Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
- Maztezz
- Posty: 101
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 15:48
- Posiadane auto: Astra V ST 1.4 T 150km Elite
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Jak w temacie, niby ogólne informacje na temat jednostek są ogólnodostępne, natomiast interesuje mnie kilka szczegółów, którymi mądrzejsi tutaj posiadający użytkownicy powyższych silników, mogli by się podzielić z oczekującymi lub zastanawiąjącymi się nad zakupem.
Chodzi mi o:
-blok silnika wykonany z…..
-rozrząd na łańcuchu/pasku? Co ile wymiana?
-turbina ze zmienną geometrią łopatek?
-sprzęgło standardowe, czy dwumas dla skrzyni manualnej?
-rodzaj wtrysku paliwa?
Jeśli cos poważniejszego pominąłem to proszę podajcie/podzielcie się ciekawymi informacjami.
Może taka skarbnica wiedzy o danej jednostce napędowej, komuś się przyda.
Chodzi mi o:
-blok silnika wykonany z…..
-rozrząd na łańcuchu/pasku? Co ile wymiana?
-turbina ze zmienną geometrią łopatek?
-sprzęgło standardowe, czy dwumas dla skrzyni manualnej?
-rodzaj wtrysku paliwa?
Jeśli cos poważniejszego pominąłem to proszę podajcie/podzielcie się ciekawymi informacjami.
Może taka skarbnica wiedzy o danej jednostce napędowej, komuś się przyda.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
B14XFT (150HP)
-Blok silnika wykonany w całości z aluminium, żeliwne tuleje cylindrowe, aluminiowa głowica zintegrowana z kolektorem wydechowym.
-Rozrząd - łańcuch, zmienne fazy rozrządu.
-Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym.
-Wtrysk paliwa - centralny, bezpośredni, wtryskiwacze wysokociśnieniowe.
-Blok silnika wykonany w całości z aluminium, żeliwne tuleje cylindrowe, aluminiowa głowica zintegrowana z kolektorem wydechowym.
-Rozrząd - łańcuch, zmienne fazy rozrządu.
-Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym.
-Wtrysk paliwa - centralny, bezpośredni, wtryskiwacze wysokociśnieniowe.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
W turbobenzynach stała geometria - zmienna stosowana tylko w dieslach
- Maztezz
- Posty: 101
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 15:48
- Posiadane auto: Astra V ST 1.4 T 150km Elite
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Jak dla mnie to wszystko co chciałem wiedzieć o tych silnikach. Wydaje mi sie, że rozrząd na łańcuchu gwarantuje trwałość powyższych jednostek.
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Skąd macie takie szczegółowe informacje techniczne?
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
A na przykład stąd:
http://media.gm.com/autoshows/IAA_Frank ... o-1-4.html
http://media.gm.com/autoshows/IAA_Frank ... o-1-4.html
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 sie 2016, 11:07
- Posiadane auto: Opel Astra H
- Silnik: 1.6 115KM
- Rocznik auta: 2010
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 3 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
W artykule wspominają: "Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm już przy bardzo niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w niezwykle szerokim przedziale prędkości obrotowej od 2000 do 3500 obr./min."
Ma może ktoś wykres momentu obrotowego i mocy dla silnika 150KM?
Gdzieś na forum czytałem, że AK 150KM dobrze przyspiesza od 3500 obr./min. Wg opisu maksymalny moment obrotowy jest już dostępny od 2000 obr./min.
Ma może ktoś wykres momentu obrotowego i mocy dla silnika 150KM?
Gdzieś na forum czytałem, że AK 150KM dobrze przyspiesza od 3500 obr./min. Wg opisu maksymalny moment obrotowy jest już dostępny od 2000 obr./min.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Maztezz pisze:Wydaje mi sie, że rozrząd na łańcuchu gwarantuje trwałość powyższych jednostek.
TSI też były na łańcuchu, aż do momentu jak łańcuch zaczął przeskakiwać i silniki się rozpadały z przebiegiem poniżej 10k. Wtedy wymienili go na znów na pasek. Nie szukałbym zatem wytrzymałości w rozwiązaniu, tylko w jego jakości.
- Maztezz
- Posty: 101
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 15:48
- Posiadane auto: Astra V ST 1.4 T 150km Elite
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Ja ze starej szkoły jestem, gdzie rozrząd na łańcuszku gwarantował trwałość. Modlić sie w takim razie trzeba o jakość, mam nadzieję że dołożyli rowniez staranności do modyfikacji skrzyni M32.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Zgadza się, samo zastosowanie łańcucha nie gwarantuje bezawaryjności. Na razie nie słychać niepokojących doniesień na temat tych silników, a rok te samochody już jeżdżą. Czas pokaże jak będzie. Ja bardziej bałbym się skrzyni jednak.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Widać wykonanie łańcucha w GM jest zdecydowanie lepsza niż przedstawicieli Vag, gdzie ich pogrążyła niestety. Obyśmy nie mieli żadnych kłopotów z mechanizmem rozrządu
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 sie 2016, 11:07
- Posiadane auto: Opel Astra H
- Silnik: 1.6 115KM
- Rocznik auta: 2010
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 3 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Miałem auto z 1.4 TSI 140KM. Do jazdy super silnik... ale
30k - wymiana czegoś magnetycznego chyba jakieś sprzegiełko
75k - wymiana łańcucha (rozciągnął się) i nowe napinacze
135k - zaczął brać olej...
150k - bierze jeszcze więcej oleju... nie będę pisał ile bo to są duże wartości.
Naprawa silnika ponad 5000zł... z usterek silnika zostały jeszcze pęknięte tłoki, ale to już nie będzie mój problem...
Wybierając nowe auto patrzyłem na silnik. Od razu skreśliłem TSI i grupę VAG. Autem fajnie się jeździło, ale trwałość silnika pozostawia wiele do życzenia. VAG nie miał argumentów, że ich nowe TSI nie ma problemów... szczególnie jak się w google wpisze "TSI bierze olej" to są tysiące wpisów...
Wybór padł na 1.4 150KM od Opla. Mam nadzieję, że będzie to trwalszy silnik niż TSI... i że przyjemność z jazdy będzie podobna.
W google nie mogę znaleźć wykresów momentu i mocy w zależności od obrotów.
30k - wymiana czegoś magnetycznego chyba jakieś sprzegiełko
75k - wymiana łańcucha (rozciągnął się) i nowe napinacze
135k - zaczął brać olej...
150k - bierze jeszcze więcej oleju... nie będę pisał ile bo to są duże wartości.
Naprawa silnika ponad 5000zł... z usterek silnika zostały jeszcze pęknięte tłoki, ale to już nie będzie mój problem...
Wybierając nowe auto patrzyłem na silnik. Od razu skreśliłem TSI i grupę VAG. Autem fajnie się jeździło, ale trwałość silnika pozostawia wiele do życzenia. VAG nie miał argumentów, że ich nowe TSI nie ma problemów... szczególnie jak się w google wpisze "TSI bierze olej" to są tysiące wpisów...
Wybór padł na 1.4 150KM od Opla. Mam nadzieję, że będzie to trwalszy silnik niż TSI... i że przyjemność z jazdy będzie podobna.
W google nie mogę znaleźć wykresów momentu i mocy w zależności od obrotów.
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Dlaczego 1.4 125KM przy przyspieszaniu z 80 do 120 w danych technicznych są różne wartości sekund owe w zależności czy auto ma SS czy go nie ma?
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Bo astra z S/S ma inną skrzynię biegów i pod nią silnik ma niższy moment obrotowy.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 12 maja 2016, 18:36
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: --
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Been thanked: 2 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Osobiscie zrobiłem już prawie 20tyś, jak na razie żadnych problemów. Przyspieszenie dobre powyżej 2000tyś, max. krece do 4,5tyś, na 6 biegu przy 4 tyś jest ponad 200km/h
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Panowie .. V-max 150 konnego, dzis pojechalem 134 mph na 6 biegu , czyli ponad 210 i obrotow bylo cos w okolicach 5000, przebieg 7665 mil, dobrze to tak? Czy slabo
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
B14XFT ma vmax 215 km/h zgodnie z specyfikacją dla skrzyni manualnej. 210 km/h dla automatu.
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Segor pisze:B14XFT ma vmax 215 km/h zgodnie z specyfikacją dla skrzyni manualnej. 210 km/h dla automatu.
Czyli musi miec jakis kaganiec bo ciagnie do 215 jak dziki i nagle bum . Koniec
- Shivver
- Posty: 490
- Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Walencja
- Województwo: Hiszpania
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
U mnie sprawa ma się inaczej, przetestowałem ostatnio na odpowiednim odcinku vmax i do 220 spokojnie podeszła, dalej nie chciałem bo opony zimowe niezbyt dobrze tę prędkość znosiły, ale zapasu jeszcze na dodatkowe 20 km/h było. Wiosną może spróbuje na oponach przeznaczonych do większych prędkości.
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Shivver pisze:U mnie sprawa ma się inaczej, przetestowałem ostatnio na odpowiednim odcinku vmax i do 220 spokojnie podeszła, dalej nie chciałem bo opony zimowe niezbyt dobrze tę prędkość znosiły, ale zapasu jeszcze na dodatkowe 20 km/h było. Wiosną może spróbuje na oponach przeznaczonych do większych prędkości.
Ja jeszcze docieram silnik bede dbillisa dolot ladowal ja mam letnie 18" bridgestone potenza made in poland, tylko u mnie co kawalek policja, fitoradary, mam taki odcinek 2mil ale tam zawsze wszyscy pala ile wlazi
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Ja swoją 125km pogonilem 211 i musiałem zwalniać bo miałem zjad myślę że by poszla do 220 spokojnie wiadomo do sprawdze do stałej jazdy szkoda auta ale do 190-200 wedlug mnie się kula spokojnie bez wiejsEgo problemu jak na tą pojemność i moc:-)
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 00:32
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: B14XFL MT6 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: EL
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 2 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
190 km/h przy 125 KM Astracz spokojnie wyciąga, b. ładnie przyspiesza w zakresie 140-170 km/h
- richat
- Posty: 501
- Rejestracja: 16 sie 2016, 14:48
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: B14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 59 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Tu jeszcze kilka informacji odnośnie silników i skrzyń biegów obecnie produkowanych przez Opla: http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehicleEngines/PowertrainProductsEurope.aspx
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Fajnie bo są krzywe momentu i mocy, szkoda tylko, że nie ma naszych silników, albo jestem ślepy
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Masz tylko 140 km! Sorki moj blad :p
- Załączniki
-
- IMG_4053.PNG (133.54 KiB) Przejrzano 29133 razy
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Segor pisze:To chyba silniki z Jtki?
Tak, A14NET - muł!
Chociaż coś tu mi nie gra, bo on nominalnie ma 200 Nm momentu.
Innym tropem idąc (LE2) to chyba coś z S/S i to by pasowało moment obniżony do 235 Nm, ale moc nie ta, pomieszane...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lis 2016, 10:32
- Posiadane auto: Astra 5 ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 3 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
Przy wykresie jest dopisane RON 91, czyli prawdopodobnie wykres uzyskany przy benzynie 91 oktanowej.
- PLGustawo
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 paź 2016, 17:14
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Mazowieckie
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 8 times
Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM
kuba pisze:B14XFT (150HP)
-Blok silnika wykonany w całości z aluminium, żeliwne tuleje cylindrowe, aluminiowa głowica zintegrowana z kolektorem wydechowym.
-Rozrząd - łańcuch, zmienne fazy rozrządu.
-Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym.
-Wtrysk paliwa - centralny, bezpośredni, wtryskiwacze wysokociśnieniowe.
Czy silnik 125 KM ma taką samą budowę? Sprzęgło też jest z dwumasą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości