Zerwana śruba piasty (szpilka)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2020, 17:16
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków/Geneva
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 2 times
Zerwana śruba piasty (szpilka)
Dzień dobry,
Przy wymianiue kół z zimowych na letnie, w tylnym kole pojawił się mały problem. Śruba przy poprzedniej wymiane dokręcana była pneumatykiem w warsztacie (sytuacja wyjątkowa). Przy odkręcaniu już zwykłym kluczem śruba została mi w rękach...
Czy istnieje możliwość wymiany samej szpilki czy trzeba całą piastę wymieniać? Szukałem w internecie ale nie mogę znaleść tych śrub.
Auto jest jeszcze na gwarancji.
Z góry dziękuje za pomoc.
Przy wymianiue kół z zimowych na letnie, w tylnym kole pojawił się mały problem. Śruba przy poprzedniej wymiane dokręcana była pneumatykiem w warsztacie (sytuacja wyjątkowa). Przy odkręcaniu już zwykłym kluczem śruba została mi w rękach...
Czy istnieje możliwość wymiany samej szpilki czy trzeba całą piastę wymieniać? Szukałem w internecie ale nie mogę znaleść tych śrub.
Auto jest jeszcze na gwarancji.
Z góry dziękuje za pomoc.
- Załączniki
-
- IMG_20200521.jpg (790.17 KiB) Przejrzano 5519 razy
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 sty 2019, 18:15
- Posiadane auto: Opel astra V sports tourer
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Knurow
- Województwo: Ślaskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Można wymienić sama szpilke. Kupujesz oryginał w oplu, kosztuje chyba 20-pare złotych. Ściągasz piasta wybijasz stara szpilke i wbijasz nowa.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2020, 17:16
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków/Geneva
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 2 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Problem w tym, że nie mogę nigdzie znaleźć samej szpilki w sprzedaży. Jedyne jakie znalazłem to na eBay (https://www.ebay.co.uk/itm/Wheel-Stud-H ... nav=SEARCH) ale po wybraniu mojego modelu pojawia się informacja, że ta część nie pasuje do mojego modelu.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 sty 2019, 18:15
- Posiadane auto: Opel astra V sports tourer
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Knurow
- Województwo: Ślaskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
mac86 pisze:Problem w tym, że nie mogę nigdzie znaleźć samej szpilki w sprzedaży. Jedyne jakie znalazłem to na eBay (https://www.ebay.co.uk/itm/Wheel-Stud-H ... nav=SEARCH) ale po wybraniu mojego modelu pojawia się informacja, że ta część nie pasuje do mojego modelu.
Zadzwoń do Aso opla i oni Ci już znajdą.
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Szpilka przedniego koła 9599489
Szpilka tylnego koła podobnież jest taka sama.
Cena w ASO 20,27 zł
Jeśli potrzebujesz nakrętkę to jest to 9598799 za 7,94 zł.
Szpilka tylnego koła podobnież jest taka sama.
Cena w ASO 20,27 zł
Jeśli potrzebujesz nakrętkę to jest to 9598799 za 7,94 zł.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Cain pisze:Szpilka przedniego koła 9599489
Szpilka tylnego koła podobnież jest taka sama.
Cena w ASO 20,27 zł
Jeśli potrzebujesz nakrętkę to jest to 9598799 za 7,94 zł.
Skąd masz dostęp do numerów części? Jest jakiś katalog?
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
kobe24la pisze:A pewnie stąd https://7zap.com/pl/catalog/cars/Opel/brand/33/0/ASTRA
Dzięki. Astry są tylko z 2016 i 2017. Mój VIN nie jest rozpoznawany.
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Inferno pisze:Skąd masz dostęp do numerów części? Jest jakiś katalog?
Mam dostęp do katalogu serwisowego. I nie, nie jest to ten na 7zap ani na catcar, dlatego też podałem ceny.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Mam do was pytanie w związku z podobnym problemem co autor tematu . Czy szpilka do Astry K z rocznika 2018 jest taka sama jak z Astry J ? Czy to jest rozmiar M12 x 1,50 ? Kupię taką szpilkę w zwykłym sklepie motoryzacyjnym czy tylko ASO lub internet ?
Czy taki zestaw szpilka plus nakrętka do Astry K ma numer 9 599 489 ?
Czy taki zestaw szpilka plus nakrętka do Astry K ma numer 9 599 489 ?
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Chciałbym zapytać jeszcze o jedną rzecz. Czy w momencie kiedy nie da się odkręcić nakrętki koła i stosując klucz z dłuższą dźwignią próbując nieskutecznie odkręcić nakrętkę zrywamy szpilkę w ten sposób , że nakrętka obraca się razem ze szpilką z dużym oporem czy w pierwszej kolejności uszkadzamy wieloklin szpilki czy bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie wieloklinu w otworze piasty ?
- PaGo
- Posty: 5174
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Obstawiałbym szpilkę.
Pewność da demontaż piasty.
Pewność da demontaż piasty.
Nie ręczę za siebie.
- KucaQ
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 kwie 2023, 12:38
- Posiadane auto: Opel Astra H GTC
- Silnik: 1.6 116KM
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
W pierwszej kolejności uszkadza się wieloklin szpilki. Dopiero, kiedy nie bedąc świadomym tego, że nakrętka się nie odkręca, czy po prostu kręcąc dalej z myslą, że "może sie odkręci" możemy uszkodzić wieloklin w piaście.
Ale jak napisał PaGo, dla 100% pewności lepiej zdemontować piastę i zweryfikować.
Ale jak napisał PaGo, dla 100% pewności lepiej zdemontować piastę i zweryfikować.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
- Posiadane auto: Opel Astra 5
- Silnik: 1,6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Jeszcze zapytam o jedną rzecz . Czy w przypadku lekkiego uszkodzenia wieloklinu w otworze piasty da się to jakoś naprawić lub ewentualnie nową szpilkę w miejscu wieloklinu zamocować na bardzo mocnym kleju do gwintów np. Loctite 243 czy w grę wchodzi tylko wymiana piasty ?
- KucaQ
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 kwie 2023, 12:38
- Posiadane auto: Opel Astra H GTC
- Silnik: 1.6 116KM
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zerwana śruba piasty (szpilka)
Szpilka z nakrętką utrzymuję felgę przy piaście. Nie ma ona innego wpływu na montaż koła więc teoretycznie lekko uszkodzony wieloklin w piaście nie ma wpływu na bezpieczeństwo (jeśli tylko przy jednej szpilce mamy owe uszkodzenie). Jedyny problem jaki może sie objawić w późniejszym czasie to kiedy będziesz chciał odkręcić koło, a szpilka będzie sie obracała w piaście. Wówczas jest już problem.
Kiedyś jak obrabiał sie wieloklin w piaście to chałupniczo rozwiercało się piaste i wciskało większą szpilkę Teraz raczej proponowałbym wymiane piasty by uniknąć powyższych problemów. Teoretycznie można próbowac z klejem do gwintów, ale naderwany wieloklin prędzej czy później obrobi się całkowicie.
Profilaktycznie używać nakładek na nakrętki, by wilgoc nie dostawała się do gwintu szpilki a tym samym obniżyć ryzyko ich ukręcenia w przyszłości
Kiedyś jak obrabiał sie wieloklin w piaście to chałupniczo rozwiercało się piaste i wciskało większą szpilkę Teraz raczej proponowałbym wymiane piasty by uniknąć powyższych problemów. Teoretycznie można próbowac z klejem do gwintów, ale naderwany wieloklin prędzej czy później obrobi się całkowicie.
Profilaktycznie używać nakładek na nakrętki, by wilgoc nie dostawała się do gwintu szpilki a tym samym obniżyć ryzyko ich ukręcenia w przyszłości
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości