Szefczu pisze:PLE pisze:Szefczu pisze:trochę nie na temat, ale silniki w poprzednich oplach były od fiata
?
i polecane do zagazowania 1.4 120KM jak i 140KM
W takim razie, czyje są w Astrach V ?
A w temacie.. zwrócił ktoś z Was uwagę, że na prawym zegarze prosto pod miejscem mocowania wskazówki jest kontrolka LPG ? Czyli jakiś plan do montażu fabrycznego chyba jest ?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Nazwa GM Small Gasoline Engine , znana również pod akronimem SGE , identyfikuje rodzinę silników benzynowych produkowanych od 2014 roku przez niemieckiego producenta samochodów Opel , który opracował ją wraz z Shanghai Automotive Industry Corporation w ramach wspólnego przedsięwzięcia PATAC , Nie należy go mylić z małym silnikiem benzynowym z technologią Multiair produkowanym przez Fiat Powertrain Technologies
Generalnie, silniki SGE zostały zaproponowane w różnych wariantach, często różniących się od siebie wieloma szczegółami. Wspomniano już, że mogą one być albo trzy-cylindrowe, albo czterocylindrowe. Różnice nie są jednak następujące: silniki SGE mogą być również zasysane lub doładowywane przez turbosprężarkę. W pierwszym przypadku są to wersje uproszczone, nie tylko ze względu na brak turbosprężarki, ale także dlatego, że nie posiadają one wrzecion z bezpośrednim wtryskiem i równoważenia. Rozwiązania te występują natomiast w silnikach z doładowaniem SGE , które dzięki temu są bardziej podobne do silników MGE w odniesieniu do przyjętych technologii. Silniki SGEdoładowany był między innymi pierwszym debiutem, a aspiracje przybyły w późniejszym czasie. Turbosprężarki dostarczane przez Mitsubishi zostały użyte do wersji z doładowaniem .
Bardziej ogólnie, niezależnie od tego, czy są one zasysane, czy doładowywane, z silnikami MGE są również udostępniane inne rozwiązania techniczne, takie jak zmienne i ciągłe fazy rozrządu (system DCVCP). Stopy lekkie zostały również użyte do budowy głowicy i bloku .
Wspomniany wariant 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra debiutuje w późnym latem 2015 roku, kiedy to rozpoczęła się na rynku, na który Opel Astra K . Architektura na bok, jej istotne cechy są takie same jak w litrowej wersji trzycylindrowej. Jest to jednak wersja wydłużonego skoku, ponieważ odległość każdego cylindra wzrasta z 77,4 do 81,3 mm.
Latem 2017 r . Zadebiutował 1,5-litrowy doładowany wariant pod maską nowego Opla Insignia Grand Sport .