Hamownia D16SHT
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Hamownia D16SHT
Jako, że nie ma wielu wyników z hamowni dla 1.6 Turbo, a dla wersji z GPF szczególnie, wrzucam poniżej swoje dzisiejsze wyniki.
Moc: 227,3 KM przy 5711 obr/min, moment maksymalny: 361 Nm przy 3532 obr/min. Seria absolutna, przebieg 8 tys km, czyli dotarty. Pomiary były dwa, oba bardzo zbliżone. Hamownia sprawdzona.
Widać, że tu dość duże turbo, bo moc >200 KM utrzymuje od ok 4200 obr aż do odcięcia. Moment >300 Nm utrzymuje od ok 2600 obr do ok 5600 obr.
Gdyby obrazek się nie wyświetlał, poniżej link do wykresu:
https://zapodaj.net/869eda2cfa37b.jpg.html
Moc: 227,3 KM przy 5711 obr/min, moment maksymalny: 361 Nm przy 3532 obr/min. Seria absolutna, przebieg 8 tys km, czyli dotarty. Pomiary były dwa, oba bardzo zbliżone. Hamownia sprawdzona.
Widać, że tu dość duże turbo, bo moc >200 KM utrzymuje od ok 4200 obr aż do odcięcia. Moment >300 Nm utrzymuje od ok 2600 obr do ok 5600 obr.
Gdyby obrazek się nie wyświetlał, poniżej link do wykresu:
https://zapodaj.net/869eda2cfa37b.jpg.html
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Re: Hamownia D16SHT
Hamownia raczej w Warszawie znana z tego, że pokazuje "mniej optymistycznie" niż u konkurencji. Niejeden płakał po wyniku
10% gifta od fabryki to nie kosmos.
10% gifta od fabryki to nie kosmos.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1,6 SHT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Hamownia D16SHT
20% momentu to już dużo. Może w szczycie 10% mocy ale w pozostałych zwłaszcza 3000-4000 masz dużo więcej niż "powinieneś".
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Hamownia D16SHT
Ja bym powiedział, że bardzo dużo. Tym bardziej, że jak popatrzeć, to z tego silnika po programie wyciągają moce w okolicach 220-230KM i ok 350Nm momentu. Aż z ciekawości chyba swoją sprawdzę, bo nie chce mi się naprawdę wierzyć w tak optymistyczne parametry.
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Hamownia D16SHT
Wojciech pisze:Nie wierzę, błąd pomiaru, no nie wierzę...
Za mało to źle, za dużo też niedobrze.
- PaGo
- Posty: 5173
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Hamownia D16SHT
Masz ss?
Więcej o 60 albo 80nm...szok..
Zrobili pomiar przyspieszenia?
Więcej o 60 albo 80nm...szok..
Zrobili pomiar przyspieszenia?
Nie ręczę za siebie.
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Hamownia D16SHT
Od dawna podejrzewałem Opla o kłamstwa, moja 125 ma ze 150 jak nic, podaje jak wściekła
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Re: Hamownia D16SHT
Nie ma co biadolić, trzeba odżałować 150 zeta i przejechać się na hamownię. U mnie wynik taki a nie inny to szereg czynników - stosunkowo chłodno, wysokie ciśnienie atmosferyczne, mokry (bo pada) intercooler, "przedmuchany" GPF, bo w weekend zrobiona szybka trasa, zalany Racing 100. Przy trzecim pomiarze już by zaczęło lecieć w dół.
Pomiar zgadza się z "dupohamownią" - bo od ok 2700 do od 3500 czuć, że nabiło ciśnienie. I dokładnie w tym zakresie zrywa przyczepność na trójce.
Turbo dmucha ok 1,3 bar - sprawdzane skanerem OBD i Torque Pro, w czasie jazdy. I też pełen boost pojawia się późno, powyżej 2500 obr i trzyma go długo.
Added in 15 minutes 25 seconds:
Nie ma opcji. To duże, proste turbo. Żaden twinscroll czy tym podobne, wastegate na archaiczną gruszkę. Silnik przy 1700 obr nie wygeneruje tyle spalin, żeby to się porządnie rozkręciło.
Pomiar zgadza się z "dupohamownią" - bo od ok 2700 do od 3500 czuć, że nabiło ciśnienie. I dokładnie w tym zakresie zrywa przyczepność na trójce.
Turbo dmucha ok 1,3 bar - sprawdzane skanerem OBD i Torque Pro, w czasie jazdy. I też pełen boost pojawia się późno, powyżej 2500 obr i trzyma go długo.
Added in 15 minutes 25 seconds:
ToniEja pisze:A mial byc moment maksymalny juz od 1700 RPM , a tu tylko 180Nm
Nie ma opcji. To duże, proste turbo. Żaden twinscroll czy tym podobne, wastegate na archaiczną gruszkę. Silnik przy 1700 obr nie wygeneruje tyle spalin, żeby to się porządnie rozkręciło.
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Hamownia D16SHT
No właśnie zdarza mi się, że przy przyspieszaniu i szybkiej zmianie biegów ślizgną mi się koła po zmianie na 3 bieg. Krótko, ale zamieli. Generalnie ten silnik jest świetny. Przy zmianie na 2 bieg to standardowo zabuksuje. Praktycznie w mieście wyłączam kontrolę trakcji, bo inaczej przy każdym uślizgu dławi silnik. Bez kontroli trakcji wystarczy odpowiednia kontrola pedału przyspieszenia i opony się ładnie nagrzewają i przyczepność od razu lepsza. Jest moc. Szkoda, że nie mam wynajmu na 4 lata. Niedługo zacznę jednak testować kia xceed 204 KM z automatem. Ponoć da się wykręcić 6,6 s do 100 km/h.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Hamownia D16SHT
RSBN4N, dzięki za pomiary. Mógłbyś aplikacją na smartphona sprawdzić przyspieszenie od 0-100 km/h lub 0-140 km/h. To już sprawdzałem i byśmy porównali.
viewtopic.php?f=8&t=2536&hilit=aplikacja&start=60#p121124
viewtopic.php?f=8&t=2536&hilit=aplikacja&start=60#p121380
Zbadałbym swoją astrę na hamowni, ale boję się bo to automat.
viewtopic.php?f=8&t=2536&hilit=aplikacja&start=60#p121124
viewtopic.php?f=8&t=2536&hilit=aplikacja&start=60#p121380
Zbadałbym swoją astrę na hamowni, ale boję się bo to automat.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: Hamownia D16SHT
Ja to chyba musze pojechac na hamownie, bo u mnie nic sie nie slizga . Zdarza sie lekki uslizg kół na 2 ce jak jest mokro, ale na suchym nic.
A max moment przy 1700 obr jest wg oficjalnych danych Opla, moje subietywne odczucia to około 3000 RPM
A max moment przy 1700 obr jest wg oficjalnych danych Opla, moje subietywne odczucia to około 3000 RPM
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Re: Hamownia D16SHT
Inferno, jak znajdę chwilę, to postaram się pożyczyć driftboxa i zmierzyć czas porządnie.
ToniEja u mnie jest tak, że jeśli jezdnia jest choć trochę wilgotna (nie mokra, wystarczy dosłownie odrobina wilgoci), to jak daję pełen but na 3 biegu, np od 40 km/h, to kiedy tylko obroty miną 3 tys, zrywa przyczepność. I tak jest za każdym razem.
Tyle, że ja mam 205/55R16. Na szerszej oponie będzie inaczej.
ToniEja u mnie jest tak, że jeśli jezdnia jest choć trochę wilgotna (nie mokra, wystarczy dosłownie odrobina wilgoci), to jak daję pełen but na 3 biegu, np od 40 km/h, to kiedy tylko obroty miną 3 tys, zrywa przyczepność. I tak jest za każdym razem.
Tyle, że ja mam 205/55R16. Na szerszej oponie będzie inaczej.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Hamownia D16SHT
RSBN4N pisze:Inferno, jak znajdę chwilę, to postaram się pożyczyć driftboxa i zmierzyć czas porządnie.
Dobrze by też było pomierzyć nieporządnie czyli aplikacjami, bo wtedy będzie porównywalnie.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: Hamownia D16SHT
Przy 40 km/h na trojce nie ma 3 tys obrotów.
Moze u mnie nie buksują bo ja nie wyłączam nianki.
Moze u mnie nie buksują bo ja nie wyłączam nianki.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Re: Hamownia D16SHT
ToniEja pisze:Przy 40 km/h na trojce nie ma 3 tys obrotów.
Moze u mnie nie buksują bo ja nie wyłączam nianki.
Wiem. Może źle się wyraziłem. Zapinam trójkę przy 40 km/h, wciskam gaz, silnik się rozkręca, buduje się boost, i jak już się zbuduje - zrywa przyczepność.
Added in 37 seconds:
Inferno pisze:RSBN4N pisze:Inferno, jak znajdę chwilę, to postaram się pożyczyć driftboxa i zmierzyć czas porządnie.
Dobrze by też było pomierzyć nieporządnie czyli aplikacjami, bo wtedy będzie porównywalnie.
Namawiał, namawiał, i namówił
- PaGo
- Posty: 5173
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Hamownia D16SHT
nie napisał,że przy 40kmh jest 3000obr.
Napisał,że wciska przy 40,a buksuje jak obroty wzrosną ponad 3000
Napisał,że wciska przy 40,a buksuje jak obroty wzrosną ponad 3000
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Hamownia D16SHT
RSBN4N pisze:Namawiał, namawiał, i namówił
Jak mi znajdziesz wypożyczalnię tego tam Driftboxa lub innego takiego w Trójmieście, to pomierzę i tym. Szukam, ale są w Krakowie, Warszawie...
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 11 cze 2018, 08:56
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: 1.6 SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Hamownia D16SHT
RSBN4N pisze:Jako, że nie ma wielu wyników z hamowni dla 1.6 Turbo, a dla wersji z GPF szczególnie, wrzucam poniżej swoje dzisiejsze wyniki.
masz przycisk sport? Pomiar z włączonym czy wyłączonym?
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Re: Hamownia D16SHT
marekt pisze:RSBN4N pisze:Jako, że nie ma wielu wyników z hamowni dla 1.6 Turbo, a dla wersji z GPF szczególnie, wrzucam poniżej swoje dzisiejsze wyniki.
masz przycisk sport? Pomiar z włączonym czy wyłączonym?
Nie, nie mam.
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: Hamownia D16SHT
Pierwsze pol sekundy moim zdaniem. Reakcja na gaz jest inna ale nic poza tym moim zdaniem.PaGo pisze:Jak wciskasz w podłogę to "Sport"ma jakieś znaczenie?
- PaGo
- Posty: 5173
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Hamownia D16SHT
W pół sekundy dasz radę wepchnąć pedał w podłogę?
Jeśli w trybie sport maks. gaz jest np.w połowie drogi do gleby,to różnica powinna byś niezauwazalna?
Jeśli w trybie sport maks. gaz jest np.w połowie drogi do gleby,to różnica powinna byś niezauwazalna?
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Hamownia D16SHT
Ciekawe jak ma się prawdziwy pomiar na hamowni silnikowej do ułomnego pomiaru na hamowni podwoziowej.
- kamtka
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lip 2020, 03:24
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: GD / NKE
- Województwo: pomorskie
Re: Hamownia D16SHT
W sobotę kupiłem auto i podsyłam dla zainteresowanych pomiar z wczorajszego pomiaru. RM 2017, przebieg 48k.
Wynik: 216hp, 330Nm
https://ibb.co/S0Zq6qn
Wynik: 216hp, 330Nm
https://ibb.co/S0Zq6qn
Kaczor
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości