Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
Witam, po powrocie do astry mam pewien problem, na pelnym ogniu , czyli gaz w podlodze, sport mode, smierdzi spalenizna w srodku, a kolektor za turbo byl czerwony, tak rozgrany jak w jakims 800 KM silniku , ktos tak mial?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2017, 16:35
- Posiadane auto: pel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 t
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: bergisch gladbach
- Województwo: Niemcy
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
To normalne jak silnik pałujesz. Nie zapomnij tylko po ostrej jeździe wystudzić turbo:)
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
Przekonałeś się na własne oczy, że chłodzenie turbiny po intensywnej jeździe ma jednak sens.
Bo chyba nie zgasiłeś od razu silnika?
Bo chyba nie zgasiłeś od razu silnika?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
George pisze:Witam, po powrocie do astry...
Pamiętam, że były plany na Insignie, Alfę. Astra ta sama czy inny egzemplarz ?
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
Mam insignie i wrocilem do mojej bialej :d tak silnik chodzil 15 min na jalowym
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2017, 16:35
- Posiadane auto: pel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 t
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: bergisch gladbach
- Województwo: Niemcy
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
Wystarczyło by gdy turbina przestanie na czerwono świecić.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
Jak stal nie "świeci", to ma około 450-500*C.
Czerwony kolor to min 600*C, więc olej się w takiej temperaturze po prostu zwęgla ...
http://images41.fotosik.pl/13/011aa73f9e171b38.jpg
Czerwony kolor to min 600*C, więc olej się w takiej temperaturze po prostu zwęgla ...
http://images41.fotosik.pl/13/011aa73f9e171b38.jpg
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
SACZI pisze:Jak stal nie "świeci", to ma około 450-500*C.
Czerwony kolor to min 600*C, więc olej się w takiej temperaturze po prostu zwęgla ...
http://images41.fotosik.pl/13/011aa73f9e171b38.jpg
Olej nie osiąga takiej temp.
Góra 150 sC w wyczynowych silnikach
Tak wysoka temp. dotyczy tylko strony ciepłej.
A do tego masz chłodnicze oleju czyli plus minus max. 100-120 sC
https://www.youtube.com/watch?v=yQIhHjRQMNE
Dlatego bardzo ważna jest temperatura zapłonu oleju min 230 sC. oraz HTHS min. 3,5mPa*s. ( wartości nie osiągalne dla normy D1gen2)
https://www.youtube.com/watch?v=OBGmm-2LQjs
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
Ja nie napisałem, że olej osiąga taką temperaturę, tylko, że w takie to się zwęgla.
Czyli, jak elementy turbiny - łożyska, rozgrzewają się do tych 250-300 (lub więcej), a przepływ oleju nagle zostanie zatrzymany, to po prostu się tam zwęgli, czyli powstaje "piach" w oleju.
Kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt takich zatrzymań turbo, powoduje, że zwęglone mikrocząsteczki "orają" nam łożyska turbiny, która pada po np 60 tys km.
Jeżeli chodzi o HTHS, to raczej nie ma on nic wspólnego z sytuacją, gdy "pałujemy" silnik, a następnie gwałtownie go zatrzymujemy.
W takiej sytuacji żadna jego wartość nie zapewnia ochrony.
Ma on zaś ogromne znaczenie, gdy silnik pracuje w trybie ciągłym pod bardzo dużym obciążeniem.
Jednak póki co nie znalazłem takiego opisu, który trafiłby do mnie w 100%.
Ważne jest słowo "shear", czyli odporność na ścinanie filmu olejowego, jego tarcie wewnętrzne, czyli zjawiska, które ciężko opisać w sposób zrozumiały.
Co do Piotra testera, to kontaktowałem się z nim, żeby przetestował nam Dexos1 gen2 i generalnie muszę powiedzieć że był tym faktem zainteresowany.
Prosił o dosłanie próbki oleju i test wykona.
Kolejna ciekawostka, w podobny sposób jak robi to youtuber, testuje się smarność skorygowaną oleju napędowego (zamiast ruchu obrotowego, wykorzystuje się posuwisto zwrotny), dlatego jego testy nie tak do końca są pozbawione sensu.
Wartość tego testu jest umieszczana na świadectwach jakości ON w każdej dostawie.
Czyli, jak elementy turbiny - łożyska, rozgrzewają się do tych 250-300 (lub więcej), a przepływ oleju nagle zostanie zatrzymany, to po prostu się tam zwęgli, czyli powstaje "piach" w oleju.
Kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt takich zatrzymań turbo, powoduje, że zwęglone mikrocząsteczki "orają" nam łożyska turbiny, która pada po np 60 tys km.
Jeżeli chodzi o HTHS, to raczej nie ma on nic wspólnego z sytuacją, gdy "pałujemy" silnik, a następnie gwałtownie go zatrzymujemy.
W takiej sytuacji żadna jego wartość nie zapewnia ochrony.
Ma on zaś ogromne znaczenie, gdy silnik pracuje w trybie ciągłym pod bardzo dużym obciążeniem.
Jednak póki co nie znalazłem takiego opisu, który trafiłby do mnie w 100%.
Ważne jest słowo "shear", czyli odporność na ścinanie filmu olejowego, jego tarcie wewnętrzne, czyli zjawiska, które ciężko opisać w sposób zrozumiały.
Co do Piotra testera, to kontaktowałem się z nim, żeby przetestował nam Dexos1 gen2 i generalnie muszę powiedzieć że był tym faktem zainteresowany.
Prosił o dosłanie próbki oleju i test wykona.
Kolejna ciekawostka, w podobny sposób jak robi to youtuber, testuje się smarność skorygowaną oleju napędowego (zamiast ruchu obrotowego, wykorzystuje się posuwisto zwrotny), dlatego jego testy nie tak do końca są pozbawione sensu.
Wartość tego testu jest umieszczana na świadectwach jakości ON w każdej dostawie.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
SACZI pisze:Ja nie napisałem, że olej osiąga taką temperaturę, tylko, że w takie to się zwęgla.
Czyli, jak elementy turbiny - łożyska, rozgrzewają się do tych 250-300 (lub więcej), a przepływ oleju nagle zostanie zatrzymany, to po prostu się tam zwęgli, czyli powstaje "piach" w oleju.
Kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt takich zatrzymań turbo, powoduje, że zwęglone mikrocząsteczki "orają" nam łożyska turbiny, która pada po np 60 tys km.
Jeżeli chodzi o HTHS, to raczej nie ma on nic wspólnego z sytuacją, gdy "pałujemy" silnik, a następnie gwałtownie go zatrzymujemy.
W takiej sytuacji żadna jego wartość nie zapewnia ochrony.
Ma on zaś ogromne znaczenie, gdy silnik pracuje w trybie ciągłym pod bardzo dużym obciążeniem.
Jednak póki co nie znalazłem takiego opisu, który trafiłby do mnie w 100%.
Ważne jest słowo "shear", czyli odporność na ścinanie filmu olejowego, jego tarcie wewnętrzne, czyli zjawiska, które ciężko opisać w sposób zrozumiały.
Co do Piotra testera, to kontaktowałem się z nim, żeby przetestował nam Dexos1 gen2 i generalnie muszę powiedzieć że był tym faktem zainteresowany.
Prosił o dosłanie próbki oleju i test wykona.
Kolejna ciekawostka, w podobny sposób jak robi to youtuber, testuje się smarność skorygowaną oleju napędowego (zamiast ruchu obrotowego, wykorzystuje się posuwisto zwrotny), dlatego jego testy nie tak do końca są pozbawione sensu.
Wartość tego testu jest umieszczana na świadectwach jakości ON w każdej dostawie.
Co do tego masz bezgraniczną racje.
Natomiast HTHS zostawia film olejowy na częściach silnika.
W razie zaniku ciśnienia smarowania czym bardziej wyższy HTHS tym grubszy film olejowy na częściach silnika.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
OK, też masz rację, ale dotyczy ona sytuacji, gdy silnik, czy elementy silnika nie są przegrzane.
Wtedy może się okazać że "gęsty" olej ochroni turbo, które będzie się kręcić przez kilkanaście sekund po zatrzymaniu silnika.
Sytuacja, o której pisze George jest dla mnie abstrakcyjna, bo ja nigdy nie doprowadziłem silnika do takiego stanu.
Wtedy może się okazać że "gęsty" olej ochroni turbo, które będzie się kręcić przez kilkanaście sekund po zatrzymaniu silnika.
Sytuacja, o której pisze George jest dla mnie abstrakcyjna, bo ja nigdy nie doprowadziłem silnika do takiego stanu.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2017, 16:35
- Posiadane auto: pel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 t
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: bergisch gladbach
- Województwo: Niemcy
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
Panowie nie ma się o co spierać . Najważniejsze by po tak ostrej jeździe nie wyłączać silnika to proste. Dajmy jakieś 3 minuty na wytrącenie prędkości turbiny bo nagłe wyłączenie silnika powoduje że ona dalej pracuje a obiegu oleju nie ma. Z tąd tak jak koledzy piszecie następuje zwęglenie oleju i turbo powie pa pa.
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
30 sekund to rozumiem ale 3 minuty? Ten czas jaką ma swoją genezę?
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1,6 SHT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Czerwony kolektor wydechowy 1.4 turbo
A propos wyłączania rozgrzanego silnika polecam filmik gdzie od 10:28 autor mówi o teście jaki jest przeprowadzony na oleju, żeby dostać certyfikat GM. Dotyczy właśnie tego jak skutecznie smaruje i odprowadza ciepło po wyłączeniu, w sumie dobrze usłyszeć, że jest to dla nich ważne.
https://www.youtube.com/watch?v=l-zDt9FGJi8&t=759s
https://www.youtube.com/watch?v=l-zDt9FGJi8&t=759s
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości