Problem ze sprzęgłem.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Siła unoszenia, napierania pedału sprzęgła ku górze jest nieustannie taka sama, więc po jakimś czasie noga powinna przyczaić się do wszystkiego co jest związane ze zmianą przejść między biegami. Chodzi tu o przede wszystkim bieg 1 i 2-gi... mam ten problem za sobą
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Tak tylko,że jak puszczasz to one wraca do góry tak jakby skokowo a nie płynnie i lekko i tu tkwi przyczyna o dziwo w 1.4 100 bez turbiny pedał sprzegła wraca lekko i płynnie bo sprawdzałem w salonie i oczywiście do każdej "anomalii" mozna się przyzwyczaić jak i nawet do takiej kiedy mamy amorki prawie na wykończeniu a nam się wydaje,że to normalny objaw bo jest miekko.
Ostatnio wsiadłem do samochodu siostry i przy hamowaniu słysze szuranie a ona na to,że myślała,że to normalne i że jak hamuje to chociaż "słyszy",że hamuje
Ostatnio wsiadłem do samochodu siostry i przy hamowaniu słysze szuranie a ona na to,że myślała,że to normalne i że jak hamuje to chociaż "słyszy",że hamuje
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Samo hamowanie owszem u mnie stało się słyszalne (szumi) i to nie jest normalne co zapewne świadczy o konieczności oczyszczenia układu hamulcowego. Ale to nie ten temat! Sam pedał sprzęgła pracuje cały czas tak samo i nie powoduje najmniejszych problemów. Po jakimś czasie idzie nauczyć, przyzwyczaić dostosowanie do zmiany biegów. Przynajmniej ja tak mam
Added in 1 minute 20 seconds:
I skokowego przedziału pracy sprzęgła ani razu nie doznałem w Astrze
Added in 1 minute 20 seconds:
I skokowego przedziału pracy sprzęgła ani razu nie doznałem w Astrze
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
U mnie również pedał sprzęgła chodzi płynnie, nie skokowo i całkiem lekko.
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
O szuraniu wspomniałem na boku jako przykład i szura w innym samochodzie 10 letnim po prostu nadmieniłem,że do wielu "anomalii"kierowcy z czasem się przyzwyczajają jak np:do bardzo zużytych amortyzatorów itp i uważają,że to normalny objaw i zapewne to głośnego pikania czujników tez się przyzwyczają co niektórzy z czasem...
"Sam pedał sprzęgła pracuje cały czas tak samo i nie powoduje najmniejszych problemów"-może precyzyjnie to ujmę chodzi mi o to,że powrót pedała/u sprzęgła wraca z dużym naciskiem czyli jak stopę puszczamy to on jakby "pchał"z dośc dużą siłą do góry,wręcz napiera na nią co powoduje mimowolnie,że popuszczamy go często zbyt szybko(bo on napiera) i powstaje "kangur" oczywiście dla niektórych nie bedzie to problemem jeśli mają silne,wygimnastykowane te partie mięśni albo wyrobiony juz nawyk by puszczać nie tak agresywnie szybko do góry tylko z pełną gracją i skupieniem Oczywiści problem byłby zminimalizowany albo w ogóle by nie występował gdyby ten właśnie pedał wracał do góry lekko z małym naciskiem do góry.Tej teorii mojej będę bronił bo uważam,że właśnie tu tkwi przyczyna,że większość ma problem z kangurem a to po prostu problem z płynnym puszczaniem sprzęgła i czują się trochę jakby dopiero prawko odebrali-gdzie oczywiście mają prawo tak sie czuć woli wyjaśnienia by kogoś nie obrazić
"Sam pedał sprzęgła pracuje cały czas tak samo i nie powoduje najmniejszych problemów"-może precyzyjnie to ujmę chodzi mi o to,że powrót pedała/u sprzęgła wraca z dużym naciskiem czyli jak stopę puszczamy to on jakby "pchał"z dośc dużą siłą do góry,wręcz napiera na nią co powoduje mimowolnie,że popuszczamy go często zbyt szybko(bo on napiera) i powstaje "kangur" oczywiście dla niektórych nie bedzie to problemem jeśli mają silne,wygimnastykowane te partie mięśni albo wyrobiony juz nawyk by puszczać nie tak agresywnie szybko do góry tylko z pełną gracją i skupieniem Oczywiści problem byłby zminimalizowany albo w ogóle by nie występował gdyby ten właśnie pedał wracał do góry lekko z małym naciskiem do góry.Tej teorii mojej będę bronił bo uważam,że właśnie tu tkwi przyczyna,że większość ma problem z kangurem a to po prostu problem z płynnym puszczaniem sprzęgła i czują się trochę jakby dopiero prawko odebrali-gdzie oczywiście mają prawo tak sie czuć woli wyjaśnienia by kogoś nie obrazić
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Kolejny filmik z testem, zwróćcie uwagę na pracę nogi i sprzęgła.
https://www.youtube.com/watch?v=GD8j9eCXopE
Tutaj test przyspieszenia, mało brakowało, a dociągnąłby do setki na 1ce.
https://www.youtube.com/watch?v=TmqDXOotY2s
https://www.youtube.com/watch?v=GD8j9eCXopE
Tutaj test przyspieszenia, mało brakowało, a dociągnąłby do setki na 1ce.
https://www.youtube.com/watch?v=TmqDXOotY2s
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 gru 2016, 12:24
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grodzisk Wlkp.
- Województwo: wielkopolskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Problem ze sprzęgłem.
astra pisze:Kolejny filmik z testem, zwróćcie uwagę na pracę nogi i sprzęgła.
https://www.youtube.com/watch?v=GD8j9eCXopE
To, że skok pedału sprzęgła jest bardzo duży to wiemy wszyscy ale z filmu wnioskuję że w testowanej Astrze sprzęgło łapie pod koniec.
U mnie w żadnym wypadku tak nie jest - łapie na samym początku i też mam z tym problem. Jak odsunę dalej fotel żeby wygodnie operować gazem i hamulcem to sprzęgło mam tak głęboko i na wyciągniętej nodze że brakuje precyzji. Muszę mieć przysunięty trochę bliżej wtedy jest ok.
Czy ktoś ma u siebie też sprzęgło łapiące raczej na początku niż pod koniec?
Mam ST 1.4 125 bez S/S odbierany w czerwcu 2016, zegary jeszcze przed zmianą (czyli 0-100 rozłożone równomiernie a nie jak na filmie).
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Puszcza pedał sprzęgła do skoku 3/4, przytrzymuje i dalej puszcza zdecydowanie wolniej czyli ślizga pod koniec. Zmiana jest długa jak na moje oko. Nie widzę czy dodaje gazu żeby wyrównać obroty, więc raczej ślizga. Szarpania nie widziałem. Pytanie przy ile rpm zmieniał biegi, stawiam że poniżej 2k rpm. Z 1. na 2. przykangurzył.
U mnie też zaczyna łapać co najmniej od połowy.
U mnie też zaczyna łapać co najmniej od połowy.
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
"zegary jeszcze przed zmianą (czyli 0-100 rozłożone równomiernie a nie jak na filmie).[/quote]"
Rozłożone równomiernie,czyli jak?
Rozłożone równomiernie,czyli jak?
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Pamięta ktoś wartości przełożeń M6 do AK bo nie mogę znaleźć na forum. Odczuwam dużą różnicę pomiędzy 3 i 4, niż pomiędzy 4 i 5. Fajnie się zazębia skrzynia z silnikiem z między gazem, bez szarpnięć i w miarę szybka zmiana biegu przy redukcji z 4 na 3 od około 2k rpm.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
astra pisze:Pamięta ktoś wartości przełożeń M6 do AK
Tu masz tabelkę, ale czy to są przełożenia... nie wiem, nasza skrzynia to typ M60
- Załączniki
-
- m32.jpg (148.86 KiB) Przejrzano 3674 razy
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 gru 2017, 19:28
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Problem ze sprzęgłem.
u mnie 1.4 125, ST bez S/S sprzeglo jak piszecie bierze na krótkim odcinku pod koniec. przebieg 1kkm.
a juz myslałem, ze coś ze mną nie tak - aż znalazłem ten wątek i nie wiem czy się z tego cieszyć bo wychodzi, że to powszechny problem.
trzeba się starac zeby nie szepnelo na 1-2 i 2-3. później jest juz ok.
w innych samochodach sprzegło brało na początku, na końcu a niekiedy w środku, ale takiego problemu z szarpnięciami nie miałem - chwila jazdy i człowiek się przyzwyczajał.
Z wbijaniem 3 nie mam problemów. wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie nawet przy szybkich zmianach i różnych prędkościach samochodu i silnika - tylko ten b. krótki skok sprzęgła
a juz myslałem, ze coś ze mną nie tak - aż znalazłem ten wątek i nie wiem czy się z tego cieszyć bo wychodzi, że to powszechny problem.
trzeba się starac zeby nie szepnelo na 1-2 i 2-3. później jest juz ok.
w innych samochodach sprzegło brało na początku, na końcu a niekiedy w środku, ale takiego problemu z szarpnięciami nie miałem - chwila jazdy i człowiek się przyzwyczajał.
Z wbijaniem 3 nie mam problemów. wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie nawet przy szybkich zmianach i różnych prędkościach samochodu i silnika - tylko ten b. krótki skok sprzęgła
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 gru 2017, 19:28
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Problem ze sprzęgłem - wolno spadające obroty
Jeszcze raz w sprawie sprzęgła
Dokładnie się przejrzałem i mam pewne dodatkowe podejrzenia dlaczego "nie potrafię zmieniać biegów"
1. Bardzo krótki zakres "brania" sprzęgła
2. Wolno spadające obroty silnika.
3. Za szybko chce włączyć wyższy bieg
Zauważyłem, że zmieniając bieg na wyższy podczas przyspiesza obroty wolno spadają i zatrzymują się na chwilę (ok. 0,5-1s) na prędkości obrotowej mniejszej o około 600-800 obrotów (zależne od rpm przy jakim zmieniam), i ponownie zaczynają spadać ale teraz już szybciej.
Np z 3500 zatrzymują się w granicach 2800.
Przy zmianie przy 2800 na wyższy bieg zatrzymuje się w granicach 2200.
Przetestowałem, że jak pojadę jak "dziadek" czyli przyspieszanie, sprzęgło, zmiana biegu na wyższy trwająca ok 1,5-2s to obroty w tym czasie (wolno) spadną i zatrzymują się mniej więcej na prędkości dostosowanej do wyższego biegu i szarpniecia nie ma.
Podsumowując:
Zmieniając biegi "z powściągliwością" wychodzi mi idealnie gładko.
Niestety jeżdżąc po mieście i czekać 2s na zmianę z 1 na 2 czy z 2 na 3 się nie da
Czy macie podobne zachowanie silnika i jest to normalne?
Kilka osób pisało że włączając tryb SPORT szarpania nie ma - może wtedy obroty spadają normalnie - czyli szybko, bez zatrzymania i można wtedy szybko zmienić bieg. Ja tej opcji nie mam i nie sprawdzę
A może mam coś zawalone w silniku - od razu pisze, że nie mam podbicia obrotów i nie mam falowania obrotów.
Dodam jeszcze, że na postoju "gazując" obroty nie zatrzymują się nigdzie pośrednio, tylko płynnie spadają w dół (nie tak szybko jak w moim poprzednim samochodzie, ale spadają)
Dokładnie się przejrzałem i mam pewne dodatkowe podejrzenia dlaczego "nie potrafię zmieniać biegów"
1. Bardzo krótki zakres "brania" sprzęgła
2. Wolno spadające obroty silnika.
3. Za szybko chce włączyć wyższy bieg
Zauważyłem, że zmieniając bieg na wyższy podczas przyspiesza obroty wolno spadają i zatrzymują się na chwilę (ok. 0,5-1s) na prędkości obrotowej mniejszej o około 600-800 obrotów (zależne od rpm przy jakim zmieniam), i ponownie zaczynają spadać ale teraz już szybciej.
Np z 3500 zatrzymują się w granicach 2800.
Przy zmianie przy 2800 na wyższy bieg zatrzymuje się w granicach 2200.
Przetestowałem, że jak pojadę jak "dziadek" czyli przyspieszanie, sprzęgło, zmiana biegu na wyższy trwająca ok 1,5-2s to obroty w tym czasie (wolno) spadną i zatrzymują się mniej więcej na prędkości dostosowanej do wyższego biegu i szarpniecia nie ma.
Podsumowując:
Zmieniając biegi "z powściągliwością" wychodzi mi idealnie gładko.
Niestety jeżdżąc po mieście i czekać 2s na zmianę z 1 na 2 czy z 2 na 3 się nie da
Czy macie podobne zachowanie silnika i jest to normalne?
Kilka osób pisało że włączając tryb SPORT szarpania nie ma - może wtedy obroty spadają normalnie - czyli szybko, bez zatrzymania i można wtedy szybko zmienić bieg. Ja tej opcji nie mam i nie sprawdzę
A może mam coś zawalone w silniku - od razu pisze, że nie mam podbicia obrotów i nie mam falowania obrotów.
Dodam jeszcze, że na postoju "gazując" obroty nie zatrzymują się nigdzie pośrednio, tylko płynnie spadają w dół (nie tak szybko jak w moim poprzednim samochodzie, ale spadają)
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lut 2018, 14:18
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Krosno
- Województwo: Podkarpackie
Re: Problem ze sprzęgłem.
Mam to samo szarpnięcie przy zmianie biegu z 1 na 2. Byłem z tym dzisiaj w serwisie opla i usłyszałem że to taka cecha sprzętu. Ale inna zaufana osoba radziła to zgłosić dalej. Moi drodzy serwis może a na wasze życzenie musi zgłosić to do general motors. W mojej sprawie dziś takie pismo wystosowano. Wiadomo że jak takich zgłoszeń będzie więcej to może coś zdzialamy ktoś to zauważy. Dlatego apeluje do was nie wmawiajcie sobie że tak ma być. Nie trenujcie przez rok powolnego sprzeglenia tylko idźcie to zgłosić. Jak zobaczą że robi się afera to może nam ten problem rozwiążą. Przecież samochód nie kosztuje 5 zlotych. Nie po to się tyle pieniędzy wydaje żeby mieć od razu usterkę. Nie po to się bierze auto ze 125 czy 150 KM żeby ruszać jak swiezak. Dostaliśmy wadliwy produkt i proszę Was jeszcze raz: NIE GODZCIE SIĘ Z TYM! Wyślijcie te pisma. Jak tych pism będzie 50 lub więcej na całą Polskę to będą musieli coś z tym zrobić. Jak zostanie tylko moje to pewnie mnie splawia i dalej będzie przekonany Niemiec że do Polski można chlam wysyłać bo Polak wszystko weźmie. Nie pozwólmy sobie na to! Moi drodzy do serwisów walczyć o swoje!!!
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Eee, piękna przemowa, ale mnie nią nie porwałeś, bo u mnie sprzęgło działa jak należy. Nie piszę tego złośliwie, ale gdy czytam niektóre tematy, to mam czasem wrażenie iż posiadam zupełnie inny samochód. Bo większość opisywanych bolączek odpukać, ale moją Astrę omija.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lut 2018, 14:18
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Krosno
- Województwo: Podkarpackie
Re: Problem ze sprzęgłem.
Colins nie dziwi mnie że przeszedłes obojętnie obok mojego posta. Normalna reakcja jak nie masz problemu ale 5 stron w temacie pokazuje że problem istnieje. Więc gratuluję trafionego zakupu i mam nadzieję że jednak Tych którzy mają ten problem przemowa porwie. Coś jest na rzeczy bo przerażenie ludzi w oplu w momencie jak powiedziałem że w całej Polsce jest znacznie więcej tego typu przypadków było nie do przeoczenia. Stąd ta informacja i apel.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
kamil717 pisze:Mam to samo szarpnięcie przy zmianie biegu z 1 na 2. Byłem z tym dzisiaj w serwisie opla i usłyszałem że to taka cecha sprzętu. Ale inna zaufana osoba radziła to zgłosić dalej. Moi drodzy serwis może a na wasze życzenie musi zgłosić to do general motors. W mojej sprawie dziś takie pismo wystosowano. Wiadomo że jak takich zgłoszeń będzie więcej to może coś zdzialamy ktoś to zauważy. Dlatego apeluje do was nie wmawiajcie sobie że tak ma być. Nie trenujcie przez rok powolnego sprzeglenia tylko idźcie to zgłosić. Jak zobaczą że robi się afera to może nam ten problem rozwiążą. Przecież samochód nie kosztuje 5 zlotych. Nie po to się tyle pieniędzy wydaje żeby mieć od razu usterkę. Nie po to się bierze auto ze 125 czy 150 KM żeby ruszać jak swiezak. Dostaliśmy wadliwy produkt i proszę Was jeszcze raz: NIE GODZCIE SIĘ Z TYM! Wyślijcie te pisma. Jak tych pism będzie 50 lub więcej na całą Polskę to będą musieli coś z tym zrobić. Jak zostanie tylko moje to pewnie mnie splawia i dalej będzie przekonany Niemiec że do Polski można chlam wysyłać bo Polak wszystko weźmie. Nie pozwólmy sobie na to! Moi drodzy do serwisów walczyć o swoje!!!
Zadam podstawowe pytanie ludziom którzy maja rzekomy problem z wysprzeglaniem:
-ile lat miał wasz poprzedni samochód
-jaki był jego przebieg
-kiedy był wymieniany w układzie sprzęgła płyn hamulcowy.
Z mojego skromnego doświadczenia sprzęgło w tym modelu działa poprawnie tak jak powinno w nowym samochodzie.
Miałem przyjemonośc jezdzić wszystkimi wersjami silnikowymi.
A pompa sprzęgła jak i łożysko oporowe jest taki same w wersjach 1,4Tb bez S&S,1,6Tb oraz w 1,6CDTi 136Hp
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Widzisz Kamil, dziadzia ma takie same wątpliwości jak ja i również troszkę wątpi w złą pracę sprzęgła w nowym jakby nie było samochodzie. Choć oczywiście trzymam kciuki za walkę w ASO jeśli rzeczywiście masz z tym problem. Z tym, że ta akurat walka może być wyjątkowo trudna, bo zapewne w ASO powiedzą, że to jest wina złego użytkowania, a nie sprzęgła.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
U mnie czy to AR czy Fiat w takim samym zakresie pedał sprzęgła pracuje.
Po 50tys/km sprzegło zmienia charakterystykę pracy tylko ze użytkownik do tego się przyzwyczaja
Po 50tys/km sprzegło zmienia charakterystykę pracy tylko ze użytkownik do tego się przyzwyczaja
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Powiem tak,nie jest to wyssany z palca problem,jeździłem różnymi samochodami w większości na chwilę ale w nowej astrze jest specyficznie czyli co nie znaczy,że od biedy nie można się do tego przyzwyczaić ale jest to troche upierdliwe,pedał odbija za mocno/sprężyście i od cały problem nie trzeba wnikać,kombinować,że coś innego.Mój pierwszy samochód to był lanos 100 tys.km najechane(nie jakiś nowy)i mogłem ekstremalnie szybko puszczać pedał sprzegła,który chodził ekstremalnie lekko i zero szarpnięć i kangura.Ojcu dałem nowa astrę do przejechania(jeździ hondą UFO)i szarpało mu na każdym biegu,mówię mu wolniej puszczaj,wolniej ale gdzie tam nic to nie dało,wysiadł wściekły i mówi w moim tak nie ma ale za to ma zegary które go wk...
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Znów muszę napisać, że mam chyba inne auto, bo sprzęgło chodzi w nim lekko, bez nadmiernego oporu czy mocnego odbijania i gdyby nie ten temat, to nawet bym się nie zastanawiał nad jego pracą. Po prostu działa jak należy i może ideał to nie jest, ale miałem do czynienia już z gorszymi sprzęgłami w innych samochodach. Skoro jednak tyle osób zauważyło z tym problem w Astrze, to chyba jednak coś jest na rzeczy. Zastanawiające jest dla mnie tylko to jak duży rozrzut jakościowy jest w produkcji tego samochodu, bo przecież czytając forum widzimy, że poszczególne egzemplarze Astry różnią się od siebie często nie tylko pracą sprzęgła, ale także innymi rzeczami (choćby na przykład spasowaniem elementów nadwozia). Co z tą jakością, która w dobie robotów i komputerów powinna być jednak powtarzalna?
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 07:02
- Posiadane auto: Opel Astra K ST
- Silnik: 1.4T S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Odense
- Województwo: Dania
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 1 time
Re: Problem ze sprzęgłem.
Mam ten sam problem w moim RM16, ale już się przyzwyczaiłem.
Jeździłem w grudniu zastępczą Astrą RM17 i sprzęgło chodziło zupełnie inaczej - lekko i bez opisywanych wyżej problemów. Różnica jak dzień i noc.
Widać niektóre sztuki nie mają tego problemu
Jeździłem w grudniu zastępczą Astrą RM17 i sprzęgło chodziło zupełnie inaczej - lekko i bez opisywanych wyżej problemów. Różnica jak dzień i noc.
Widać niektóre sztuki nie mają tego problemu
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Colins to my znów napiszemy, że my tak mamy. Raz, że może z definicji masz styl jazdy spokojny, co ułatwia zniwelowanie efektu, a dwa, że może faktycznie masz egzemplarz wolny od takiej wady.
Możemy zrobić ankietę, kto ma problem ze sprzęgłem i kangurkiem pomiędzy 1 a 2 biegiem. Myślę, że będzie co najmniej 3:2 dla kangura :/
Możemy zrobić ankietę, kto ma problem ze sprzęgłem i kangurkiem pomiędzy 1 a 2 biegiem. Myślę, że będzie co najmniej 3:2 dla kangura :/
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 31 paź 2016, 21:51
- Posiadane auto: Opel Astra ST Elite
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Problem ze sprzęgłem.
Witam serdecznie,
aby nie zakładać nowego tematu, to podłączę się tutaj. Mam mianowicie problem z pedałem sprzęgła, tzn. tak trochę piszczy, jęczy od pewnego czasu po wciśnięciu. Nie ważne, czy na włączonym silniku, czy na sucho. Byłem we wtorek w serwisie, ale stwierdzili, że nasmarowali i działa. No ale jednak tego samego dnia wieczorem znowu problem zaczął doskwierać... Coś jakby sprężynka jakaś tak piszczała po dociśnięciu (?) Czy może miieliście coś podobnego i znacie antidotum? Dzięki.
aby nie zakładać nowego tematu, to podłączę się tutaj. Mam mianowicie problem z pedałem sprzęgła, tzn. tak trochę piszczy, jęczy od pewnego czasu po wciśnięciu. Nie ważne, czy na włączonym silniku, czy na sucho. Byłem we wtorek w serwisie, ale stwierdzili, że nasmarowali i działa. No ale jednak tego samego dnia wieczorem znowu problem zaczął doskwierać... Coś jakby sprężynka jakaś tak piszczała po dociśnięciu (?) Czy może miieliście coś podobnego i znacie antidotum? Dzięki.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Ale masz na myśli jakiś dźwięk w chwili naciskania pedału? Czy już po naciśnięciu (jak pedał jest w ustalonym położeniu)?
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
slagod pisze:Witam serdecznie,
aby nie zakładać nowego tematu, to podłączę się tutaj. Mam mianowicie problem z pedałem sprzęgła, tzn. tak trochę piszczy, jęczy od pewnego czasu po wciśnięciu. Nie ważne, czy na włączonym silniku, czy na sucho. Byłem we wtorek w serwisie, ale stwierdzili, że nasmarowali i działa. No ale jednak tego samego dnia wieczorem znowu problem zaczął doskwierać... Coś jakby sprężynka jakaś tak piszczała po dociśnięciu (?) Czy może miieliście coś podobnego i znacie antidotum? Dzięki.
Do nasmarowania oś pedału sprzęgła.
Trzeba go rozebrać ok 1h pracy. ( zapewne serwis tylko popryskał jakimś smarowidłem)
lub
Jak zdejmiesz gumkę siłownika pompy to na końcu pręta będzie przegub kulowy i to on może tez skrzypieć ( 10 min do nasmarowania)
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Problem ze sprzęgłem.
Ja nie mam problemu ze sprzęgłem, ale ja mam ST Rouge Brown, a to robi różnicę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości