Start Stop nie załączający się silnik
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Start Stop nie załączający się silnik
Automat. Taka sytuacja - światła, zgasł silnik - włączone SS. Wyłączam guzikiem na światłach SS, ale silnik nie uruchamia się. Włączam i wyłączam auto z guzika ale silnik nie reaguje. Dzwonię do onstar - wszystko ok, po jakichś 4-5 minutach dopiero silnik zadziałal. Poza tym hamulec na zgaszonym silniku nie dał się nacisnąć coś na wzór popsutego sprzęgła w manualu. Ktoś coś wie?
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
przycisk stop/start jest pierwsza rzecza, która naciskam po uruchomieniu silnika, wiec nie spotkałem się z taka sytuacja.
béton brut
- Elfiasty
- Posty: 1001
- Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 AT6 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko-Mazurskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 33 times
Re: RE: Re: Start Stop nie załączający się silnik
U mnie druga po lusterkachkomisarzryba pisze:przycisk stop/start jest pierwsza rzecza, która naciskam po uruchomieniu silnika, wiec nie spotkałem się z taka sytuacja.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Start Stop nie załączający się silnik
Templaris pisze: Poza tym hamulec na zgaszonym silniku nie dał się nacisnąć coś na wzór popsutego sprzęgła w manualu. Ktoś coś wie?
Na zgaszonym silniku nie ma wspomagania hamulców to i pedał z czasem twardnieje przy ciągłym naciskaniu.
- Elfiasty
- Posty: 1001
- Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 AT6 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko-Mazurskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 33 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Ale jak ? Przecież jak puszczasz hamulec to silnik się włącza wiec nie możesz zrobić tego o czym piszesz.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam , czy jeśli mam w Astrze 1,6 CDTI system Start Stop ale go zawsze odłączam więc z niego nie korzystam to w przyszłości za kilka lat jak fabryczny aku padnie czy można zastosować do auta zwykły akumulator ?
-
- Posty: 870
- Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
- Posiadane auto: a
- Silnik: a
- Rocznik auta: 1
- Miasto: ab
- Województwo: a
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 31 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
u mnie cały czas działa nigdy nie wyłączam , chyba , że gorąco i klima musi dmuchać .....Ciekawostka jak silnik zgaśnie np. z powodu żle puszczonego sprzęgła przy ruszaniu , wystarczy je ponownie wcisnąć a silnik odpali nie trzeba ruszać kluczyka .....
Astra zrobiła swoje ,Astra musi odejść ......
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Ja nie potrzebuję tego systemu , wolę spalić te kilka kropli ropy więcej niż często zapalać i gasić silnik. Cierpi na tym na pewno turbina gdy po ostrej jeździe na ekspresówce dojadę do ronda, a na nim zawsze jest lekki korek więc silnik mi zgaśnie , a turbina tego nie cierpi.
Na szczęście załapałem się jeszcze na samochód w którym da się manualnie wyłączyć ten system, sprzedawca mi mówił , że w nowych Astrach nie będzie takiej możliwości.
Ponawiam pytanie, jeśli nie korzystam z systemu Start Stop to w przyszłości gdy aku fabryczny mi padnie mogę zastosować zwykły akumulator ?
Na szczęście załapałem się jeszcze na samochód w którym da się manualnie wyłączyć ten system, sprzedawca mi mówił , że w nowych Astrach nie będzie takiej możliwości.
Ponawiam pytanie, jeśli nie korzystam z systemu Start Stop to w przyszłości gdy aku fabryczny mi padnie mogę zastosować zwykły akumulator ?
-
- Posty: 870
- Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
- Posiadane auto: a
- Silnik: a
- Rocznik auta: 1
- Miasto: ab
- Województwo: a
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 31 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
jak nie uzywasz SS to co ma akumaulator do tego .....
Astra zrobiła swoje ,Astra musi odejść ......
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Nawet jeśli nie będziesz używał systemu SS, a wsadzisz zwykły akumulator, to zdechnie Ci on najprawdopodobniej po kilku miesiącach. A to z tego prostego powodu, że w samochodach wyposażonych w ten system zupełnie inaczej pracuje system ładowania. W starszych pojazdach (bez systemu SS) alternator podaje na akumulator stałe napięcie w okolicach 14 V i w ten sposób dobrej klasy akumulator potrafi przetrwać kilka czy nawet kilkanaście lat (w normalnych warunkach użytkowania). Natomiast samochody z SS zazwyczaj wyposażone są w systemy odzyskiwania energii, co w praktyce sprowadza się do tego, że w czasie hamowania silnikiem alternator ładuje z maksymalną mocą (często nawet w okolicach 16 V), za to przy dużym obciążeniu silnika (np.przy przyspieszaniu) nie ładuje wcale, by odciążyć choć trochę i tak już obciążony w takiej sytuacji silnik. W rezultacie w samochodach z systemami SS nie ma ładowania stałego (jak w samochodach bez SS), tylko ładowanie akumulatora jest cykliczne (nawet jeśli wyłączysz system ręcznie). Takiego cyklicznego ładowania nie przetrwa na dłuższą metę żaden standardowy akumulator i właśnie z tego powodu w samochodach z SS potrzebne są akumulatory przystosowane do częstego ładowania i rozładowywania. Chociaż jak w praktyce widzimy i one padają sporo szybciej niż te stare w "normalnych" pojazdach, bo jak przecież wiemy, żadne akumulatory nie lubią częstych i krótkich doładowań, a technologia ich produkcji nie jest jeszcze na tyle dopracowana, by nawet te wzmacniane bateryjki wytrzymywały tak długo jak dawniej w samochodach bez systemów SS. Podsumowując - akumulator starego typu zadziała w samochodzie z systemem SS, jednak nie podziała zbyt długo (stawiam na jego żywotność na poziomie do kilku miesięcy).
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Rozumiem , że jeśli od początku użytkowania swojego nowego samochodu za każdym razem dezaktywuję system S,S to teoretycznie akumulator powinien wytrzymać dłuższy czas w dobrej kondycji ?
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Teoretycznie tak, praktycznie niekoniecznie z powodu specyficznego sposobu ładowania w samochodach wyposażonych w system SS (czyli częste cykle ładowania i rozładowania, o czym pisałem wyżej). Ale nawet jeśli nie zaoszczędzisz na akumulatorze, to np.na rozruszniku już tak. Wprawdzie ściemniają nas, że rozruszniki w samochodach wyposażonych w SS są wzmacniane, ale osobiście znam przypadki przedwczesnych awarii.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Start Stop nie załączający się silnik
Jak sobie poczytasz wątki o problemach z akumulatorami na forum, to zauważysz, że padają tylko tym, którzy nie mają s/s. Więc już przez samo posiadanie s/s masz pewniejszy akumulator na zimę.YATES pisze:Rozumiem , że jeśli od początku użytkowania swojego nowego samochodu za każdym razem dezaktywuję system S,S to teoretycznie akumulator powinien wytrzymać dłuższy czas w dobrej kondycji ?
Re: Start Stop nie załączający się silnik
STANISLAW pisze:jak nie uzywasz SS to co ma akumaulator do tego .....
Sporo.
Jeśli w samochodzie jest S/S nawet nieużywany, to niewskazane jest zakładanie zwykłego akumulatora. Wytrzyma może z pół roku, a potem będzie lament, że "panie, taki był dobry, amerykański, a się zepsuł".
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Dziś przeczytałem część instrukcji do Astry i jest tam zapis , że po ostrej jeździe na wysokich obrotach nie wolno wyłączyć silnika od razu tylko należy odczekać 30 sekund na biegu jałowym w przeciwnym wypadku może dojść do uszkodzenia turbiny. Oczywiście ja znam zasady poprawnej eksploatacji samochodów z turbiną ale zapytam jak te zalecenia mają się do systemu Start Stop ?
Ja przy codziennych dojazdach mam długi odcinek dobrej drogi ekspresowej po czym odbijam na zjazd do ronda gdzie przeważnie jest korek i trzeba kilka minut odstać. Gdy bym manualnie nie dezaktywował systemu Start Stop to moja Astra po ostrej jeździe od razu została by zgaszona więc jest to sprzeczne z instrukcją obsługi . Turbina padła by po kilku tysiącach km i pewnie nie uznali by mi gwarancji bo powiedzieli by , że gasiłem silnik nie odczekawszy tych 30 sekund na biegu jałowym .
Ja przy codziennych dojazdach mam długi odcinek dobrej drogi ekspresowej po czym odbijam na zjazd do ronda gdzie przeważnie jest korek i trzeba kilka minut odstać. Gdy bym manualnie nie dezaktywował systemu Start Stop to moja Astra po ostrej jeździe od razu została by zgaszona więc jest to sprzeczne z instrukcją obsługi . Turbina padła by po kilku tysiącach km i pewnie nie uznali by mi gwarancji bo powiedzieli by , że gasiłem silnik nie odczekawszy tych 30 sekund na biegu jałowym .
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Teoretycznie systemy Start Stop wiedzą o tym żeby nie wyłączać silnika od razu po intensywnej jeździe. W praktyce różnie z tym bywa.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Start Stop nie załączający się silnik
YATES pisze: Gdy bym manualnie nie dezaktywował systemu Start Stop to moja Astra po ostrej jeździe od razu została by zgaszona więc jest to sprzeczne z instrukcją obsługi .
Sprawdziłeś? W tej samej instrukcji jest napisane, że nie zgasi.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: RE: Re: Start Stop nie załączający się silnik
odl pisze:YATES pisze: Gdy bym manualnie nie dezaktywował systemu Start Stop to moja Astra po ostrej jeździe od razu została by zgaszona więc jest to sprzeczne z instrukcją obsługi .
Sprawdziłeś? W tej samej instrukcji jest napisane, że nie zgasi.
Tydzień temu zapomniałem wyłączyć systemu Start Stop i po zjeździe z ekspresówki dojechałem do ronda , stanąłem i po kilku sekundach silnik zgasł. Może system uznał , że na ekspresówce mój styl jazdy nie obciąża zbyt mocno turbiny.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Start Stop nie załączający się silnik
Zależy od obrotów, jak jechałeś poniżej 2k, to turbina nie jest mocno obciążona.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości