1.6 200km opinie
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:55
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Myszków
- Województwo: ślaskie
- Been thanked: 2 times
Re: 1.6 200km opinie
Co do tarcz i tylnego zawieszenia to mogło się różnić pewnie wg roku modelowego. Ciekawostka: ja zamawiałem początek 2017 i musiałem dopłacić za felgi 17" w topowej wersji Gdzieś na forum była kiedyś informacja, że jedna na dwieście wyprodukowanych egzemplarzy astry miała silnik 1.6sht, jak ja zamawiałem automat nie był jeszcze dostępny, miał być w drugim półroczu. W sumie niedługo potem wyleciały wszystkie benzynowe czterocylindrówki. Zatem znalezienie 1.6T z automatem nie będzie łatwe
- Vraneg
- Posty: 161
- Rejestracja: 27 mar 2023, 11:01
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.6 200km opinie
Mario1234 pisze:Ciekawostka: ja zamawiałem początek 2017 i musiałem dopłacić za felgi 17" w topowej wersji
17tki były dostępne w standardzie w wersji Dynamic, a w więc o poziom niższej. W Elite seryjnie montowano felgi 16 calowego, 17tki jak mówisz za dopłatą.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:55
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Myszków
- Województwo: ślaskie
- Been thanked: 2 times
Re: 1.6 200km opinie
Vraneg pisze:Mario1234 pisze:Ciekawostka: ja zamawiałem początek 2017 i musiałem dopłacić za felgi 17" w topowej wersji
17tki były dostępne w standardzie w wersji Dynamic, a w więc o poziom niższej. W Elite seryjnie montowano felgi 16 calowego, 17tki jak mówisz za dopłatą.
W 2016 17" były bez dopłaty. Wzór elit taki ze szprychami.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:55
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Myszków
- Województwo: ślaskie
- Been thanked: 2 times
Re: 1.6 200km opinie
Vraneg pisze:Możliwe. Ja zamawiałem w listopadzie 2017.
Co pół roku była jakaś zmiana. Ja mam na przykład antenę lakierowaną pod kolor nadwozia, nie wszystkie roczniki miały. Keyless w czterech drzwiach, potem ograniczyli tylko do przednich Ogólnie coś jak fiat w dawnych latach, na początku wychodziła wersja podstawowa, a potem zubożone
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1.6 200km opinie
Vraneg pisze:Brak innych awaryjnych ręcznych skrzyń?
Raczej tak. M32 jest jedyną mocno problematyczną skrzynią ręczną na rynku. Inne miewają problemy, a M32 ma dużo problemów i są to częste problemy. M32 to samo gęste kłopotów.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2023, 17:34 przez Inferno, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:55
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Myszków
- Województwo: ślaskie
- Been thanked: 2 times
Re: 1.6 200km opinie
Inferno pisze:Vraneg pisze:Brak innych awaryjnych ręcznych skrzyń?
Raczej tak. M32 jest jedyną mocno problematyczną skrzynią ręczną na rynku. Inne miewają probemy, a M32 ma dużo problemów i są to częste problemy. M32 to samo gęste kłopotów.
To chyba bardzo popularna skrzynia biegów jest, pewnie zrobili tego setki tysięcy, więc nawet drobny procent z usterką generuje tysiące wpisów w Internecie. To że kiedyś padnie to raczej pewne, pytanie jak droga i problematyczna jest naprawa M32. Czy wymieniając często olej da się przedłużyć eksploatację. Podobno tak.
- Vraneg
- Posty: 161
- Rejestracja: 27 mar 2023, 11:01
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.6 200km opinie
Mario1234 pisze:Inferno pisze:Vraneg pisze:Brak innych awaryjnych ręcznych skrzyń?
Raczej tak. M32 jest jedyną mocno problematyczną skrzynią ręczną na rynku. Inne miewają probemy, a M32 ma dużo problemów i są to częste problemy. M32 to samo gęste kłopotów.
To chyba bardzo popularna skrzynia biegów jest, pewnie zrobili tego setki tysięcy, więc nawet drobny procent z usterką generuje tysiące wpisów w Internecie. To że kiedyś padnie to raczej pewne, pytanie jak droga i problematyczna jest naprawa M32. Czy wymieniając często olej da się przedłużyć eksploatację. Podobno tak.
Dokładnie, efekt skali zadziałał. Skrzynia zdecydowanie nie była idealna, problem w tym, że została wsadzona w bilion samochodów różnych marek. Od Opla i Fiata przez Alfę i Bóg jeden wie gdzie jeszcze. Nawet jeśli padło 100 tysięcy tych skrzyń to jest wciąż niewielki procent. Forum też nie jest do końca wiarygodne, wystarczy spojrzeć na wątek o wypalonych tłokach w 1.4. Ma strzelam z 50 stron. A ile udokumentowanych przypadków zostało tam opisanych? Może z kilkanaście. Pozostałe posty to dyskusje użytkowników forum, niekiedy zaniepokojonych, innym razem lekko przerażonych. A ile Opel naklepał tych silników zanim je poprawiono w 2017? Ćwierć miliona? Pół? Niech każdy wnioski sobie wyciągnie sam.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1.6 200km opinie
Inne skrzynie też są produkowane w milionach, ale nie ma z nimi aż tylu problemów. M32 to nie jedyna masowo produkowana skrzynia.
- Vraneg
- Posty: 161
- Rejestracja: 27 mar 2023, 11:01
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.6 200km opinie
Inferno pisze:Inne skrzynie też są produkowane w milionach, ale nie ma z nimi aż tylu problemów. M32 to nie jedyna masowo produkowana skrzynia.
Nie przeczę. Ale to też chyba nie powód by ją kategorycznie skreślać.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 maja 2019, 14:15
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zagłębie
- Województwo: śląskie
Re: 1.6 200km opinie
Mario1234 pisze:Co do tarcz i tylnego zawieszenia to mogło się różnić pewnie wg roku modelowego.
Fakt, rok modelowy może mieć znaczenie. Ja niestety jestem posiadaczem bieda-wersji 1.6 200 KM z tarczami 276 mm (w ASO droższe niż 300 mm) i z drążkiem Watta za który wtedy żądano dopłaty a który prawie nic nie daje*.
* - nic nie daje, bo i tak na szybszym zakręcie kończysz "pługiem" z przednich kół (jak ci panowie policjanci, co to dziewczynie chcieli pokazać, jak szybko jeździ 200 KM w ST :-p).
Ostatnio zmieniony 14 sie 2023, 23:28 przez mybox, łącznie zmieniany 2 razy.
- Vraneg
- Posty: 161
- Rejestracja: 27 mar 2023, 11:01
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.6 200km opinie
mybox pisze:Mario1234 pisze:Co do tarcz i tylnego zawieszenia to mogło się różnić pewnie wg roku modelowego.
Fakt, rok modelowy może mieć znaczenie. Ja niestety jestem posiadaczem bieda-wersji 1.6 200 KM z tarczami 276 mm (w ASO droższe niż 300 mm) i z drążkiem Watta za który wtedy żądano dopłaty a który nic nie daje*.
* - nic nie daje, bo i tak na każdym szybszym zakręcie kończysz "pługiem" z przednich kół prosto w rów (jak ci panowie policjanci, co to dziewczynie chcieli pokazać, jak szybko jeździ 200 KM w ST :-p).
To jest akurat ogólna wada aut przednionapędowych z silnikiem umieszczonym z przodu (mocno dociążona przednia oś). Tutaj i tak ta tendencja jest mniej widoczna niż w Kii Cee'd CRDI, którą miałem wcześniej. Tam ciężki silnik diesla + turbodziura w połączeniu ze zbyt niskim biegiem w deszczu / zimą potrafił sprawić, że auto zamiast skręcić leciało idealnie na wprost. Z tyłu był wielowahacz, czyli niby klasa wyżej w porównianiu do belki skrętnej, nawet wspomaganej dodatkowym drążkiem. I niewiele z tego wynikało.
Z kolei przy zbyt mocnym dodaniu gazu w zakręcie przód wyjedzie bardziej niż wskazuje na to położenie przednich kół, ot cała zabawa.
Nie da się po prostu przejść z tarcz 276 mm na 300?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 maja 2019, 14:15
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zagłębie
- Województwo: śląskie
Re: 1.6 200km opinie
Vraneg pisze:mybox pisze:Mario1234 pisze:Co do tarcz i tylnego zawieszenia to mogło się różnić pewnie wg roku modelowego.
Fakt, rok modelowy może mieć znaczenie. Ja niestety jestem posiadaczem bieda-wersji 1.6 200 KM z tarczami 276 mm (w ASO droższe niż 300 mm) i z drążkiem Watta za który wtedy żądano dopłaty a który nic nie daje*.
* - nic nie daje, bo i tak na każdym szybszym zakręcie kończysz "pługiem" z przednich kół prosto w rów (jak ci panowie policjanci, co to dziewczynie chcieli pokazać, jak szybko jeździ 200 KM w ST :-p).
To jest akurat ogólna wada aut przednionapędowych z silnikiem umieszczonym z przodu (mocno dociążona przednia oś). Tutaj i tak ta tendencja jest mniej widoczna niż w Kii Cee'd CRDI, którą miałem wcześniej. Tam ciężki silnik diesla + turbodziura w połączeniu ze zbyt niskim biegiem w deszczu / zimą potrafił sprawić, że auto zamiast skręcić leciało idealnie na wprost. Z tyłu był wielowahacz, czyli niby klasa wyżej w porównianiu do belki skrętnej, nawet wspomaganej dodatkowym drążkiem. I niewiele z tego wynikało.
Z kolei przy zbyt mocnym dodaniu gazu w zakręcie przód wyjedzie bardziej niż wskazuje na to położenie przednich kół, ot cała zabawa.
Nie da się po prostu przejść z tarcz 276 mm na 300?
Co do zawiechy w FWD... jeśli ktoś jeździł Focusem dowolnej generacji (nawet 100 KM) to wie, że ten samochód ma tak dopracowane zawieszenie, że aby z zakrętu nim wylecieć to naprawdę się trzeba postarać. A to oznacza, że można zrobić FWD który pokonuje zakręty Opel nigdy tego nie potrafił i czy to była stara Vectra (opinie J. Clarksona) czy pierwsze nieoznakowane Insignie polskiej policji to mocnych wersjach zawsze były tylko "królami prostej".
Tarcze _podobno_ da się zmienić (tzn. otwory na jarzma w zwrotnicy mają ten sam rozstaw i średnicę), ale koszt jest niebotyczny (inne są zaciski, tarcze, klocki, a nawet pompa hamulcowa).
- Vraneg
- Posty: 161
- Rejestracja: 27 mar 2023, 11:01
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.6 200km opinie
mybox pisze:Vraneg pisze:mybox pisze:
Fakt, rok modelowy może mieć znaczenie. Ja niestety jestem posiadaczem bieda-wersji 1.6 200 KM z tarczami 276 mm (w ASO droższe niż 300 mm) i z drążkiem Watta za który wtedy żądano dopłaty a który nic nie daje*.
* - nic nie daje, bo i tak na każdym szybszym zakręcie kończysz "pługiem" z przednich kół prosto w rów (jak ci panowie policjanci, co to dziewczynie chcieli pokazać, jak szybko jeździ 200 KM w ST :-p).
To jest akurat ogólna wada aut przednionapędowych z silnikiem umieszczonym z przodu (mocno dociążona przednia oś). Tutaj i tak ta tendencja jest mniej widoczna niż w Kii Cee'd CRDI, którą miałem wcześniej. Tam ciężki silnik diesla + turbodziura w połączeniu ze zbyt niskim biegiem w deszczu / zimą potrafił sprawić, że auto zamiast skręcić leciało idealnie na wprost. Z tyłu był wielowahacz, czyli niby klasa wyżej w porównianiu do belki skrętnej, nawet wspomaganej dodatkowym drążkiem. I niewiele z tego wynikało.
Z kolei przy zbyt mocnym dodaniu gazu w zakręcie przód wyjedzie bardziej niż wskazuje na to położenie przednich kół, ot cała zabawa.
Nie da się po prostu przejść z tarcz 276 mm na 300?
Co do zawiechy w FWD... jeśli ktoś jeździł Focusem dowolnej generacji (nawet 100 KM) to wie, że ten samochód ma tak dopracowane zawieszenie, że aby z zakrętu nim wylecieć to naprawdę się trzeba postarać. A to oznacza, że można zrobić FWD który pokonuje zakręty Opel nigdy tego nie potrafił i czy to była stara Vectra (opinie J. Clarksona) czy pierwsze nieoznakowane Insignie polskiej policji to mocnych wersjach zawsze były tylko "królami prostej".
Tarcze _podobno_ da się zmienić (tzn. otwory na jarzma w zwrotnicy mają ten sam rozstaw i średnicę), ale koszt jest niebotyczny (inne są zaciski, tarcze, klocki, a nawet pompa hamulcowa).
Oprócz Astry miałem równolegle pierwszego Focusa przez kilka lat, właśnie 100 konnego i zdecydowanie się nie mogę zgodzić. Potwornie to auto pływało, szczególnie przy szybkiej jeździe. Choć pewnie to wina wąskich opon i tego, że było już mocno wiekowe i dobite.
Pierwsza Insignia z kolei jest potwornie spasiona ( tak samo jak Astra J) i okropnie ociężała w reakcjach zarówno na ruchy kierownicą jak i wciskanie gazu. Subiektywnie 1.6 turbo 180 KM jechała o wiele gorzej niż moja Astra o 30 koni słabsza.
Przy hipotetycznej próbie konwersji na 300 mm tarcze i klocki to nie problem, zakładając że zmieniasz w momencie gdy dotychczasowe i tak są już zużyte i nadają się tylko na śmietnik. Gorzej z zaciskami i pompą.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Re: 1.6 200km opinie
Przejechałem taką Astrą 1.6 blisko 49 000 km od nowości.
Awarii - zero.
Dynamika - bardzo w porządku. To trochę jak turbo "starej szkoły", w pełni rozkręca się >2800 obr/min. Poniżej tego jeździ jak 1,4, czyli też spoko. Jest "bonus" mocy w serii. Moja na hamowni pokazała 227 KM.
Spalanie - w Warszawie w ruchu miejskim jakieś 9 litrów. Ja jeżdzę głownie po obwodnicy, średnia z ostatnich 7000 km to nieco ponad 7 litrów. Focus MK3 1.5 182 palił więcej i był dużo słabszy.
Hamulce - ja mam 300 mm (nie wiedziałem, bywały też inne). Pedał jest "tępy" i mało progresywny, ale samo hamowanie bardzo skuteczne.
Zawieszenie - wg mnie jest porównywalne z Focusem MK3 182 którym jeździłem wcześniej. Focus był twardszy, ale te same zakręty przejeżdzam Astrą w takim samym tempie jak to robiłem wcześniej Focusem.
Ogólnie fajny silnik i fajne auto.
Awarii - zero.
Dynamika - bardzo w porządku. To trochę jak turbo "starej szkoły", w pełni rozkręca się >2800 obr/min. Poniżej tego jeździ jak 1,4, czyli też spoko. Jest "bonus" mocy w serii. Moja na hamowni pokazała 227 KM.
Spalanie - w Warszawie w ruchu miejskim jakieś 9 litrów. Ja jeżdzę głownie po obwodnicy, średnia z ostatnich 7000 km to nieco ponad 7 litrów. Focus MK3 1.5 182 palił więcej i był dużo słabszy.
Hamulce - ja mam 300 mm (nie wiedziałem, bywały też inne). Pedał jest "tępy" i mało progresywny, ale samo hamowanie bardzo skuteczne.
Zawieszenie - wg mnie jest porównywalne z Focusem MK3 182 którym jeździłem wcześniej. Focus był twardszy, ale te same zakręty przejeżdzam Astrą w takim samym tempie jak to robiłem wcześniej Focusem.
Ogólnie fajny silnik i fajne auto.
- HemlutH
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 lis 2016, 20:10
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Been thanked: 4 times
Re: 1.6 200km opinie
astra16200 pisze:nie powiedziałem, że to będzie "rajdówka" tylko no jest to mocniejszy silnik, bo i ma 200 koni i spor Niuta.
Walcze pomiędzy focusem mk3 ST a ta astra- nie zalezy mi na "hothatchu" tylko o troche mocniejszym silniku.
Ale ceny utrzymania focusa wedlug mnie sa zbyt wysokie, dlatego pytam jak w astrze to wyglada- pomijam paliwo
Astra nie da Ci tyle frajdy ile da Tobie Focus.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1.6 200km opinie
Astra K 1.6 200 KM ma swoją niszę jak każdy samochód. Ma obszar zastosowań, w którym sprawdza się najlepiej. To dość mocny, dobrze się prowadzący samochód do codziennej eksploatacji, który dobrze sprawdza się w trasach, gorzej w mieście. Nie jest to auto sportowe, ale i nie jest to samochód dla marudera, któremu 70 KM wystarczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości