LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Z kiedy dokładnie masz auto? Słychać to przy otwartym/zamkniętym oknie?
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Maj 2017, wystarczy wyciszyć radio i usłyszysz, wrzucić 6 i przy 2500 obr. wcisnąć gaz do dechy i czekać na ten specyficzny dźwięk.
- Beep
- Posty: 202
- Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 15 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Wczoraj sprawdzałem to w mojej astrze i po prostu czegoś takiego nie ma. Schodziłem nawet do 1500 obrotów 6 bieg (zrobiłem kilka prób zwiększając obroty co 500 do 3,5 tyś) + pedał w podłogę i nic, auto jedzie normalnie, żadnych odgłosów czy szarpnięć.
Próba robiona na Pb98 z lukoilu (tylko ta stacja jest przy salonie ;d)
Próba robiona na Pb98 z lukoilu (tylko ta stacja jest przy salonie ;d)
- vervex
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 lip 2017, 20:59
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Siemianowice Śląskie
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 7 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Fuks pisze:Ja również 95 czasem zaleję 98. Może stację zmień.
Wyczuwasz jakąś różnicę? Zastanawiam nad zatankowaniem v-power z shella.
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
vervex pisze:Fuks pisze:Ja również 95 czasem zaleję 98. Może stację zmień.
Wyczuwasz jakąś różnicę? Zastanawiam nad zatankowaniem v-power z shella.
Tankowalem i nie wyczułem żadnej różnicy
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Ja również, myślę że różnica jest tylko wtedy gdy zatankujemy "chrzczone" paliwo które nie ma 95 oktanów.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Ja tam wyczuwam różnicę po zatankowaniu zbiornika PB95 zamiast PB98, a mianowicie taką, że mam zgrzewkę browaru z Biedry w gratisie.
No bo innych różnic to nie widzę. Może czas zmienić dyskont?
No bo innych różnic to nie widzę. Może czas zmienić dyskont?
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
- Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 8 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
wiesiek3d pisze:Zadziala , ja od 2500 cisnalem i przed 3000 zaszszczekala, ale gaz w podloge.
Slyszales tylko dzwiek czy poczules jakies szarpniecie?
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Dziwne, ja u siebie takich dzwiekow nie uswiadczylem - przejechane prawie 9tys km od marca. Wciskalem gaz do podlogi i nic, a na filmiku ewidentnie jest to strasznie glosne cykanie, nie do przeoczenia
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
- Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 8 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
danrok pisze: na filmiku ewidentnie jest to strasznie glosne cykanie, nie do przeoczenia
Na filmie mikrofon jest pod maska silnika (pojawia sie napis "mic under the bonnet" )dlatego wydaje sie ze dzwiek jest glosny.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Kurde, chłopaki, czytajcie/oglądajcie ze zrozumieniem i nie po łebkach... Po paru sekundach na filmie jest nagranie z środka z opuszczonymi szybami i słychać bardzo wyraźnie. Do tego @marwisn potwierdza, że słychać. Nie widzę powodu, żeby nie wierzyć @wiesiek3d. Bardziej bym się zastanawiał czy aby nie zrobili w konia kolegi w serwisie i nie wlali mu starego oleju mówiąc, że to nowy...petrolhead pisze:Na filmie mikrofon jest pod maska silnika (pojawia sie napis "mic under the bonnet" )dlatego wydaje sie ze dzwiek jest glosny.
@marwisn próbowałeś na nowym oleju?? Nadal cyka? Już 5 dni temu zmieniłeś olej
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
- Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 8 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
@Segor danrok pisal ze jest to nie do przeoczenia a ja odpowiadalem na Jego komentarz. Moim zdaniem w normalnym uzytkowaniu mozna dzwieku nie wychwycic. Nikt nie jezdzi z otwartymi oknami
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Olej zmieniony na dexos1, wyjazd za brame ASO, 2.5 6 bieg i cyk cyk. Pierwszy raz mi sie udalo uslyszec. Przy radiu raczej nie do usltszenia ale do wyczucia na pedale gazu. W jezdzie normalnej, po miescie trzebaby sie naprawde postarać.
- Beep
- Posty: 202
- Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 15 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Wczoraj miałem okazję przejechać się astrą znajomego 1.4 125 km rok modelowy 2018, zatankowane noPB95 i żadnych szarpnięć a dość długo próbowaliśmy wywołać efekt o którym mowa.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
No to przeszło 2 lata zajęło uporanie sie z tym problemem!
A powinien wyjść silnik do sprzedaży bez omawianych bonusów...
Opel...?
A powinien wyjść silnik do sprzedaży bez omawianych bonusów...
Opel...?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 16:43 przez SACZI, łącznie zmieniany 1 raz.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Segor pisze:@marwisn próbowałeś na nowym oleju?? Nadal cyka? Już 5 dni temu zmieniłeś olej
Nie było okazji wyskoczyć na autostradę. A po mieście nie bardzo jest jak. Myślę, że w przyszłym tygodniu to ogarnę.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
SACZI pisze:No to przeszło 2 lata zajęło uporanie sie z tym problemem!
A powinien wyjść silnik do sprzedaży bez omawianych bonusów...
Opel...?
Akurat patrząc na konkurencję to szybko to zrobili!
Za to mogli dopracować skrzynie M32 które ma już sporo latek, nie piszę że się rozpada ale jak dla mnie na 1 i 2 jest za głośnia.
- Beep
- Posty: 202
- Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 15 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Długo im zajęło? Popatrz na TFSI od 2007 do kwietnia 2013 w zasadzie lepiej nie kupować bo na stacji będziesz lał paliwo do baku i olej do silnika. Mnie poniosło audi a4 b8 z 2008 roku i do dziś tego żałuje 0,5 litra oleju na 1 bak w mieście. 1L na 1000 KM... Dobrze że szybko to sprzedałem ...
Wracając do tematu - ktoś sprawdzał czy problem da się wywołać w aucie z starszych roczników ale z automatem?
Wracając do tematu - ktoś sprawdzał czy problem da się wywołać w aucie z starszych roczników ale z automatem?
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Dzis zrobione 900 km z czego 600 autostrady. Testowalem na roznych biegach i moje zdanie jest takie zeby wywolac lspi trzeba sie postarać, wysoki bieg i gaz w podloge, cykanie do usłyszenia dopiero gdy silnik juz sie zbierze i czuc przyrost mocy.
Jechalem tak jak zawsze, max 160, z reguly 120-140. Przyspieszanie na 6 od 100 do 160 ale pedal na 3/4 i brak dźwięku prazonej kukurydzy w garnku.
Jechalem tak jak zawsze, max 160, z reguly 120-140. Przyspieszanie na 6 od 100 do 160 ale pedal na 3/4 i brak dźwięku prazonej kukurydzy w garnku.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Czyli jeśli ktoś na 6 przy niskich obrotach daje gaz w podłogę to takie są efekty.
Mnie stara szkoła nauczyła redukcji
Mnie stara szkoła nauczyła redukcji
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Gaz w podloge np 2-2,5 i trzymanie buta do 3000 gdy uslyszy sie cyk cyk.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Fuks pisze:Czyli jeśli ktoś na 6 przy niskich obrotach daje gaz w podłogę to takie są efekty.
Mnie stara szkoła nauczyła redukcji
Wytłumacz mi i innym dlaczego przy redukcji biegu >=2krpm szarpie? To co mam redukować aż spadnie do 1300rpm i puszczać pedał sprzęgła powoli? W innych samochodach nie szarpie tylko w tym g..nie.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 22:01 przez astra, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Ja jako ten inny: jesli masz 2000 na 6, jedziesz 100 km/h i chcesz wyprzedzic tira to redukujesz na 4, masz wtedy 3500 i z cala pewnoscia nie bedzie zadnego szarpniecia a manerw bedzie sprawny.
Jesli wcisniesz but bez zmiany biegu troche minie zanim silnik zatrybi a na koniec pewnie pojawi sie LSPI.
Jesli wcisniesz but bez zmiany biegu troche minie zanim silnik zatrybi a na koniec pewnie pojawi sie LSPI.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Nie ogarniam. Dziwisz się, czemu silnik hamuje jak redukujesz bieg??astra pisze:Wytłumacz mi i innym dlaczego przy redukcji biegu >=2krpm szarpie? To co mam redukować aż spadnie do 1300rpm i puszczać pedał sprzęgła powoli? W innych samochodach nie szarpie tylko w tym g..nie.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
userzz pisze:Ja jako ten inny: jesli masz 2000 na 6, jedziesz 100 km/h i chcesz wyprzedzic tira to redukujesz na 4, masz wtedy 3500 i z cala pewnoscia nie bedzie zadnego szarpniecia a manerw bedzie sprawny.
Jesli wcisniesz but bez zmiany biegu troche minie zanim silnik zatrybi a na koniec pewnie pojawi sie LSPI.
Popieram, dwa biegi w dół i rura, a nie duszenie na szóstce. Pisanie o deptaniu do dechy na najwyższym biegu i niskich obrotach utwierdza mnie jedynie w przekonaniu, że ci nieszczęśnicy, którym tłok "się złamał" tak właśnie czynili więc w dużej mierze byli sami sobie winni.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Segor pisze:Nie ogarniam. Dziwisz się, czemu silnik hamuje jak redukujesz bieg??
nie hamuje tylko wyczuwalnie szarpie im redukcja przy wyższych rpm tym mocniej
Jakim cudem w Leonie III 1.4TSI nie ma dwumasy (MT), gdzie max. moment jest dużo niżej (lepiej się jeździ) w AK? Gdzie jest @Fuks? Może to skomentować?
...Kolejny problem związany jest z niewłaściwym operowaniem pedałem sprzęgła. Raptowne puszczanie pedału w końcowej fazie powoduje gwałtowne maksymalne ściśnięcie sprężyn i uderzenie obu mas koła o siebie. Problem ten nie dotyczy wyłącznie ruszania na pierwszym biegu, ale pojawia się również przy zmianie z jedynki na dwójkę. Delikatność warto zachować również przy redukcjach biegów: każde gwałtowniejsze puszczenie pedału sprzęgła jest dla koła dwumasowego gwałtownym przeciążeniem...
Więc po ch@#j jeździć >2krpm że niby dba się o dwumasę jak przy każdej redukcji biegu wyczuwa się szarpnięcie?
Jaki jest sens eko obniżania obrotów biegu jałowego do poziomu 700 obr/min, skoro niższe rpm to większa praca dwumasy czyli krótsza żywotność? Rozumiecie coś z tego?
http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/skrzynia-2871/news-dlaczego-kolo-dwumasowe-nie-jest-wieczne,nId,1487094
Zainteresowani tematem mogą sobie przeczytać cały artykuł w Motorze
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 11:06 przez astra, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości