Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
- Doders
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-szcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Witajcie,
nie znalazłem przeszukując forum podobnego tematu, chyba że ze względu na staż nie potrafiłem tego zrobić
Do rzeczy:
Zauważyłem już raz, ale myślałem wtedy że to pomyłka.
Dziś wyraźnie stało się to poraz kolejny.
Sprawa tyczy hałasu i chwilowego przerwania przyspieszania samochodu przy redukcji z 4 na trójkę i przy wciśnęciu pedału gazu do dechy.
Jechałem dziś spokojnie na 4. biegu koło 60km/h przez dłuższy czas, aż nadszedł moment wyprzedzania.
Zatem redukcja do 3., pedał gazu do oporu, samochód idealnie się odpycha, no i właśnie... w pewnym momencie dosłownie na ułamek sekundy samochód przestaje przyspieszać, słychać z okolicy silnika takie dziwne "dryyyyyyttt" (nie śmiać się) , po czy z powrotem wciska w fotel i zaczyna dalej wyrywać do przodu.
Po chwili próbowałem sprowokować ową sytuację poraz kolejny, czyli 4. spokojna jazda przez dłuższą chwilę, redukcja, gaz, i nic.
Panie, Panowie, co Wy na to, miał ktoś podobny przypadek?
Pytanie czy się już martwić, na liczniku 8300km, a tu takie coś?
pozdrowienia
nie znalazłem przeszukując forum podobnego tematu, chyba że ze względu na staż nie potrafiłem tego zrobić
Do rzeczy:
Zauważyłem już raz, ale myślałem wtedy że to pomyłka.
Dziś wyraźnie stało się to poraz kolejny.
Sprawa tyczy hałasu i chwilowego przerwania przyspieszania samochodu przy redukcji z 4 na trójkę i przy wciśnęciu pedału gazu do dechy.
Jechałem dziś spokojnie na 4. biegu koło 60km/h przez dłuższy czas, aż nadszedł moment wyprzedzania.
Zatem redukcja do 3., pedał gazu do oporu, samochód idealnie się odpycha, no i właśnie... w pewnym momencie dosłownie na ułamek sekundy samochód przestaje przyspieszać, słychać z okolicy silnika takie dziwne "dryyyyyyttt" (nie śmiać się) , po czy z powrotem wciska w fotel i zaczyna dalej wyrywać do przodu.
Po chwili próbowałem sprowokować ową sytuację poraz kolejny, czyli 4. spokojna jazda przez dłuższą chwilę, redukcja, gaz, i nic.
Panie, Panowie, co Wy na to, miał ktoś podobny przypadek?
Pytanie czy się już martwić, na liczniku 8300km, a tu takie coś?
pozdrowienia
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Jest chyba kilka podobnych tematów a raczej przypadku opisanego wyżej. Czytałeś TU?
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Zerknij tutaj: lspi-w-1-0-prawdziwe-t1343.html?hilit=spalanie%20stukowe
Obejrzyj film i powiedz czy to takie samo drytyty Jesli tak to "wtrymiga" do ASO...
Obejrzyj film i powiedz czy to takie samo drytyty Jesli tak to "wtrymiga" do ASO...
Moja CZARNULKA
- Doders
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-szcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Krzysiec pisze:Zerknij tutaj: lspi-w-1-0-prawdziwe-t1343.html?hilit=spalanie%20stukowe
Obejrzyj film i powiedz czy to takie samo drytyty Jesli tak to "wtrymiga" do ASO...
Dzięki za pomoc, dźwięk na filmie jest raczej inny, ale raczej może brać się z wielu czynników(rodzaj słuchawek, głośność itd) Generalnie różnica między filmem a moim hałasem jest taka, że na filmie słychać te dryt, takie powolne, następujące w pewnym odstępie. W moje Astrze jest to dryt, gdzieś 4,5 krotne ale następujące bardzo szybko po sobie, jakby seria 4,5 strzałów z pistoletu automatycznego , nie jestem specjalistą, ale chciałbym podejrzewać, że to jakiś sterownik, który się przestawia...zatem w poniedziałek i tak podjadę do ASO, ale już się obawiam się, że i tak nic nie stwierdzą...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Wiesz, łapie może występować bardzo szybko po sobie. Jeżeli to jest podobny metaliczny dźwięk to nie dobrze.
- Doders
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-szcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Segor pisze:Wiesz, łapie może występować bardzo szybko po sobie. Jeżeli to jest podobny metaliczny dźwięk to nie dobrze.
Dzięki...
wsłuchałem się jeszcze parę razy w filmik.
To co słyszałem u siebie, to nie był dźwięk metaliczny, raczej w miarę stonowane(plastikowe) szybkie "pyknięcia"...
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
To dobrze bo inaczej byłbyś pierwszym z 2017 co tłoczek padł .
Ale redukcja nie pasuje do LSPI bo obroty już duże więc na 99% to coś innego.
Ale redukcja nie pasuje do LSPI bo obroty już duże więc na 99% to coś innego.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
LSPI to nie na 3 biegu, dzwieku spalania stkowego (slychac jak prazenie kukurydzy w garnku jeśli ktoś robił) nie uslyszy się przy wlaczonym radiu i wcale nie tak latwo go wywolac. Na filmie jest glosny bo mikrofon byl pod maska.
Także to nie to, spokojnie. Raczej obstawialbym cos w skrzynni.
Jak jest ze wskazowka obrotow w tej sytuacji?, przy lspi widac to na zegarach bo wskazowka momentalnie cofa sie na tarczy i czuc to tez w pedale gazu.
Także to nie to, spokojnie. Raczej obstawialbym cos w skrzynni.
Jak jest ze wskazowka obrotow w tej sytuacji?, przy lspi widac to na zegarach bo wskazowka momentalnie cofa sie na tarczy i czuc to tez w pedale gazu.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Doders, 60km/h to jakieś 2500 obr/min na III biegu, dobrze mówię?
Akurat objawy, które opisujesz idealnie pasują do spalania stukowego/LSPI, ale obroty trochę za wysokie.
Jeszcze zapytam, na jakiej stacji paliwo tankujesz?
Mi "nie leży" Pb95 z Orlenu, bo silnik lubi szarpnąć i właśnie przy dużym obciążeniu na niskich obrotach (około 2000 na III'ce) takie rzegotanie się wydobywa.
Zmiana na Pb95 z Shell i/lub na Pb98 z Orlenu praktycznie eliminują takie zachowanie silnika.
Akurat objawy, które opisujesz idealnie pasują do spalania stukowego/LSPI, ale obroty trochę za wysokie.
Jeszcze zapytam, na jakiej stacji paliwo tankujesz?
Mi "nie leży" Pb95 z Orlenu, bo silnik lubi szarpnąć i właśnie przy dużym obciążeniu na niskich obrotach (około 2000 na III'ce) takie rzegotanie się wydobywa.
Zmiana na Pb95 z Shell i/lub na Pb98 z Orlenu praktycznie eliminują takie zachowanie silnika.
- Doders
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-szcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Fuks pisze:To dobrze bo inaczej byłbyś pierwszym z 2017 co tłoczek padł .
Ale redukcja nie pasuje do LSPI bo obroty już duże więc na 99% to coś innego.
Odpukać
Spalanie stukowe przerobiłem w mojej wysłużonej corsie C, gdzie wydmuchałem min. uszczelkę. Tam odgłosy te dochodziły prawie cały czas, zobaczymy co ASO na to jak podjadę...
Added in 2 minutes 26 seconds:
userzz pisze:LSPI to nie na 3 biegu, dzwieku spalania stkowego (slychac jak prazenie kukurydzy w garnku jeśli ktoś robił) nie uslyszy się przy wlaczonym radiu i wcale nie tak latwo go wywolac. Na filmie jest glosny bo mikrofon byl pod maska.
Także to nie to, spokojnie. Raczej obstawialbym cos w skrzynni.
Jak jest ze wskazowka obrotow w tej sytuacji?, przy lspi widac to na zegarach bo wskazowka momentalnie cofa sie na tarczy i czuc to tez w pedale gazu.
Problem, że to dziwne zachowanie miało miejsce dopiero dwukrotnie, zatem nie spojrzałem na zegary.
Postaram się w najbliższym czasie sprowokować tę sytuację, jeśli się uda, wtedy będę mógł coś powiedzieć odnośnie zegarów...
Added in 1 minute 24 seconds:
SACZI pisze:Doders, 60km/h to jakieś 2500 obr/min na III biegu, dobrze mówię?
Akurat objawy, które opisujesz idealnie pasują do spalania stukowego/LSPI, ale obroty trochę za wysokie.
Jeszcze zapytam, na jakiej stacji paliwo tankujesz?
Mi "nie leży" Pb95 z Orlenu, bo silnik lubi szarpnąć i właśnie przy dużym obciążeniu na niskich obrotach (około 2000 na III'ce) takie rzegotanie się wydobywa.
Zmiana na Pb95 z Shell i/lub na Pb98 z Orlenu praktycznie eliminują takie zachowanie silnika.
Od początku Orlen Pb95, nic innego nie wypił od nowości...
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Zatankuj sie na bp lub shellu 95 tak jak radza w postach wyzej. Orlen nie sluzy naszym Astrom. Roznice czuc odrazu sam to przerabialem. Pisalem o tym na forum kiedys, w tym okresie tankowalem sie na Orlenie. Mialem chyba podobna sytuacje jak ty. Zjezdzajac ze slimaka, bylo z gorki na 3 biegu chcialem szybko wlaczyc sie do ruchu, gaz w podloge, silnik ladnie ciagnie az tu nagle na ulamek sekundy jakby odciete paliwo, brak jakiejkolwiek reakcji na pedal.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Jedyne paliwo na jakim do tej pory się "przejechałem" to Shell :/ I może to siła sugestii, ale jak kiedyś musiałem znów zatankować Shella to znów wydawalo mi się że coś nie tak z silnikiem jest...
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Doders pisze:Spalanie stukowe przerobiłem w mojej wysłużonej corsie C
LSPI to coś innego niż spalanie stukowe https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition
LSPI występuje w silnikach turbo z wtryskiem bezpośrednim.
Przy niskich obrotach < 2500 (czym niższe tym większa szansa) jak wciskasz gaz w podłogę.
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Segor pisze:Jedyne paliwo na jakim do tej pory się "przejechałem" to Shell :/ I może to siła sugestii, ale jak kiedyś musiałem znów zatankować Shella to znów wydawalo mi się że coś nie tak z silnikiem jest...
Ja też zatankowałem kiedyś parę razy na Shellu i zawsze coś się potem stało z autem (jeszcze poprzednim). Dlatego choćbym miał pchać do BP, to będę pchał, żeby nie zalewać na Shellu
Najlepiej jakbyś umiał wywołać sytuację sam i pokazać mechanikowi z ASO, inaczej pewnie będą coś szukać, nie wiadomo gdzie i w sumie pewnie nic z tego nie wyjdzie masz gwarancję, ja bym się nie przejmował aż tak, ale podjechać zawsze można - będziesz miał na podkładkę gdyby coś się stało potem.
- Doders
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-szcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
danrok pisze:Segor pisze:Jedyne paliwo na jakim do tej pory się "przejechałem" to Shell :/ I może to siła sugestii, ale jak kiedyś musiałem znów zatankować Shella to znów wydawalo mi się że coś nie tak z silnikiem jest...
Ja też zatankowałem kiedyś parę razy na Shellu i zawsze coś się potem stało z autem (jeszcze poprzednim). Dlatego choćbym miał pchać do BP, to będę pchał, żeby nie zalewać na Shellu
Najlepiej jakbyś umiał wywołać sytuację sam i pokazać mechanikowi z ASO, inaczej pewnie będą coś szukać, nie wiadomo gdzie i w sumie pewnie nic z tego nie wyjdzie masz gwarancję, ja bym się nie przejmował aż tak, ale podjechać zawsze można - będziesz miał na podkładkę gdyby coś się stało potem.
No niestety na zawołanie ciężko wywołać... trochę dziś pojeździłem poza miastem i nijak to zrobić
W ASO byłem, racja niech wiedzą, że coś się dzieje.
Całe szczęście na samym początku dałem mojej Aśce 5-cio letnią gwarancję(oby się nie przydała)
Co do paliwa, to BP, Shell, jakby poczytać dostawca ten sam-przede wszystkim Orlen. Wiem, sprawa ewentualnych znikomych dodatków
Jeszcze Lotos został niewymieniony
Narazie w baku mam jeszcze 1/4 Orlenu, zobaczymy co wleje...
- Beep
- Posty: 202
- Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 15 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Ja ostatnio dwa razy wlewałem Pb98 z tesco i absolutnie nic się nie dzieje, a cena prawie -50 gr na litrze w porównaniu do orlenu.
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
A wykluczyłeś zwykłe działanie układu przeciwpoślizgowego. Opis może wskazywać chwilowy uślizg kół i działanie zaworów układu przeciwpoślizgowego.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Uślizg kół na 3 biegu to musiałoby być bardzo ślisko. Mi raz na śliskim udało się to zrobić, ale na drugim biegu. Czyli gaz przy niecałych 3k obrotów, a uślizg kół faktycznie dopiero przy 3,5k obrotów. Tylko, że to łatwo odróżnić, bo jeżeli nie puścisz gazu, to nie przestaniesz boksować kołami. Z tego co napisał kolega, to gaz miał ciągle w podłodze, a auto po chwili zaczęło przyspieszać.
- Doders
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-szcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
Segor pisze:Uślizg kół na 3 biegu to musiałoby być bardzo ślisko. Mi raz na śliskim udało się to zrobić, ale na drugim biegu. Czyli gaz przy niecałych 3k obrotów, a uślizg kół faktycznie dopiero przy 3,5k obrotów. Tylko, że to łatwo odróżnić, bo jeżeli nie puścisz gazu, to nie przestaniesz boksować kołami. Z tego co napisał kolega, to gaz miał ciągle w podłodze, a auto po chwili zaczęło przyspieszać.
Ślisko nie było to nie to, na pewno. Zmienimy paliwo z 95Orlen na 98Orlen, albo na inne jak piszecie i zobaczymy.
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
dzieje się to raz na 1000-3000tyś km. niemożliwe do powtórzenia na zawołanie. nie wiem czy zmiana paliwa coś zmieni.
- Doders
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-szcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3
grandmaster pisze:dzieje się to raz na 1000-3000tyś km. niemożliwe do powtórzenia na zawołanie. nie wiem czy zmiana paliwa coś zmieni.
Chyba jedna z lepszym konkluzji...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości