http://www.searchautoparts.com/motorage ... n?page=0,0Trochę szczegółowych informacji o skrzyniach automatycznych GM 6TXX (artykuł jest z 2016, a nic nie wspomina o 6T35, może zbyt nowa?) - w tym na 3 stronie u dołu opis automatycznie wykonywanych okresowo testów sprzęgła w skrzyni (stukanie, szarpanie, kilka razy, w ciągu kilku minut - warto wiedzieć że może się takie coś zdarzyć np. na autostradzie, mniejszy stres
) - ciekawe czy ktoś z posiadaczy automatów już takie testy zauważył - podobno są "raz na 1000 lub więcej mil a jak jest coś nie tak, to częściej". Na następnych stronach dość szczegółowy opis procedury adaptacji skrzyni - są tam warunki które trzeba spełnić, aby procedura nie została przerwana przed poprawnym ukończeniem - miejmy nadzieję, że serwisanci o tym wiedzą/pamiętają.
Dla mnie pocieszającą jest informacja, że wady tych skrzyń sprzed 2012 być może zostały wyeliminowane (a były, jak poniżej), gdyż od tego roku są wersje typu Gen 2, a podobno 6T35 jest typu Gen 3 (cokolwiek to znaczy).
"The wave plate was removed and an additional friction was added for increased torque capacity" - może chodzi o usunięcie elementu który podobno zwykle pękał i niszczył skrzynię? ("Przekładnię trapi jeden, ale częsty i powszechny problem – pęka falisty pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł. Przez tą awarię tworzą się w środku twarde odłamki, szybko uszkadzające dalsze elementy skrzyni").
http://www.atra.com/Webinars/GM/6T40_45_Diag_Fixes.pdfObszerna prezentacja z obrazkami dla serwisantów z 2017
"The 6T35 also features Gen 3 upgrades implemented to enhance efficiency. The pump, for example, has been moved off-axis, which allows better sealing of the torque converter, reducing pump flow demands to enhance fuel economy. Additionally, the pump is now a binary vane-type, which allows lower power consumption during times of lower flow demands and at higher engine speeds."
To powyżej ze strony opisującej Chevroleta Cruze (
https://gm.oemdtc.com/7549/16-na-053-20 ... features/5) - wygląda na to, że konstrukcja skrzyni 6T35 jest nieco odmienna (z pompą przesuniętą poza oś) - chyba coś jak model 6T41/46 GEN III lub 6T70/75 opisany w ww. prezentacji dla serwisantów.
To "przesunięcie pompy poza oś" jest chyba związane z opisaną w prezentacji dla serwisantów "chronicznie występującą" usterką nieszczelności/wycieku z osi (Axle Seal Leaks) związaną z "niewystarczającym podparciem" - wygląda na to, że to jest w Gen 3 poprawione (oby), w Gen 2 chyba jeszcze nie (6T45 - diesel).