Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 1919
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 157 times
Been thanked: 111 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Segor » 10 sty 2017, 10:57

A, ja zawsze testowałem tylko odbicie od jednej linii :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
VIP
Posty: 1587
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów / Łódź
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 177 times
Been thanked: 107 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Krzysiec » 10 sty 2017, 11:03

Logicznym jest, że dopiero po odbiciu od drugiej lini wyplul taki komunikat ;) Skoro sam prowadzi auto od jednej do drugiej to wie ze jednak nie trzymamy kierownicy :D ;) Niemniej podczas takiego testu musimy liczyć się z ryzykiem, że jak nie policja to obywatelskie zatrzymanie moze nastąpić ;) Wygląda to z zewnatrz nie jak test a jak podróż po "serialu" "0.7 zgłoś się" ;)
Obrazek

odl
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: odl » 10 sty 2017, 13:06

wyrzuca ten komunikat nawet bez odbijania od jakiejkolwiek linii przy jezdzie prosto - wystarczy po prostu nie trzymac kierownicy przez dluzsza chwile

Awatar użytkownika
Budus
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 38 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Budus » 10 sty 2017, 13:28

potwierdzam - nie trzeba się "odbijać"

odcinek a4 od AWF do pierwszego zjazdu na Mysłowice przejechany bez dotykania kierownicy :)

od lewej do prawej - ja bym chyba na policje zadzwonił, że pijany :D
Obrazek

zasypiam
Nowicjusz
Posty: 69
Rejestracja: 09 sty 2017, 13:56
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: zasypiam » 29 sty 2017, 09:52

Pytanie do praktyków. Jak to się zachowa w takiej sytuacji - https://www.youtube.com/watch?v=LIPOURkWVyQ ? Nie zrobiłoby kierowcy kontry kierownicą i nie spowodowałoby wypadku? (bo w takiej nagłej sytuacji raczej kierunkowskazu nie włączył :)

Awatar użytkownika
komisarzryba
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: B14XFT 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: sieradz
Województwo: łódzkie
Been thanked: 73 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: komisarzryba » 29 sty 2017, 10:05

probowaloby zrobić, ale nie na tyle mocno, by wyrwac kierownice z rak. przy przekraczaniu linii bez kierunkowskazu, kierownica daje lekki opor i probuje odbic, ale to kierowca ma ostatnie slowo.
béton brut

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 1919
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 157 times
Been thanked: 111 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Segor » 29 sty 2017, 23:03

Przy stanowczym i nagłym skręcie asystent nawet nie będzie wyczuwalny. On głównie pracuje jak powoli zbliżasz się do linii. Zresztą, myślę, że i tak nie poradziłby sobie z odczytaniem tej przestrzeni wyłączonej z ruchu i dezaktywowałby się na czas, aż znów będzie linia przerywana...
Obrazek

DigDug
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: DigDug » 17 mar 2017, 22:53

A czy po wykryciu, że nie trzymamy kierownicy i podaniu komunikató na maxi-dota i pipczeniu itp. jak dalej nie ma reakcji, to czy auto zacznie hamować ? czy jedziemy dalej w nieskończoność ?? Pytam się, co na wypadek zasłabnięcia, czy auto samo stanie/zwolni czy jedzie jak ci w Smoleńsku z komendą "pull up" na zatracenie. ??

piopyt
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 03 lis 2016, 20:05
Posiadane auto: Lancia Lybra
Silnik: 2,4 JTD 140 KM
Rocznik auta: 2001
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: piopyt » 18 mar 2017, 00:27

Dobre pytanie. W najnowszym Golfie taki system wytraca prędkość do zera.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 1919
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 157 times
Been thanked: 111 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Segor » 18 mar 2017, 06:25

Instrukcja o niczym takim nie mówi, zatem wątpię. Przydałoby się to przetestować. Ma ktoś warunki bezpieczne do tego?

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

knittos
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:42
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: knittos » 18 mar 2017, 23:43

Asystent pasa ruchu za to nie odpowiada. Jedynie za trzymanie się w pasie i zwrócenie Ci uwagi abyś trzymał pewnie ręce na kierownicy. Natomiast wchodzi on w skład systemu kierowanego przez kamerę OpelEye i jeżeli masz dokupione inne elementy (np. tempomat aktywny start&go przy AT lub system awaryjnego hamowania) to wspólnie działające zatrzymają samochód.

Jeżeli nie masz takowych to oprócz alarmów nic innego się nie wydarzy. Jedynie jeżeli jedziesz na tempomacie to chyba go wyłączy - ale tego nie jestem pewien czy za to odpowiada kontrola pasa czy jeszcze jakaś inna opcja.

Awatar użytkownika
Fuks
Wyjadacz
Posty: 235
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Fuks » 19 mar 2017, 08:55

Następna Astra pewnie by sama jezdziła, ale pod PSA to nie wiadomo...

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 2212
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 146 times
Been thanked: 101 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: kuba » 19 mar 2017, 09:54

Jeżeli ma sama jeździć to prędzej z pod PSA niż GM :D
kuba :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Wahacz
Posty: 1
Rejestracja: 28 mar 2017, 16:56
Posiadane auto: Nie Opel :(
Silnik: 1,4 i
Rocznik auta: 1998
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Wahacz » 28 mar 2017, 17:15

Jeździłem kilkoma autami, które miały asystenty pasa ruchu - generalnie działają one spoko, ale dla mnie jednak jazda powierzając sterowanie elektronice jest 5x bardziej wyczerpująca, więc sobie to zawsze odpuszczam, poza sprawdzeniem jak działa. Jak jadę to cały czas mam jeden stan - ja za wszystko odpowiadam, jestem skupiony. Jak prowadzi asystent pasa ruchu to z jednej strony ma się wrażenie, że można sobie odpuścić koncentrację, bo przecież samochód sam skoryguje tor jazdy, a z drugiej jest świadomość, że przecież może zdarzyć się coś, czego komputer nie ma zaprogramowanego więc koncentracja musi być. I to ciągłe bycie w gotowości do reakcji na coś nieoczekiwanego męczy mnie wielokrotnie bardziej, niż normalna jazda gdzie ten stan jest ciągły i "wkalkulowany" w prowadzenie auta :)

Dlatego do tych wszystkich zapowiedzi producentów, że "przed rokiem xxxx będziemy mieli auta, które same będą jeździć" podchodzę dosyć sceptycznie. Może to tylko moje uprzedzenia i przyzwyczajenia, bo jednak Tesle i auta Google jeżdżą na autopilotach i jest OK, nie rozbijają się co chwila, ale ciężko byłoby mi się przestawić wiedząc, że na drodze mogą wydarzyć się rzeczy, które się programistom nie śniły :)
http://autoblog24.pl - mój blog o samochodach :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 1919
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 157 times
Been thanked: 111 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Segor » 28 mar 2017, 23:24

Jak wszystkie auta zaczną jeździć na autopilocie to sytuacje które się programistom nie śniły prawie nie będą istniały :) To tylko kwestia czasu. Ja jeżdżę tak jakby tych asystentów nie było, ale i tak uważam że są bardzo pomocne, bo każdemu zdarzają się błędy.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Obrazek


Wróć do „Astra 5 Testy i Porównania”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości