LSPI
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
LSPI
Co to jest LSPI:
https://www.youtube.com/watch?v=eAX3Ez1W8hI
To polecam po 3 minucie pokazują kiedy przy jakich obrotach wystepuje LSPI.
https://www.youtube.com/watch?v=7HscTLozz4I
To tak dla tych co męczą silnik poniżej 2000 obrotów
PS.
Tak w skrócie od 1500 do 2500, przy mocniejszym wciskaniu gazu niektórzy mówią, że lubią jak auto odchodzi od 2000 obrotów.
Silnik tego nie lubi
https://www.youtube.com/watch?v=eAX3Ez1W8hI
To polecam po 3 minucie pokazują kiedy przy jakich obrotach wystepuje LSPI.
https://www.youtube.com/watch?v=7HscTLozz4I
To tak dla tych co męczą silnik poniżej 2000 obrotów
PS.
Tak w skrócie od 1500 do 2500, przy mocniejszym wciskaniu gazu niektórzy mówią, że lubią jak auto odchodzi od 2000 obrotów.
Silnik tego nie lubi
- mnocon
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: tychy
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: LSPI
Pamietam jak kupowałem seicento 1.1 i Pan mówił ze silnik bardziej cierpi na za niskich obrotach niż za wysokich
https://youtu.be/SzssfImJjZA
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
https://youtu.be/SzssfImJjZA
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 10:10 przez mnocon, łącznie zmieniany 1 raz.
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: LSPI
To jak jeździć po mieście? Na jedynce jak dochodzę do 2.5 tyś to zmieniam, a powinienem wyżej? Jak wrzucam 2 to wtedy obroty spadają do ~2 tyś i znowu to samo. Masz jakieś rady?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: LSPI
Jak radośnie się toczysz po mieście to możesz sobie mieć nawet 1,2k obrotów. Chodzi o to że jeżeli chciałbyś przyspieszyć, to zredukuj bieg. A szczególnie jeżeli gwałtownie chcesz przyspieszyć to wkręceni silnik na 3,5k+ obrotów do tego.
A co do odejścia od 2k. Jakoś w dieselach nie strzelają tłoki... Wystarczyło nie oszczędzić na materiale i problemu by nie było.
A co do odejścia od 2k. Jakoś w dieselach nie strzelają tłoki... Wystarczyło nie oszczędzić na materiale i problemu by nie było.
-
- Posty: 2176
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 203 times
Re: LSPI
Segor pisze:J
A co do odejścia od 2k. Jakoś w dieselach nie strzelają tłoki... Wystarczyło nie oszczędzić na materiale i problemu by nie było.
W dieselach lspi nie wystąpi, ponieważ nie ma do tego warunków.
Tam paliwo wtryskiwane jest tuż przed gmp i dotryskiwane w trakcie spalania.
W benzynie wtrysk jest w suwie ssania i mieszanka benzyny z powietrzem jest sprezana.
Właśnie dlatego występuje lspi/spalanie detonacyjne.
Chyba trzeba Pb98 tankowac...
No i but w podłogę powyżej 3000.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: LSPI
Wiem że nie wystąpi. Nawiązywałem do stwierdzenia że wysoki moment od niskich obrotów to zło. Nie, to wspaniała rzecz tylko silnik musi być bez wad.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: LSPI
Żadnemu silnikowi nie służy jazda na wysokim biegu z niskimi obrotami, a już ostre deptanie na gaz w takim przypadku skróci życie każdego, nawet najlepszego motoru.
- mnocon
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: tychy
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: LSPI
Niestety ale sa takie osobe ktore jezdza benzyna jak dieslem Jeszcze sie ciesza ze ich turbo beznyna jest tak elastyczna ze przy 50 km/h mozna juz dac 6 i taka jechac caly czas operujac tylko gazem - prawie jak automat
Ja jestem nauczony ze jesli jade 70-80 na 5 lub 6 i chce wyprzedzić to redukcja na 3 i but ale ja poprostu lubie dzwiek silnik
Ja jestem nauczony ze jesli jade 70-80 na 5 lub 6 i chce wyprzedzić to redukcja na 3 i but ale ja poprostu lubie dzwiek silnik
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: LSPI
Jak miałem Matiza to nie było innego wyjścia (brak oborotmierza) i było super Jednak po dwóch dieselach przyzwyczajenia się zmieniły.man1utek pisze:ja się staram wyczuć zmianę biegu wsłuchując się w pracę silnika
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI
Segor pisze:Wiem że nie wystąpi. Nawiązywałem do stwierdzenia że wysoki moment od niskich obrotów to zło. Nie, to wspaniała rzecz tylko silnik musi być bez wad.
Tylko najlepiej aby taki moment był z dużej pojemności, ciekawe czy te silniki Mazdy 2.0 bez turbo maja jakieś problemy.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: LSPI
W Qashqaiu, którego jeszcze posiadam dynamiczne wyprzedzanie przy dużej prędkości wiąże się ze zmianą biegów o 2 w dół. Taki urok małych turbobenzyn. Podobnie jak mnocon znam osoby, które w chwilę po ruszeniu mają już najwyższy bieg, a ledwo się toczą. I w starych silnikach wolnossących taki styl jazdy przechodził (choć też nie bez wpływu na trwałość silnika), w nowszych delikatnych zabawkach niestety nie zawsze. Co widać po tych opisywanych tutaj awariach. Pomijając delikatność konstrukcji nowych silników uważam, że niebagatelny wpływ na opisywane awarie miał właśnie styl jazdy.
- mnocon
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: tychy
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: LSPI
colins
to tez znam Pana który ma VW bora 1,6 mpi i jadąc 40 km/h ma juz 5 a to wszystko tylko dla malego spalania.
Oczywiście gość jezdzi rocznie jakies 5 tys km
to tez znam Pana który ma VW bora 1,6 mpi i jadąc 40 km/h ma juz 5 a to wszystko tylko dla malego spalania.
Oczywiście gość jezdzi rocznie jakies 5 tys km
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI
Tylko, że taka jazda niewiele oszczędza tego paliwa widać to na tym filmie i wykresie.
Najwięcej pomaga przewidywanie sytuacji na drodze, szczególnie światła w mieście.
Najwięcej pomaga przewidywanie sytuacji na drodze, szczególnie światła w mieście.
- mnocon
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: tychy
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: LSPI
Po wczorajszej trasie zastanawiam sie jak to sie stało ze pewne osoby mają prawko - a może nie maja
kilka sytuacji z wczoraj, trasa pola/lasy 90 km/ ograniczenie a Pani przede mną nonstop 70-80 - hamowanie, gaz mimo ze jechala sama ale caly czas podwójna ciągła
Pozniej Pan ktory caly czas mial mniej niz ograniczenia - na 90 - max 80, jak zobaczyl 70 to juz hamowal do 50 pozniej gaz do 60, jak zobaczyl miasto to odrazu hamowanie do 45. Można by tak cały dzień opowiadać
kilka sytuacji z wczoraj, trasa pola/lasy 90 km/ ograniczenie a Pani przede mną nonstop 70-80 - hamowanie, gaz mimo ze jechala sama ale caly czas podwójna ciągła
Pozniej Pan ktory caly czas mial mniej niz ograniczenia - na 90 - max 80, jak zobaczyl 70 to juz hamowal do 50 pozniej gaz do 60, jak zobaczyl miasto to odrazu hamowanie do 45. Można by tak cały dzień opowiadać
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: LSPI
Panowie, ma się to nijak do LSPI, wiec wracamy do tematu!
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości