Ponieważ była poruszana kwestia dołożenia ksenonów w astrze J, tak jest mi znany jeden przypadek w Polsce i jeden w Anglii.
W Anglii robił to pracownik serwisu, który prowadzi też forum vxoc.
Na jego schematach i wskazówkach wykonał to Rafał. Problemem oczywiście było programowanie, którego ostatecznie podjął się pan Włodarski z Auto Flash.
Układ działa poprawnie ale ekonomika rozwiązania dość słaba, około 6000 zł na używanych elementach plus własna robocizna montażowa.
W przypadku astry K zakres będzie jeszcze większy, wspomniana tu kamera, nawet jeśli jakaś jest, to czy z ledami nie jest inna? Czy szyba będzie pasować do innej kamery? Na przykładzie astry J wiem, że nawet zmiana czujników deszczu i zmierzchu w trakcie lat produkcji wymagała innej szyby, a co dopiero kamery od sterowania ledami. Z pewnością nie będzie to ta sama kamera co od rozpoznawania znaków.
Kolejny element to skrzynka bezpieczników i przekaźników, bez ledów jet zwykła żarówka na mijania i druga na długie, zasilane z przekaźnika, w przypadku ledów zasilanie idzie już bezpośrednio z modułów. Także zmiana skrzynki, ale czy dopasujecie skrzynkę do pozostałego wyposażenia?
Kolejny element to moduł BCM czy wystarczy samo przeprogramowanie, czy też jego wymiana i programowanie.
Sam dostęp do systemu oprogramowania Opla to nie wszystko, bo podłączając się z autem jest odczytywany VIN i system dobiera oprogramowanie pod ten VIN, zatem nie pozwoli wgrać innego oprogramowania np. ze sterowaniem ledów do auta, które fabrycznie tych ledów nie ma. Trzeba mieć kody VCI lub obejść to innym trikiem jak podmiana VIN z innego pojazdu z takim samym wyposażeniem i z ledami.
Pytań dużo, odpowiedzi w zasadzie brak, zapewne technicznie jest to możliwe, ale dla kogoś, kto dysponuje dokumentacja techniczną i dużą wiedzą jak np. wspomniany już Pan Włodarski i od niego proponowałbym zacząć zdobywanie informacji, czy to możliwe.
W astzre J nie robiło się tego programowania we własnym zakresie op-comem czy MDI, robi to tylko Włodarski znanymi sobie sposobami.
Jak pisałem temu anglikowi z forum vxoc, że w Polsce ktoś to przeprogramował bez kodów VCI to mi nie wierzył
Reasumując, popieram poprzedników, że w autach z takim poziomem elektroniki i ochrona własności intelektualnej przez firmy zmiany w konfiguracji auta w zasadzie przestają mieć jakikolwiek sens ekonomiczny. Zdecydowanie lepiej poszukać czegoś fabrycznego, będzie taniej i lepiej