TPMS ciśnienie w kołach

Wszelkie informacje o oponach i felgach w Astrze 5
Awatar użytkownika
man1utek
Weteran
Posty: 1429
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: man1utek » 08 sie 2018, 09:50

tak samo się zmienia od strony nasłonecznienia jak jedzie się autem, albo od samego toczenia się opon

Gringo
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 21 maja 2018, 11:20
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: 1,4 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Been thanked: 1 time

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Gringo » 08 sie 2018, 09:58

Czary to nie są, chodzi mi bardziej o to, czy mogę jeździć z tym ciśnieniem na 2.0 rano :P Czy powinienem raczej ustawić na 2.4, żeby rano mieć te wymagane minimum.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 5427
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 464 times
Been thanked: 307 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Krzysiec » 08 sie 2018, 09:58

Ja napompowałem na 2.5 i jak sobie spadnie to sobie spadnie ;) Jak sboie wzrosnie to sobie wzrosnie ;) Nie przywiązuje zbytnio wagi do tego. Byleby wygodnie sie jechało i nie pluło komunikatami o za niskim cisnieniu ;)

Awatar użytkownika
man1utek
Weteran
Posty: 1429
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: man1utek » 08 sie 2018, 09:59

wiesz, to już od Ciebie zależy- opona przyjmie wszystko i dostosuje się, ale jak dla mnie to trochę za niskie w stanie spoczynku

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5968
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 430 times
Been thanked: 363 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Segor » 08 sie 2018, 10:29

No jeżeli przy aktualnych temperaturach masz w spoczynku 200kPa, to trochę mało, bo jak spadnie temperatura do 16-20 stopni to będzie jeszcze mniej. W spoczynku dobrze mieć te 220 kPa i to przy temperaturze 20*C.
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2549
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: komisarzryba » 08 sie 2018, 10:48

Krzysiec pisze:Zawsze mozna nabić azotem :D

przypomnij mi z czego glownie sklada się powietrze... te 78 procent to...? ;)
Gringo pisze:Czary to nie są, chodzi mi bardziej o to, czy mogę jeździć z tym ciśnieniem na 2.0 rano :P Czy powinienem raczej ustawić na 2.4, żeby rano mieć te wymagane minimum.

dopompuj do 2,4 i rano będzie git.
béton brut

Awatar użytkownika
Slavek
Weteran
Posty: 913
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 29 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Slavek » 08 sie 2018, 10:55

komisarzryba pisze:przypomnij mi z czego glownie sklada się powietrze... te 78 procent to...? ;)

A przypomnij nam czy azot i mieszanina azotu z tlenem ma takie same właściwości? :) I w tym przypadku 20% to nie jest "tylko" 20% :)
Smeđa Ergela

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 5427
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 464 times
Been thanked: 307 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Krzysiec » 08 sie 2018, 10:58

Ja pisałem o czystym azocie ;) Takie tam znalezione w necie: https://www.smartdriver.pl/po-co-pompowac-opony-azotem ;)

Ponadto azot utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż powietrze atmosferyczne. Ma to niebagatelny wpływ na opory toczenia, a co za tym idzie – zużycie paliwa i żywotność opon. Już ciśnienie niższe od zalecanego o 0,2 bara zwiększa zużycie ogumienia o 10%, zaś o 0,6 bara nawet o 50%. Zaledwie 6% mniej tlenu w oponie przekłada się na wydłużenie sprawności opony o ponad 20%. Dodatkowo spada ryzyko wystrzału opony związanego z nagrzaniem się jej w przypadku zbyt małego ciśnienia.


Azot w porownaniu do zwykłego "powietrza" trzyma lepiej cisnienie ;)

Awatar użytkownika
Slavek
Weteran
Posty: 913
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 29 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Slavek » 08 sie 2018, 11:04

Krzysiec pisze:Ja pisałem o czystym azocie ;)

Komisarz chyba stara się pokazać że azot i powietrze to w sumie to samo bo azotu w powietrzu jest 78% :)
Smeđa Ergela

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2549
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: komisarzryba » 08 sie 2018, 11:31

to nie to samo. wystarczy pilnować ciśnienia i wszystkie cudowne właściwości azotu ulatują. bynajmniej nie przez wentyl ;)
béton brut

Awatar użytkownika
Slavek
Weteran
Posty: 913
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 29 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Slavek » 08 sie 2018, 11:42

komisarzryba pisze:to nie to samo. wystarczy pilnować ciśnienia i wszystkie cudowne właściwości azotu ulatują. bynajmniej nie przez wentyl ;)

Oczywiście. Tak jak wystarczy wymieniać zwykłe wycieraczki co dwa tygodnie a nie kupować jakieś superaśne za 150 zeta co starczą na dłużej :)
Cudowne właściwości azotu powodują właśnie to, że to pilnowanie ciśnienia jest sporadyczne lub występuje rzadziej niż przy powietrzu. Poza tym to auto pilnuje ciśnienia a nie my :D I mniejsze wahania ciśnienia w kołach to nie jedyny plus. I dodam, że ja azotu nie używam w kołach :)
Smeđa Ergela

mdk198p
Wyjadacz
Posty: 112
Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Piła
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: RE: Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: mdk198p » 08 sie 2018, 12:12

Gringo pisze:Czary to nie są, chodzi mi bardziej o to, czy mogę jeździć z tym ciśnieniem na 2.0 rano Czy powinienem raczej ustawić na 2.4, żeby rano mieć te wymagane minimum.
2.2 to powinna miec zimna opona, nierozgrzana. Wiec w trakcie jazdy jak na dworzu dodatnie temp. to raczej będzie rosnąć cisnienie.l

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2549
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: komisarzryba » 08 sie 2018, 12:13

Slavek pisze:Cudowne właściwości azotu powodują właśnie to, że to pilnowanie ciśnienia jest sporadyczne lub występuje rzadziej niż przy powietrzu. Poza tym to auto pilnuje ciśnienia a nie my :D I mniejsze wahania ciśnienia w kołach to nie jedyny plus.

akurat azot ma nieznacznie wieksza rozszerzalność objetosciowa pod wpływem temperatury niz powietrze ;)
béton brut

Awatar użytkownika
Slavek
Weteran
Posty: 913
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 29 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Slavek » 08 sie 2018, 13:13

komisarzryba pisze:
Slavek pisze:Cudowne właściwości azotu powodują właśnie to, że to pilnowanie ciśnienia jest sporadyczne lub występuje rzadziej niż przy powietrzu. Poza tym to auto pilnuje ciśnienia a nie my :D I mniejsze wahania ciśnienia w kołach to nie jedyny plus.

akurat azot ma nieznacznie wieksza rozszerzalność objetosciowa pod wpływem temperatury niz powietrze ;)

Azot ma mniejszą tendencję, do zmiany ciśnienia pod wpływem temperatury.
Smeđa Ergela

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 2549
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 156 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: komisarzryba » 08 sie 2018, 14:39

wg moich obliczen wzrost cisnienia jest minimalnie większy dla azotu, ale być moze zle licze ;)
generalnie sa to jakies nic nie znaczace w normalnym użytkowaniu roznice.
béton brut

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 1773
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1,4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Rybnik
Województwo: Śląskie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 77 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: wiesiek3d » 08 sie 2018, 20:03

Zadne oprucz nabijania kasy przez wulkanizatorow na naiwnych klientach.
Ten temat byl przez fachowcow byl poruszany wielokrotnie i opinia zawsze byla jedna, chłyt matekingowy :)

Awatar użytkownika
Slavek
Weteran
Posty: 913
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 29 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Slavek » 08 sie 2018, 20:24

wiesiek3d pisze:chłyt matekingowy :)

Tyle samo za co i przeciw.
Smeđa Ergela

rmonk
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 06 lut 2017, 07:04
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 2.0
Rocznik auta: 2015
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: rmonk » 13 sie 2018, 13:11

Zbyt małe jaki zbyt duże ciśnienie niszczy opony. Niby to oczywista oczywistość, ale wiele osób ma to w nosie tak naprawdę.

Awatar użytkownika
Konrad
Wyjadacz
Posty: 198
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
Rocznik auta: 2017
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: TPMS ciśnienie w kołach

Postautor: Konrad » 19 sie 2018, 11:19

Mam koła 17 cali na wiosnę napompowałem - 235 kPa, rano wskazuje 220 kPa, po dłuższej jeżdzie i nagrzaniu nawet 245 kPa. Jeździ się wygodnie, nie ma co robić zagadnienia, polecam rano napompować na najbliższej stacji benzynowej na 230 kPa i zapomnieć o problemie no chyba że powietrze z kół wam ucieka..
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości