Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 13:33

Wszyscy rzuciliśmy się na te benzyniaki, bo diesle już passe, blee i w ogóle. Miały być względnie oszczędne, a tu napakowane osprzętem i elektroniką niemal jak diesle i ekonomia jazdy pod wielkim znakiem zapytania jak na razie... Więc pogadajmy może i o sposobach na "oszczędności" ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: komisarzryba » 12 sty 2017, 13:40

ja nie narzekam. jezdzic trzeba umiec ;P
béton brut

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 13:44

No masz rację, ja może i cisnę, ale koledzy twierdzą że oszczędnie jeżdżąc spalania mają +/- 10 l. Chociaż z drugiej strony jeżdżę w myśl zasady eco-drivingu, od 0 but, a potem jak najbardziej i jak najdłużej stabilne obroty.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 12 sty 2017, 13:58

kuba pisze:jeżdżę w myśl zasady eco-drivingu
No i tu zasadnicze pytanie, bo pewnie wiele osób jeździ "starą szkołą" - piątka przy 40km/h i byle niższe obroty... A potem płacz, że spalanie wysokie. Przypomnijmy: eco driving to przyspieszanie z użyciem optymalnych dla silnika obrotów, w których uzyskuję pełną wydajność (maksymalny moment obrotowy?), a następnie jak najbardziej płynna jazda.
Obrazek

Awatar użytkownika
BlackCarmelST
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 15 lis 2016, 14:37
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: ***
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: BlackCarmelST » 12 sty 2017, 14:02

W temacie wydajności i maksymalnego momentu obrotowego czy ktoś zna lub może doradzić jak zmieniać biegi, przy jakich obrotach? Czy sugerować się asystentem zmiany biegów?

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 14:09

Segor pisze:piątka przy 40km/h i byle niższe obroty... .

Tak to nie, na pewno, w takim przypadku to po 30.000 km żegnaj dwumaso.
BlackCarmelST pisze:jak zmieniać biegi, przy jakich obrotach? Czy sugerować się asystentem zmiany biegów?

Ja w ruchu miejskim bieg zmieniam w przedziale 3,5 - 4,5 k obrotów, jak chce dynamicznie pojechać to 4,5 - 6. Asystentem nie sugerowałbym się dlatego, że on każe zapinać piątkę, jak @Segor pisał przy +/- 40 - 50 km/h. Jedynie logicznie wg. mnie wskazuje czasami 6 bieg w trasie przy 90 km/h śmiało można wrzucić 6, obroty mamy około 2k i spokojnie płyniemy sobie, natomiast chcąc przyspieszyć, lepiej zredukować i sprawnie depnąć niż rzezać silnik z niskich zakresów na ostatnim biegu.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
BlackCarmelST
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 15 lis 2016, 14:37
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: ***
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: BlackCarmelST » 12 sty 2017, 14:15

Cenna rada. Dzięki; )

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 12 sty 2017, 14:20

Akurat w AK asystent wydaje się być sensownie zestrojony - o ile nie przyspieszasz, to każe zapinać następny bieg po przekroczeniu 2k obrotów, lub jeżeli jedziemy blisko tej granicy przez dłuższy czas. To wychodzi około 70 km/h dla piątego biegu. Jeżeli przyspieszasz, to sugeruje zmianę przy wyższych obrotach. Ja jeżdżę tak: jak przyspieszam to tak jak napisał Kuba, jak jadę ze stałą prędkością to zgodnie z zaleceniami asystenta.
O ile chwilowe spalanie z komputera można uznać za wiarygodne dane, to mi wychodziło, że różnica pomiędzy obrotami 2,3k a 1,7k (np. 3 a 4 bieg) to jest około 0,5l-1l/100km na korzyść wyższego biegu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Krzysiec » 12 sty 2017, 14:21

Ten asystent w ogole dziwnie działa... nie wiem czy macie tez takie cos ale u mnie az sie samo prosi zeby nieraz wrzucic bieg 4 a on mi wysiwetla zeby obnizyc do 2... albo im sie w sofcie cos popieprzylo przy tej zmianie albo nie wiem... Juz ktorys raz na to zwracam uwage :/

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 12 sty 2017, 14:23

Krzysiec pisze:sie samo prosi zeby nieraz wrzucic bieg 4 a on mi wysiwetla zeby obnizyc do 2...

Wiesz, 2 to odbicie lustrzane 5. Może Ci się w oczach mieni od wrażeń z jazdy AK ? :lol: A tak na serio to postaram się sprawdzić u siebie.
Obrazek

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 306
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 53 times
Been thanked: 10 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: luxasek » 12 sty 2017, 14:52

ja tak jak już pisałem lubie sobie pocisnąc ale i jeżdżę jak normalny człowiek i astra jeszcze mi 10 nie spaliła, w trasie jest miodzio do 120-140, po miescie jezdzac ale tylko mi pali średnio 7,5-8 biegi zmieniam miedzy 2,5-3tys lepiej jak dla mnie ja potrzymac na obrotach na lekkim gazie nic meczyc biedny silnik i dusić a paliwo sie przelewa niepotrzebnie . A jak mam cykl mieszany np jak mam na nocki czy południa zona bierze auto jedzie do pracy ma 10 km ( do pracy i z powrotem) a pozniej ja biore auto i jade do roboty 60 km w dwie strony i jade sobie na tempomaciku około 110-120 to średnie mam około 6,4-6,8. W cyklu miejskim idzie zejsc spokjnie ponieżej 7 w lato ale trzeba wtedy naprawde spokjnie lekko jezdzic ale to tez tak nie dzie :) a jak ktoś lubie megadynamicznie po miescie jezdzić to swoje zeżre jak kazde auto i nawet diesel. Jak klekotem pojedziecie 160 to tez nie spali 5 litrów nie oszukujmy się wiem bo sam mam 2.0 HDI w drugim aucie .

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 14:56

Ja mam jeszcze 1.7 CDTI i jak bym nie butował więcej niż 8 - 8,5 nie spali, a i to rzadko. W benzyniaku takie właśnie średnie spalanie bardzo by mnie satysfakcjonowało.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Krzysiec » 12 sty 2017, 14:59

nie wymagałbym nic wiecej... Nie chce osiągów rzędu poniżej 6/100km ... Ale prawie 11 to troche kiepsko. 8-8.5 po miescie rowniez by mnie satysfakcjonowalo. kuba moze nam w nowszych silnikach cos skopali ;)

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 15:00

Wiesz, że mi też to przez myśl przeszło...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Budus » 12 sty 2017, 15:03

no kiepskie macie te spalanie :P
mi na trasie palił 6,5
w mieście między 7,7 a 9 - teraz w zimie częściej w tej górnej granicy :)

i nie patrzę na wskazania asystenta kiedy mam bieg zmienić - sam wiem i żaden komputer mi nie musi podpowiadać :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 12 sty 2017, 15:10

Ja tam miałem takiego diesela, że lato, czy zima, ostra jazda, czy turlanie się na śliskim, zawsze wychodziło mi 7,5l/100km z dystrybutora... Tak więc moje poniżej 9l/100km w benzynie uważam, za dobry wynik, tym bardziej, że stylu jazdy znacząco nie zmieniłem (chociaż przyznam, że dieselem się fajniej przyspieszało).
Muszę tu przyznać, że u mnie miasto jest "dość płynne". Na drodze do pracy mam: 15 km, 4 światła w tym 2 miejsca gdzie przejeżdża się na 2 (max 3) cyklu, prędkości 50 km/h - 140 km/h. Jeżeli Wy jeździcie od świateł do świateł na zimnym silniku to 11l/100km mnie nie dziwi. Jednak jeżeli wcześniejszymi autami na tej samej trasie mieliście lepsze wyniki, to bym w ASO zgłosił problemy z wysokim spalaniem (a niech się pomęczą chociaż trochę). Wystarczy, że jeden czujnik przekłamuje i już macie zbyt bogatą mieszanką i podwyższone spalanie...
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 15:25

W moim "mieście" niema świateł :D
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: George » 12 sty 2017, 17:29

A ja jezdze jak psychopata (do odciecia) i po wylaczeniu trybu sport spalanie z okolic 17-20l/100km, utrzymuje sie w okolicach 8.7-9.1/100
Przy czym u mnie jest duzo jazdy ekspresowkami, no i do pracy jezdze w okolicach 180-210kmh
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 306
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 53 times
Been thanked: 10 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: luxasek » 12 sty 2017, 17:51

@George, widać dobrze ja zarzynasz od nowości , biedna asterka...życzę duzo szczęścia kolejnemu właścicielowi he (nie ma to jak później kupić 2-3 letnie autko)

Ikon
Wyjadacz
Posty: 245
Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 15 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Ikon » 12 sty 2017, 18:44

Krzysiec pisze:Ten asystent w ogole dziwnie działa... nie wiem czy macie tez takie cos ale u mnie az sie samo prosi zeby nieraz wrzucic bieg 4 a on mi wysiwetla zeby obnizyc do 2... albo im sie w sofcie cos popieprzylo przy tej zmianie albo nie wiem... Juz ktorys raz na to zwracam uwage :/


U mnie to samo, moim zdaniem to kickdown z automatu :) Jak jedziesz spokojnie to mu się włącza eco i każe dać wyżej. Ale jak depniesz gaz, to każe zredukować żeby było żwawiej :)

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: ememel » 12 sty 2017, 19:14

Jak dla mnie asystent każe za szybko wrzucać wyższy bieg. Może to tylko moje przyzwyczajenie.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 19:16

Poobserwowałem dziś tego asystenta, ciekawostka, po ustabilizowaniu obrotów, przy prędkości 70 km/h podpowiada 6 bieg, wrzuciłem i obroty przy tej prędkości na 6 biegu to jakieś 1,3-1,4 k. W takim układzie asystent podpowiada chyba ----> Wymień szybko dwumasę! :lol:
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: ememel » 12 sty 2017, 19:18

Podobno przy SS nie ma dwumasy :-)
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 12 sty 2017, 19:19

No tak głosi plotka, ja mam na pewno.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 12 sty 2017, 20:36

Jazda ze stałymi obrotami 1,3-1,4k nie zniszczy raczej dwumasy pod warunkiem, że nie będziesz operował pedałem gazu. No i pytanie czy dzisiejsza dwumasa ma takie same problemy jak stare modele? Może w tej, niskie obroty nie są już takie straszne? W sumie ciężko uwierzyć, żeby znając te problemy nie dostosowali asystenta.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Klor
Wyjadacz
Posty: 278
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Klor » 12 sty 2017, 20:41

kuba pisze:Poobserwowałem dziś tego asystenta, ciekawostka, po ustabilizowaniu obrotów, przy prędkości 70 km/h podpowiada 6 bieg, wrzuciłem i obroty przy tej prędkości na 6 biegu to jakieś 1,3-1,4 k. W takim układzie asystent podpowiada chyba ----> Wymień szybko dwumasę! :lol:


Myślę, że dwumasie nic nie będzie o ile nie będziesz próbował od tych 1300-1400 RPM przyspieszać. Jak się przyspiesza wolno albo wcale to asystent w każdym aucie będzie tak podpowiadał. Jak jeździłem Octavią RS z DSG to w normalnym trybie przy każdym turlaniu wbijała 6.

tifala
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2017, 04:38
Posiadane auto: Szybkie
Silnik: Mocny
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: tifala » 12 sty 2017, 21:26

Czy prawdą jest, że teraz do każdego samochodu benzynowego, produkowanego po 2014 roku ładowane jest właśnie koło dwumasowe? Czy to tylko plotki i wybiórczo takie koło jest wstawiane?

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: George » 13 sty 2017, 02:36

luxasek pisze:@George, widać dobrze ja zarzynasz od nowości , biedna asterka...życzę duzo szczęścia kolejnemu właścicielowi he (nie ma to jak później kupić 2-3 letnie autko)


Ta? Chxialbym auto z przebiegiem 17tys km po 3 wymianie oleju, zdrowym silniku bez najmniejszego ubytku itp :) serio bracie ! Dostawala baty powyzej 10000km nie szybciej, od tego mam zakres pracy silnika zeby byl uzywany. Jak slabo docierasz to potem wyjds krzaki.
Mialem kiedys skyline r34, 6 razy remontowem silnik bo docieralem go jak typowa pipa, dopiero za 7mym razem jak dostal w gary ile wchodzilo bylo ok i auto dzis jezdzi na setupie grubo z 8xx km na poczatku bez zadnych jekniec :) wiec ja akurat wiem co robie, a jak cos jest padlem jak TSI to przy moim docieraniu po prostu sie wy**ra :)

@edit

Kazdy benzyniak w AK ma dwumase.
Gadalem z ziomem z aso ;)
"Niema za co georgu :D"
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

atilaks
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 05 wrz 2016, 07:02
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Odense
Województwo: Dania
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: atilaks » 13 sty 2017, 06:02

Moja asterka nie ma dwumasy. Widac ziom z ASO nie zawsze wie najlepiej.
Obrazek

Bruno
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2016, 22:12
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.4 100Hp
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Been thanked: 2 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Bruno » 13 sty 2017, 08:55

Witam , u mnie w wersji 100 konnej wychodzi mi 8.2 L ( plus biorę pod uwagę podobno przekłamania 0,7 L na 100 ) Czyli trzeba liczyć
9 Litrów na 100 przy średnio spokojnej jeżdzie - jazda tylko w mieście , przebieg na dzień dzisiejszy 850 km .

Pozdrawiam


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości