Akumulator padł

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5166
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PaGo » 10 sty 2024, 18:41

Przypadek potwierdzający regułę.
Mój fabryczny od nowości daje radę.
W pontonie też wytrzymał z 8 lat i sprawny bezsensu wymieniłem na Centrę
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Akumulator padł

Postautor: man1utek » 11 sty 2024, 08:50

W moim wozidełku- data produkcji 2016- akumulator fabryczny-daję radę- 56 tys na liczniku, doładowuję co jakis czas i kręci bez zarzutu.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5166
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PaGo » 11 sty 2024, 10:47

Wydaje się ,że doładowywanie ma spore znaczenie dla trwałości.
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5897
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Akumulator padł

Postautor: komisarzryba » 11 sty 2024, 11:23

wystarczy jezdzic, a nie trzymac pod blokiem ;)
béton brut

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5166
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PaGo » 11 sty 2024, 11:49

Szczególnie na krótkich odcinkach...
I nie trzymam pod blokiem tylko na parkingu strzeżonym.
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5897
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Akumulator padł

Postautor: komisarzryba » 11 sty 2024, 15:54

Burżuj... ;)
béton brut

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5166
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PaGo » 11 sty 2024, 16:35

A kto bogatemu...
Nie ręczę za siebie.

Martin
Weteran
Posty: 896
Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piękne :)
Województwo: Najładniejsze :)
Has thanked: 76 times
Been thanked: 23 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Martin » 24 sty 2024, 08:20

Czy w naszych astrach należy programować akumulator po jego wymienia, jak w tym filmie :
https://www.youtube.com/watch?v=fYQNEjooGnE

Ma ktoś może dostęp do tzw TIS, w którym ta czynność jest opisana

Tomeq
Wyjadacz
Posty: 189
Rejestracja: 19 paź 2018, 09:24
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomeq » 24 sty 2024, 13:03

Wymieniałem aku i nic nie przypisywałem (w tym Oplu się nie robi). A teraz wyjąłem aku i wziąłem do domu żeby podładować i na zamianę wsadziłem inny i jeżdżę jak podładuję aku z Opla to zamienię. Nic się nie koduje w tym modelu auta.
Z linku yutuba jakby skakało napięcie do 30V by popaliło elektronikę i sterowniki w aucie, a nie tylko żarówki.
Nawet ładowanie tzw REPEAR gdzie ładowarka daje 16,5V i ok 1,5A należy robić przy odpiętych klemach od auta bo może uszkodzić elektronikę w aucie. Bezpieczne max napięcie w aucie jest 15,5V i nie więcej.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Fuks » 24 sty 2024, 15:19

Tomeq pisze:Nawet ładowanie tzw REPEAR gdzie ładowarka daje 16,5V i ok 1,5A należy robić przy odpiętych klemach od auta bo może uszkodzić elektronikę w aucie.

Od nowości czyli 7 lat ładuje bez odpinania klem i wszystko działa jak trzeba, akumulator też. :roll:

Added in 26 seconds:
PaGo pisze:Wydaje się ,że doładowywanie ma spore znaczenie dla trwałości.

To pewnik :lol:

Martin
Weteran
Posty: 896
Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piękne :)
Województwo: Najładniejsze :)
Has thanked: 76 times
Been thanked: 23 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Martin » 24 sty 2024, 16:29

To w takim razie co ten mechanik z filmiku mówi o konieczności programowania nowego akumulatora

Tomeq
Wyjadacz
Posty: 189
Rejestracja: 19 paź 2018, 09:24
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomeq » 24 sty 2024, 16:50

Ja też ładuję auto bez odpinanie klem przez punkty w silniku. Pisałem że jak się używa funkcji w ładowarkach tzw reaper czy jakoś tak się pisze, żeby naprawiać akumulator jak jest zasiarczony i wtedy tylko wtedy ładowarki dają ok 16,5V, a to może być za dużo dla podzespołów elektroniki w autach (chociaż czytałem na forach że niektórzy dawali tyle i się nic nie stało), ja nie polecam bo to może zależeć od auta. Ładować można ładowarkami do 15.5V i nic się nie stanie. Czasem jak jadę, a aku jest rozładowane to ładowanie pokazuje mi na mierniku 15,4V (na mierniku osobnym w aucie jak i między zegarami).
Wszystkie chipy i mikroprocesory w autach są zasilane przez stabilizatory 5V, 5,5V 3V 3,3V i 12V, ale przed stabilizatorami są kondensatory (smd lub przewlekane i one z reguły są na 16V - gabaryty na wyższe napięcie muszą być większe, a to przeszkadza minitaryzacji. Dlatego 30V uszkadza akumulator ( nie wiem czy dłużej w czasie nie wysadzi akumulatora) i elektronikę i nie wierzę w ten film na Yutube.

Ja nie programuję żadnych akumulatorów po wymianie. Nie w tym aucie.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5166
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PaGo » 24 sty 2024, 19:06

A w jakim?
Nie ręczę za siebie.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości