1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
Szefczu
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego

Postautor: Szefczu » 30 lis 2017, 12:05

Dzisiaj rano odśnieżałem samochód z odpalonym już silnikiem - trwało to może około 7 minut. Na postoju oczywiście temperatura rośnie powoli, więc zacząłem zwracać uwagę na wskaźnik dopiero w trasie. Warunki pogodowe są jakie są - około 0*C, śnieg wszędzie, więc też na drodze ludzie wolniej jadą. Wskazówkę na 90* osiągnąłem dopiero po około 20 minutach jazdy.. to nie za długo trochę ? Czytałem inny wątek na forum (o spadku temperatury przy gwałtownym wzroście mocy) i trochę mnie on uspokoił, że to faktycznie tylko temperatura płynu chłodniczego i jak silnik miał optymalną temperaturę własną, to płyn się nie grzał (?). Jestem po prostu przyzwyczajony ze starego samochodu, że 90* osiągane było po około 5-7 minut jazdy Mogę tu jeszcze dodać, że grzanie w aucie ustawione było na 26 stopni (bez klimy) no i jak wcześniej wspomniałem jazda raczej emerycka w wężyku samochodów.

Jak u Was wygląda to nagrzewanie ? Też tak długo ?

Pozdrawiam!

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6325
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 445 times
Been thanked: 375 times

Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego

Postautor: Segor » 30 lis 2017, 12:13

Różnica pomiędzy tym czy masz 1,5k obrotów czy 2,5k obrotów jest kolosalna dla rozgrzania silnika, więc ciężko tutaj ocenić czy u Ciebie jest inaczej niż u innych. Jak jest zimny silnik to wcale nie zaleca się jazdy na bardzo niskich obrotach. Optymalnie to tak 2-2,5k dla naszych benzyn.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szefczu
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego

Postautor: Szefczu » 30 lis 2017, 12:33

Racja - nie zwróciłem uwagi jak to dokładnie wyglądało. Poobserwuję jeszcze i postaram się skupić na obrotach też.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


UPDATE: Faktycznie musiała być to wina mega emeryckiej jazdy - po pracy miałem okazję jechać dwa razy autem z zimnego silnika i zagrzewało się po około 5 minutach.

rah
Klubowicz
Posty: 514
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 54 times

Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego

Postautor: rah » 02 gru 2017, 11:31

Możesz też dać na początek obieg wewnętrzny, żeby nie schładzać płynu świeżym powietrzem przechodzącym przez nagrzewnicę. Po rozgrzaniu silnika i płynu wyłączysz sobie obieg wewnętrzny. To zapewnia też skrócenie czasu nagrzewania.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6325
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 445 times
Been thanked: 375 times

Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego

Postautor: Segor » 02 gru 2017, 13:37

Pod warunkiem że nie ma szyb zaparowanych.
Obrazek

Online
userzz
Wyjadacz
Posty: 205
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego

Postautor: userzz » 02 gru 2017, 14:17

Jesli temp ustawiona na 26 to nic w tym dziwnego. Gdybys mial na LO to po 10 minutach bylo by 90 stopni. Ja do pracy mam 4 km, droga zajmuje mi 10 minut i jesli ustawie na min to dojezdzam juz ze wskazowka na bacznosc. Jesli ustawie na 15, to dochodzi do ok 70 st (mam tu na mysli zime i mroz).


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość