Różne czasy przyśpieszeń

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
DarkSideOfMoon
Wyjadacz
Posty: 130
Rejestracja: 11 sty 2017, 19:07
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM Enjoy
Rocznik auta: 2016
Miasto: Radlin
Województwo: śląskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: DarkSideOfMoon » 13 sty 2017, 18:19

Cześć wszystkim. Mam pytanko odnośnie przyśpieszeń od 0-100 km/h w naszych rakietkach.
Na łamach różnych magazynów , czasopism czy artykułów w necie czasy tych przyśpieszeń są bardzo rozbieżne.
Odnośnie mojego silnika spotkałem się z czasami 9,2 s 9,5 s 10 s 9,8 s. (skrzynie manualne bez s/s wersja hatchback).
Również średnica zawracania 10 m 11,2 m ?
Jak to jest naprawdę?

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: matrixblue » 24 lut 2017, 20:39

Też to zauważyłem :) Myślę że różnice wynikają z:
- szerokości opon ( na oponach 205 powinno być minimalnie lepsze przyśpieszenie niż na 225)
- rodzaju opon - na letnich będzie szybciej niż na zimowych.
- Wagi samochodu: jak dobrze pamiętam różnica pomiędzy Enjoy a Elite wynosi ok 30 - 50 kg
- Ciśnienia w oponach
- specyfika drogi pomiarowej
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Segor » 24 lut 2017, 23:43

No i jeszcze umiejętności kierowcy. Palenie gumy to nie jest sposób na pobicie rekordu :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: kuba » 24 lut 2017, 23:50

Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle :D "sportowa" skrzynia M32 :lol: Ja w sprincie tracę dobrych kilka sekund zanim upchnę trzeci bieg.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
DarkSideOfMoon
Wyjadacz
Posty: 130
Rejestracja: 11 sty 2017, 19:07
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM Enjoy
Rocznik auta: 2016
Miasto: Radlin
Województwo: śląskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: DarkSideOfMoon » 25 lut 2017, 09:43

kuba pisze:Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle :D "sportowa" skrzynia M32 :lol: Ja w sprincie tracę dobrych kilka sekund zanim upchnę trzeci bieg.


Wiesz, ja nie mam złego zdania o tej skrzyni. Mam jeszcze Astrę H z przebiegiem 270 tyś 1,7 110 KM i nic się nie dzieje. Biegi faktycznie wchodzą z charakterystycznym oporem ale da się przeżyć. W tej nowej jest o niebo lepiej.
Wracając do wątku to rzeczywiście wiele czynników ma wpływ na przyśpieszenie. Ciekawe czy możliwa jest jakaś korekta w kompie żeby turbo zaczynało pompować przy przynajmniej 2 tyś. Wydaje mi się że czeka aż v-tec się przestawi i dopiero rusza z kopyta.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Segor » 25 lut 2017, 10:19

No ze skrzynią szału nie ma, wczoraj wbiłem 3 zamiast 5 i nie powiem... Było czuć sprzęgło :/

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: odl » 25 lut 2017, 11:11

kuba pisze:Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle :D "sportowa" skrzynia M32

Przy M22 jest tak samo ;)

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: kuba » 25 lut 2017, 12:37

No ja powiem tak, w H z M32 wchodziły z oporem, prawda, ale tutaj zwyczajnie haczą! A to jest różnica.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: matrixblue » 25 lut 2017, 18:42

kuba pisze:Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle :D "sportowa" skrzynia M32 :lol: Ja w sprincie tracę dobrych kilka sekund zanim upchnę trzeci bieg.


kurcze też 2 razy miałem problem z 3 biegiem - uff już myślałem że to tylko moje braki warsztatowe :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Teed
Klubowicz
Posty: 466
Rejestracja: 08 lis 2016, 14:35
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: 1,6 B16SHT MT6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: S-w
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 16 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Teed » 25 lut 2017, 18:54

@matrixblue - szerokości opon ( na oponach 205 powinno być minimalnie lepsze przyśpieszenie niż na 225)

Szerokość opony nie ma nic wspólnego z przyspieszeniem, natomiast jej wysokość robi różnicę.
Obrazek

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: b3rs » 25 lut 2017, 21:31

DarkSideOfMoon pisze:Wracając do wątku to rzeczywiście wiele czynników ma wpływ na przyśpieszenie. Ciekawe czy możliwa jest jakaś korekta w kompie żeby turbo zaczynało pompować przy przynajmniej 2 tyś. Wydaje mi się że czeka aż v-tec się przestawi i dopiero rusza z kopyta.

Ale to raczej nie zależy od komputera tylko od konstrukcji turbiny.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
DarkSideOfMoon
Wyjadacz
Posty: 130
Rejestracja: 11 sty 2017, 19:07
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM Enjoy
Rocznik auta: 2016
Miasto: Radlin
Województwo: śląskie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: DarkSideOfMoon » 25 lut 2017, 21:44

b3rs pisze:
DarkSideOfMoon pisze:Wracając do wątku to rzeczywiście wiele czynników ma wpływ na przyśpieszenie. Ciekawe czy możliwa jest jakaś korekta w kompie żeby turbo zaczynało pompować przy przynajmniej 2 tyś. Wydaje mi się że czeka aż v-tec się przestawi i dopiero rusza z kopyta.

Ale to raczej nie zależy od komputera tylko od konstrukcji turbiny.



Wydaje mi się że pracą turbiny steruje elektronika. Ale mogę się oczywiście mylić. Moment "pompowania" został tu wyraźnie opóźniony lub przesunięty. Fajnie by było mieć i czuć kopyto już od 2 tyś. obrotów, chociaż wtedy spalanie by pewnie wzrosło.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Segor » 25 lut 2017, 22:03

Turbina jest napędzana spalinami. Jeżeli jest o zmiennej geometrii to i ta jest sterowana przez ciśnienie doładowania, a nie komputer. Zatem nie da się tego wysterować przez komputer. Poprawcie mnie jeżeli się mylę. Można wysterować vteca bo tu jest w pełni elektroniczny i to faktycznie mogliby poprawić.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: kuba » 25 lut 2017, 22:20

Wydaje mi się Segor, że jest tak jak piszesz, w Vteca można ingerować, kiedy, w jakim zakresie, ma się przestawić. Turbo raczej nie.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: b3rs » 25 lut 2017, 23:56

Autocentrum wreszcie raczyło dodać dane mojego samochodu:
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/astra/k/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.6-turbo-200km-od-2016/
Cholera jasna wie skąd oni wzięli te 7,9s i dlaczego HB jest według nich wolniejszy niż ST. Może chodziło o 6,9s? Dowiemy się pewnie za jakieś pół roku kiedy (może) raczą to poprawić...

Wniosek: Nie przejmować się co piszą i poszukać sobie testu na YT albo sprawdzić samemu.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

remar
Klubowicz
Posty: 482
Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
Posiadane auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.5 TSI 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 47 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: remar » 26 lut 2017, 10:25

Segor pisze:Turbina jest napędzana spalinami. Jeżeli jest o zmiennej geometrii to i ta jest sterowana przez ciśnienie doładowania, a nie komputer.

Sent from my MI 5 using Tapatalk


Każde benzynowe turbo ma stałą geometrię. Konstrukcyjnie również różni się od diesla.

Rado
Nowicjusz
Posty: 50
Rejestracja: 16 lut 2017, 12:36
Posiadane auto: 5008
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2012
Miasto: Rumia
Województwo: Pomorskie
Been thanked: 1 time

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Rado » 26 lut 2017, 16:56

remar pisze:
Segor pisze:Turbina jest napędzana spalinami. Jeżeli jest o zmiennej geometrii to i ta jest sterowana przez ciśnienie doładowania, a nie komputer.

Sent from my MI 5 using Tapatalk


Każde benzynowe turbo ma stałą geometrię. Konstrukcyjnie również różni się od diesla.


Chyba, ze mowimy tylko o Astrze?
Przełomu dokonało Porsche, które w 2006 roku zastosowało zmienną geometrię łopatek w modelu 911 Turbo (997). Materiały oraz technologia przejęta z lotnictwa pozwoliły na skonstruowanie takiej turbosprężarki z VGT, która z powodzeniem sprawdziła się w silniku benzynowym.
Czy czasem VW w nowym 1,5 nie zastosowal rowniez turbiny ze zmienną geometrią? :roll:

remar
Klubowicz
Posty: 482
Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
Posiadane auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.5 TSI 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 47 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: remar » 26 lut 2017, 17:11

Tak, Porsche to wyjątek bo cena tej technologii w jakiej tam jest wykonana turbina ginie w cenie auta. Jak pisałem technologia turbiny w benzynie wyklucza zmienną geometrię ze względu na temperaturę. Zresztą informacje można znaleźć w necie - to nie tajemnica :idea:

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: matrixblue » 26 lut 2017, 18:09

W mojej ocenie bardziej ciekawe są różnice w elastyczności silnika 1.4 125 KM 245 Nm. Przykład:
Test I
astra elastyczność.png
astra elastyczność.png (81.24 KiB) Przejrzano 2449 razy


Test II ( ostatni Auto Świat)
80 - 120 km/h ( VI) - 15,7 s
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: dziadzia82 » 26 lut 2017, 18:17

Jak na 125 Kucy bardzo rozsądne wyniki
Obrazek

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: matrixblue » 26 lut 2017, 18:33

dziadzia82 pisze:Jak na 125 Kucy bardzo rozsądne wyniki


Wiesz chodzi o to że ten sam samochód z tym samym silnikiem w 2 testach ma elastyczność 80 -120 km/h na 6 biegu 11,1 s i 15,7 s.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Segor » 26 lut 2017, 18:34

Ale jeden może być w trybie sport, a drugi nie. A to może powodować, że w pewnych warunkach auto zachowa się inaczej.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: matrixblue » 26 lut 2017, 19:07

Segor pisze:Ale jeden może być w trybie sport, a drugi nie. A to może powodować, że w pewnych warunkach auto zachowa się inaczej.

Sent from my MI 5 using Tapatalk


musimy to kiedyś sami przetestować :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Segor » 26 lut 2017, 19:17

Myślę, że z opisów na forum już wiemy jaki będzie wynik. Sprint 0-200 wyjdzie taki sam. Elastyczność będzie w zdecydowanej liczbie prób na plus dla trybu sport.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 262
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: kruszyn » 02 mar 2017, 06:39

nie używałem tego ale nie sądziłem że tryb sport robi aż taką różnicę?

nikto
Nowicjusz
Posty: 68
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:00
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ___
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Been thanked: 2 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: nikto » 02 mar 2017, 06:56

Być może jeden był z systemem start/stop a drugi nie, moment obrotowy jest inny, inne są też skrzynie biegów.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Fuks » 02 mar 2017, 08:00

U mnie w tryb sport auto wyrywa do przodu jest różnica.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Segor » 02 mar 2017, 11:20

kruszyn pisze:nie używałem tego ale nie sądziłem że tryb sport robi aż taką różnicę?
Najprawdopodobniej w trybie sport VTEC cały czas pracuje w trybie "wydajnym", więc od razu będziesz miał taką moc na jaką pozwala silnik. Bez trybu sport, ustawienie to zależy od komputera a ten działa... jak chce. Zatem w sprzyjających warunkach reakcja będzie podobna, a w niesprzyjających bardzo różna.
Obrazek

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 26 lut 2017, 11:40
Posiadane auto: Opel Astra IV Sedan
Silnik: 1.4 Turbo 140 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 3 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: Sagan07 » 03 mar 2017, 20:35

Co do osiągów to w Auto Świat numer 8/2017 był test kompaktów (Astra zwyciężyła) i osiągi podane dla wersji 1.4 125 KM bez S/S (245 nm) są następujące:

0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 10,2s
0-130 km/h: 16,8s

60-100 km/h: 8,3s (4 bieg)
80-120 km/h: 15,7s (6 bieg)

Ciekawostka:
Zeperfs podaje lepsze wyniki i to w dodatku dla wersji S/S (230 nm): http://www.zeperfs.com/en/fiche6205-ope ... -turbo.htm

Być może była to wersja z trybem Sport.

Tutaj wyniki dla 150 KM: http://www.zeperfs.com/en/fiche6050-ope ... -turbo.htm

Albo mi się wydaje, albo elastyczność wersji 125 KM jest lepsza.

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Różne czasy przyśpieszeń

Postautor: mnocon » 03 mar 2017, 21:14

wg opel.pl HB ma 7s :)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości