Akumulator padł

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 04 lis 2017, 21:06

Skupiacie się na tym, że coś kradnie prąd w instalacji, a sam akumulator nie może być jakiś trefny?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Akumulator padł

Postautor: marwisn » 04 lis 2017, 22:24

odl pisze:Skupiacie się na tym, że coś kradnie prąd w instalacji, a sam akumulator nie może być jakiś trefny?


Raczej analiza i eliminacja przyczyn ;).

Jak z pomiaru wyjdzie, że auto bierze kilkaset mA na postoju to coś jest w instalacji.

Jak pomiar wykaże prawidłowy prąd spoczynkowy to Aku do wymiany.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Akumulator padł

Postautor: pgrad » 04 lis 2017, 22:37

marwisn pisze:
Budus pisze:tam jest 80Ah - w aucie z OnStarem

... To tak jakby się żarówka np. w podsufitce paliła non stop.

....


auto samo jej nie wygasi po 10 minutach tak jak np. grającego radia?
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 04 lis 2017, 22:52

tam jest prąd cały czas :)
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Akumulator padł

Postautor: pgrad » 04 lis 2017, 22:55

Thx @Budus
Z tyłu nie jeżdżę więc nie ogarniam tylnej lampki, a z przodu używam tylko jak otwieram drzwi
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 04 lis 2017, 22:58

no ja też tych lampek nie ogarniam ale ostatnio sprawdzałem większość bezpieczników spod poweflexa i któryś na pewno odpowiada za lampkę w podsufitce i na pewno jest tam prąd bez kluczyka :)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2017, 23:32 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Chorwat » 04 lis 2017, 23:27

No to lepiej je sprawdzajcie od czasu do czasu, bo może się okazać, że małżonka lub dzieci zostawiły włączone...
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Akumulator padł

Postautor: pgrad » 05 lis 2017, 00:39

Problem może być gdy dłużej niż krócej jest jasno - z reguły czekam aż auto się samo zamknie ale i tak wtedy wcześniej gasną lampki niż zamek zamknie
Reszta rodziny jakoś samodzielnie światłem podczas jazdy czy postoju się nie bawi.
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 05 lis 2017, 00:50

Chorwat pisze:No to lepiej je sprawdzajcie od czasu do czasu, bo może się okazać, że małżonka lub dzieci zostawiły włączone...
Sprawdzałem jak tylne działają i wyłączają się same po jakimś czasie od zamknięcia auta. Stały prąd (pierwszy bezpiecznik od lewej w dolnym rzędzie) dotyczy żarówek, które się włączają przy otwartych drzwiach, nie tych "do czytania".

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Akumulator padł

Postautor: marwisn » 05 lis 2017, 02:20

Lampki się wyłączą nawet jak się zostawi zapalone. Wszystko idzie przez moduł komfortu.

To był tylko przykład co musiało by non stop działać by załatwić Aku.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 05 lis 2017, 15:34

marwisn pisze:Lampki się wyłączą nawet jak się zostawi zapalone. Wszystko idzie przez moduł komfortu.

jesteś pewien co do lampek z przodu ? bo mi o te chodziło :)
te które można na stałe włączyć z przycisku, który obok nich jest - te na bank są cały czas zasilane.

jak podłączałem adapter zasilania to gasły dopiero w momencie jak wyciągnąłem konkretny bezpiecznik
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Akumulator padł

Postautor: marwisn » 05 lis 2017, 15:50

Wszystkie światła w kabinie sterowane są masą więc 12V w przewodzie plusowym będzie cały czas.

Odcinana jest masa.

Zapal, zamknij auto i poczekaj ;).
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Tomala72
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomala72 » 05 lis 2017, 21:47

Jutro jadę kupić miernik i spróbuję metody z filmiku.
Jestem bardzo ciekaw pomiaru.
https://www.youtube.com/watch?v=4ZTrxZz9YI0

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Re: Akumulator padł

Postautor: FPWroclaw » 05 lis 2017, 22:10

Samochód na zamówienie czy z placu?
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

Tomala72
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomala72 » 05 lis 2017, 22:12

odl pisze:Skupiacie się na tym, że coś kradnie prąd w instalacji, a sam akumulator nie może być jakiś trefny?


No właśnie.
Jednak panowie z ASO po kontroli stwierdzili sprawność na poziomie 90% i naładowanie na 60% (było to na drugi dzień po felernej wpadce z brakiem możliwości odpalenia). Dlatego uznali, że akumulator jest sprawny i nie podlega wymianie. Dalszej diagnostyki nie przeprowadzili bo i po co.

Miron

Re: Akumulator padł

Postautor: Miron » 05 lis 2017, 22:30

Tomala72 pisze:Jutro jadę kupić miernik i spróbuję metody z filmiku.
Jestem bardzo ciekaw pomiaru

bosze, jaka głupota. Lampka mu pobierała prąd. Lampka, która przy zamkniętym bagażniku jest zgaszona. Obstawiałbym wyłącznik lampki, który nie przerywa obwodu i żarówka się świeci cały czas.

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rah » 06 lis 2017, 12:16

Gdzieś chyba na forum ktoś pisał o inteligentnym zarządzaniu energią, w tym różnym poziomie ładowania, np. wyprzedzająco przy niedoładowanym akumulatorze lub z obniżonym napięciem przy w pełni naładowanym akumulatorze oraz jakimś zarządzaniem energią ma postoju. Sugerowanie się więc pojedynczym pomiarem nie musi dać prawidłowej odpowiedzi. Coś się może uruchamiać później niż tuż po wyłączeniu stacyjki. Trzeba by taki pomiar śledzić przez dłuższy czas.
Ponadto proponowałbym podjechać do firmy sprzedającej akumulatory, żeby podłączyli miernik i sprawdzili akumulator z symulacją obciążenia i będzie widać, jaki spadek napięcia będzie na akumulatorze pod obciążeniem. To da informację o kondycji akumulatora i czy akumulator jest dobry, czy kwalifikuje się do wymiany. Jak dobry to wtedy szukałbym złodzieja prądu w samochodzie.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Akumulator padł

Postautor: kuba » 06 lis 2017, 13:20

Kilka dni temu, moja małżonka, zostawiła obydwie lampki z tyłu włączone na całą noc... rano Astra nie maiła żadnego problemu z rozruchem.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 06 lis 2017, 15:09

kuba pisze:Kilka dni temu, moja małżonka, zostawiła obydwie lampki z tyłu włączone na całą noc... rano Astra nie maiła żadnego problemu z rozruchem.

nie da się zostawić włączonych lampek z tyłu na całą noc.. chyba, że auta nie zamykasz ;). włączają się ponownie zaraz po otwarciu auta z kluczyka, co może dawać wrażenie, że świeciły cały czas.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Akumulator padł

Postautor: kuba » 06 lis 2017, 15:10

eee, mogło tak być ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Tomala72
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomala72 » 06 lis 2017, 19:01

Miron pisze:bosze, jaka głupota. Lampka mu pobierała prąd. Lampka, która przy zamkniętym bagażniku jest zgaszona. Obstawiałbym wyłącznik lampki, który nie przerywa obwodu i żarówka się świeci cały czas.

Ejże. Chodzi o zasadę pomiaru a ta przedstawiona na filmie jest prawidłowa.

Miron

Re: Akumulator padł

Postautor: Miron » 06 lis 2017, 21:23

Tomala72 pisze:Ejże. Chodzi o zasadę pomiaru a ta przedstawiona na filmie jest prawidłowa.

może w starym Golfie tak. Takie wyciąganie bezpieczników może źle wpłynąć na komputer. W poprzednim aucie miałem napisane w instrukcji, że klemy z aku można zdjąć po 2 minutach od zgaszenia silnika. Komputer coś tam sobie sprawdza i zapisuje.
Choć sama idea słuszna.

nazir
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 03 sty 2017, 14:47
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4/100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: nazir » 08 lis 2017, 16:49

Astra K 1,4/100 KM/02/2016 r akumulator Varta 12V 50 /360 po długiej jeżdzie ponad 300km na drugi dzień jego stopień naładowania mierzony przyrządem był niski - zmuszony byłem doładowywać ponieważ auto nie było często eksploatowane. Zgłosiłem problem do ASO i po sprawdzeniu o dziwo bez żadnych problemów wymieniono mi na nowy o takich samych wartościach w ramach gwarancji. Nowy narazie trzyma moc.

jwas
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2017, 08:17
Posiadane auto: Opel Astra K ST Elite
Silnik: B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bukowno
Województwo: Małopolska

Akumulator się rozładował

Postautor: jwas » 29 lis 2017, 09:27

Witam.

Wczoraj wieczorem nasza Astra odmówiła posłuszeństwa i nie chciała uruchomić silnika. Temperatura powietrza mniej więcej 0stC. Proszę o jakieś sugestie czemu?
Do tego myślę, że warto opowiedzieć historię auta:
Samochód odebrany od dilera na przełomie marca/kwietnia 2017. Rocznik 2016 (wyprzedaż) sprowadzany do nas z zachodniopomorskiego (diler na śląsku).
Do wczoraj przejechane jakieś 12000km (czyli sztuka nówka), auto jeździ w codziennie w dni robocze (około 2x30km), jak pewnie większość samochodów ;) . Wczoraj też przejechało się do i z pracy. Po powrocie z pracy (w międzyczasie obiad itp) przejechaliśmy około 3km (silnik był jeszcze ciepły) i zostawiliśmy go w ciemnym miejscu na światłach pozycyjnych (po to one są). Z przodu mamy diody, tył to zwykłe żarówki.
Postał około 2 godziny i wracamy do domu a tu ... wała :o .
Normalnie wchodzimy do auta, radio zaczyna grać, wszystko się pięknie świeci, bagażnik się otwarł elektrycznie - czyli cacy. A po wciśnięciu przycisku jakby reset. Silnik nawet się nie zająknął. Wszystko przygasło (wskaźniki znów przejechały się powitalnie) i radio znów się odzywa.
Po kilku próbach wreszcie komunikat o niskim ładowaniu czy coś podobnego i że auto przechodzi w tryb oszczędzania energii (ale radio dalej gra - co to za tryb oszczędzania energii?). Zgasiliśmy wszystko ale kolejne próby nic nie dały.
Zmierzyliśmy miernikiem napięcie akumulatora i wyszło koło 11V czyli za mało.
To poleciałem po drugi samochód i kable. Po tym zabiegu odpalił bez problemów, choc słyszałem dziwny odgłos silnika ale nie potrafię powiedzieć nic więcej - po prostu różnił się od tego co chyba zawszę słyszę i nie podobał mi się.
Zmierzyliśmy ponownie napięcie (zaraz po odłączeniu kabli) i tym razem oscylowało w okolicach 15V. Czy to nie za dużo?
Postał chwilkę i kontrolnie (mając kable w zapasie) zgasiliśmy silnik. Tym razem odpalił bez problemów.

Przejechaliśmy powrotne 3km. I nocka. Dziś rano auto odpaliło.

Mamy aktywny OnStar.
Nie mamy kamerki ani nic innego tylko standardowe wyposażenie.

Ponawiam pytanie, bo może ktoś nie pamiętać ;)
Czy światła pozycyjne świecące przez około 2h przy temperaturze około 0st mogą rozładować nowy akumulator? Czy jednak jest jakaś usterka w aucie (akumulator który wraz z autem mógł stać najmniej 3 miesiące bez ruchu u dilera na pomorzu)?
Czy 15V ładowania nie zniszczy akumulatora? Czy tym sposobem auto chciało jak najszybciej się podładować?

PS:
Czy umiejscowienie akumulatora w bagażniku jest podyktowane OnStarem i tym, że w razie czołowego zderzenia akumulator nie powinien ulec uszkodzeniu, dzięki temu autko samo zadzwoni po pomoc?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Akumulator padł

Postautor: marwisn » 29 lis 2017, 09:54

Aku z tyłu jest podyktowane rozkładem masy raczej. Inne marki mają podobne systemy i akumulatory pod maską.

Ja mam auto kupione w maju 2016 i przebieg 12.000 więc więcej stoi niż jeździ. Ostatni tydzień stało nieużywane pod chmurką i odpaliło bez najmniejszego problemu.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Akumulator się rozładował

Postautor: Segor » 29 lis 2017, 11:54

jwas pisze:Czy światła pozycyjne świecące przez około 2h przy temperaturze około 0st mogą rozładować nowy akumulator? Czy jednak jest jakaś usterka w aucie (akumulator który wraz z autem mógł stać najmniej 3 miesiące bez ruchu u dilera na pomorzu)?
Czy 15V ładowania nie zniszczy akumulatora? Czy tym sposobem auto chciało jak najszybciej się podładować?
Wydaje mi się, że spokojnie powinnien wytrzymać 2h, ale w sumie nie znalazłem informacji w necie ile wytrzymuje. Z wyliczeń teoretycznych to ludzion wychodzi +20h...
Długi postój u dealera mógł rozładować akumulator i trwale zmniejszyć jego pojemność. Tu trzeba by zapytać specjalistę.
Odnośnie 15V to jesteś pewny miernika? Alternator ładuje około 14,4V.
Najlepiej zgłoś to w ASO i zobaczymy co powiedzą.
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Akumulator padł

Postautor: marwisn » 29 lis 2017, 11:59

Żarówki postojowe z tyłu pobierają razem koło 3A. Przód niech weźmie drugie tyle (w co nie wierzę). To daje 6A. Akumulator 60 Ah powinien wytrzymać 10 godzin.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

jwas
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2017, 08:17
Posiadane auto: Opel Astra K ST Elite
Silnik: B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bukowno
Województwo: Małopolska

Re: Akumulator się rozładował

Postautor: jwas » 29 lis 2017, 12:35

Segor pisze:Odnośnie 15V to jesteś pewny miernika? Alternator ładuje około 14,4V.
Najlepiej zgłoś to w ASO i zobaczymy co powiedzą.

Osoba od której pożyczaliśmy miernik bawi się elektryką/elektroniką, więc myślę, że miernik był dobry.
Mierzona wartość była na tych dodatkowych punktach dla kabli pod maską - nie wiem czy to ma znaczenie. Mierzyliśmy kilka razy i zawsze było powyżej 14V, ale i doszło do 15V co zdziwiło i zmartwiło osobę mierzącą.

Zapewne do ASO trzeba będzie się udać :? .

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Akumulator się rozładował

Postautor: odl » 29 lis 2017, 14:16

Segor pisze:Odnośnie 15V to jesteś pewny miernika? Alternator ładuje około 14,4V.
Najlepiej zgłoś to w ASO i zobaczymy co powiedzą.


Jak ostatnio mierzyłem u siebie przy bezpiecznikach, to miałem 14,9V po uruchomieniu silnika.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 29 lis 2017, 14:51

Nauczony doświadczeniem z mojego poprzedniego Qashqaia wiem, że samochody z systemem S/S ładowanie akumulatora mają całkowicie nieprzewidywalne. :mrgreen: To znaczy w porównaniu do wcześniejszych rozwiązań, w których alternator zawsze i stale podawał prąd ładowania w okolicach 14.4 V.
Na przykładzie wspomnianego Qashqaia napiszę, że w pojazdach wyposażonych w systemy S/S ładowanie potrafi skakać aż do zauważonych przez Was 15 V, ale często bywa też tak, że alternator nie ładuje wcale. W Qashqaiu można było w łatwy sposób wejść do menu serwisowego i obserwować poczynania alternatora "na żywo" na ekranie komputera pojazdu (dokładnie to na wyświetlaczu navi/radia). Algorytm ładowania był rozwiązany w ten sposób, że zaraz po uruchomieniu silnika alternator podawał maksymalny prąd ładowania (właśnie w okolicach aż 15 V), podobnie przy hamowaniu silnikiem (co Nissan nazywał ładnie systemem odzyskiwania energii). Ale już na przykład przy gwałtownym przyspieszaniu alternator nie ładował wcale, co w sumie też wydawało się sensowne, bo w ten sposób nie obciążał dodatkowo i tak już obciążonego silnika. :) Przy całkowitym naładowaniu akumulatora również okresowo potrafił go nie ładować, a gdy trzeba było "pompował" prawie 15 V.
Taka wariacja programistów Nissana mająca za zadanie wspomóc system S/S, odciążyć, gdy trzeba silnik bądź też w przyspieszonym tempie podładować niedoładowany akumulator. W praktyce jednak różnie się to sprawdzało, bo choć akumulatory w samochodach z systemami S/S są teoretycznie wzmacniane i odporne na częste cykle ładowania i rozładowania, to w praktyce w Qashqaiach padały nad wyraz często (na szczęście Nissan wymieniał je w ramach gwarancji).
No cóż, troszkę się rozpisałem, ale chciałem zasygnalizować tym wpisem, że ładowanie akumulatorów w pojazdach wyposażonych w systemy S/S nie jest już tak oczywiste jak w starszych, gdzie alternator zawsze generował ok.14.4 V tylko potrafi wahać się aż do 15 V w zależności od warunków pracy silnika i stopnia naładowania akumulatora.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości