Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
Doders
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-szcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Doders » 13 sty 2018, 20:33

Witajcie,
nie znalazłem przeszukując forum podobnego tematu, chyba że ze względu na staż nie potrafiłem tego zrobić :)
Do rzeczy:
Zauważyłem już raz, ale myślałem wtedy że to pomyłka.
Dziś wyraźnie stało się to poraz kolejny.
Sprawa tyczy hałasu i chwilowego przerwania przyspieszania samochodu przy redukcji z 4 na trójkę i przy wciśnęciu pedału gazu do dechy.
Jechałem dziś spokojnie na 4. biegu koło 60km/h przez dłuższy czas, aż nadszedł moment wyprzedzania.
Zatem redukcja do 3., pedał gazu do oporu, samochód idealnie się odpycha, no i właśnie... w pewnym momencie dosłownie na ułamek sekundy samochód przestaje przyspieszać, słychać z okolicy silnika takie dziwne "dryyyyyyttt" (nie śmiać się) ;), po czy z powrotem wciska w fotel i zaczyna dalej wyrywać do przodu.
Po chwili próbowałem sprowokować ową sytuację poraz kolejny, czyli 4. spokojna jazda przez dłuższą chwilę, redukcja, gaz, i nic.
Panie, Panowie, co Wy na to, miał ktoś podobny przypadek?
Pytanie czy się już martwić, na liczniku 8300km, a tu takie coś?
pozdrowienia

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: daro » 13 sty 2018, 20:46

Jest chyba kilka podobnych tematów a raczej przypadku opisanego wyżej. Czytałeś TU?

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Krzysiec » 13 sty 2018, 21:04

Zerknij tutaj: lspi-w-1-0-prawdziwe-t1343.html?hilit=spalanie%20stukowe
Obejrzyj film i powiedz czy to takie samo drytyty ;) Jesli tak to "wtrymiga" do ASO...

Awatar użytkownika
Doders
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-szcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Doders » 13 sty 2018, 22:03

Krzysiec pisze:Zerknij tutaj: lspi-w-1-0-prawdziwe-t1343.html?hilit=spalanie%20stukowe
Obejrzyj film i powiedz czy to takie samo drytyty ;) Jesli tak to "wtrymiga" do ASO...


Dzięki za pomoc, dźwięk na filmie jest raczej inny, ale raczej może brać się z wielu czynników(rodzaj słuchawek, głośność itd) Generalnie różnica między filmem a moim hałasem jest taka, że na filmie słychać te dryt, takie powolne, następujące w pewnym odstępie. W moje Astrze jest to dryt, gdzieś 4,5 krotne ale następujące bardzo szybko po sobie, jakby seria 4,5 strzałów z pistoletu automatycznego :), nie jestem specjalistą, ale chciałbym podejrzewać, że to jakiś sterownik, który się przestawia...zatem w poniedziałek i tak podjadę do ASO, ale już się obawiam się, że i tak nic nie stwierdzą...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Segor » 13 sty 2018, 22:31

Wiesz, łapie może występować bardzo szybko po sobie. Jeżeli to jest podobny metaliczny dźwięk to nie dobrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Doders
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-szcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Doders » 13 sty 2018, 22:41

Segor pisze:Wiesz, łapie może występować bardzo szybko po sobie. Jeżeli to jest podobny metaliczny dźwięk to nie dobrze.


Dzięki...

wsłuchałem się jeszcze parę razy w filmik.
To co słyszałem u siebie, to nie był dźwięk metaliczny, raczej w miarę stonowane(plastikowe) szybkie "pyknięcia"...

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Fuks » 14 sty 2018, 10:15

To dobrze bo inaczej byłbyś pierwszym z 2017 co tłoczek padł :).
Ale redukcja nie pasuje do LSPI bo obroty już duże więc na 99% to coś innego.

userzz
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: userzz » 14 sty 2018, 10:50

LSPI to nie na 3 biegu, dzwieku spalania stkowego (slychac jak prazenie kukurydzy w garnku jeśli ktoś robił) nie uslyszy się przy wlaczonym radiu i wcale nie tak latwo go wywolac. Na filmie jest glosny bo mikrofon byl pod maska.
Także to nie to, spokojnie. Raczej obstawialbym cos w skrzynni.
Jak jest ze wskazowka obrotow w tej sytuacji?, przy lspi widac to na zegarach bo wskazowka momentalnie cofa sie na tarczy i czuc to tez w pedale gazu.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: SACZI » 14 sty 2018, 11:01

Doders, 60km/h to jakieś 2500 obr/min na III biegu, dobrze mówię?
Akurat objawy, które opisujesz idealnie pasują do spalania stukowego/LSPI, ale obroty trochę za wysokie.

Jeszcze zapytam, na jakiej stacji paliwo tankujesz?
Mi "nie leży" Pb95 z Orlenu, bo silnik lubi szarpnąć i właśnie przy dużym obciążeniu na niskich obrotach (około 2000 na III'ce) takie rzegotanie się wydobywa.
Zmiana na Pb95 z Shell i/lub na Pb98 z Orlenu praktycznie eliminują takie zachowanie silnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
Doders
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-szcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Doders » 14 sty 2018, 17:05

Fuks pisze:To dobrze bo inaczej byłbyś pierwszym z 2017 co tłoczek padł :).
Ale redukcja nie pasuje do LSPI bo obroty już duże więc na 99% to coś innego.



Odpukać :)
Spalanie stukowe przerobiłem w mojej wysłużonej corsie C, gdzie wydmuchałem min. uszczelkę. Tam odgłosy te dochodziły prawie cały czas, zobaczymy co ASO na to jak podjadę...

Added in 2 minutes 26 seconds:
userzz pisze:LSPI to nie na 3 biegu, dzwieku spalania stkowego (slychac jak prazenie kukurydzy w garnku jeśli ktoś robił) nie uslyszy się przy wlaczonym radiu i wcale nie tak latwo go wywolac. Na filmie jest glosny bo mikrofon byl pod maska.
Także to nie to, spokojnie. Raczej obstawialbym cos w skrzynni.
Jak jest ze wskazowka obrotow w tej sytuacji?, przy lspi widac to na zegarach bo wskazowka momentalnie cofa sie na tarczy i czuc to tez w pedale gazu.


Problem, że to dziwne zachowanie miało miejsce dopiero dwukrotnie, zatem nie spojrzałem na zegary.
Postaram się w najbliższym czasie sprowokować tę sytuację, jeśli się uda, wtedy będę mógł coś powiedzieć odnośnie zegarów...

Added in 1 minute 24 seconds:
SACZI pisze:Doders, 60km/h to jakieś 2500 obr/min na III biegu, dobrze mówię?
Akurat objawy, które opisujesz idealnie pasują do spalania stukowego/LSPI, ale obroty trochę za wysokie.

Jeszcze zapytam, na jakiej stacji paliwo tankujesz?
Mi "nie leży" Pb95 z Orlenu, bo silnik lubi szarpnąć i właśnie przy dużym obciążeniu na niskich obrotach (około 2000 na III'ce) takie rzegotanie się wydobywa.
Zmiana na Pb95 z Shell i/lub na Pb98 z Orlenu praktycznie eliminują takie zachowanie silnika.


Od początku Orlen Pb95, nic innego nie wypił od nowości...

userzz
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: userzz » 14 sty 2018, 21:08

Zatankuj sie na bp lub shellu 95 tak jak radza w postach wyzej. Orlen nie sluzy naszym Astrom. Roznice czuc odrazu sam to przerabialem. Pisalem o tym na forum kiedys, w tym okresie tankowalem sie na Orlenie. Mialem chyba podobna sytuacje jak ty. Zjezdzajac ze slimaka, bylo z gorki na 3 biegu chcialem szybko wlaczyc sie do ruchu, gaz w podloge, silnik ladnie ciagnie az tu nagle na ulamek sekundy jakby odciete paliwo, brak jakiejkolwiek reakcji na pedal.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Segor » 15 sty 2018, 00:19

Jedyne paliwo na jakim do tej pory się "przejechałem" to Shell :/ I może to siła sugestii, ale jak kiedyś musiałem znów zatankować Shella to znów wydawalo mi się że coś nie tak z silnikiem jest...
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Fuks » 15 sty 2018, 11:35

Doders pisze:Spalanie stukowe przerobiłem w mojej wysłużonej corsie C

LSPI to coś innego niż spalanie stukowe :) https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition

LSPI występuje w silnikach turbo z wtryskiem bezpośrednim.
Przy niskich obrotach < 2500 (czym niższe tym większa szansa) jak wciskasz gaz w podłogę.

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: danrok » 15 sty 2018, 16:18

Segor pisze:Jedyne paliwo na jakim do tej pory się "przejechałem" to Shell :/ I może to siła sugestii, ale jak kiedyś musiałem znów zatankować Shella to znów wydawalo mi się że coś nie tak z silnikiem jest...


Ja też zatankowałem kiedyś parę razy na Shellu i zawsze coś się potem stało z autem (jeszcze poprzednim). Dlatego choćbym miał pchać do BP, to będę pchał, żeby nie zalewać na Shellu :D

Najlepiej jakbyś umiał wywołać sytuację sam i pokazać mechanikowi z ASO, inaczej pewnie będą coś szukać, nie wiadomo gdzie i w sumie pewnie nic z tego nie wyjdzie :( masz gwarancję, ja bym się nie przejmował aż tak, ale podjechać zawsze można - będziesz miał na podkładkę gdyby coś się stało potem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Doders
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-szcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Doders » 15 sty 2018, 19:33

danrok pisze:
Segor pisze:Jedyne paliwo na jakim do tej pory się "przejechałem" to Shell :/ I może to siła sugestii, ale jak kiedyś musiałem znów zatankować Shella to znów wydawalo mi się że coś nie tak z silnikiem jest...


Ja też zatankowałem kiedyś parę razy na Shellu i zawsze coś się potem stało z autem (jeszcze poprzednim). Dlatego choćbym miał pchać do BP, to będę pchał, żeby nie zalewać na Shellu :D

Najlepiej jakbyś umiał wywołać sytuację sam i pokazać mechanikowi z ASO, inaczej pewnie będą coś szukać, nie wiadomo gdzie i w sumie pewnie nic z tego nie wyjdzie :( masz gwarancję, ja bym się nie przejmował aż tak, ale podjechać zawsze można - będziesz miał na podkładkę gdyby coś się stało potem.


No niestety na zawołanie ciężko wywołać... trochę dziś pojeździłem poza miastem i nijak to zrobić :)
W ASO byłem, racja niech wiedzą, że coś się dzieje.
Całe szczęście na samym początku dałem mojej Aśce 5-cio letnią gwarancję(oby się nie przydała)
Co do paliwa, to BP, Shell, jakby poczytać dostawca ten sam-przede wszystkim Orlen. Wiem, sprawa ewentualnych znikomych dodatków :D
Jeszcze Lotos został niewymieniony :D
Narazie w baku mam jeszcze 1/4 Orlenu, zobaczymy co wleje... :)

Awatar użytkownika
Beep
Wyjadacz
Posty: 202
Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Beep » 16 sty 2018, 10:29

Ja ostatnio dwa razy wlewałem Pb98 z tesco i absolutnie nic się nie dzieje, a cena prawie -50 gr na litrze w porównaniu do orlenu.
Obrazek

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: rah » 16 sty 2018, 11:33

A wykluczyłeś zwykłe działanie układu przeciwpoślizgowego. Opis może wskazywać chwilowy uślizg kół i działanie zaworów układu przeciwpoślizgowego.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Segor » 16 sty 2018, 12:34

Uślizg kół na 3 biegu to musiałoby być bardzo ślisko. Mi raz na śliskim udało się to zrobić, ale na drugim biegu. Czyli gaz przy niecałych 3k obrotów, a uślizg kół faktycznie dopiero przy 3,5k obrotów. Tylko, że to łatwo odróżnić, bo jeżeli nie puścisz gazu, to nie przestaniesz boksować kołami. Z tego co napisał kolega, to gaz miał ciągle w podłodze, a auto po chwili zaczęło przyspieszać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Doders
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-szcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Doders » 16 sty 2018, 19:50

Segor pisze:Uślizg kół na 3 biegu to musiałoby być bardzo ślisko. Mi raz na śliskim udało się to zrobić, ale na drugim biegu. Czyli gaz przy niecałych 3k obrotów, a uślizg kół faktycznie dopiero przy 3,5k obrotów. Tylko, że to łatwo odróżnić, bo jeżeli nie puścisz gazu, to nie przestaniesz boksować kołami. Z tego co napisał kolega, to gaz miał ciągle w podłodze, a auto po chwili zaczęło przyspieszać.


Ślisko nie było to nie to, na pewno. Zmienimy paliwo z 95Orlen na 98Orlen, albo na inne jak piszecie i zobaczymy.

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: grandmaster » 16 sty 2018, 20:55

dzieje się to raz na 1000-3000tyś km. niemożliwe do powtórzenia na zawołanie. nie wiem czy zmiana paliwa coś zmieni.

Awatar użytkownika
Doders
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2018, 20:11
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-szcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Hałas i spadek mocy przy redukcji z 4 na 3

Postautor: Doders » 16 sty 2018, 21:56

grandmaster pisze:dzieje się to raz na 1000-3000tyś km. niemożliwe do powtórzenia na zawołanie. nie wiem czy zmiana paliwa coś zmieni.


Chyba jedna z lepszym konkluzji...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 48 gości