Witam wszystkich,
w XII.2019r odebrałem jako drugi właściciel samochód - Opel Astra V rocznik 2016, 1.6 100KW kombi, Sport Tourer, diesel. Miał wtedy przebieg około 155.000km.
Od października 2020 do teraz od czasu do czasu pojawia mi się lampka kontrolna Check Engine. Na początku 1x pojawiła się kontrolka T/C, którą mechanik usunął komputerowo i nie zaświeciła drugi raz do dzisiaj póki co. Potem już tylko samo Check Engine. W listopadzie tego roku byłem u mechanika, który pracuje od kilku lat w ASO Opla. Znaleźliśmy przyczynę: nieprawidłowe ciśnienie sprężania (był przeprowadzany test z użyciem takiego komputera)
Punktacja:
1 cylinder - 28pkt
2 cylinder - 20pkt
3 cylinder - nie testowany, bo śrubka była zardzewiała
4 cylinder - 28 pkt.
Z autem nic się nie dzieje, wszystko zapala się, jeździ itd prawidłowo. Żadnego spadku mocy, czy przerywania pracy silnika nie ma.
Jednak kontrolka się świeci, czasem gaśnie i znowu się zapala. Już dwukrotnie usuwaliśmy błąd komputerowo.
Mechanik sam nie wie co może być przyczyną. Zaczynamy w przyszłym tygodniu od sprawdzenia wtryskiwaczy. Jak tutaj znajdzie się błąd, to zregeneruje się/naprawi i koniec tematu (oby). Jeżeli nie, to trzeba będzie rozebrać cały silnik i szukać po kolei wadliwych elementów. Może to być np coś pęknięte pod cylindrem, przekrzywiony wał korbowy itp. Bo wg niego różnica w cylindrach jest zbyt duża. 2-3pkt tak, a nie aż 8 pkt różnicy. Mówi, że to jest coś jakby źle zrobione, bo jak się wtłoczy ciśnienie to ono jest w "zamkniętej puszce". Czyli ktoś musiał albo wtłoczyć po 28 punktów i w drugim cylindrze jest awaria, wskutek czego spadło do 20 pkt albo coś innego.
Sama robocizna to wg niego około 2.000zł. A jak już się rozbierze silnik to można od razu wymienić rozrząd, bo jest pod silnikiem + dać głowicę do czyszczenia. Więc sumaryczny koszt to do 5.000zł. Bo jeżeli po rozebraniu silnika nie uda się ustalić widocznej gołym okiem usterki, to trzeba będzie szukać dalej przyczyny.
Samochód ma aktualnie prawie 170.000km przebiegu.
Może ktoś z forumowiczów wesprze wiedzą co i jak mając z taką sytuacją do czynienia?
Nieprawidłowe ciśnienie sprężania
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Nieprawidłowe ciśnienie sprężania
Jak Ci ciśnienie sprężania spadło to może, ale tylko może wtryskiwacz lać na tym cylindrze, gdzie ma za niskie ciśnienie sprężania. Jeśli jest za niskie to już raczej masz tłok i pierścienie przytarte od zmywającego film olejowy paliwa.. Możesz sobie sprawdzić na słuch odpinając kolejno wtyczki z wtryskiwaczy. Tam gdzie po odpięciu nie będzie różnicy w pracy silnika, bądź będzie najmniejsza tam jest problem. Niskie ciśnienie sprężania na jednym cylindrze to może być też tylko uszczelka pod głowicą, albo wypalony zawór.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 gru 2020, 13:35
- Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer kombi
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Nieprawidłowe ciśnienie sprężania
Dzieki za informację. Chciałem dodać plik zdjęcia pokazujący błędy ale pokazuje, że za duży jest. Spróbuję go zmniejszyć.
Generalnie jest błąd P0263 i P0266 i B1405
Generalnie jest błąd P0263 i P0266 i B1405
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Nieprawidłowe ciśnienie sprężania
Co ma wtrysk do kompresji?
Sa dwie możliwości niższego cisnienia sprężania:
1. Pierścienie/tłok/gładź
2. Zawory/głowica
Ciśnienie podaje sie w barach, atmosferach lub megapascalach (mpa)
Sa dwie możliwości niższego cisnienia sprężania:
1. Pierścienie/tłok/gładź
2. Zawory/głowica
Ciśnienie podaje sie w barach, atmosferach lub megapascalach (mpa)
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Nieprawidłowe ciśnienie sprężania
Co ma wtrysk do kompresji? Standardowa przyczyna awarii silnika. Jazda z lejącym wtryskiem. Efekt? Kompletne zatarcie gładzi cylindrowej i tłoka z pierścieniami. Jak tuleja wymienna to jeszcze pół biedy. Jak nie to zazwyczaj silnik do wymiany, chociaż są sposoby ratowania takiego silnika przed wymianą.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 01 paź 2018, 15:26
- Posiadane auto: Astronauta 136HP AT6 ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wawa
- Województwo: Stołeczne
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Nieprawidłowe ciśnienie sprężania
udało się coś zdiagnozować?
Mi wyskoczył błąd p0263 wraz z "check engine" w ST 136KM
Astra idzie jak trzeba, ale na biegu jałowym i pozycji D (automat) trochę trzęsie silnikiem i przy 1500 obr/ min
Inne wartości na obrotomierzu nic nie wskazuje na cokolwiek nieprawidłowego.
Check zapala się dopiero jak się auto nagrzeje.
P0263 to prawdopodobnie czujnik położenia wału korbowego i alarmuje pierwszy cylinder.
Miałem to w astrze h i objawem wtedy było to, że jak się nagrzał to gasł. Po wymianie jak ręką odjął.
Spróbuję coś jeszcze poszukać co mówią inne Twoje błędy
P0266 to drugi cylinder - to samo co 0263
B1405 to jakiś błąd typu : Karoseria, błąd zależny od producenta, błąd dodatkowych systemów do kontroli emisji
Może coś zatankowałeś? Może zapchany jakiś filtr ?
Mi wyskoczył błąd p0263 wraz z "check engine" w ST 136KM
Astra idzie jak trzeba, ale na biegu jałowym i pozycji D (automat) trochę trzęsie silnikiem i przy 1500 obr/ min
Inne wartości na obrotomierzu nic nie wskazuje na cokolwiek nieprawidłowego.
Check zapala się dopiero jak się auto nagrzeje.
P0263 to prawdopodobnie czujnik położenia wału korbowego i alarmuje pierwszy cylinder.
Miałem to w astrze h i objawem wtedy było to, że jak się nagrzał to gasł. Po wymianie jak ręką odjął.
Spróbuję coś jeszcze poszukać co mówią inne Twoje błędy
P0266 to drugi cylinder - to samo co 0263
B1405 to jakiś błąd typu : Karoseria, błąd zależny od producenta, błąd dodatkowych systemów do kontroli emisji
Może coś zatankowałeś? Może zapchany jakiś filtr ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości