LSPI

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

LSPI

Postautor: Fuks » 21 maja 2017, 22:03

Co to jest LSPI:
https://www.youtube.com/watch?v=eAX3Ez1W8hI

To polecam po 3 minucie pokazują kiedy przy jakich obrotach wystepuje LSPI.
https://www.youtube.com/watch?v=7HscTLozz4I
To tak dla tych co męczą silnik poniżej 2000 obrotów

PS.
Tak w skrócie od 1500 do 2500, przy mocniejszym wciskaniu gazu niektórzy mówią, że lubią jak auto odchodzi od 2000 obrotów.
Silnik tego nie lubi :(

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: LSPI

Postautor: mnocon » 21 maja 2017, 22:47

Pamietam jak kupowałem seicento 1.1 i Pan mówił ze silnik bardziej cierpi na za niskich obrotach niż za wysokich ;)

https://youtu.be/SzssfImJjZA


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 10:10 przez mnocon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: LSPI

Postautor: danrok » 21 maja 2017, 22:59

To jak jeździć po mieście? Na jedynce jak dochodzę do 2.5 tyś to zmieniam, a powinienem wyżej? Jak wrzucam 2 to wtedy obroty spadają do ~2 tyś i znowu to samo. Masz jakieś rady? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: LSPI

Postautor: Segor » 22 maja 2017, 00:03

Jak radośnie się toczysz po mieście to możesz sobie mieć nawet 1,2k obrotów. Chodzi o to że jeżeli chciałbyś przyspieszyć, to zredukuj bieg. A szczególnie jeżeli gwałtownie chcesz przyspieszyć to wkręceni silnik na 3,5k+ obrotów do tego.
A co do odejścia od 2k. Jakoś w dieselach nie strzelają tłoki... Wystarczyło nie oszczędzić na materiale i problemu by nie było.
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2176
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI

Postautor: SACZI » 22 maja 2017, 06:14

Segor pisze:J
A co do odejścia od 2k. Jakoś w dieselach nie strzelają tłoki... Wystarczyło nie oszczędzić na materiale i problemu by nie było.

W dieselach lspi nie wystąpi, ponieważ nie ma do tego warunków.
Tam paliwo wtryskiwane jest tuż przed gmp i dotryskiwane w trakcie spalania.
W benzynie wtrysk jest w suwie ssania i mieszanka benzyny z powietrzem jest sprezana.
Właśnie dlatego występuje lspi/spalanie detonacyjne.
Chyba trzeba Pb98 tankowac...
No i but w podłogę powyżej 3000.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: LSPI

Postautor: Segor » 22 maja 2017, 08:42

Wiem że nie wystąpi. Nawiązywałem do stwierdzenia że wysoki moment od niskich obrotów to zło. Nie, to wspaniała rzecz tylko silnik musi być bez wad.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI

Postautor: colins » 22 maja 2017, 09:30

Żadnemu silnikowi nie służy jazda na wysokim biegu z niskimi obrotami, a już ostre deptanie na gaz w takim przypadku skróci życie każdego, nawet najlepszego motoru.

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: LSPI

Postautor: mnocon » 22 maja 2017, 10:15

Niestety ale sa takie osobe ktore jezdza benzyna jak dieslem :( Jeszcze sie ciesza ze ich turbo beznyna jest tak elastyczna ze przy 50 km/h mozna juz dac 6 i taka jechac caly czas operujac tylko gazem - prawie jak automat :P
Ja jestem nauczony ze jesli jade 70-80 na 5 lub 6 i chce wyprzedzić to redukcja na 3 i but :) ale ja poprostu lubie dzwiek silnik :D

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: LSPI

Postautor: man1utek » 22 maja 2017, 10:24

ja się staram wyczuć zmianę biegu wsłuchując się w pracę silnika

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: LSPI

Postautor: Segor » 22 maja 2017, 10:36

man1utek pisze:ja się staram wyczuć zmianę biegu wsłuchując się w pracę silnika
Jak miałem Matiza to nie było innego wyjścia (brak oborotmierza) i było super :) Jednak po dwóch dieselach przyzwyczajenia się zmieniły.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI

Postautor: Fuks » 22 maja 2017, 10:37

Segor pisze:Wiem że nie wystąpi. Nawiązywałem do stwierdzenia że wysoki moment od niskich obrotów to zło. Nie, to wspaniała rzecz tylko silnik musi być bez wad.


Tylko najlepiej aby taki moment był z dużej pojemności, ciekawe czy te silniki Mazdy 2.0 bez turbo maja jakieś problemy.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI

Postautor: colins » 22 maja 2017, 10:39

W Qashqaiu, którego jeszcze posiadam dynamiczne wyprzedzanie przy dużej prędkości wiąże się ze zmianą biegów o 2 w dół. Taki urok małych turbobenzyn. Podobnie jak mnocon znam osoby, które w chwilę po ruszeniu mają już najwyższy bieg, a ledwo się toczą. I w starych silnikach wolnossących taki styl jazdy przechodził (choć też nie bez wpływu na trwałość silnika), w nowszych delikatnych zabawkach niestety nie zawsze. Co widać po tych opisywanych tutaj awariach. Pomijając delikatność konstrukcji nowych silników uważam, że niebagatelny wpływ na opisywane awarie miał właśnie styl jazdy.

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: LSPI

Postautor: mnocon » 22 maja 2017, 11:52

colins
to tez znam Pana który ma VW bora 1,6 mpi i jadąc 40 km/h ma juz 5 :) a to wszystko tylko dla malego spalania.
Oczywiście gość jezdzi rocznie jakies 5 tys km ;)

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI

Postautor: Fuks » 22 maja 2017, 12:28

Tylko, że taka jazda niewiele oszczędza tego paliwa widać to na tym filmie i wykresie.
Najwięcej pomaga przewidywanie sytuacji na drodze, szczególnie światła w mieście.

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: LSPI

Postautor: mnocon » 22 maja 2017, 13:33

Po wczorajszej trasie zastanawiam sie jak to sie stało ze pewne osoby mają prawko - a może nie maja ;)
kilka sytuacji z wczoraj, trasa pola/lasy 90 km/ ograniczenie a Pani przede mną nonstop 70-80 - hamowanie, gaz mimo ze jechala sama ale caly czas podwójna ciągła
Pozniej Pan ktory caly czas mial mniej niz ograniczenia - na 90 - max 80, jak zobaczyl 70 to juz hamowal do 50 pozniej gaz do 60, jak zobaczyl miasto to odrazu hamowanie do 45. Można by tak cały dzień opowiadać :(

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: LSPI

Postautor: ememel » 22 maja 2017, 14:11

I gdzie @mnocon jest problem?
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: LSPI

Postautor: kuba » 22 maja 2017, 14:23

Panowie, ma się to nijak do LSPI, wiec wracamy do tematu!
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości