Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2238
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 219 times
Been thanked: 154 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 12 sty 2018, 11:15

SACZI pisze:A jak teraz to wygląda z Astrą J?

Super!
Ja swoją z 2010 roku (kupiłem jak jeszcze na salonie jej nie było) sprzedałem własnie rok temu miała 7 lat (102 tys km).
Jedyna usterka to 3x zbiornik płynu chłodzącego wymieniony i to na tyle a wersja najbogatsza i ksenony miały padać itd :).

PS.
Swoją też 7 lat bez problemów pojeżdżę albo i dłużej.

atilaks
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 05 wrz 2016, 07:02
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Odense
Województwo: Dania
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: atilaks » 15 sty 2018, 07:49

Zdarzyła mi się wczoraj taka sytuacja. Silnik 1.4 125 S/S bez trybu sport. Przebieg 29 tys km. Olej d1g2. Silnik zagrzany. Postanowiłem przegonić auto, więc wcześniejsza jazda w okolicach 3-4 tys obrotów. Paliwo normalne 95. Ruszam spod świateł, zmiana na dwójkę, w okolicach 2k5 gaz do dechy i po przekroczeniu 3k silnik złapał długiego muła tak na 3-4 sek. Po dojechaniu do następnych świateł postanowiłem sprawdzić jeszcze raz i tym razem muł trwał tylko ok 0.5 - 1 sek (tak jakby tylko zmieniał krzywki). Miałem niestety włączone radio więc stuków/świerszcza nie słyszałem.

Czy komuś zdarzało się też tak długie zamulanie na dwójce? Jakoś nie pamiętam by była mowa tutaj w wątku o niskich biegach. Nigdy wcześniej tak nie miałem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5677
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 413 times
Been thanked: 344 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Segor » 15 sty 2018, 10:34

Ogólnie to najprawdopodobniej doświadczyłeś tego co tu opisane było: 1-4-turbo-spadek-mocy-przy-3000rpm-t400.html
3-4 s to chyba długo, chociaż to ze stoperem tego nikt nie mierzy, więc możliwe, że u wszystkich trwa to podobnie, np. 2,5s. Niemniej mi się takie coś zdarzało tylko po spokojnej jeździe (2k-3k obrotów). Widocznie zmiana krzywek bywa w tym silniku problematyczna czasami i taki efekt.
Obrazek

atilaks
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 05 wrz 2016, 07:02
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Odense
Województwo: Dania
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: atilaks » 15 sty 2018, 14:25

Ok. Czyli wszystko w normie i TTTM. Może i przesadziłem z tymi 3-4 sekundami, ale wydawało się, że minęła wieczność. Zdziwiło mnie też to, że taki spadek może wystapić na niższych biegach. Do tej pory wydawało mi się, że to przypadłość głównie 4,5 i 6. Ale może pokręciłem coś z LSPI.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5677
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 413 times
Been thanked: 344 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Segor » 15 sty 2018, 14:57

Prawdę mówiąc za dużo tu nie wiadomych, żeby mieć pewność co do problemów naszych AK. LSPI raczej to nie było. Według mnie problemem jest soft i moment zmiany krzywek. Ewentualnie błąd softu wynikać może z jakiegoś niezbadanego problemu w silniku.
No i smutne jest to że serwis stwierdza że nie zaobserwował problemu i koniec tematu. Błędów w komputerze pewnie też nie będzie. Na poprawkę tak żądło występującego problemu raczej też nie ma co liczyć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adp89
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 31 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Adp89 » 26 sty 2018, 18:40

Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma :)
Załączniki
Screenshot_2018-01-26-18-36-08-720x1280.jpg
Screenshot_2018-01-26-18-36-08-720x1280.jpg (207.97 KiB) Przejrzano 528 razy

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 869
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 118 times
Been thanked: 148 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 26 sty 2018, 19:48

No przecie co chwilę piszę, że wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. Dopiero co sprzedałem Qashqaia, a tam na forum królują wpisy o padających akumulatorach, silnikach żrących olej, wariujących czujnikach itp., itd. Tutaj póki co jest stosunkowo spokojnie, bo temat tłoków jakby umarł (a przynajmniej przycichł) i nie widać jakichś powtarzających się usterek. No może poza niedoróbkami montażowymi, ale tu znów wracam do Nissana, który wcale lepiej nie był wykonany, a nawet chyba gorzej (zresztą też składany na wyspach jak Astra ST).

jarek8887
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2018, 23:10
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 Turbo (150KM)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: jarek8887 » 09 lut 2018, 23:23

Witam!

Mam Astrę 1.4 turbo (150KM) z 2016 roku i właśnie odstawiłem ją do warsztatu z podobnymi objawami: brak kompresji na pierwszym cylindrze, podejrzenie: pęknięcie tłoka.
Trochę wcześniej padło mi wspomaganie kierownicy (już wymienione)
Trochę sporo atrakcji jak na 36tys km, a jeżdżę naprawdę spokojnie.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3090
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 156 times
Been thanked: 126 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: daro » 09 lut 2018, 23:40

Proszę o więcej szczegółów. Który miesiąc produkcji, jakie były objawy i chodzi tu o dokładność opisu. Jaki olej? Oraz jak zostało to wszystko zdiagnozowane krok po kroku przez Ciebie oraz przede wszystkim serwis bo to jest wrażliwy temat.

Ikon
Wyjadacz
Posty: 244
Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 31 times
Been thanked: 15 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Ikon » 10 lut 2018, 00:45

Zasadne jest też pytanie czy 2016 to rocznik modelowy, czyli wyprodukowany w pierwszej połowie 2016?

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 4962
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 431 times
Been thanked: 284 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Krzysiec » 10 lut 2018, 07:32

Najlepiej wklep VIN wg tego co opisał kolega tutaj viewtopic.php?p=53870#p53870 I podaj nam engineType :)

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2656
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 195 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: marwisn » 10 lut 2018, 08:28

Świeży user, jeden post. Ściema i tyle.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 4962
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 431 times
Been thanked: 284 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Krzysiec » 10 lut 2018, 08:58

Jeśli tak... To ja nigdy nie zrozumiem takiego "marketingu". Bo chyba tylko o to chodzi... Inne marki powinny bronić się swoimi zaletami, a nie wadami konkurentów ;)

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3090
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 156 times
Been thanked: 126 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: daro » 10 lut 2018, 09:29

Dlatego nie ma co się nakręcać. Jeśli jakoś to potwierdzi, że miał taki przypadek oraz poda szczegóły to prędzej czy później wyjdzie czy test ściema. Z racji iż to jest świeży user wiarygodność jest minimalna

jarek8887
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2018, 23:10
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 Turbo (150KM)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: jarek8887 » 10 lut 2018, 10:28

Samochód kupiony w lipcu 2016, silnik 1.4 turbo Automat. Numeru VIN teraz nie mam, bo samochód z dokumentami stoi w serwisie (Autopoint, Warszawa). Kilka dni temu w trakcie jazdy w korku silnik zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach. Następnego dnia znów to samo (przy dużych obrotach nie było nic specjalnego). Po pewnych czasie pojawił się komunikat Sprawdź system Esc. Komunikat pojawiał się w trakcie postoju, gasł przy ruszaniu. Po paru kilometrach zaświecił się Check Engine, więc pojechałem do serwisu.
Wstępnie w serwisie powiedzieli że to pewnie świeca lub cewka, ale następnego dnia zmierzyli kompresję i powiedzieli że jest brak kompresji na pierwszym cylindrze i muszą rozbierać silnik, przy czym powiedzieli że mieli już dwa przypadki uszkodzenia tłoka i że może to być właśnie to. Wtedy zacząłem przeszukiwać net i znalazłem to forum i ten temat.
Do tej pory z samochodu byłem bardzo zadowolony, chociaż na jesieni padło mi wspomaganie: najpierw wydawało dziwne odgłosy (chrobotanie), potem zaczęło szarpać aż w końcu pojawił się komunikat "Sprawdź system EPS" czy coś podobnego i przestało w ogóle działać. W serwisie powiedzieli że to pierwszy taki przypadek i podobno nawet fabryka był tym zaskoczona.
Jak będę coś więcej wiedział to napiszę. Na razie dostałem zastępczą Mokke i jakoś jeżdżę...

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 869
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 118 times
Been thanked: 148 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 10 lut 2018, 11:35

Dlaczego się dziwicie? Przecież ustaliliśmy, że silniki produkowane do 2016 r. (włącznie) były podwyższonego ryzyka.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3090
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 156 times
Been thanked: 126 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: daro » 10 lut 2018, 11:49

Dziwimy wyłącznie dlatego, że zaakceptowałem dwa pierwsze posty usera, który dopiero od tego tematu zaczął funkcjonować na forum. Reszta by się zgadzała

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 2656
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 42 times
Been thanked: 195 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: marwisn » 10 lut 2018, 11:53

Od kiedy się auto z papierami zostawia w serwisie ?

Nie, że się czepiam, ale pierwsze słyszę.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 4962
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 431 times
Been thanked: 284 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Krzysiec » 10 lut 2018, 11:55

@jarek8887 musisz nas zrozumieć ;) Nikt nie chce podważyć, że masz problem z autem i akurat szukając o tym problemie info trafiłeś jako swiezy użytkownik na nasze forum. My nauczeni doswiadczeniem, musimy jak najdokładniej "zweryfikować" czy właśnie nie miałeś auta z podwyższonym ryzykiem co pisząc, że masz auto z lipca właśnie potwierdziłes. Po przerwie wakacyjnej na fabryce następowała zmiana roku modelowego z RM2016 na RM2017 który to miał już pewne poprawki w tej kwestii. My na forum nie chcemy wywoływać zbędnej paniki ze tloki padają dlatego tak zarzycilismy Cię pytaniami :) Informuj nas pozniej... Najlepiej wrzuć jakieś wiarygodne fotki uszkodzonego tłoka itp itd (serwis ma obowiazek pokazać Ci co się stało i co wymienili). VIN masz też w karcie pojazdu jakby co ;) Informuj. Ale na chwilę obecną auto RM2016 więc na razie się zgadza że w do tego RM, możliwość uszkodzenia tłoka jest wysoce prawdopodobna.
P.S pierwsze słyszę że zostawia się wszystkie papiery w serwisie

odl
Weteran
Posty: 795
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 60 times

Re: RE: Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: odl » 10 lut 2018, 12:07

marwisn pisze:Od kiedy się auto z papierami zostawia w serwisie ?

Nie, że się czepiam, ale pierwsze słyszę.


Ja się z tym spotkałem, ale nigdy w ASO. Tłumaczyli, że niby na wypadek kontroli czy auto nie kradzione itp.

jarek8887
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2018, 23:10
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 Turbo (150KM)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: jarek8887 » 10 lut 2018, 12:34

Jak zostawiałem samochód, to poprosili o dowód rejestracyjny, więc im dałem. Dali pokwitowanie więc nie widzę problemu.
Swoją drogą, to jeśli te wcześniejsze silniki miały jakiś problem, to chyba powinni zrobić coś więcej niż wymiana tłoka (jeśli to tłok). Wcześniej (jak mi robili przekładnię kierowniczą) to dostałem zastępczą Astrę taką samą jak moja (1.4 turbo automat) tylko 2017 rocznik. I ona miała wyraźnie lepszą charakterystykę silnika. Aż się o to pytałem, ale powiedzieli że to taki sam silnik.
Może trzeba się poawanturować o wymianę silnika ?

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 4962
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 431 times
Been thanked: 284 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Krzysiec » 10 lut 2018, 13:29

No ja bym pewnie coś zasugerował... Niemniej oni mają biuletyn że jak rysy cylindra nie przekraczają ich norm to tylko polerka i nowy tłok... Wszystko zależy od stopnia uszkodzenia... Nie jest wykluczone że będzie potrzeba nowej jednostki z już wbudowanym czujnikiem spalania stukowego

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 5677
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 413 times
Been thanked: 344 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Segor » 10 lut 2018, 14:08

Fakt, ja bym pojechał i kazał sobie pokazać jak wygląda cylinder i zrobił zdjęcia. Dopiero wtedy pozwoliłbym im na dalsze prace. Tak na wszelki wypadek.
Obrazek

Awatar użytkownika
PLE
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 11 lis 2017, 15:26
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM Dynamic
Rocznik auta: 2016
Miasto: LESZNO
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: PLE » 10 lut 2018, 14:10

Numer vin masz na kazdym papierku co distales przy kupnie samochodu.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 840
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 89 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 10 lut 2018, 14:13

marwisn pisze:Od kiedy się auto z papierami zostawia w serwisie ?

Nie, że się czepiam, ale pierwsze słyszę.


Zaznaczone ma iż zgodził się na próby drogowe dlatego chcieli dowód.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adp89
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 31 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Adp89 » 10 lut 2018, 17:38

Jutro wskoczy mi 30 tys :D auto kupione z placu w październiku 2016.

Awatar użytkownika
woody23
Wyjadacz
Posty: 221
Rejestracja: 30 lis 2016, 21:34
Posiadane auto: Astra H i K
Silnik: 1.6 115KM, 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: woody23 » 10 lut 2018, 17:44

A ja mam kupione w marcu 2016 i tylko czekam kiedy bo już podczas jazdy mam strzały i raczej spodziewam się że tłok padnie puki co 16 tyś. Ale gwarancja jeszcze 2 lata to może nie będzie źle.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 869
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 118 times
Been thanked: 148 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 10 lut 2018, 22:07

Zawsze możesz przyspieszyć zgon skoro masz obawy. Wysoki bieg, mała prędkość, a przy tym gaz do podłogi i mamy być może receptę na gwarancyjną naprawę silnika. W sumie może sam też spróbuję mimo, że mój rocznik to 2017. :D

Awatar użytkownika
woody23
Wyjadacz
Posty: 221
Rejestracja: 30 lis 2016, 21:34
Posiadane auto: Astra H i K
Silnik: 1.6 115KM, 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: woody23 » 11 lut 2018, 08:24

Miałem taki pomysł i kto wie czy tak nie zrobię ale teraz auto mi jest potrzebne i nie mam czasu na ASO i zastępcze ale w lecie może sprawdzę chyba że po wymianie oleju na D1gen.2 objawy znikną a wymieniam w marcu.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
Weteran
Posty: 869
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 118 times
Been thanked: 148 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 12:20

Wracając jeszcze do tematu tych nieszczęsnych tłoków, to zastanawia mnie jedna rzecz dotycząca naprawy wykonywanej przez ASO po wystąpieniu tej awarii.
Z tego co udało nam się ustalić, to podobno poczynając od roku modelowego 2017 silnik został po cichu nieznacznie zmodernizowany przez dołożenie czujnika spalania stukowego (trochę nie chce mi się wierzyć, że wcześniej go nie miał, bo to przecież standard), zmianę niektórych kanałów olejowych (w sumie nie wiem jakich) oraz wprowadzenie nowego oleju Dexos1Gen2, który ma być lekarstwem na LSPI (czy tam spalanie stukowe).
Przyjmijmy więc, że silnik został zmodernizowany i chyba można mieć nawet taką nadzieję, bo odpukać, ale po 2017 r. problem na razie nie wystąpił (a przynajmniej nikt się nie skarżył).
No więc jeśli został zmodernizowany, to dlaczego w silnikach sprzed modernizacji, w których usterka się ujawniła, naprawa w ASO polega tylko na wymianie uszkodzonego tłoka i nic poza tym.
Przecież w takim wypadku powinien być wymieniony dodatkowo co najmniej cały blok silnika, na taki, który ma już czujnik spalania stukowego i zmienione kanały olejowe lub nawet cały, zmodernizowany silnik. W przeciwnym wypadku przecież za jakiś czas usterka wystąpi ponownie w tak naprawionym silniku, bo mimo wymiany uszkodzonego tłoka na nowy jest to nadal stary, powiedzmy wadliwy silnik.
Taki sposób naprawy rodzi u mnie podejrzenia, że GM gra jedynie na zwłokę wychodząc z założenia, że teraz zastosujemy tylko stosunkowo tanie dla koncernu półśrodki, kolejna awaria wystąpi w tak naprawionym silniku już po okresie gwarancji, a wtedy skasujemy klienta za wymianę całego silnika.
Nie dziwi mnie to w sumie przyjmując punkt widzenia producenta, jednak dziwi z naszego punktu widzenia. Tym bardziej, że obiło mi się o uszy, że w przypadku podobnych awarii, które miały miejsce w bardziej cywilizowanych krajach, klienci mieli wymieniane całe silniki.
A jakie jest Wasze zdanie, bo może jednak wszystko jest OK na naszym polskim podwórku, a ja żyję w błędzie?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość