colins pisze:Uściślijmy więc i napiszmy, że to szarpnięcie z CYK CYK jest niebezpieczniejsze od szarpnięcia bez CYK CYK. Bo bez CYK CYK, to silnik balansuje jeszcze na granicy spalania stukowego, a sterownik próbuje ostatkiem sił go przed tym ochronić. Natomiast szarpnięcie z CYK CYK oznacza, że sterownikowi skończyły się już pomysły na ochronę silnika i właśnie doszło w którymś z cylindrów do niekontrolowanego spalania detonacyjnego CYK CYK. O ile oczywiście to CYK CYK związane jest z wystąpieniem LSPI. Bo równie dobrze mogliśmy np.przejechać jakiegoś kota i wówczas też będzie najpierw jednym, a potem drugim kołem CYK CYK. Wybaczcie obrońcy zwierząt, ale lubię przedstawiać obrazowo zjawiska. No to CYK - Wasze zdrówko.
Niestety kota, czy innego jeża tam nie było, a cyk cyk słyszalny. Przebieg 28tkm utko z 04.2017. Olej zmieniany co 10tkm ostatnio w listopadzie w serwisie. Stan oleju teraz to 32%, następna zmiana pod koniec maja. Olej zalany w serwisie to chyba dexos1gen2. Czy skutki LSPI podlegają gwarancji tej dodatkowej flexcare?