Re: Aktywny tempomat
: 10 maja 2017, 09:22
o kurczaczki, haha dobrze, że mnie uświadomiłeś dzięki. Kurde, te bajery to jednak droga sprawa.
Ogólnopolskie Forum Użytkowników Opla Astry 5 (K) - Car of the Year 2016
https://astra5klub.pl/
Vetinari pisze:Tak, o to chodzi. Na światłach już dalej nie pojedzie, ale jak na 1-2 sekundy tylko się zatrzyma to jedzie dalej.
BShKF pisze:Vetinari pisze:Tak, o to chodzi. Na światłach już dalej nie pojedzie, ale jak na 1-2 sekundy tylko się zatrzyma to jedzie dalej.
No i jaki jest sens tego rozwiązania? Skoro widać, że technicznie ponowne ruszanie, bez udziału kierowcy jest możliwe, to po co je ograniczać tylko do 1-2 sekund po zatrzymaniu?!
Sens jest taki, że kierowcy przestawali się interesować tym co się dzieje na drodze w trakcie zatoru, a potem auto mogłoby ruszyć w sytuacji, w której nie powinno (np. pieszy wszedł przed samochód). Dlatego dla bezpieczeństwa stwierdzono, że lepiej aby system się dezaktywował. Z drugiej strony i tak kierowca powinien trzymać kierownicę, więc naciśnięcie przycisku na niej nie powinno być problemem.BShKF pisze:No i jaki jest sens tego rozwiązania? Skoro widać, że technicznie ponowne ruszanie, bez udziału kierowcy jest możliwe, to po co je ograniczać tylko do 1-2 sekund po zatrzymaniu?!
Jak nie. Jest napisane, że:format pisze:nigdzie nie pisze że samochód nie ruszy
W niektórych wersjach, w celu wznowienia działania adaptacyjnego układu automatycznej kontroli prędkości należy nacisnąć RES/+ lub pedał przyspieszenia.
Segor pisze:Zatem w jednych wersjach rusza sam z sygnałem, w innych trzeba nacisnąć przycisk lub pedał gazu.
remikm pisze:ja bede mial za tydzien
format pisze:Ciekaw jestem jak ostatecznie wygląda ten radar.
Mati pisze:To tak wygląda bo widziałem to na linii w zeszłym roku. Kwestia gustu ale to mi się nie podoba.
format pisze:Ano właśnie, widziałem jednak już co najmniej dwa filmy w których mówią że mają ACC a ich grill wygląda całkiem normalnie.
Na przykład tutaj Pan mówi o ACC: https://youtu.be/hfpQsd6Hxs8?t=3m17s
A wcześniej pokazują grill: https://youtu.be/hfpQsd6Hxs8?t=48s
remiem pisze:Jasno mówi, że ACC jest w "top spec car" czyli w najlepszej sepcyfikacji co nie oznacza wcale, że testowany ezgemplarz takowy jest.
Segor pisze:Boże jaki ja ślepy jestem. Nic nie widzę ani na zdjęciu, ani na filmie... Może ktoś to zaznaczyć?
Segor pisze:A że wokół znaczka jest obudowane?
format pisze:Wystarczy oglądnąć w całości lub przesunąć do dokładnie 41 sekundy - https://youtu.be/hfpQsd6Hxs8?t=41s
W artykule (tutaj: http://www.caradvice.com.au/494838/2017 ... ra-review/) widnieje też:
"There’s a different steering wheel for the high-spec version when equipped with the radar cruise control, and there’s a bigger driver information screen in colour (rather than monochrome on the R). That’s handy, because you’ll have to watch your speed."
remiem pisze:Nie bardzo rozumiem co chcesz mi udowodnić...
kuba pisze:Nie wygląda to za ciekawie, fakt. Tym bardziej ze np w Insignii potrafili sobie z tym poradzić i jakoś wkomponować radar w atrapę.
Budus pisze:Co daje aktywny tempomat w manualu?
komisarzryba pisze:aktywny tempomat rozni się w astrze z reczna i automatyczna skrzynia tym, ze automat ma opcje stop&go, a reczna skrzynia nie.