Test astra 1.4 150 elite

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 17 lut 2017, 17:45

http://autokult.pl/27593,nowy-opel-astr ... lanie-cena

"System Navi 900 IntelliLink kosztujący 3000 zł i zawierający 6 głośników jest wart tych pieniędzy, bo gra bajecznie dobrze"

"Układ jezdny Astry jest zwarty, mam wrażenie, że najbardziej w segmencie, choć zbyt krótko jeździłem nowym Mégane by mieć 100-procentową pewność. Jest na pewno lepszy niż w Focusie, który nie daje już tyle czucia co Astra. Lepszy niż w Maździe 3 i Hondzie Civic. Golf to optimum — perfekcyjne wyważenie pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem i niesamowita stabilność w każdych warunkach"

"Teraz nowy silnik oddycha pełną piersią. Spontanicznie reaguje na gaz, w czym pomaga również dobrze skalibrowany zakres przełożeń 6-biegowej przekładni, pracującej lepiej, ale wciąż nie idealnie. Jednostka chętnie wkręca się na obroty i ma bardziej wolnossącą charakterystykę, co przekłada się na wyraźnie odczuwalny przyrost przyspieszenia wraz podążaniem wskazówki obrotomierza ku czerwonemu polu. Nawet w najwyższym zakresie nie traci tchu. Pod tym względem jest o klasę lepsza od 1.5 EcoBoosta o mocy 150 KM, któremu ucięto górę, choć w odczuciu Astra 1.4 Turbo jest bardziej dynamiczna od Focusa 1.5 EcoBoost 182 KM. Katalogowo taki Focus robi setkę w 8,6 s natomiast Astra w 8,5 s. Czy nowa jednostka Opla jest lepsza od 1.4 TSI? Na pewno ma więcej czegoś, co można nazwać charakterem. Świetnie brzmi i dynamiczniej przyspiesza w górnym zakresie obrotów, choć dół ma nieco słabszy."

No,no,same zachwyty...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6169
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 441 times
Been thanked: 371 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Segor » 17 lut 2017, 17:54

I zupełnie odwrotne odczucia niż u mnie... I jak tu potem ufać w jakiekolwiek testy...

Navi gra tak samo jak R4.0. I nazwałbym to akceptowalnym poziomem. Daleko do dobrego o bajecznym nie wspominając...

Zawieszenie? Silnik? Szkoda pisać po raz setny to samo... :)
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 17 lut 2017, 18:08

No założyłem ten temat właśnie lekko prowokacyjnie tak więc bardzo bym był wdzięczny,chociaz krótko odnieść się do najważniejszych punktów.

Audio słuchałem i rzeczywiście podobno miedze R4.0 a nawi900 nie ma dużej różnicy,dla mnie ogólnie dźwięk jest czysty a basów również nie brakuje tak więc duży pozytyw,nie wiem do jakich innych aut porównujesz bo w focusie dzwięk jest gorszy,płaski...

O silniku piszą,że ma gorszy dół ale chyba nie tragiczny?Za to lepszą górę....
A z zawieszeniem co jest,złe?

Może będę na dniach testował octavię 1.4 150,zobaczę jak się to zbiera.

remar
Wyjadacz
Posty: 305
Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
Posiadane auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.5 TSI 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 27 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: remar » 17 lut 2017, 18:44

To może ja parę słów:
Audio - mam Civica IX i audio R4.0 w Astrze jest znacznie lepsze niż w Civicu, jeśli Navi900 gra jeszcze choć odrobinę lepiej to rozumiem autora tekstu że mu się podoba
Zawieszenie - według mnie Astra ma dobrze dobrane zawieszenie i powiedziałbym że autor celnie określił je jako zwarte, ja takie lubię bo inaczej nie miałbym Civica, akurat po Astrze w tym względzie mniej się spodziewałem i mile zostałem zaskoczony
Silnik - nie ma rozwiązania idealnego bo fizyki nie oszukamy. Można zrobić silnik mocny z dołu ale to spowoduje słabszą górę lub odwrotnie. Z testu wynika że autor preferuje kierunek jaki wybrał Opel - mocniej na górze kosztem dołu. Jeśli chodzi o mnie to znów przywołam Civica - to auto należy kręcić by mieć fun więc dla mnie kręcenie Astry było naturalne i nie mam z tym problemu a powyżej 3,5tys robi się banan na twarzy.
Ja może nie postawiłbym Astry równo z Golfem czy powyżej Focusa ale to naprawdę dobre auto i często szukam pretekstu by je pożyczyć od żony bo naprawdę ma wiele do zaoferowania.

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 17 lut 2017, 18:51

No a ja akurat wolę lepszy dół bo górę rzadko z reguły używamy.
No ale jak byś miał porównać do hondy to astra ma lepszy ten dół?

remar
Wyjadacz
Posty: 305
Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
Posiadane auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.5 TSI 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 27 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: remar » 17 lut 2017, 19:05

To jest nieporównywalne bo Civic ma silnik wolnossący i wrażenia z przyspieszania są zupełnie inne - turbobenzyna sprawia wrażenie znacznie szybszej niż jest w rzeczywistości choć osiągi na papierze to tylko 0,4 sekundy lepiej do 100 na korzyść Astry (8,5 do 8,9). Gdy przesiadam się z Astry do Civica mam wrażenie ociężałości Civica choć nie wiem dlaczego tak się dzieje skoro osiągi podobne. To pewnie wynik charakterystyki turbobenzyn. Civic ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów - ma dłuższą jedynkę i dwójkę.

jacekbomba
Wyjadacz
Posty: 169
Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:05
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 7 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: jacekbomba » 17 lut 2017, 19:27

Ja tez nie narzekam na jakosc audio z Navi9000. Chociaz w moim przypadku porownuje go do fabrycznych glosnikow z astry g :-)

SPIDER
Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 61 times
Been thanked: 99 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: SPIDER » 17 lut 2017, 19:28

Wątek dotyczy wersji elite, ale mając ten sam silnik, roszczę prawo do wypowiedzi... :)
A zatem,
nie mam porównania pomiędzy R4.0, a navi 900. Natomiast, użytkuję u siebie to drugie + odtwarzacz CD i mam pozytywne odczucia . Słyszałem audio w paru autach z segmentu C i pomimo tego, że uszy mam już mocno zbombardowane przez długie lata słuchania muzyki, uważam, że navi 900 nie jest dla audiofili, ale radzi sobie przyzwoicie i spełnia swoją rolę... Dla mnie, podczas jazdy-postoju jest wystarczające, mając na uwadze to, że auto i jego trzewia nie są wysokobudżetowe...
Moja opinia tyczy się również silnika 1.4, który w systemie mojego użytkowania spełnia moje oczekiwania... Radzi sobie spokojnie w „dole” obrotów, w jeździe miejskiej, a „góra” zadowala mnie na wypadach pozamiejskich. W sytuacjach, w których muszę lub chcę poszaleć, pozwala mi na to bez żadnego sprzeciwu...
Do swojej opinii dorzucam jeszcze działanie skrzyni, będące dla mnie poprawne.
Autem przejechałem ok. 2 tys. km i ogólnie jestem zadowolony, tym bardziej, że jego zakup był dla mnie „zdroworozsądkowy”... ;)
Mój HaBeK

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5693
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 450 times
Been thanked: 254 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: kuba » 17 lut 2017, 19:31

SPIDER, zgadzam się z Tobą we wszystkim poza skrzynią. Ta skrzynia to PADAKA !!!
kuba :roll:
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 17 lut 2017, 19:46

Dzisiaj byłem w salonie opla i skody i znowu posiedziałem i w octavii i w astrze a także powachlowałem biegami w obu skrzyniach i jakoś znacznej różnicy nie zauważyłem pomiędzy nimi a nawet wsteczny na korzyć astry(lepsze rozwiązanie)no i też większe "chrobotanie"wyczułem w octavii w astrze biegi w moim odczuciu wchodziły bardziej miękko...

SPIDER
Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 61 times
Been thanked: 99 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: SPIDER » 17 lut 2017, 19:50

@kuba, to jest moja opinia o poprawności działania skrzynki, z którą w okołodwutysięcznokilometrowym użytkowaniu jeszcze się nie pokłóciłem :D
Mój HaBeK

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5693
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 450 times
Been thanked: 254 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: kuba » 17 lut 2017, 19:51

Szczęściarz :D

@adax, na sucho nie poczujesz różnicy.
kuba :roll:
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 17 lut 2017, 20:06

Mnie akurat bardzo rozczarowała skrzynia w golfie 7 podczas jazdy testowej,ba w pewnym momencie bieg nie wszedł do końca i puściłem sprzęgło na milisekundę i zazgrzytało w silniku aż się spociłem,na sucho jest jeszcze gorzej aż nie dowierzałem bo to przecież niemiec.Jeździłem też golfem 6 wysłużonym i było elegancko może z ilością przebytych kilometrów każda skrzynia się lepiej wyrabia...

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 944
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 28 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Mieszko66 » 17 lut 2017, 21:16

I moje trzy grosze.
,,...Do tego zużycie paliwa w cyklu miejskim podczas codziennego użytkowania nie przekroczyło 7 l/100 km. Brawo Astra!"
Ciekawe... U mnie w cyklu miejskim w okresie letnim wychodziło około 7.4 - 7.6, w zimowym 8.0 - 8.4 i to przy małej ilości świateł (około 12 km dojazdu do pracy). Co do reszty to ogólnie się zgadzam. Z auta jestem zadowolony. Navi900- dźwięk, nawigacja (na tyle ile z niej korzystam) OK, silnik i przyśpieszenie dla mnie OK, ze skrzynią OK. Wnętrze, wygoda itp. OK. Ogólnie więcej pozytywów niż negatywów, ale ja ogólnie jestem optynistą...
Mieszko66
Obrazek

emylpe
Wyjadacz
Posty: 118
Rejestracja: 29 lis 2016, 11:58
Posiadane auto: Skoda Octavia III FL
Silnik: 1.8 TSI 180 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: emylpe » 18 lut 2017, 01:32

Pierdzieli jak potłuczony. Samochód dobry ale ja się oczytałem takich recenzji i wyszły kwiatki na jeździe testowej. Bo pisali, że prawie samochód lata. A okazało się, że jest po prostu trochę lepszy od IV. Lepszy niż w Focus w wyczuciu ? No to jest jakiś żart. Żaden kompakt nie prowadzi się lepiej od Focusa. Co człowiek to opinia (chociaż 9 na 10 osób powie to samo o Focusie :D) i dlatego trzeba testować samemu.

Paput01
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 12 mar 2017, 20:22
Posiadane auto: Astra 3 kombi
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2009
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Paput01 » 12 mar 2017, 21:19

Witam.
Testowałem ostatnio Octawię z 1,4 150 hp i jakoś mnie nie powaliła.
Silnik porównywalny, spalanie podczas mojego testu w porównywalnych warunkach i dystansie około 300 km. wyszło w obu autach dokładnie takie samo - 6,5l. Ok. jazda spokojna, raczej bez szaleństw i znaczna większość w trasie. Za to silnik w Octawii pracuje zdecydowanie głośniej i do tego ma w moim odczuciu znacznie mniej przyjemny dźwięk. Trochę jak kosiarka. Astra na zdecydowany plus.
Do tego skrzynia w Octawii przy szybkiej redukcji z 5 na 4 kilka razy mi zdecydowanie przyhaczyła. Po czasie, jak już drążek prowadziłem bardzo delikatnie, dając jej czas na naprowadzenie się drążka było ok., ale wymagało to pewnego przyzwyczajenia. W Astrze podobnych rzeczy nie zauważyłem. I znowu plus dla Astry.
Prowadzenie obu aut niemal takie samo, tyle że w Astrze ciszej, mniej szumów. Zawieszenia na remis.
Przyspieszenia też na remis, a minimalne różnice, w codziennej eksploatacji chyba nie mają specjalnego znaczenia...
Ilość miejsca w środku podobna. Oczywiście bagażnik w Octawii zdecydowanie większy, porównując oczywiście do ST.
Tylko że ja, przez 361 dni w roku wożę kilka drobiazgów i powietrze...Ale Octawia tu ma zdecydowaną przewagę.
Obsługa multimediów w Octawii z navi (nazwy nie pamiętam) wydaje mi się bardziej intuicyjna niż navi 900 w Oplu, choć wydaje mi się, że R4.0 jakoś lepiej mi przypasił i szybciej się z nim dogadałem niż 900. Lekki plus Octawii.
Co do wyglądu...rzecz gustu, i w mojej subiektywnej ocenie zdecydowany plus Astry, choć muszę przyznać, że Octawia brzydka nie jest na pewno. Oglądałem Aurisa. I to dopiero jest jakiś koszmarek...I ta cena z kosmosu !
Jakość materiałów w mojej ocenie na remis.
No i cena ! Astra w podobnym wyposarzeniu zdecydowanie tańsza ! I to znacznie.
W moim przypadku około 13 tyś.
Pani w Skodzie nie bardzo chciała uwierzyć w tą cenę Astry i 2 tygodnie myślała nad ofertą dla mnie. I jakoś nic rozsądnego nie wymyśliła.
Skomentowała to, że bardzo dobry rabat dostałem.
Oczywiście dostrzegam też pewne braki w Astrze, jak choćby słynny już brak podświetlenia schowka czy brak możliwości regulacji wysokości pasów z przodu, ale jakoś się do tego chyba przyzwyczaję...
Cóż, Astra ST 1,4 150 ELITE + kilka dodatków zamówiona.
Odbiór w lipcu, więc jeszcze trochę...

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2369
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Fuks » 13 mar 2017, 14:04

Mieszko66 pisze:U mnie w cyklu miejskim w okresie letnim wychodziło około 7.4 - 7.6

U mnie od początku jak odebrałem w styczniu pokazuje 6.8 po 2 tys km.
Większość to Warszawa i jedna trasa 2x300km wiec bym się zgodził, że poniżej 7 L.

Awatar użytkownika
Baldi
Wyjadacz
Posty: 260
Rejestracja: 16 lut 2017, 13:38
Posiadane auto: ST Elite Carbon Flash 18/225/40
Silnik: 1.6DTH / 136KM / SS
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie, Polska
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Baldi » 14 mar 2017, 01:34

Paput01 pisze:Odbiór w lipcu, więc jeszcze trochę...


Ekhm, kiedy? ;)

Paput01
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 12 mar 2017, 20:22
Posiadane auto: Astra 3 kombi
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2009
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Paput01 » 14 mar 2017, 18:26

Nooo, w lipcu.
Ale dealer mówił, że najprawdopodobniej koniec czerwca.
Bez intelilux byłoby około miesiąc szybciej.
No ale ok, poprostu trzeba poczekać. :D

Awatar użytkownika
petro
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Posiadane auto: opel astra V
Silnik: 1.6 turbo 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: c-n
Województwo: Sląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: petro » 14 mar 2017, 20:52

Ja dzisiaj na Intelluxy bym poczekał nawet dodatkowo 2 miesiące.

Awatar użytkownika
CoolaPL
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 24 sie 2016, 10:09
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: B14XFT AT6 S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: CoolaPL » 15 mar 2017, 12:14

petro pisze:Ja dzisiaj na Intelluxy bym poczekał nawet dodatkowo 2 miesiące.


Potwierdzam! Naprawde warto poczekac i zdac sie na naprawde bezpieczna widocznosc oraz bycie widocznym.
    a) Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc :)
    b) Proszę pisać na temat :)
    c) Atakujmy problem, a nie człowieka :)
    d) wszystkie odpowiedzi sa prawidłowe

Awatar użytkownika
petro
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Posiadane auto: opel astra V
Silnik: 1.6 turbo 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: c-n
Województwo: Sląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: petro » 15 mar 2017, 17:40

Jak się włączy tryb automatyczny w intelluxach to człowiek się czuje jak w grze koputerowej ty zapieprzasz a światła szaleją w przenośni oczywiście ,ale noc staje się dniem . Często jezdzi żona i jak się mijamy w dzień to jak mi mrugnie to jak by piorun strzelił !

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 15 mar 2017, 23:23

"Za to silnik w Octawii pracuje zdecydowanie głośniej i do tego ma w moim odczuciu znacznie mniej przyjemny dźwięk. Trochę jak kosiarka. Astra na zdecydowany plus."-Z tym się moge zgodzic ewentualnie ale odnosnie dynamiki to silnik w octavii jest o niebo zrywniejszy,jak wdepniesz pedał gazu to wręcz wystrzeli,czuć power....

Paput01
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 12 mar 2017, 20:22
Posiadane auto: Astra 3 kombi
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2009
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Paput01 » 15 mar 2017, 23:54

Z czasów 0-100 km/h podawanych przez producentów różnica to 0,2 s. na korzyść Octavii. To prawie nic.
Jak to wypada realnie w warunkach drogowych w jakimś przedziale prędkości nie wiem, ale myślę, że różnice są raczej niewielkie i liczy się bardziej subiektywne odczucie niż realny czas.
Zresztą napisałem, że minimalne różnice na codzień w mojej ocenie nie mają znaczenia.
Nikt nie kupuje obu tych samochodów aby się ścigać.
One mają służyć poprostu do wygodnej codziennej jazdy. No chyba, że za każdym przyspieszeniem jeździsz, wciskając pedał w podłogę.
Tak ja to oceniam, a Ty oczywiście masz prawo do swojej opinii.
Każdy ogląda świat własnymi oczami...
Gdzieś na YouTube widziałem test porównania przyspieszeń golfa i astry z silnikami 1,4 150 hp. od 0-200 na niemieckiej autostradzie.
I wyszło bardzo podobnie.
Golf był chyba faktycznie minimalnie szybszy.
Ale jak dla mnie to bez znaczenia.
Dla mnie istotniejsza jest cisza w kabinie niż dziesiąte części sekundy w czasach przyspieszeń. :D

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6169
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 441 times
Been thanked: 371 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Segor » 16 mar 2017, 07:25

Już wielokrotnie poruszaliśmy ten temat. Silniki TSI i EB nie są szybsze, ale mają moment dostępny od 2k obrotów, a nie tak jak w Astrze od 3-3,5k. Dzięki temu TSI jeździ jak diesel, Astra jak "półdiesel" - nie trzeba aż tak redukować, ale jednak trzeba. W Octavii nie musisz w ogóle redukować jak chcesz przyspieszyć, wystarczy wcisnąć gaz i wciska Cię w fotel. Taka elastyczność przekłada się na spory komfort w trasie. Potwierdzają to wyniki:
http://www.zeperfs.com/en/duel4661-6050.htm
Zauważ, że minimalne czasy przyspieszeń AK ma lepsze, ale na konkretnych biegach Octavia wypada sporo lepiej, właśnie dzięki opisanej charakterystyce silnika.
Dla mnie Octavia też była za głośna i za droga :)
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 16 mar 2017, 23:02

Dokładnie,subiektywne wrażenia odnośnie przyspieszenia są bardzo na korzyść octavii,wciska w fotel...

emylpe
Wyjadacz
Posty: 118
Rejestracja: 29 lis 2016, 11:58
Posiadane auto: Skoda Octavia III FL
Silnik: 1.8 TSI 180 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: emylpe » 17 mar 2017, 01:52

Tutaj na tej stronie jest porównanie z Octavią 140 przy 150 może być większa korzyść.

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 17 mar 2017, 20:57

więcej koni i tak w górnych rejestrach ma znaczenie po prostu bardziej ma raczej znaczenie ustawienie załączania turbiny.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2369
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: Fuks » 17 mar 2017, 21:05

Jak ktoś przyspiesza od 1400 obrotów to ma znaczenie, ja się wciskać przy 2-2,5 tys a wtedy szybko wchodzimy w najlepszy ciąg tego silnika

adax
Weteran
Posty: 713
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 21 times

Re: Test astra 1.4 150 elite

Postautor: adax » 17 mar 2017, 21:13

Po prostu chodziło mi o to,że to,ze octavia ma więcej trochę koni nie ma takiego znaczenia jak szybsze załączanie turbiny u niej.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość