Akumulator padł

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rah » 02 lis 2018, 12:43

Ale to wymaga jej przeczytania

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Akumulator padł

Postautor: man1utek » 02 lis 2018, 12:44

ze zrozumieniem

Tomhud
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: B 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomhud » 02 lis 2018, 21:24

Segor pisze:Możesz zrobić zgodnie z instrukcją obsługi.

Mało pomocna odpowiedź bo raczej chodziło mi o praktykę.

Z teorii w instrukcji obsługi znalazłem tylko tyle:

"Komunikat dotyczący napięcia baterii
W przypadku zbyt niskiego napięcia akumulatora pojazdu na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy pojawi się komunikat ostrzegawczy.

1. Należy wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu, które nie są konieczne do bezpiecznej jazdy, np. ogrzewanie foteli, ogrzewanie tylnej szyby lub inne urządzenia.
2. Akumulator pojazdu należy doładować prowadząc pojazd bez przerwy przez pewien czas lub używając ładowarki.

Odłączanie akumulatora
Jeśli akumulator pojazdu ma zostać odłączony (np. w celu wykonania czynności konserwacyjnych), syrenę alarmową należy wyłączyć w następujący sposób:
Włączyć, a następnie wyłączyć zapłon, po czym odłączyć akumulator pojazdu w ciągu 15 sekund.

Wymiana akumulatora pojazdu
Uwaga
Wszelkie odstępstwa od instrukcji podanych w tym punkcie mogą doprowadzić do tymczasowego wyłączenia lub zakłócenia działania systemu stop-start.
Podczas wymiany akumulatora pojazdu należy upewnić się, że w pobliżu bieguna dodatniego nowego akumulatora nie ma żadnych otwartych otworów wentylacyjnych. Jeśli w tym miejscu znajduje się otwór wentylacyjny, wymagane jest jego zablokowanie zaślepką, podczas gdy otwór w pobliżu bieguna ujemnego musi pozostać otwarty.
Akumulator należy zawsze wymieniać na akumulator tego samego typu. Zaleca się, by wymianę akumulatora pojazdu zlecić warsztatowi.
W pojazdach z systemem stop/start należy dopilnować, by podczas ładowania za pomocą ładowarki do akumulatorów napięcie ładowania nie przekroczyło 14,6 V. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia akumulatora pojazdu."

I kto z tej teorii wie jak powinno się bezpiecznie ładować akumulator bez wyjmowania go w naszych Astrach?
Obrazek

SPIDER
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 67 times
Been thanked: 107 times

Re: Akumulator padł

Postautor: SPIDER » 03 lis 2018, 12:25

Teoria, teorią, a praktycznie wygląda to tak...
IMG_20181103_121204.jpg
IMG_20181103_121204.jpg (147.08 KiB) Przejrzano 6323 razy
Mój HaBeK

Radziu
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 158 times
Been thanked: 19 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Radziu » 04 lis 2018, 11:44

Do chwili obecnej nie miałem problemów z akumulatorem, ale zastanawiam się czy profilaktycznie nie zainwestować w coś takiego:

https://www.lidl.pl/pl/Asortyment.htm?articleId=30189

co o tym sądzicie?

Mieszkam w bloku, więc ładowanie akumulatora bez wyjmowania z samochodu nie wchodzi w grę, a wyjmowanie jest problematyczne.
Obrazek

SPIDER
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 67 times
Been thanked: 107 times

Re: Akumulator padł

Postautor: SPIDER » 04 lis 2018, 20:08

Myślę, że "lidlowski nonejm" możesz sobie darować. Moim zdaniem, 120A to zbyt niski prąd rozruchowy. Jeśli chcesz mieć rozwiązanie awaryjne do odpalenia auta, polecam to urządzenie (przetestowane na padniętym akumulatorze w fordzie sąsiada):
https://allegro.pl/bosma-car-power-bank-12v-300a-z-rozruchem-auta-i7287779003.html
Mój HaBeK

Radziu
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 158 times
Been thanked: 19 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Radziu » 04 lis 2018, 21:04

Może jednak lepiej kupić "normalny" booster? Cena podobna.

Tutaj test takich powerbanków http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/p ... uta/tlcgj5

Jednak po obejrzeniu tego https://youtu.be/aK5xvcFlITU jestem trochę rozczarowany. Jeden z lepszych powerbanków a nie wytrzymał w sumie dość krótkiego kręcenia
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 04 lis 2018, 23:19

A boosterach jest już osoby temat

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Radziu
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 158 times
Been thanked: 19 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Radziu » 05 lis 2018, 17:23

A gdzie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 05 lis 2018, 17:26

Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Akumulator padł

Postautor: komisarzryba » 05 lis 2018, 18:30

z instrukcji:
"Nie uruchamiać silnika przy użyciu urządzeń do rozruchu awaryjnego."
béton brut

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Akumulator padł

Postautor: astra » 06 lis 2018, 09:50

Mam taki powerbank z kompresorem z Lidl'a ULTIMATE SPEED UPK10A1 i jakiś inteligentny prostownik też z Lidl'a.
Zrobiłem taki test i odpaliłem nim za pierwszym razem bez problemu samochód bez podpiętego akumulatora czyli rozruch wyłącznie na powerbanku.
Po kilkudniowym postoju doładowuję akumulator tym prostownikiem z Lidl'a. Pierwszy raz zrobiłem jak instrukcja każe czyli przełącz na zapłon, wyłącz zapłon i w ciągu 15s odpiąć klemę (-) i podpięcie w bagażniku. Teraz podpinam pod maską jak na zdjęciu powyżej i działa.
Zalecenie od ASO Opel Krasne: podładować akumulator raz w miesiącu.

Ppara
Wyjadacz
Posty: 172
Rejestracja: 16 wrz 2017, 19:43
Posiadane auto: Opel astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 kM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Ppara » 06 lis 2018, 09:55

Zalecenie Opel Mucha brzmi : lepiej naładować podczas jazdy i nie doladowywac prostownikiem jeśli auto uruchamia się normalnie.

Eh co salon to zalecenie :D . Nie wiedziałem tylko że kupuję hybryde która muszę samemu ładować

Miki777
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dania
Województwo: Dania
Has thanked: 18 times
Been thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: Miki777 » 08 lis 2018, 15:43

Zrobiłem ładowanie kilka dni temu - pierwszy raz od nowości (2 lata).
Wszystko po bożemu:
- odłączona klema minus, odłączona klema plus (odkręcanie zajęło mi z 5 minut a nie 15 sekund)
- prostownik do plusa, do minusa
- prostownik do prądu
- zdzwiło mnie, że już po ok. 5 godzinach było gotowe (dioda Care)
- prostownik od prądu, od aku, aku do przewodów

Jedyne zgubione ustawienie to alarm prędkości - reszta jak klima, ustawienia samochodu, alarm poprzedzającego samochodu zachowane. Zgubił też ciśnienie opon.
Jedyna ciekawostka to drugi poziom przyciskow do szyb nie dzialał (żeby się otwierały/zamykały bez trzymania przycisku). Pokazało się ostrzeżenie Otwórz i zamknij lewą przednią szybę (powtórzone dla 3 szyb) i musiałem trzymać przycisk - też trzynać w mocnym wciśnięciu. Ostatnia szyba (pominięta przy pierwszyn odpaleniu) pokazała komunikat na drugi dzień (3-4 odpalenia później).

Aku AGM 80Ah.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Budus » 08 lis 2018, 16:22

z tego co kojarzę w 1.4 koledzy mieli mniejsze akumulatory :)
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 09 lis 2018, 10:48

Budus pisze:z tego co kojarzę w 1.4 koledzy mieli mniejsze akumulatory :)

1.4 S/S ma od zawsze większy niż bez S/S ;-)

Miki777
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dania
Województwo: Dania
Has thanked: 18 times
Been thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: Miki777 » 09 lis 2018, 17:09

Tak S/S.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5674
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Akumulator padł

Postautor: jakoku » 10 lis 2018, 20:22

To co było nieuchronne i zbliżało się jak koniec świata. Akumulator zdechł. Wziął dziad i odmówił posłuszeństwa. Dobrze, że na podjeździe do garażu. No i się zaczęło powtórka z rozrywki - niska temperatura. Jak do tej pory wymiany na gwarancji uznać nie chcą
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Tomhud
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: B 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomhud » 18 lis 2018, 22:27

Mam AGM 80 Ah, 800A EN VARTA
Czytając wątek wolałbym uniknąć problemów, które niektórym się przydarzyły w dość młodych samochodach. Używam Astry na dojazdy do pracy na krótkich odcinkach, więc jestem w grupie ryzyka tych "niedoładowanych". Pierwsza zima i pierwsze przymrozki, więc po namysłach zdecydowałem i zrobiłem.

Według zaleceń producenta prostownika ładowanie bez odpinania aku od instalacji. Ponoć takie montuje się na stałe w autach z utrudnionym dostępem do aku lub autach kolekcjonerskich używanych od czasu do czasu.
Przed ładowaniem pomiar testowy po przejażdżce 50 km i kilkugodzinnym postoju w temperaturze około 5 stopni:
20181117_203314.jpg
20181117_203314.jpg (338.15 KiB) Przejrzano 5737 razy

12,22 V no to ustawiam prostownik na samochód i aku AGM i ponawiam pomiar:
20181117_203906.jpg
20181117_203906.jpg (393.54 KiB) Przejrzano 5737 razy

początkowe napięcie ładowania na poziomie 13,28 V

Kontrola co się dzieje po około 18 godzinach i wskaźniki na prostowniku pokazują że aku naładowany:
20181118_141055.jpg
20181118_141055.jpg (186.74 KiB) Przejrzano 5737 razy

Napięcie z prostownika podtrzymujące po naładowaniu aku:
20181118_141150.jpg
20181118_141150.jpg (336.49 KiB) Przejrzano 5737 razy

czyli około 13,78 V

Po odłączeniu prostownika po pełnym ładowaniu pomiar napięcia i wyszło:
20181118_141347.jpg
20181118_141347.jpg (328.17 KiB) Przejrzano 5737 razy

Czyli dobrze naładowany aku ma około 12,4 - 12,5 V
Za około dwa miesiące sprawdzę czy procedury nie trzeba powtórzyć, bo wolę to zrobić zapobiegawczo niż się komunikacją miejską przejechać :lol:
Obrazek

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Akumulator padł

Postautor: astra » 19 lis 2018, 11:09

Brawo!

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5674
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Akumulator padł

Postautor: jakoku » 19 lis 2018, 14:20

Ja kontroluje stan akumulatora od strony silnika. Mam takie skromne urządzenie, które wskazuje parametry akumulator. Wszystko jest OK.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Tomeq
Wyjadacz
Posty: 189
Rejestracja: 19 paź 2018, 09:24
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Tomeq » 19 lis 2018, 17:27

Z całym szacunkiem ale co Ty mierzysz tym miernikiem. Napięcie, prąd czy coś innego? Jak masz wpięte przewody?
Co one mierzą?
Przewód czarny na com (czyli wspólny zawsze tam i tylko tam nie musi być czarny ale jeden zawsze tam i nigdzie indziej !!!!!!!!!!!!!!!) a jak napięcie to czerwony na volty (napięcie równolegle do pomiaru) lub prąd (jak prąd szeregowo do pomiaru do A lub mA). Coś to nie tak z pomiarami.
Tak się nie mierzy!!!
Co ty mierzysz ?????

emarcin
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 04 wrz 2018, 15:02
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Akumulator padł

Postautor: emarcin » 19 lis 2018, 20:58

To może podpowiedź koledze i wszystkim innym nie doinformowanym tak jak ty, a nie tylko wykrzyknik, wykrzyknik i znak zapytania.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Segor » 20 lis 2018, 00:27

Kolega będzie wiedział co złe zrobił, a jak nie to niech lepiej nie bawi się multimetry, bo jeszcze kiedyś coś sobie zrobi :)
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Akumulator padł

Postautor: odl » 20 lis 2018, 01:27

emarcin pisze:To może podpowiedź koledze i wszystkim innym nie doinformowanym tak jak ty, a nie tylko wykrzyknik, wykrzyknik i znak zapytania.

Przecież dokładnie napisał co gdzie powinno być wpięte przy danym rodzaju pomiaru.. co tam jeszcze podpowiadać?

emarcin
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 04 wrz 2018, 15:02
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Akumulator padł

Postautor: emarcin » 20 lis 2018, 06:54

Upss... Słabo czytałem. Przepraszam.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Radziu
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 09 paź 2017, 19:44
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 158 times
Been thanked: 19 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Radziu » 24 lis 2018, 10:04

Dokładnie. Miernik jest źle podłączony. Czarny przewód powinien być podłączony do COM, a czerwony do V jak mierzymy napięcie. Ewentualnie mogą być oba czarne, ale podłączone jak napisałem powyżej.

Tak myślę, że i ja bym sobie podładował aku przed zimą tak profilaktycznie. Jeżdżę ostatnio tylko po mieście, krótkie trasy po 15km, czyli jakieś 20 minut jazdy. Mieszkam w bloku, a nie chce mi się wyciągać AKU i tak sobie wymyśliłem, że kupię długi przedłużacz, stanę pod blokiem, puszczę przedłużacz z balkonu, do samochodu przez uchyloną tylą szybę, prostownik w bagażniku i podpięcie do AKU. Ile czasu powinno trwać takie ładowanie?
Obrazek

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5674
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Akumulator padł

Postautor: jakoku » 30 lis 2018, 14:25

Wiem że, lampka w niezamkniętym bagażniku potrafi rozłożyć akumulator po dwóch godzinach, więc od trzech tygodni mam powyłączane opcje "oświetlenia" .
Przywitanie - uruchamia wszystkie możliwe światła.
Zamykanie/Otwierania ( przy zamykaniu zostawiłem klakson)
Przy otwieraniu drzwi - lampki wewnątrz też nie świecą.
Akumulator wskazuje pełne naładowanie. Nie pokazują się żadne komunikaty ECU i tym podobne.
Rok temu był istny wysyp komunikatów na wyświetlaczu. Teraz nic.
Dodam, iż Astra pokonuje krótkie trasy i bije rekordy spalania.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Akumulator padł

Postautor: man1utek » 30 lis 2018, 14:27

jak widać Jakoku, każdy odrobił pracę domową i naładował przed mrozami akumulator :)

Awatar użytkownika
PLE
Wyjadacz
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2017, 15:26
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM Dynamic
Rocznik auta: 2016
Miasto: LESZNO
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 26 times
Been thanked: 5 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PLE » 30 lis 2018, 16:32

[quote="jakoku"]Wiem że, lampka w niezamkniętym bagażniku potrafi rozłożyć akumulator po dwóch godzinach,

Ona gaśnie sama po paru minutach tak jak wszystkie lampki w kabinie przy otwartych drzwiach
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 55 gości