Akumulator padł
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akumulator padł
Ja mam smartboxa z kamerką co rozładowuje akumulator do 11,8 - zero problemów, nawet przy sporatydcznym staniu pod chmurką w minusowe temperatury.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 19 times
Re: Akumulator padł
colins pisze:... do Biedry mam kilometr, ale jadę wokół komina kilometrów 5 ...
Ja do biedry mam 200metrów, a jadę 1km, ale nie dla akumulatora, a dlatego że linia ciągła wymusza taką trasę. Pieszo nie pójdę, bo nie uśmiecha mi się targać towaru na tydzień dla całej rodziny.
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Akumulator padł
No i dzisiaj odstawiłem Astre na nocke do garażu teścia... Sypala błędem"Uwaga ESC" i na przeglądzie podpieli test Aku ... 45% naładowania i to przez to. Właśnie się ładuje...
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Akumulator padł
Radziu pisze:colins pisze:... do Biedry mam kilometr, ale jadę wokół komina kilometrów 5 ...
Ja do biedry mam 200metrów, a jadę 1km, ale nie dla akumulatora, a dlatego że linia ciągła wymusza taką trasę. Pieszo nie pójdę, bo nie uśmiecha mi się targać towaru na tydzień dla całej rodziny.
Przecież w BiedaBronce są wózki. 200m wózkiem tam i z powrotem nawet jak pada deszcz/śnieg to nie tragedia, a wózki można nawet spinać ze sobą:) 2x200m < 1km, a aku ma 2 cykle rozruchowe mniej.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Akumulator padł
Biedra Biedrą - zacny sklep dla takich Januszów jak ja. Jednak to nie w tym rzecz żeby polansować się tam Astrą lub samym sobą, tylko chodzi o przejażdżkę kilkanaście minut dziennie naszym bolidem, by w akumulatorze troszkę się rozbełtało. Bo choć lubię przejechać się także biedrowym koszykiem pukając po drodze wszelkie napotkane Grażyny , to taka przejażdżka jednak bateryjki nam nie podładuje. A powolny lans Astrą po bulwarach naszej wioski już tak.
Tymczasem u mnie już wiosna i skończył się problem niedoładowanego akumulatora. Mówiłem, że zimy nie będzie i znów byłem bardziej przebiegły niż inni, nie zmieniając opon na zimowe. Jak na prawdziwego Janusza przystało.
Tymczasem u mnie już wiosna i skończył się problem niedoładowanego akumulatora. Mówiłem, że zimy nie będzie i znów byłem bardziej przebiegły niż inni, nie zmieniając opon na zimowe. Jak na prawdziwego Janusza przystało.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 06 lut 2017, 07:04
- Posiadane auto: Astra 5
- Silnik: 2.0
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Akumulator padł
Akumulatory mają to do siebie, że padaja w najmniej odpowiednich momentach. Nie wiem jak u was, ale u mnie tak jest.
Na pych nie można wziąć takiego, bo zaraz uszkodzi się silnik. Współczesne silniki są tak delikatne, że mógłby rozrząd się posypać.
Tak na szybko, pozostaje zastosowanie kabli rozruchowych - podłączenie się pod akumulator. Druga opcja, to zastosowanie prostownika z rozruchem. Duży wybór tego rodzaju prostowników można tutaj jeszcze znaleźć: https://kraftdele.info/134-prostowniki-kable-rozruchowe
Na pych nie można wziąć takiego, bo zaraz uszkodzi się silnik. Współczesne silniki są tak delikatne, że mógłby rozrząd się posypać.
Tak na szybko, pozostaje zastosowanie kabli rozruchowych - podłączenie się pod akumulator. Druga opcja, to zastosowanie prostownika z rozruchem. Duży wybór tego rodzaju prostowników można tutaj jeszcze znaleźć: https://kraftdele.info/134-prostowniki-kable-rozruchowe
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, 08:30 przez rmonk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
- Posiadane auto: Opel Astra K ST
- Silnik: 1.4T S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Dania
- Województwo: Dania
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 1 time
Re: Akumulator padł
colins pisze:Jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że Astry bez SS mają inny, mniej wydajny system ładowania od tych z tym systemem. Mają pewnie ten sam, natomiast żywotność akumulatora zależy w dużej mierze od nas samych czyli sposobu eksploatacji niż od tego czy auto ma SS czy nie.
A nie chodzi właśnie o to, że aku w wersji z S/S to zarówno większa pojemność jak i inna technologia (AGM)?
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Akumulator padł
Moim zdaniem to głównym winowajcą przyspieszonej śmierci akumulatorów są obecne algorytmy ładowania. W poprzednim aucie dość dokładnie prześledziłem jak działa taki system, bo w łatwy sposób można było go na bieżąco monitorować na ekranie komputera w samochodzie, po wejściu w menu serwisowe. Ogólnie taki algorytm ładowania zakłada, że akumulator jest ładowany maksymalnym prądem (często nawet powyżej 15 V) w trakcie hamowania silnikiem, natomiast w czasie przyspieszania nie ładuje wcale. Teoretycznie taki sposób ładowania wygląda całkiem fajnie, bo alternator obciąża silnik tylko wtedy, gdy silnik hamuje więc nie zabiera nam cennych koni. I odwrotnie, wtedy gdy potrzebujemy mocy silnika, to alternator nie ładuje, odciążając tym samym i tak obciążony już wtedy silnik. Praktyka pokazuje jednak, że choć taki system na papierze wygląda sensownie, to w realnych warunkach już nie. Akumulatory nie lubią częstych ładowań wysokim prądem i równie częstych rozładowań. Ich producenci próbują wprawdzie produkować akumulatory odporniejsze na takie warunki pracy, jednak technologia nie jest chyba jeszcze na tyle dopracowana, by na dłuższą metę taki akumulator wytrzymywał w samochodzie tyle co w starszych autach, z "normalnymi" systemami ładowania, gdzie bateryjki potrafiły służyć 10 i więcej lat. Wszystko wskazuje na to, że musimy jeszcze poczekać na dopracowanie technologii produkcji akumulatorów. Pytanie tylko czy w ogóle się doczekamy, bo komu jak komu, ale producentom akumulatorów raczej nie zależy na ich długowieczności.
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
Po ponad miesiącu bezszczelnej jazdy na krótkich trasach, Astra wypluła komunikat o ECU.
Czyli w mowie astrzańskiej brzmi to mniej więcej tak "Eeee Cwelu Uwaga"
Czyli w mowie astrzańskiej brzmi to mniej więcej tak "Eeee Cwelu Uwaga"
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 02 paź 2017, 18:55
- Posiadane auto: Dacia Jogger
- Silnik: 1.0 TCe LPG
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Żernica
- Województwo: Śląsk
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Re: Akumulator padł
No właśnie mi wczoraj rano (jakieś -6) wyskoczył ten komunikat. O tyle mnie zaskoczył, że w sobotę auto zrobiło 400km. Zrobiłem krótki odcinek (może 1km) stał godzinę i odpalił już bez żadnego komunikatu. Na co dzień auto robi 2x5km, 1-2 razy w miesiącu większe trasy kilkusetkilometrowe. Mam garaż z prądem więc większego problemu z doładowywaniem ewentualnym nie powinno być. Ale co ile doładowujecie? W sytuacjach jak pojawi się komunikat?
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
W zimie, raz na miesiąc. Jak się pojawia komunikat to ładowanie na ponad 12 godzin. Długie trasy przy niskich temperaturach nie robią wrażenia na Astrze. Komunikat może wypluć po dzienny postoju w garażu.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 02 paź 2017, 18:55
- Posiadane auto: Dacia Jogger
- Silnik: 1.0 TCe LPG
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Żernica
- Województwo: Śląsk
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Re: Akumulator padł
jakoku pisze:W zimie, raz na miesiąc. Jak się pojawia komunikat to ładowanie na ponad 12 godzin. Długie trasy przy niskich temperaturach nie robią wrażenia na Astrze. Komunikat może wypluć po dzienny postoju w garażu.
A ładować przy ściągniętych klemach czy bez ściągania? Bo przejrzałem wątek i widzę różne zdania
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 paź 2017, 19:50
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnyśląsk
- Been thanked: 1 time
Re: Akumulator padł
Przez święta nie jeździłem samochodem ok 10 dni. "Dzięki" mojemu dodatkowemu GPS'owi akumulator został wydrenowany do zera. Chiński starter na 300 zł nie pozwolił na uruchomienie silnika. Kontrolki, radio itp wstały ale rozrusznik nawet nie jęknął:-(
Przyjechała pomoc z porządnym staterem za 2 500 zł i nie było problemów - odpalił od pierwszego naciśnięcia.
Przyjechała pomoc z porządnym staterem za 2 500 zł i nie było problemów - odpalił od pierwszego naciśnięcia.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Akumulator padł
Też w święta miałem postój 10 dni w garażu. Otwieram drzwi i brak podświetlenia czegokolwiek, wkładam kluczyk do stacyjki i też zero reakcji, kompletny brak prądu. Ładowałem aku ok. 12h. Teraz najciekawsze: pod zapalniczkę mam podpiętą kamerę. Teoretycznie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie powinno być prądu w zapalniczce bo dioda na wtyczce gaśnie. Zrobiłem taki test: w piątek wieczorem wyciągam wtyczkę od kamery z tej zapalniczki i dziś rano widzę że czas/data na kamerze jest z piątku. Wniosek: Kamera chwilę podtrzymywała zasilanie i zegar chodził. Jak brakło prądu czas (RTC) się zatrzymał. Wcześniej nie wyciągałem wtyczki kamery z zapalniczki i data/czas był aktualny.
@Krokodyl
W instrukcji piszę żeby ładować przy odpiętej klemie minus. W ASO usłyszałem żeby ładować bez odpinania.
Wniosek: Na pytanie w ASO w przypadku roszczeń gwarancyjnych odpowiadamy, że ładowaliśmy zgodnie z wytycznymi dyplomatycznie nie mówiąc czy chodzi o instrukcje czy zalecenia ASO
@savage
Naładowany starter z prądem rozruchowym co najmniej 200A postawi AK na nogi.
@Krokodyl
W instrukcji piszę żeby ładować przy odpiętej klemie minus. W ASO usłyszałem żeby ładować bez odpinania.
Wniosek: Na pytanie w ASO w przypadku roszczeń gwarancyjnych odpowiadamy, że ładowaliśmy zgodnie z wytycznymi dyplomatycznie nie mówiąc czy chodzi o instrukcje czy zalecenia ASO
@savage
Naładowany starter z prądem rozruchowym co najmniej 200A postawi AK na nogi.
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
W przypadku chęci odpięcia klem przy akumulatorze, należy zdobyć certyfikat gimnastyki akrobatycznej z wydłużenie kończyn górnych.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Akumulator padł
Takie pytanko Panowie. Przy doładowywaniu akumulatora, podłączacie prostownik do akumulatora w bagażniku, czy tak jak instrukcja pokazuje podczas awaryjnego odpalania czyli do punktów rozruchowych pod maską?
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
ja ładuję "pod maską" ASO tak powiedziało, że można.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
- Załączniki
-
- ładowanko na teleskopiczkach.jpg (271.07 KiB) Przejrzano 2260 razy
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 16 wrz 2017, 19:43
- Posiadane auto: Opel astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 kM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Akumulator padł
astra pisze:@Krokodyl
W instrukcji piszę żeby ładować przy odpiętej klemie minus. W ASO usłyszałem żeby ładować bez odpinania.
Wniosek: Na pytanie w ASO w przypadku roszczeń gwarancyjnych odpowiadamy, że ładowaliśmy zgodnie z wytycznymi dyplomatycznie nie mówiąc czy chodzi o instrukcje czy zalecenia ASO
A czy mógłbyś proszę wskazać miejsce w instrukcji obsługi, w którym wspominają, że na czas ładowania należy odpiąć klemę ujemną ?
Przyznam szczerze, że przeglądnąłem całą instrukcję i jedyne co znalazłem o ładowaniu akumulatora to taki mały fragment:
Z góry dzięki
- Załączniki
-
- Przechwytywanie1.JPG (32.89 KiB) Przejrzano 2145 razy
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 19 times
Re: Akumulator padł
Kokodyl pisze:No właśnie mi wczoraj rano (jakieś -6) wyskoczył ten komunikat. O tyle mnie zaskoczył, że w sobotę auto zrobiło 400km. Zrobiłem krótki odcinek (może 1km) stał godzinę i odpalił już bez żadnego komunikatu. Na co dzień auto robi 2x5km, 1-2 razy w miesiącu większe trasy kilkusetkilometrowe. Mam garaż z prądem więc większego problemu z doładowywaniem ewentualnym nie powinno być. Ale co ile doładowujecie? W sytuacjach jak pojawi się komunikat?
Mnie również pojawia sie ten komunikat, głównie przy większych mrozach, ale czasami w okolicach zera. Nie doładowywałem jeszcze ani razu, jakoś nie mogę się zebrać żeby wyjąć aku. Niestety nie mam garażu, więc muszę wyjąć, a żeby wyjąć/włożyć to muszę od strony kabiny, bo bagażnika nie otworzę, za dużo z tym zachodu. A jeszcze okaże się, że trzeba radio konfigurować, albo co jeszcze.
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 19 paź 2018, 09:24
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 15 times
Re: Akumulator padł
Ja mam garaż, ale nie mam prądu i ładuje bez wypinania. Mam dodatkowy akumulator plus przetwornice 12/230 podpinam pod to prostownik i ładuję. Jak potrzeba to potem ładuje ten akumulator w domu (ten podpięty pod przetwornice). Tak samo ładuje 2 samochód który stoi tym razem pod blokiem.
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Akumulator padł
Dzisiaj po nocy pod chmurką komunikat ESC póki co nie ładuje, zobaczymy jak się sprawa rozwinie
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 12 sty 2019, 14:29 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Akumulator padł
Ja w zeszłym roku też miałem raz czy dwa komunikat i do tej pory nic nie robiłem. Tej zimy już też z dwa czy trzy razy.
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Akumulator padł
Budus pisze:Dzisiaj po nocy pod chmurką komunikat ESC póki co nie ładuje, zobaczymy jak się sprawą rozwinie
Akumulator zakomunikuje na wyświetlaczu "niestety odmawiam posłuszeństwa i nie radzę pchać"
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Akumulator padł
Ten komunikat mam codziennie rano, więc jak nie zaświeci się ESC to dziwnie poczuję się
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości