Chip/Box Tuning
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Chip/Box Tuning
Trochę.. bzdury. "Wywalenie tej ekologii" jest niczym przy 20 letnich trupach, czy paleniu czym popadnie i jak popadnie w piecach domowych. Gdyby komuś zależało na środowisku, to wprowadziłby obowiązkowe badanie spalin na przeglądzie i zakazał palenia w starych piecach. Ale to niestety uderzyłoby w elektorat... Więc nikt tego nie zrobi jeżeli unia na nas tego nie wymusi. Czerwona wyspa...
- PaGo
- Posty: 5174
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Chip/Box Tuning
Added in 5 minutes 55 seconds:
Nie demonizujmy-są gorsi truciciele ..
Ps.
Jestem raczej "Zielony"..
Czasem jak pójdę na grzyby to przynoszę więcej śmieci ...
Segreguje ,nie wyrzucam gdzie popadnie..
Pps.
Słyszałeś o dokumentach bdo?
Ekologia pełną gębą....
ToniEja pisze:Wywalanie "ekologi" zeby miec pare koni wecej to zwykle buractwo.
Dopóki ludzie będą robić takie rzeczy dopóty bedziemy zyc w syf powietrzu.
Nie demonizujmy-są gorsi truciciele ..
Ps.
Jestem raczej "Zielony"..
Czasem jak pójdę na grzyby to przynoszę więcej śmieci ...
Segreguje ,nie wyrzucam gdzie popadnie..
Pps.
Słyszałeś o dokumentach bdo?
Ekologia pełną gębą....
Ostatnio zmieniony 27 sty 2020, 19:25 przez PaGo, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Żary
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Chip/Box Tuning
Box jest lepszy przy aucie na gwarancji lub gdzie sterownik jest jeszcze nie ogarnięty przez tunera. Również można po podłączeniu boxa silnik dalej diagnozować na hamowni. Przykładowo egt, stuk czy opóźnienie zapłonu. Przy przeprogramowaniu sterownika można trochę więcej podziałać np. zmienić ograniczenie temperatury spalin, pobudzić trochę sprężarkę jak już jest zużyta i nie nadąża za ciśnieniem zadanym przez program, zapłon, wywalenie ekologii itd.
Osobiście:
nowe auto=box,
używane= program + wydech, filtr, IC i w benzynie wywalenie egr.
Added in 24 minutes 19 seconds:
A i jeszcze chce coś dodać. Ktoś pisał dlaczego gm nie poprawia fabrycznie osiągów skoro wystarczy dodać jakieś urządzenie za kilka stówek albo wgrać fabrycznie mocniejszy program. Prosta odpowiedź: Rok 2020 i kretynizm narzucone przez UE jeśli chodzi o emisję co2 na km. Mniejsza moc to mniejsza emisja. Przykładowo VW caddy 2.0 Tdi 55KW/75PS.
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... 60a53c220f
Gdzie to po chipie ma 150ps. Takie czasy. Gdzieś na FB u jakiegoś tunera widziałem więcej takich kwiatków
Osobiście:
nowe auto=box,
używane= program + wydech, filtr, IC i w benzynie wywalenie egr.
Added in 24 minutes 19 seconds:
A i jeszcze chce coś dodać. Ktoś pisał dlaczego gm nie poprawia fabrycznie osiągów skoro wystarczy dodać jakieś urządzenie za kilka stówek albo wgrać fabrycznie mocniejszy program. Prosta odpowiedź: Rok 2020 i kretynizm narzucone przez UE jeśli chodzi o emisję co2 na km. Mniejsza moc to mniejsza emisja. Przykładowo VW caddy 2.0 Tdi 55KW/75PS.
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... 60a53c220f
Gdzie to po chipie ma 150ps. Takie czasy. Gdzieś na FB u jakiegoś tunera widziałem więcej takich kwiatków
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 lis 2017, 18:02
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bieruń
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Chip/Box Tuning
ToniEja pisze:Wywalanie "ekologi" zeby miec pare koni wecej to zwykle buractwo.
Dopóki ludzie będą robić takie rzeczy dopóty bedziemy zyc w syf powietrzu.
Osiem czy dziesięć lat temu mało kogo to interesowało jak i tak jeździło pełno śmierdzieli. Teraz mam już więcej lat na karku i trochę inne podejście dlatego śmigam benzyną.
Dodatkowo filtry we Fiacikach nie były wywalane na zasadzie "widzi mi się" tyko były uszkodzone/stopione.
Wymiana filtra w okolicach 2010 roku była relatywnie bardziej kosztowna niż dziś.
Added in 7 minutes 19 seconds:
PaGo pisze:Kurrczaczek..
Odczucia z jazdy?
Z 14xft raczej nie da się tyle bezpiecZnie wyciągnąć...
W 2.0 walka z kierownicą
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Chip/Box Tuning
MrHt pisze: Przykładowo VW caddy 2.0 Tdi 55KW/75PS.
75 PS z 2.0 to na dziś bardzo mało i tu można myśleć o tuningu (moc x2).
Z 1.4 benzyna 150 KM to już sporo i raczej bym nie kombinował.
Jak ktoś ma wątpliwości to wystarczy lektura o tłokach w innym wątku a jak mało to silnik VAGa 1.4 TSI
- PaGo
- Posty: 5174
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Chip/Box Tuning
Jako lejkowi,Lajkonikiem czy jakoś tak..
wydaje mnie się ,iż mondże gadajom one chopy.
https://youtu.be/DjKu_Pafc0o
wydaje mnie się ,iż mondże gadajom one chopy.
https://youtu.be/DjKu_Pafc0o
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 paź 2016, 21:59
- Posiadane auto: Opel Astra HB
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Borówiec
- Województwo: Wlkp.
Re: Chip/Box Tuning
To ja tak nieskromnie się pochwalę ;)
Żadnych dodatkowych modyfikacji, tylko strojenie.
Proszę zwrócić uwagę na moment obrotowy przed i po strojeniu w okolicach 3000 obr.
Koszt 1500 zł brutto, na fakturze "usługa serwisowa" ;)
Żadnych dodatkowych modyfikacji, tylko strojenie.
Proszę zwrócić uwagę na moment obrotowy przed i po strojeniu w okolicach 3000 obr.
Koszt 1500 zł brutto, na fakturze "usługa serwisowa" ;)
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Chip/Box Tuning
Druga Astra, która w serii ma w prezencie prawie 20KM, nieźle. Ciekaw jestem jak zniosą taką moc podzespoły w tym silniku.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 paź 2016, 21:59
- Posiadane auto: Opel Astra HB
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Borówiec
- Województwo: Wlkp.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Chip/Box Tuning
80 więcej, ale i tak mi najbardziej podoba się brak tego "sutka" przy 2,3k. Myślę, że zdecydowanie upłynnia to przyspieszanie w normalnej jeździe.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 16 lis 2020, 22:11
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: RE: Re: Chip/Box Tuning
I jak wrażenia? Da się tak jeździć bez szpery? Podnieśli ci rev limiter? U mnie nie da się wkręcić powyżej 6 tyś i trochę to irytujące że jest odcinka przed wejściem na czerwone poletomaszmi72 pisze:To ja tak nieskromnie się pochwalę
Żadnych dodatkowych modyfikacji, tylko strojenie.
Proszę zwrócić uwagę na moment obrotowy przed i po strojeniu w okolicach 3000 obr.
Koszt 1500 zł brutto, na fakturze "usługa serwisowa"
Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 11 cze 2018, 08:56
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: 1.6 SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Chip/Box Tuning
tomaszmi72 pisze:To ja tak nieskromnie się pochwalę
Żadnych dodatkowych modyfikacji, tylko strojenie.
Proszę zwrócić uwagę na moment obrotowy przed i po strojeniu w okolicach 3000 obr.
Koszt 1500 zł brutto, na fakturze "usługa serwisowa"
Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdy. W jakich sytuacjach widzisz największą różnicę?
Przyznam szczerze że jestem trochę sceptyczny. Do ścigania się spod świateł to nic nie da, bo Astra 200KM już seryjnie ma ogromne problemy z trakcją, do zasuwania po "Niemieckich" autostradach ponad 200km/h znowu seryjne zawieszenie się nie nadaje. Chyba że do takich średnich zakresów, np. przyspieszania 80-140 na 3 biegu.
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Chip/Box Tuning
U mnie wyszło tak. Wcześniej było 211KM/300Nm.
IMO świetny przebieg zarówno momentu jak i mocy - jazda to wielki banan na twarzy
PS. Myślę, że po założeniu większego i cięższego IC może być nawet 250KM i zdecydowanie mniejsze obciążenie termiczne
IMO świetny przebieg zarówno momentu jak i mocy - jazda to wielki banan na twarzy
PS. Myślę, że po założeniu większego i cięższego IC może być nawet 250KM i zdecydowanie mniejsze obciążenie termiczne
- Załączniki
-
- IMG_1009.jpeg (271.88 KiB) Przejrzano 2560 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości