed nim...

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 04 sty 2020, 23:44
autor: Paput01
Od jakiegoś czasu obserwuję dyskusję o oślepianiu przez IL. Jakoś nie mogę oprzeć się wrażeniu, że narzekają tylko ci, co mają kompleksy, że nie mają IL. Nie zrozumcie mnie źle. Nie mam zamiaru nikogo obrazić. Uważam, że mimo wszystko te światła są zajefajne. Choć faktycznie, nie idealne. Po wielu obserwacjach zauważyłem, że oślepienie zdarza się rzadko i do tego w bardzo specyficznej sytuacji. Po pierwsze, nigdy nie oślepiają aut nadjeżdżających z przeciwka na drogach jednojezdniowych. Tam działają genialnie. Zdarza się to tylko na drogach dwujezdniowych i to tylko w przypadku ciężarówek, które mają słabo świecące światła obrysowe na dachu. Wtedy właśnie, światła mijania są zasłonięte przez bariery energochłonne, a kabina kierownicy jest wyżej. Gdy z przeciwka jedzie ciężarówka o dostatecznej mocy obrysówek, problemu nie ma. Dlatego właśnie, jadąc drogami autostradopodobnymi zmieniam na mijania (tak z grzeczności). Myślę że z czasem, z rozwojem technologii samych świateł, ale również wymianie aut (ciężarówek) na coraz nowocześniejsze problem zniknie. Jest też moim zdaniem problem innego rodzaju. Wśród wielu kierowców wyrobił się nawyk zmiany świateł, jak tylko zza wzniesienia widzą snop świateł. I bardzo słusznie. Tylko oni zakładają, że osobnik z przeciwka zrobi dokładnie to samo. Jak widzą, że auto z powiedzmy IL przez ułamek sekundy błyśnie długimi, lamentują że oślepia i systemy do dupy! Tylko powiedzcie tak uczciwie, ile razy zdażało Wam się mrugać długimi, bo klient z przeciwka zapomniał zmienić i po prostu jedzie sobie na długich i wali po oczach? Albo ma jedno światło ustawione w kosmos i oślepia? Mi z przeciwka też świecą matryce i uważam, że ten ułamek sekundy to żaden problem, w porównaniu ze złomami które świecą gdzie popadnie, albo mają poprzerabiane na ksenony czy inne gówna, i wydaje im się, to jest ok. Jestem gotów się założyć, że znaczna większość tych oślepiających to własnoręczne przeróbki, albo ksenony gdzie właściciela nie stać na naprawę np. poziomowania. Jest jeszcze jeden aspekt, raczej psychologiczny jak sądzę. Ludzie przyzwyczaili się do świateł lekko żółtych. Ledy mają inną temperaturę barwową. Są po prostu białe. I tym zwracają na siebie uwagę. Tylko że te światła są najbardziej zbliżone do światła dziennego. A w świetle dziennym oko ludzkie widzi najlepiej. Żaden reflektor (homologowany), nie może emitować zbyt dużej ilości lumenów. Stare, nowe, jak są sprawne, emitują podobną ilość światła. Różnicę robi barwa oraz rozłożenie na powierzchni drogi snopa światła. To sprawia, że pewne systemy są lepsze, a inne gorsze. W przypadku matryc można zaprojektować znacznie wydajniejsze światła. One po prostu świecą lepiej. Tylko proszę nie mylić matryc led matrix z led powiedzmy z Corolli czy Leona, bo tamte ledy to dramat. Ludzie podnoszą reflektory wyżej, bo 30 m przed samochodem robi się ciemno i w nocy na mijania, ponad 90 km/h to proszenie się o wypadek...

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 05 sty 2020, 00:38
autor: Segor
No i znów ten argument o kompleksach... Tak jakby on zmieniał fizyczne fakty o późnym czasie reakcji. Ehhh.
Zgadzam się, że ludzie też często zapominają się i potrafią oślepić. Zgadzam się, że i tak częściej oślepiają kierowcy, którzy mają zepsute/źle ustawione światła, ale to nie jest argument, który niweluje problem zbyt wolnego wyłączania drogowych w tego typu systemach.
Nie miałem obiekcji do IL. Do czasu tego wątku i mojej ostatniej jazdy z podobnym systemem.
Po prostu uważam, że producenci powinni dopracować system. Rozwijająca się technologia pewnie im to ułatwi, więc raczej można się spodziewać tego typu systemów jako standard w przyszłości.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 05 sty 2020, 02:42
autor: Paput01
To przejedź się w warunkach nie autostradowych z IL a nie z czymś podobnym. Gwarantuję, że zaczniesz te światła oceniać inaczej. To nawet nie chodzi o zmianę drogowe mijania itd. W większości przypadków, gdy ruch jest znaczny, nawet nie włączysz drogowych, bo zawsze masz w zasięgu wzroku jakiś pojazd. IL oświetla te luki, gdzie pojazdów nie ma, a to może Cię uchronić przed np. zderzeniem ze zwierzętami, pieszymi... Na krętej leśnej drodze, IL zmieni światła, a tak naprawdę wytnie część sceny przed Tobą, gdzie akurat wyjeżdża z przeciwka pojazd znacznie szybciej, niż przeniesiesz dłoń z kierownicy na manetkę zmiany świateł. Kiedykolwiek ktoś ze mną jechał w nocy i zobaczył co te światła potrafią, zawsze był efekt wow! Przejedź się, polecam.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 05 sty 2020, 03:11
autor: Inferno
Prawda, IL są genialne. Moja jedyna obiekcja, to światła przeciwmgielne z przodu, których chyba nie da się nie kupić, gdy się zamawia IL. W Dynamicu są standardowo. Po co są te badziewne światła przeciwmgielne, które nic nie dają we mgle, ani nigdzie indziej, które są żenadą i pomyłką? Tylko podnoszą cenę i odstraszają klientów od bogatszych wersji wyposażenia w tym od kupienia IL.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 05 sty 2020, 08:43
autor: STANISLAW
Światła IL krytykują tylko Janusze. Dla mnie nie ma nic lepszego.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 05 sty 2020, 09:34
autor: komisarzryba
Segor pisze:Na tym filmiku wygląda jakby on gasił te lewe segmenty dopiero jak samochód z przeciwka mija ten samochód przed nim...

reka szybsza od oka ;)
nagrywałem w sześćdziesięciu klatkach, zwolnij do 0,25 i popatrz jeszcze raz, a najlepiej przejedz się astra z ledami. ten film nie oddaje rzeczywistości ;)

Re: RE: Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 05 sty 2020, 12:47
autor: Segor
STANISLAW pisze:Światła IL krytykują tylko Janusze. Dla mnie nie ma nic lepszego.
Hahaha... Nie śmieszne.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 06 sty 2020, 10:22
autor: opelek
STANISLAW pisze:Światła IL krytykują tylko Janusze. Dla mnie nie ma nic lepszego.

Januszem to może ty jesteś, bo nie widzisz dalej poza czubek własnego nosa (swoją drogą na taką odległość to żadnych świateł nie potrzebujesz). Już pisałem o tych nowoczesnych światłach, każdej marki - oślepiają kierowców i tyle w temacie.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 06 sty 2020, 12:21
autor: STANISLAW
Żal d... e ściska, kup sobie u chinczyka ledy......"expercie"

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 06 sty 2020, 12:46
autor: opelek
Stanisławie, obrażając innych w internecie nie wyleczysz swoich kompleksów, ani tymbardziej intelliluxami.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 06 sty 2020, 14:29
autor: admin
Nie akceptuje na tym forum obrażania innego usera - i nie róbmy tego -> bardzo proszę o lepsze dobieranie słownictwa aby to była dyskusja na poziomie.

Powtarzam po raz kolejny prośbę o szanowanie siebie nawzajem :!: :!: :!: :)

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 06 sty 2020, 14:50
autor: Slavek
opelek pisze:Już pisałem o tych nowoczesnych światłach, każdej marki - oślepiają kierowców i tyle w temacie.

Mocne uogólnienie i mocno subiektywne. Mnie nie oślepiaja. No chyba że ledy z Tesco. I na mnie jakoś nikt za bardzo nie "mruga"....

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 08 sty 2020, 10:12
autor: norbertus20
A ja Wam powiem w ten sposób. Jeżdżę Astra z IL od roku, często po zmroku (głównie cała północna polska, która jest stosunkowo biedniejsza od południowej i jest więcej szrotów na ulicach).

Zdarzało się, że mi "mrugali", że oślepiam --> wizyta w ASO wykazała, że jedno ze świateł IL było źle ustawione (ma jakiś tam zakres ustawienia manualnego lampy). Po wizycie w ASO zdarza się że oślepię jeśli:
1- pojazd stoi na skrzyżowaniu prostopadle do mnie i nie ma nic "świecącego" co by mogło wyłapać opel-eye
2- jest to pojazd który po prostu ma światła jak świeczki (czy przód, czy tył)
3- autostrada i sytuacja z ciężarówką, której światła zasłania barierka a kabina z kierowcą jest powyżej (stąd na autostradach raczej IL nie używam)

A co do oślepiania to wybaczcie Panowie, ale na prawdę matryce z segmentami (opel, mercedes, audi,bmw) działają na tyle szybko, że nim się zorientuję że coś mi świeci po oczach to już tego nie ma. Taka sytuacja jest o wiele mniej męcząca podczas kilkugodzinnej nocnej trasy, niż Ci którzy mają po prostu pod garażem światła ustawione LUB (co ostatnio coraz częściej zauważam) po prostu chamsko po zmroku jeżdżą na przeciwmgielnych bez znaczenia na warunki pogodowe - mnie przykładowo przeciwmgielne cholernie walą po oczach i zawsze dostaję szału jak mijam co kilometr Panów z halogenami.

Ze innej strony, branżowej (automotive) to Panowie, weźcie pod uwagę to, że aby otrzymać na jakąkolwiek cześć do produkcji masowej homologacje, trzeba przejść przez tonę papierów i szereg testów więc nie ma tutaj miejsca na to, by zostało przepuszczone coś, co oślepia innych kierowców - po prostu tego nie da się przeskoczyć. Znam bardzo prymitywne przypadki, kiedy cały pojazd miał wstrzymana homologację, więc nie uwierzę, że przepuścili opla z IL by teraz sobie wesoło jeździł i legalnie wszystkich oślepiał :D :D :D

Podsumowując z mojej strony - IL to świetna sprawa, na drogi nieoświetlone, kręte, ciasne, poza miastem, po zmroku. Im więcej sekcji led, które działają niezależnie tym większa precyzja "wycinania" scen przez lampy. Jeśli ktoś od święta jedzie po zmroku to na prawdę IL są stratą siana.

Dziękuję za uwagę :)

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 08 sty 2020, 17:56
autor: Fuks
norbertus20 pisze:2- jest to pojazd który po prostu ma światła jak świeczki (czy przód, czy tył)


Tak to jest jedyny przypadek jaki mi się zdarza, IL nie widzi auta(złomu, często jednookiego) na końcu bardzo długiej prostej.
Jazda z takimi lampami to jak jazda na oponach letnich zimą.
Można pisać, że to wada IL ale za kilka lat jak większość aut będzie miała światła jak IL to nie będzie problemu.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 08 sty 2020, 20:03
autor: Inferno
norbertus20 pisze:głównie cała północna polska, która jest stosunkowo biedniejsza od południowej i jest więcej szrotów na ulicach

Uuuuuuuuuuuu :evil:
:lol:

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 08 sty 2020, 20:11
autor: komisarzryba
nie zgodze się, szrotow jest wszędzie po rowno ;)

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 08 sty 2020, 20:47
autor: Inferno
komisarzryba pisze:nie zgodze się, szrotow jest wszędzie po rowno ;)

Zgadzam się. Bywałem w różnych rejonach kraju i wszędzie pełno jednookich i to jeszcze oświetlających gwiazdy.

Re: IntelliLux a oślepianie na automatycznych drogowych

: 26 maja 2020, 16:29
autor: vwarni
Hej. Chłopy mam pytanko ponieważ dziś w końcu odebrałem moja Astere itd. Ale troszkę mam niesmak, bo ogólnie auto naprawdę mi się podoba i fajnie jedzie. Ale przyjechałem pierwsza trasę w dzień z salonu ( dodam, że auto ma 3,5 r i 50 tys km) wjechałem do garażu, który owszem jest ciasny i czujniki wszystkie wyją. No i tak po chwili raz jeszcze odpalam auto, a tu info awaria poziomowania świateł AFL i kontrolka żółta na zegarach.??? Kurde już myślę, lewdo odebrałem, auto serwisowane miało w 2018 prawa lampe wymieniona na gwarancji, też coś była jakaś usterka i resztą ok. I tak myślę czy coś czujnik zwariował, że w garażu ciasno z każdej strony? Na szczęście mam rok gwarancji na auto.